Peki ya bir sonraki MG fabrikası Valensiya’da açılsaydı?

®
Çok Okunanlar

Brisa ve Enerjisa Üretim’den Karbon Yönetiminde Yapay Zeka

Türkiye’nin mobilite lideri Brisa ile enerji sektörünün öncüsü Enerjisa Üretim’in kurumsal karbon ayak izi hesaplama uygulaması QuickCarbon, karbon yönetiminde...

TürkTraktör, üretimdeki başarılarına yenilerini ekledi

Türkiye otomotiv sektörünün faaliyetteki en köklü üreticisi TürkTraktör, üretimdeki başarılarına yenilerini ekledi. İki bininci yerli üretim kazıcı yükleyiciyi banttan...

Alfa Romeo 33 Stradale ve Tonale Los Angeles Otomobil Fuarında

İtalyan Cazibesiyle Renklendirdi! Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo, Los Angeles Otomobil Fuarı’ndaeşsiz İtalyan işçiliğinin simgesi 33 Stradale ve markanın ilk...

Offroad Şampiyonları Sakarya’da Belirleniyor

2025 Petlas Türkiye Offroad Şampiyonası 6. ayağı olan Sakarya Offroad Yarışı, 54 Otomobil Spor Kulübü (54OSK) tarafından Sakarya Valiliği,...

Nissan Türkiye’den Aralık Ayına Özel Avantajlar

X-Trail ve Yeni Townstar Modellerinde Çarpıcı Fırsatlar Nissan Türkiye, 2025 yılını avantajlarla kapatmak isteyen kullanıcılar için Aralık ayına özel kampanyalarını...

Mercedes-AMG PETRONAS F1 Takımı sürücüsü George Russell

Mercedes-AMG, gişe rekorları kıran “F1: The Movie” filmindeki başrolü ve ekranlardaki eşsiz varlığıyla tanınan Brad Pitt’i Mercedes-AMG'nin DNA'sının köklerinin...

Elektrikli Araç Şarj İstasyonu ve Teknolojileri FuarıEV Charge Show

Elektrikli araç şarj dünyasının en büyük buluşması EV Charge Show 2025, yoğun bir katılımla geride kaldı. Bu yıl 4’üncüsü...

Dev SAIC Motor’un sahibi olduğu Çinli marka MG, Valensiya Topluluğu’nda yeni bir araç montaj fabrikasının kurulumu üzerinde çalışıyor. Levante-EMV’nin teyit edebildiği gibi, şirket yarım milyon metrekarelik bir alan arıyor ve Parc Sagunt çevresindeki alanı ve gelecekteki volkswagen dev fabrikasını net bir şekilde tercih ederek Sagunto ve Cheste’deki olası yerleri değerlendirmek üzere şimdiden birkaç teknik heyet gönderdi.

MG, avrupa‘daki ilk üretim tesisi için Valencia’ya değer veriyor
Dünyanın yedinci büyük üreticisi ve volkswagen‘in Çin’deki tarihi ortağı olan Çinli çok uluslu SAIC Motor, aylardır avrupa‘daki ilk fabrikasını nereye kuracağını analiz ediyor. Valencia temel lojistik gereksinimleri karşılıyor:

Sagunto ve Valensiya Limanı ile doğrudan bağlantı,
uzmanlaşmış emek,
Sektördeki geniş tedarikçi ağı
PowerCo (volkswagen) akü fabrikasına yakınlık.

Çinli gruptan heyetler, kendi teknisyenleri ve kendileriyle işbirliği yapan bir Alman danışmanlık firmasından uzmanlar eşliğinde, Temmuz ve Eylül 2024 arasında çeşitli vesilelerle Valensiya Topluluğunu ziyaret etti.
Aynı kaynaklar, MG’nin avrupa pazarına yönelik bir Elektrikli araç montaj fabrikası geliştirmek için yaklaşık 500.000 m²’lik “yüz futbol sahasına” eşdeğer bir alana ihtiyaç duyduğunu tahmin ediyor.

Amaç: avrupa tarifelerinden kaçınmak ve teslimatları hızlandırmak
MG’nin avrupa‘da üretime artan ilgisi, doğrudan avrupa Birliği’nin 2023’ten itibaren uyguladığı tarifelere yanıt veriyor.
Markanın Çin’de üretilen Elektrikli araçlarına, normal yüzde 10’un çok üzerinde, yüzde 35,5 oranında vergi uygulanıyor.

Valensiya’da bir tesis inşa etmek MG’nin şunları yapmasına olanak sağlayacaktır:

Tarifelerden kaçının,
Fiyat rekabet gücünüzü artırın,
Lojistik sürelerini azaltın,
Üretimi avrupa‘da beklenen 200.000 yıllık satışı aşacak şekilde artırın.

Şirket, Ford Almussafes’in mevcut rakamlarına benzer şekilde, yıllık 100.000’e yakın araçlık bir başlangıç ​​kapasitesi öngörüyor ve nihai onayı aldıktan sonra 12 ila 16 ay arasında faaliyete geçmeyi planlıyor.
Sagunto Cheste’ye karşı avantaj elde ediyor
Her ne kadar MG başlangıçta, o dönemde Tesla tarafından da analiz edilen bir lokasyon olan Cheste’ye değer vermiş olsa da, teknik ziyaretler Parc Sagunt’a olan bağlılığı güçlendirdi. Bölge, VW gigafactory’ye yakınlık, büyük sanayi arazisine erişim ve karayolu, demiryolu ve liman yoluyla daha iyi bir lojistik çıkış noktası gibi çeşitli stratejik avantajlar sunuyor.
Ayrıca SAIC ile volkswagen‘in Çin’deki bağlantıları (2040 yılına kadar yenilenen bir ortak girişim) avrupa bölgesindeki bu stratejik işbirliğine çekicilik katıyor.
İlgi Parc Sagunt’un geniş IN1 arsasına odaklandı
Bu yaz, halka açık şirket Espais Econòmics Empresarals (EEE), pil fabrikasının yanındaki 1.000.202 m²’lik devasa bir arazi olan IN1 arsasının ticarileştirilmesini başlattı.

Komple arsanın minimum fiyatı: 160 milyon euro.
Bağımsız partiler edinme imkanı:

Lot 1: 31,23 milyon için 164.407 m².
Lot 2: 62,14 milyon için 388.377 m².
Lot 3: 61 milyon için 381.804 m².
Lot 4: 14,10 milyon için 65.612 m².

Inditex büyük partilerden biri için teklif sundu ancak MG’nin ihtiyaçlarına yetecek kadar 700.000 m²’den fazla alan hala mevcut olacak.
Generalitat projeyi desteklemeye hazır
MG, volkswagen‘in devasa fabrikası için aldığına benzer teşvikler ve kurumsal destek ile elverişli bir ortam arıyor. Generalitat, Valensiya kümesini güçlendirebilecek ve daha fazla yan sanayiyi çekebilecek stratejik bir yatırım olduğundan projeye ilgiyle bakıyor.
Karar henüz kesinleşmemiş olsa da Valencia, MG’nin en değer verdiği adaylardan biri olarak konumlanıyor. Dikkatli olmalı ve resmi yanıtları beklemeliyiz.

Automobile Magazine-İspanya

Automobile Magazine-Spain

Diğer Haberler

Opel’in En Hızlı Elektriklisi Mokka GSE Şubat’ta Türkiye’de

Alman otomobil üreticisi Opel,iddialı SUV modeli Mokka’nınözel GSE teknolojisine ve ralli tasarımına sahipyüzde 100 elektrikli yeni performans versiyonu Mokka GSE’yi şubat ayında Türkiye’de satışa...

Eurorepar Car Service 300’üncü Servis Noktasını Hizmete Açtı

Çok Markalı Bakım ve Onarım Sektörünün Güçlü Oyuncusu Eurorepar Car Service Hızla Büyümeye Devam Ediyor....  Sunduğu kaliteli hizmet ve ulaşılabilirfiyat politikasıyla rakiplerinden ayrışan Eurorepar Car...

TOBFED Olağan Genel Kurulu ve Sektörel Paylaşım Toplantısı

Türkiye Araç Satış Sonrası Hizmetler sektörü, TOBFED 5’inci Olağan Genel Kurulu ve Sektörel Paylaşım Toplantısı kapsamında bir araya geldi. Toplantıya Ticaret Bakan Yardımcısı Mahmut...

Sakarya’da Yağış Altında Büyük Çekişme…

2025 Petlas Türkiye Offroad Şampiyonası 6. ve son ayağı olan Sakarya Offroad Yarışı, 54 Otomobil Spor Kulübü (54OSK) tarafından Sakarya Valiliği, Spor Toto, Petlas ve...

Togg’da yılın son kampanyası…

T10F’te 1 milyon TL’ye sıfır faiz... Togg, Euro NCAP programının tüm testlerinden en yüksek seviye olan 5 yıldız alan T10F cihazı için bireysel ve kurumsal...

TOSFED İstanbul Park’ta Yağmur Altında Son Tango

2025 Türkiye Pist Şampiyonası beşinci ayak yarışları, Spor Toto, AVIS, Tuzla Belediyesi ve Salados katkılarıyla 29-30 Kasım tarihlerinde TOSFED İstanbul Park’ta düzenlendi. Super Grup’ta Texaco...

Nissan Türkiye’den Aralık Ayına Özel Avantajlar

X-Trail ve Yeni Townstar Modellerinde Çarpıcı Fırsatlar Nissan Türkiye, 2025 yılını avantajlarla kapatmak isteyen kullanıcılar için Aralık ayına özel kampanyalarını duyurdu. Kampanyanın merkezinde yer alan Nissan...
Suzuki 2026'da %7 büyümeyi ve 2026'da 2 yeni model çıkarmayı planlıyor

Suzuki 2026’da %7 büyümeyi ve 2026’da 2 yeni model çıkarmayı planlıyor

Suzuki Motor Ibérica 2026 yılına iyimserlikle bakıyor. Japon markası, gelecek yılı 6.000 kayıtla kapatmayı planlıyor;...
Uzmanlar, Almanya'da otomotiv endüstrisini de etkileyecek daha fazla personel kesintisi bekliyor

Uzmanlar, Almanya’da otomotiv endüstrisini de etkileyecek daha fazla personel kesintisi bekliyor

Devam eden durgunluk ve büyüyen küresel ticaret riskleri karşısında Alman şirketleri yeniden düzenleme ve kemer...
Mitsubishi, Diamond Advantage programını genişletiyor

Mitsubishi, Diamond Advantage programını genişletiyor

Mitsubishi Motors Avustralya, sahiplik paketini 10 yıllık yol yardım hizmetini içerecek şekilde genişleterek, yeni araç...
Kârların düşmesi Avrupa'nın yan sanayini tehlikeye atıyor

Kârların düşmesi Avrupa’nın yan sanayini tehlikeye atıyor

Endüstri derneği CLEPA'ya göre, birçok Avrupalı ​​otomotiv tedarikçisinin karı kritik seviyeye düşüyor. Zayıf kârlılık, azalan...
Almanya'daki elektrikli otomobil sayısı 2025 yılına kadar 2 milyona ulaşabilir

Almanya’daki elektrikli otomobil sayısı 2025 yılına kadar 2 milyona ulaşabilir

15 milyon Elektrikli arabalar Trafik ışıkları hükümetinin 2030 yılına kadar Almanya için belirlediği hedef, 2030...
“Toyota, elektrifikasyon hakkında geniş kapsamlı düşünmeye erken karar verdi”

“Toyota, elektrifikasyon hakkında geniş kapsamlı düşünmeye erken karar verdi”

<a href="https://automobilemagazine.com.tr/?s=Toyota">Toyota farklı dürtü biçimlerini paralel olarak geliştirme stratejisine bağlı kalıyor. “Pazarlar farklı gelişiyor ve...
Çevre Bakanı Schneider sosyal açıdan kademeli e-otomobil primlerini savundu

Çevre Bakanı Schneider sosyal açıdan kademeli e-otomobil primlerini savundu

Federal Çevre Bakanı Carsten Schneider, planlanan sosyal kademeli finansmanı savundu Elektrikli arabalar. “Isıtma ya da...
Dernekler koalisyonun elektrikli otomobil ve içten yanmalı motor planlarını eleştiriyor

Dernekler koalisyonun elektrikli otomobil ve içten yanmalı motor planlarını eleştiriyor

CDU/CSU ve SPD, elektronik cihaz satın alırken küçük ve orta gelirli hanelere yönelik yeni bir...
ZDK, yeni e-otomobil finansmanını ve teknolojiye açıklığı memnuniyetle karşılıyor

ZDK, yeni e-otomobil finansmanını ve teknolojiye açıklığı memnuniyetle karşılıyor

Alman Motorlu Taşıt Endüstrisi Merkez Birliği (ZDK), hükümet koalisyonunun elektromobiliteyi teşvik etmek için "nihayet" somut...