Hyundai, elektrikli arabaların şarj edilmesinin, içten yanmalı motorlara yakıt ikmali kadar hızlı olması gerektiğine inanıyor. Elektrikle çalışan araçların akülerini yalnızca birkaç dakika içinde doldurması gerekirken, şimdiye kadar bu genellikle yarım saat veya daha fazla sürüyor; pek çok müşteri bu kadar uzun süre beklemek istemiyor.
Hyundai’nin yeni Avrupa geliştirme merkezi başkanı Tyrone Johnson, AutoExpress’e şunları söyledi: “Müşteriler bir arabayı şarj etmenin, içten yanmalı motorlu bir araca yakıt ikmali yapmakla aynı süreyi (üç dakika) almasını bekliyorlar.” “Bu gerçeklikten çok bir algı olabilir, ancak menzil ve aniden 200 mil (322 km) gitmeleri gerekip gerekmediği konusunda endişeleniyorlar. Amaç, içten yanmalı motorlarla aynı hıza ulaşmak.”
Johnson, evde şarj edemeyen kişilerin elektrikli arabalarını hızlı bir şekilde şarj edebileceklerini bilmeleri gerektiğini açıkladı. Üreticilerin önündeki zorluğun hızlı şarjı mümkün kılmak olduğuna inanıyor. Hyundai yönetimine göre, daha uzun mesafeleri rahatça katetmenin çözümü, ağırlığı artıran ve elektrikli otomobillerin içindeki alanı azaltan daha büyük piller takmak değil.
AutoExpress ile yaptığı görüşmede Johnson, elektrikli otomobiller için güvenilir bir şarj altyapısı oluşturma konusunda sabırlı olunması çağrısında bulundu. Sektörün, bir arabaya benzin doldurmak gibi nispeten basit bir şeyi yapmak için yüz yılı aşkın bir zamanı vardı; ancak yakıt doldurma ağzının arabaya sığmadığı nadir durumlar hala mevcut. “Elektrikli otomobil devasa bir zorluk ve bizden hemen sonuç almamız bekleniyor. Bize biraz zaman verin; işe yarayacaktır, ancak sektör olarak bunun için biraz zamana ihtiyacımız var.”
Modern elektrikli arabalar, pil sağlığına çok fazla yük getirmeden önceki modellere göre çok daha hızlı şarj olabiliyor. Hyundai şu anda maksimum 260 kW şarj gücü sunuyor ve bu, Ioniq 5 crossover’ın 84 kWh bataryasının yaklaşık 18 dakikada yüzde 10’dan yüzde 80’e doldurulmasına olanak tanıyor. Yeni Porsche Cayenne Electric, bataryalara 390 kW’a kadar elektrik sıkıştırabiliyor, böylece 113 kWh’lik batarya 16 dakikada yüzde 10’dan yüzde 80’e kadar şarj edilebiliyor. Ancak şu ana kadar yalnızca birkaç halka açık şarj istasyonu bu performansı destekliyor; Avrupa’daki gelişmiş hızlı şarj cihazları için 300 kW’a kadar güç yaygındır.
Özellikle Çinli otomobil üreticileri hızlı şarjın sınırlarını daha da zorlamak istiyor. Halk Cumhuriyeti’nde halihazırda Avrupa modellerine göre çok daha fazla şarj gücüne sahip elektrikli arabalar var. Elektrikli otomobil devi BYD, bu yıl 1.000 kW şarj gücüne sahip yeni “flaş şarj cihazı” teknolojisini de Avrupa’da kuracağını duyurdu. Beş dakikalık bir şarj size 400 kilometrelik ek menzil sağlayacaktır.
Otomobil Dergisi Almanya
Automobile Magazine-Germany




































































































