Stellantis, Mirafiori’nin yeniden lansmanının bağlantılı olduğu yeni model olan hibrit Fiat 500’ü tanıttı. Üretim Kasım ayında başladı ve Torino tesisi tam olarak faaliyete geçtiğinde yıllık üretim kapasitesini yaklaşık 100.000 adet artırabilecek. İlk teslimatlar Ocak 2026’da Yeni modelin lansmanı için CEO Antonio Filosa, Başkan John Elkann ve Fiat markasının başkanı Olivier Francois ile birlikte Torino’ya geldi. Toplantıya Ticaret ve Made in Italy Bakanı Adolfo Urso, Piedmont Valisi Alberto Cirio, belediye başkanı Stefano Lo Russo, ulusal ve yerel sendikalar katıldı. 500 hibritin üretilmesiyle birlikte Mirafiori’de işe alımlar devam edecek: Şubat ayında 400 genç, ikinci iş vardiyasının başlaması nedeniyle bir eğitim planına katılacak. Bu arada Mirafiori’de, grubun tarihi merkezi Palazzina’nın yeniden geliştirilmesine başlandı ve bu bina bir kez daha tüm mekanlarında binlerce kişi tarafından kullanılacak. 1939 yılında inşa edilen ve Torino’da yaklaşık 29 milyon otomobilin üretimi için “kontrol odası” olan bu binanın yenilenmesi, işyerlerinin dönüştürülmesine yönelik yeşil kampüs programının bir parçasıdır ve Stellantis’in merkezi organlarının köklerini güçlendirmeyi amaçlamaktadır. 500 Hybrid serisi, Pop, Icon ve La Prima donanım seviyelerine sahip Hatchback, 3+1 (gelecek yılın başından itibaren sipariş edilebilir) ve Cabrio olmak üzere üç gövde versiyonuna bölünmüş durumda. Bunlara, her zaman Fiat’ın evi olan şehre bir saygı duruşu olan ve yalnızca Hatchback versiyonunda sunulan Torino lansman serisi de eklendi.
Daha fazla bilgi için Agenzia ANSA Fiat 500 Hybrid, onu kutlayacak etkinlikler haftası 1957’de doğan ve her zaman yaratıcılığın ve İtalyan ruhunun sembolü olan Fiat 500 yeni bir aşamaya giriyor. (HALLETMEK)
Daha fazla bilgi için Agenzia ANSA Elkann: ‘Elektriğe olan güvenimiz değişmedi’ “Elektriğin geleceğine olan güvenimiz değişmedi. Sıfır emisyon yoluna girme zamanı geldiğinde, çağrıya cevap verdik ve hiçbir yerde Torino’dan daha fazlası olmadı”. (HALLETMEK)
Urso, ‘Vazgeçmeyen İtalya’nın 500 hibrit simgesi’
Yeni Fat 500 hibrit “Başkan Elkann’ın kısa bir süre önce haklı olarak belirttiği gibi özgürlüğün sembolü, büyümenin sembolü, pes etmeyen bir İtalya’nın yeni simgesi. Bu sadece yeni bir modelin açılışı değil, sembolik bir aşama. Kutladığımız model ve tarih için de öyle”. Hibrit Fiat 500’ün lansmanında Ticaret ve Made in Italy Bakanı Adolfo Urso bunu söyledi. “Popüler otomobilin doğduğu bu Mirafiori sitesinden – diye ekledi – 50’li ve 60’lı yıllardaki İtalyan ekonomik mucizesinin sembolü olan ve ailelerin hareket özgürlüğü, Cumhuriyetimizin üzerinde kurulduğu sosyal demokrasi arzusunu somutlaştıran 500 Topolino. Bu, her şeyden önce, ilk olarak başladığımız yolun çok önemli bir aşaması olduğu için. Otomotiv geçişinin İtalya’yı ve tedarik zincirini geride bırakmamasını sağlamak için bakanlığımızda İtalya Planı ile Avrupa.”
“Stellantis’in İtalya planının açıklanmasından bir yıl sonra, ileriye yönelik pek çok adım atıldığını açıkça söyleyebiliriz. Fiat’ın 125. yılını birlikte kutladığımızda umduğum gibi, İtalyan ekibinin sosyal sorumluluk yolunda doğru yoldayız.” Urso, “Yeni CEO Filosa ve ekibiyle nihayet İtalyanca konuşuyoruz ve her şeyden önemlisi İtalyanca düşünüyoruz. Yeni 500 hibritin üretimi, İtalya’daki üretim varlığımızı güçlendiriyor ve ulusal tedarik zincirimizi güçlendiriyor” diye ekledi.
“Burada sadece bir arabayı kutlamıyoruz; işçilerimizi temsil eden ve doğru bir şekilde koruyan sendikalarla, tüm kurumsal taraflar arasındaki diyalog ve sorumluluktan oluşan, verilen ve yerine getirilen taahhütlerden oluşan, hem Avrupa tablolarında hem de büyük grupların endüstriyel tercihleri içinde güçlü bir İtalyan varlığından oluşan, Serie A’ya geri dönen, inandırıcı, sağlam, güvenilir ve artık herkesin bizde tanıdığı güçlü bir liderliğe sahip bir İtalya’dan oluşan bir yöntemi kutluyoruz.” “Avrupa’nın sanayi tarihinin sembolü olan buradan, bu şehirden geliyor. Ve İtalyan sanayi tarihinin sembolü olan bu fabrikadan, Avrupa’ya ve dünyaya mesajımız yeniden başlıyor: İtalya, otomobil üretmeye, yeniliklere, kaliteyi, mükemmelliği, İtalya’da ve Avrupa’da ürettiğimizi ihraç etmeye devam etmek istiyor. Endüstriyel bir güç olmaya geri dönmek istiyor” diye ekledi.
“Avrupa otomotiv sektörü için bir sonraki belirleyici tarih 10 Aralık. Bunu Torino’dan şiddetle söylüyoruz: hatada ısrar etmek şeytani olur. Buna izin vermeyeceğiz. Avrupa üzerine düşeni yaparsa, İtalya da üzerine düşeni yapmaya hazırdır.”
Otomobil Dergisi – İtalya
Automobile Magazine – Italia




































































































