Elektrikli otomobiller, içten yanmalı motorların yakıt ikmali yaptığı kadar hızlı şarj edilmeli

®
Çok Okunanlar

Alfa Romeo 33 Stradale ve Tonale Los Angeles Otomobil Fuarında

İtalyan Cazibesiyle Renklendirdi! Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo, Los Angeles Otomobil Fuarı’ndaeşsiz İtalyan işçiliğinin simgesi 33 Stradale ve markanın ilk...

Enduro’da Sezon Çifte Mücadeleyle Fethiye’de Tamamlanıyor

Türkiye Enduro ve ATV Şampiyonası’nda 2025 sezonu, Muğla’nın Fethiye ilçesinde düzenlenecek iki ayaklı final yarışlarıyla sona eriyor. Türkiye Motosiklet...

Offroad’un Kalbi Bolu’da Atacak

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası’nda heyecan, 21-23 Kasım tarihleri arasında organize edilecek olan Baja Bolu ile devam ediyor....

Ticari araç devi SamAuto, Anadolu Isuzu’nun oldu

Anadolu Grubu şirketi Anadolu Isuzu, uluslararası büyüme ve sürdürülebilir değer yaratma vizyonu doğrultusunda önemli bir stratejik adım attı. Şirket,...

Elektrikli ve hibrit araçların payı 2025’te yüzde 44’e ulaştı

Türkiye’de elektrikli ve hibrit araçlara ilgi hızla artıyor. 2025’te satılan her 100 sıfır otomobilden 44’ünün bu segmentlerden gelmesi, pazarın...

Brisa ve Enerjisa Üretim’den Karbon Yönetiminde Yapay Zeka

Türkiye’nin mobilite lideri Brisa ile enerji sektörünün öncüsü Enerjisa Üretim’in kurumsal karbon ayak izi hesaplama uygulaması QuickCarbon, karbon yönetiminde...

Otomotivde Yapay Zekâ Türkiye Bilişim Vakfı

Otomotivde Yapay Zekâ: Üretim Dışı Süreçlerde Stratejik Dönüşüm raporu yayınlandı Türkiye Bilişim Vakfı'nın (TBV) platformu Başlangıç Noktası platformu tarafından yürütülen...

Hyundai, elektrikli arabaların şarj edilmesinin, içten yanmalı motorlara yakıt ikmali kadar hızlı olması gerektiğine inanıyor. Elektrikle çalışan araçların akülerini yalnızca birkaç dakika içinde doldurması gerekirken, şimdiye kadar bu genellikle yarım saat veya daha fazla sürüyor; pek çok müşteri bu kadar uzun süre beklemek istemiyor.
Hyundai’nin yeni Avrupa geliştirme merkezi başkanı Tyrone Johnson, AutoExpress’e şunları söyledi: “Müşteriler bir arabayı şarj etmenin, içten yanmalı motorlu bir araca yakıt ikmali yapmakla aynı süreyi (üç dakika) almasını bekliyorlar.” “Bu gerçeklikten çok bir algı olabilir, ancak menzil ve aniden 200 mil (322 km) gitmeleri gerekip gerekmediği konusunda endişeleniyorlar. Amaç, içten yanmalı motorlarla aynı hıza ulaşmak.”

Johnson, evde şarj edemeyen kişilerin elektrikli arabalarını hızlı bir şekilde şarj edebileceklerini bilmeleri gerektiğini açıkladı. Üreticilerin önündeki zorluğun hızlı şarjı mümkün kılmak olduğuna inanıyor. Hyundai yönetimine göre, daha uzun mesafeleri rahatça katetmenin çözümü, ağırlığı artıran ve elektrikli otomobillerin içindeki alanı azaltan daha büyük piller takmak değil.
AutoExpress ile yaptığı görüşmede Johnson, elektrikli otomobiller için güvenilir bir şarj altyapısı oluşturma konusunda sabırlı olunması çağrısında bulundu. Sektörün, bir arabaya benzin doldurmak gibi nispeten basit bir şeyi yapmak için yüz yılı aşkın bir zamanı vardı; ancak yakıt doldurma ağzının arabaya sığmadığı nadir durumlar hala mevcut. “Elektrikli otomobil devasa bir zorluk ve bizden hemen sonuç almamız bekleniyor. Bize biraz zaman verin; işe yarayacaktır, ancak sektör olarak bunun için biraz zamana ihtiyacımız var.”
Modern elektrikli arabalar, pil sağlığına çok fazla yük getirmeden önceki modellere göre çok daha hızlı şarj olabiliyor. Hyundai şu anda maksimum 260 kW şarj gücü sunuyor ve bu, Ioniq 5 crossover’ın 84 kWh bataryasının yaklaşık 18 dakikada yüzde 10’dan yüzde 80’e doldurulmasına olanak tanıyor. Yeni Porsche Cayenne Electric, bataryalara 390 kW’a kadar elektrik sıkıştırabiliyor, böylece 113 kWh’lik batarya 16 dakikada yüzde 10’dan yüzde 80’e kadar şarj edilebiliyor. Ancak şu ana kadar yalnızca birkaç halka açık şarj istasyonu bu performansı destekliyor; Avrupa’daki gelişmiş hızlı şarj cihazları için 300 kW’a kadar güç yaygındır.
Özellikle Çinli otomobil üreticileri hızlı şarjın sınırlarını daha da zorlamak istiyor. Halk Cumhuriyeti’nde halihazırda Avrupa modellerine göre çok daha fazla şarj gücüne sahip elektrikli arabalar var. Elektrikli otomobil devi BYD, bu yıl 1.000 kW şarj gücüne sahip yeni “flaş şarj cihazı” teknolojisini de Avrupa’da kuracağını duyurdu. Beş dakikalık bir şarj size 400 kilometrelik ek menzil sağlayacaktır.

Otomobil Dergisi Almanya

Automobile Magazine-Germany

Diğer Haberler

Alfa Romeo 33 Stradale ve Tonale Los Angeles Otomobil Fuarında

İtalyan Cazibesiyle Renklendirdi! Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo, Los Angeles Otomobil Fuarı’ndaeşsiz İtalyan işçiliğinin simgesi 33 Stradale ve markanın ilk C-SUV segmentindeki evrimini temsil eden...

Yeni PEUGEOT 308 2026’nın ikinci yarısında Türkiye’de…

PEUGEOT ürün gamında gerçek bir marka imzası niteliğinde aydınlatmalı logoya sahip ilk model olan yeni 308,  yeni ön cephesi ve yeni üç pençeli ışık...

Petrol Ofisi Grubu’nun yeni marka yüzü Kenan Doğulu oldu

Türkiye'nin en sevilen sanatçılarından Kenan Doğulu, Petrol Ofisi Grubu'nun “Siz Ne İsterseniz O” kampanyasının yeni döneminde markanın reklam yüzü oldu. Gerçek bir hikâyeden uyarlanan...

Brisa ve Enerjisa Üretim’den Karbon Yönetiminde Yapay Zeka

Türkiye’nin mobilite lideri Brisa ile enerji sektörünün öncüsü Enerjisa Üretim’in kurumsal karbon ayak izi hesaplama uygulaması QuickCarbon, karbon yönetiminde yenilikçi bir iş birliğine imza...

Operasyonel gücünü 10 MAN çekiciyle büyüttü

İmperial Group Enerji, operasyonel gücünü 10 MAN çekiciyle büyüttü.... Geleceğin enerjisini bugünden inşa etme vizyonuyla çalışmalarını sürdüren yenilenebilir enerji sektörünün güçlü firmalarından İmperial Group Enerji,...

Enduro’da Sezon Çifte Mücadeleyle Fethiye’de Tamamlanıyor

Türkiye Enduro ve ATV Şampiyonası’nda 2025 sezonu, Muğla’nın Fethiye ilçesinde düzenlenecek iki ayaklı final yarışlarıyla sona eriyor. Türkiye Motosiklet Federasyonu takvimindeki en heyecanlı etaplardan...

TürkTraktör, üretimdeki başarılarına yenilerini ekledi

Türkiye otomotiv sektörünün faaliyetteki en köklü üreticisi TürkTraktör, üretimdeki başarılarına yenilerini ekledi. İki bininci yerli üretim kazıcı yükleyiciyi banttan indiren TürkTraktör, 500.000'inci ponte, 700.000'inci...
Bu özel Rolls-Royce Black Badge Ghost, 8 bitlik nostaljiyle dolu

Bu özel Rolls-Royce Black Badge Ghost, 8 bitlik nostaljiyle dolu

Bir showroom'a girebilir ve güzelce el yapımı bir Rolls-Royce Ghost'u nispeten kolaylıkla satın alabilirsiniz. Eğer...
McLaren F1 zaferine yaklaşırken Zak Brown'ın yeni kitabı geliyor

McLaren F1 zaferine yaklaşırken Zak Brown’ın yeni kitabı geliyor

Penguin Publishing Group'un Zak Brown'ın kitabını yayınlaması çok uygun. Saniyenin Onda Yedisi bu hafta, F1...
süpürecekleri yeni model

süpürecekleri yeni model

MG Motor, artık bazı pazarlarda rezerve edilebilen ve markanın sıfır emisyon yelpazesini güçlendirmek için gelen...
Chery, Avrupa stratejisini düzene sokuyor ve 2026'da Jaecoo ve Omoda'yı piyasaya sürüyor

Chery, Avrupa stratejisini düzene sokuyor ve 2026’da Jaecoo ve Omoda’yı piyasaya sürüyor

İki yıl önce Chery, üç markayla Avrupa'ya büyük bir atılım yapmayı planlıyordu: Jaecoo, Omoda ve...
F1 Las Vegas Grand Prix'sine mi gidiyorsunuz? Bu akıllı ipuçlarını atlamayın

F1 Las Vegas Grand Prix’sine mi gidiyorsunuz? Bu akıllı ipuçlarını atlamayın

2025 F1 Las Vegas Grand Prix'si yaklaşırken (20-22 Kasım arası), önceki LVGP katılımcılarından alınan temel...
CATL ve Stellantis, İspanya'da LFP pil fabrikası inşaatına başlıyor

CATL ve Stellantis, İspanya’da LFP pil fabrikası inşaatına başlıyor

Çinli akü devi CATL ve Avrupalı ​​otomobil şirketi Stellantis, neredeyse bir yıl önce duyurdukları lityum...
Bu Leapmotor A10

Bu Leapmotor A10

B segmenti elektrikli SUV olan yeni Leapmotor A10, Stellantis'in Avrupa pazarındaki stratejik silahı haline geliyor....
Tesla, Avrupa'da ödeme olarak şarj kartlarını kabul ediyor

Tesla, Avrupa’da ödeme olarak şarj kartlarını kabul ediyor

Şarj kartları hâlâ Supercharger istasyonlarında şarj etmek için kullanılamıyor. Yeni olan şey, şarj kartlarının artık...
Lotus ayrıca 2026'da Avrupa'ya yeni plug-in hibritleri de getirecek

Lotus ayrıca 2026’da Avrupa’ya yeni plug-in hibritleri de getirecek

2022 yılında tanıtılan Emira'nın aslında Çinli Geely Grubuna ait İngiliz spor otomobil markası Lotus'un son...

Genesis Magma GT Konseptini Tanıtıyor

Genesis, markanın önümüzdeki 10 yıldaki performans mirasının yönünü belirleyen dönüm noktası modeli Magma GT Concept'i...
Üçüncü çeyrekte satış patlaması: Xpeng başabaş noktasına yaklaşıyor

Üçüncü çeyrekte satış patlaması: Xpeng başabaş noktasına yaklaşıyor

Çinli elektrikli otomobil üreticisi, temmuz ve eylül ayları arasında tam olarak 116.007 araç teslim etti;...
Ford, 27 yıl sonra Focus üretimini resmen sonlandırıyor

Ford, 27 yıl sonra Focus üretimini resmen sonlandırıyor

Ford Focus'un dönemi sona erdi. Geçen Cuma, sembolik kompaktın son ünitesi Almanya'nın Saarlouis fabrikasında üretildi...
Nio, 2025'in 3. çeyreğinde zararı önemli ölçüde azalttı

Nio, 2025’in 3. çeyreğinde zararı önemli ölçüde azalttı

Nio, 2025 yılının üçüncü çeyreğinde zararlarını önemli ölçüde azaltmayı başardı. Çinli elektrikli otomobil üreticisinin satışları...
Kempower, Almanya'nın Lippe kentine elektrikli otobüs şarj cihazları sağlıyor

Kempower, Almanya’nın Lippe kentine elektrikli otobüs şarj cihazları sağlıyor

Şarj istasyonu, Almanya'nın Bielefeld şehrinin doğusundaki Lage'deki Motzek seyahat hizmetinin arazisinde inşa edildi. Bu, sistemi...
Aral, yeni tarifeyle HPC şarj fiyatını 54 sent/kWh'ye düşürdü

Aral, yeni tarifeyle HPC şarj fiyatını 54 sent/kWh’ye düşürdü

Aral Pulse, Almanya'daki şarj tekliflerine bir yenisini daha ekledi. 50 kW'ın üzerinde güce sahip doğru...
Chevy Sonic Crossover'ın Üretileceği Yer Burası

Chevy Sonic Crossover’ın Üretileceği Yer Burası

Chevrolet'nin gelecekteki ticari aracının adının ülkede açıklanmasıyla birlikte General Motors, yaklaşmakta olan Chevy Sonic crossover'ın...