Audi, Q5 ve A6 modellerine özel motor yelpazesini genişletiyor ve 299 HP ve 580 Nm tork üretebilen yeni bir 3,0 litrelik V6 Tdi motoru piyasaya sürüyor; burada ilk kez 48 Volt Mild Hybrid plus teknolojisi elektrikli kompresör ve egzoz gazı turboşarjı aracılığıyla çift süper şarjla birleşiyor. Daha da gelişen hafif hibrit teknolojisine sahip Audi, özel 1,7 kWh lityum-demir-fosfat batarya ile birlikte çalışan, 24 HP ve 230 Nm’ye kadar tork sunarak sürüşe katkıda bulunabilen, yavaşlama aşamasında ise bir enerji geri kazanım stratejisi uygulayan “güç aktarma organı jeneratörü” adı verilen bir sistem elde etti. Buna, içten yanmalı motoru çalıştırma ve düşük voltajlı aküye elektrik enerjisi sağlama görevi olan kayış tahrikli marş alternatörünün hareketi eşlik eder. Ayrıca Audi, ilk kez egzoz gazı turboşarjı ve elektrikli kompresör ile Mild Hybrid sistemiyle birlikte çift süperşarjı sunarak verimliliği ve tork değerlerini en düşük devirlerden itibaren artırıyor. Ayrıntılı olarak, elektrikli kompresör, emme sırasında turboşarjın ve ara soğutucunun aşağı akışında bulunur. Son olarak, yeni V6 3.0 Tdi Audi, Avrupa standardı EN 15940’a göre HVO yakıtla doldurulabiliyor ve bu da fosil dizele kıyasla CO2 emisyonlarında %70 ila %95 arasında bir azalma sağlıyor.
Otomobil Dergisi – İtalya
Automobile Magazine – Italia


































































































