Dev SAIC Motor’un sahibi olduğu Çinli marka MG, Valensiya Topluluğu’nda yeni bir araç montaj fabrikasının kurulumu üzerinde çalışıyor. Levante-EMV’nin teyit edebildiği gibi, şirket yarım milyon metrekarelik bir alan arıyor ve Parc Sagunt çevresindeki alanı ve gelecekteki volkswagen dev fabrikasını net bir şekilde tercih ederek Sagunto ve Cheste’deki olası yerleri değerlendirmek üzere şimdiden birkaç teknik heyet gönderdi.
MG, avrupa‘daki ilk üretim tesisi için Valencia’ya değer veriyor
Dünyanın yedinci büyük üreticisi ve volkswagen‘in Çin’deki tarihi ortağı olan Çinli çok uluslu SAIC Motor, aylardır avrupa‘daki ilk fabrikasını nereye kuracağını analiz ediyor. Valencia temel lojistik gereksinimleri karşılıyor:
Sagunto ve Valensiya Limanı ile doğrudan bağlantı,
uzmanlaşmış emek,
Sektördeki geniş tedarikçi ağı
PowerCo (volkswagen) akü fabrikasına yakınlık.
Çinli gruptan heyetler, kendi teknisyenleri ve kendileriyle işbirliği yapan bir Alman danışmanlık firmasından uzmanlar eşliğinde, Temmuz ve Eylül 2024 arasında çeşitli vesilelerle Valensiya Topluluğunu ziyaret etti.
Aynı kaynaklar, MG’nin avrupa pazarına yönelik bir Elektrikli araç montaj fabrikası geliştirmek için yaklaşık 500.000 m²’lik “yüz futbol sahasına” eşdeğer bir alana ihtiyaç duyduğunu tahmin ediyor.
Amaç: avrupa tarifelerinden kaçınmak ve teslimatları hızlandırmak
MG’nin avrupa‘da üretime artan ilgisi, doğrudan avrupa Birliği’nin 2023’ten itibaren uyguladığı tarifelere yanıt veriyor.
Markanın Çin’de üretilen Elektrikli araçlarına, normal yüzde 10’un çok üzerinde, yüzde 35,5 oranında vergi uygulanıyor.
Valensiya’da bir tesis inşa etmek MG’nin şunları yapmasına olanak sağlayacaktır:
Tarifelerden kaçının,
Fiyat rekabet gücünüzü artırın,
Lojistik sürelerini azaltın,
Üretimi avrupa‘da beklenen 200.000 yıllık satışı aşacak şekilde artırın.
Şirket, Ford Almussafes’in mevcut rakamlarına benzer şekilde, yıllık 100.000’e yakın araçlık bir başlangıç kapasitesi öngörüyor ve nihai onayı aldıktan sonra 12 ila 16 ay arasında faaliyete geçmeyi planlıyor.
Sagunto Cheste’ye karşı avantaj elde ediyor
Her ne kadar MG başlangıçta, o dönemde Tesla tarafından da analiz edilen bir lokasyon olan Cheste’ye değer vermiş olsa da, teknik ziyaretler Parc Sagunt’a olan bağlılığı güçlendirdi. Bölge, VW gigafactory’ye yakınlık, büyük sanayi arazisine erişim ve karayolu, demiryolu ve liman yoluyla daha iyi bir lojistik çıkış noktası gibi çeşitli stratejik avantajlar sunuyor.
Ayrıca SAIC ile volkswagen‘in Çin’deki bağlantıları (2040 yılına kadar yenilenen bir ortak girişim) avrupa bölgesindeki bu stratejik işbirliğine çekicilik katıyor.
İlgi Parc Sagunt’un geniş IN1 arsasına odaklandı
Bu yaz, halka açık şirket Espais Econòmics Empresarals (EEE), pil fabrikasının yanındaki 1.000.202 m²’lik devasa bir arazi olan IN1 arsasının ticarileştirilmesini başlattı.
Komple arsanın minimum fiyatı: 160 milyon euro.
Bağımsız partiler edinme imkanı:
Lot 1: 31,23 milyon için 164.407 m².
Lot 2: 62,14 milyon için 388.377 m².
Lot 3: 61 milyon için 381.804 m².
Lot 4: 14,10 milyon için 65.612 m².
Inditex büyük partilerden biri için teklif sundu ancak MG’nin ihtiyaçlarına yetecek kadar 700.000 m²’den fazla alan hala mevcut olacak.
Generalitat projeyi desteklemeye hazır
MG, volkswagen‘in devasa fabrikası için aldığına benzer teşvikler ve kurumsal destek ile elverişli bir ortam arıyor. Generalitat, Valensiya kümesini güçlendirebilecek ve daha fazla yan sanayiyi çekebilecek stratejik bir yatırım olduğundan projeye ilgiyle bakıyor.
Karar henüz kesinleşmemiş olsa da Valencia, MG’nin en değer verdiği adaylardan biri olarak konumlanıyor. Dikkatli olmalı ve resmi yanıtları beklemeliyiz.
Automobile Magazine-İspanya
Automobile Magazine-Spain

































































































