Ford, 27 yıl sonra Focus üretimini resmen sonlandırıyor

®
Çok Okunanlar

Ticari araç devi SamAuto, Anadolu Isuzu’nun oldu

Anadolu Grubu şirketi Anadolu Isuzu, uluslararası büyüme ve sürdürülebilir değer yaratma vizyonu doğrultusunda önemli bir stratejik adım attı. Şirket,...

Karel Kalıp Yeni Nesil Renault Clio’nun da Plastik Enjeksiyon

Karel Kalıp’tan Yeni Global Proje Atağı! Türkiye’nin önde gelen otomotiv kalıp üreticilerinden Karel Kalıp, yetkin Ar-Ge ekibi, kusursuz üretim...

Offroad Şampiyonları Sakarya’da Belirleniyor

2025 Petlas Türkiye Offroad Şampiyonası 6. ayağı olan Sakarya Offroad Yarışı, 54 Otomobil Spor Kulübü (54OSK) tarafından Sakarya Valiliği,...

Pistte Sezon Finali TOSFED İstanbul Park’ta….

2025 Türkiye Pist Şampiyonası’nda beşinci ve son ayak yarışları, 29-30 Kasım tarihlerinde AVIS, Spor Toto, Tuzla Belediyesi ve Salados...

Brisa ve Enerjisa Üretim’den Karbon Yönetiminde Yapay Zeka

Türkiye’nin mobilite lideri Brisa ile enerji sektörünün öncüsü Enerjisa Üretim’in kurumsal karbon ayak izi hesaplama uygulaması QuickCarbon, karbon yönetiminde...

TürkTraktör, üretimdeki başarılarına yenilerini ekledi

Türkiye otomotiv sektörünün faaliyetteki en köklü üreticisi TürkTraktör, üretimdeki başarılarına yenilerini ekledi. İki bininci yerli üretim kazıcı yükleyiciyi banttan...

FIA’dan TOSFED’e Övgü Dolu Paylaşım

Uluslararası Otomobil Federasyonu (FIA) resmi sosyal medya hesaplarından Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu (TOSFED)'in son dönemdeki başarılarını vurgulayan bir paylaşım...

Ford Focus’un dönemi sona erdi. Geçen Cuma, sembolik kompaktın son ünitesi Almanya’nın Saarlouis fabrikasında üretildi ve bu, neredeyse otuz yıldır sektöre damgasını vuran kompakt bir modelin kesin kapanışını işaret ediyordu.
En yeni Ford Focus: 27 yıllık geçmişi kapatan beyaz bir hatchback
Ford Avrupa Kurumsal İletişim Müdürü Volker Eis tarafından Motor1 USA’ya gönderilen bir e-postada doğrulandığı üzere, son Ford Focus geçen Cuma, 14 Kasım’da üretildi. Marka, aracın resmi bir görselini yayınlamamasına rağmen, son ünite beyaz renkte beş kapılı bir hatchbackti.
Bu veda, son ünitesi 26 Eylül’de üretim bandından çıkan Focus ST’nin vedasına eklendi. Modelin takipçileri için 2024 yılı, sektörün en etkili kompaktlarından birinin çevrimini tamamladığı yıl olarak hatırlanacak.

Endişe verici bir trend: Ford, Avrupa’da geleneksel modellerden vazgeçiyor
Focus’un ortadan kaybolması münferit bir durum değil. Ford, son yıllarda Avrupa kataloğundan modelleri kaldırıyor:

Ford Fiesta (2023’te)
Ford Mondeo (2022’de)
Ford Ka (2020’de)

Bu stratejiyle mavi oval marka, Avrupa pazarında geleneksel modellerden mahrum kalıyor ve her şeyini SUV’lara, crossover’lara ve ticari araçlara yatırıyor.

Ford neden Focus’u sonlandırmaya karar verdi?
Focus ve diğer modeller iyi bir ticari kabule sahip olsa da Ford CEO’su Jim Farley, CAR Magazine ile yaptığı bir röportajda karlılığın yetersiz olduğunu açıkladı: “Birçok müşteri tarafından sevilebilirler, ancak ticari araçların aksine hiçbir zaman daha fazla sermaye yatırımını haklı çıkarmadılar.”
Hatta Farley, Ford’un “sıkıcı otomobil işinden çıkıp” ikonik araçlara odaklandığını” iddia edecek kadar ileri gitti; bu ifade, analistler ve tüketiciler arasında tartışmalara yol açtı.
Sonuç: Ford Avrupa’da zemin kaybediyor
Ford’un stratejik kararları zaten pazar payındaki düşüşe yansıyor:

2015: %7,2 pay
2025: %3,3 kota (ACEA’ya göre)

Focus’un katalogdan çıkmasıyla birlikte, Ford’un Avrupa serisinde geleneksel bir binek otomobilin bulunmadığı ilk yıl olan 2026’da da payın düşmeye devam etmesi bekleniyor.
Bu arada rakipler kompakt ve ticari araçlara olan bağlılıklarını sürdürüyor ve Dataforce’a göre Dacia Sandero, Volkswagen Golf ve Renault Clio gibi modeller 2025’te satışlarda lider konumda yer alıyor.
Ford’un Avrupa’da bir geleceği var mı?
Görünüme rağmen bir umut ışığı ortaya çıkıyor gibi görünüyor. Alman Automobilwoche gazetesinin haberine göre bayilere birçok modelin yolda olduğu bilgisi verildi. Ancak her şey, ilk lansmanın Focus boyutunda bir crossover olacağını gösteriyor.
Ford, bazı pazarlarda Mondeo/Taurus adı altında orta boy bir sedanı hayatta tutuyor ancak varlığı sınırlı ve bildiğimiz binek otomobillere yaygın bir dönüşü temsil etmiyor.

Automobile Magazine-İspanya

Automobile Magazine-Spain

Diğer Haberler

Alfa Romeo 33 Stradale ve Tonale Los Angeles Otomobil Fuarında

İtalyan Cazibesiyle Renklendirdi! Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo, Los Angeles Otomobil Fuarı’ndaeşsiz İtalyan işçiliğinin simgesi 33 Stradale ve markanın ilk C-SUV segmentindeki evrimini temsil eden...

Yeni PEUGEOT 308 2026’nın ikinci yarısında Türkiye’de…

PEUGEOT ürün gamında gerçek bir marka imzası niteliğinde aydınlatmalı logoya sahip ilk model olan yeni 308,  yeni ön cephesi ve yeni üç pençeli ışık...

Petrol Ofisi Grubu’nun yeni marka yüzü Kenan Doğulu oldu

Türkiye'nin en sevilen sanatçılarından Kenan Doğulu, Petrol Ofisi Grubu'nun “Siz Ne İsterseniz O” kampanyasının yeni döneminde markanın reklam yüzü oldu. Gerçek bir hikâyeden uyarlanan...

Brisa ve Enerjisa Üretim’den Karbon Yönetiminde Yapay Zeka

Türkiye’nin mobilite lideri Brisa ile enerji sektörünün öncüsü Enerjisa Üretim’in kurumsal karbon ayak izi hesaplama uygulaması QuickCarbon, karbon yönetiminde yenilikçi bir iş birliğine imza...

Operasyonel gücünü 10 MAN çekiciyle büyüttü

İmperial Group Enerji, operasyonel gücünü 10 MAN çekiciyle büyüttü.... Geleceğin enerjisini bugünden inşa etme vizyonuyla çalışmalarını sürdüren yenilenebilir enerji sektörünün güçlü firmalarından İmperial Group Enerji,...

Enduro’da Sezon Çifte Mücadeleyle Fethiye’de Tamamlanıyor

Türkiye Enduro ve ATV Şampiyonası’nda 2025 sezonu, Muğla’nın Fethiye ilçesinde düzenlenecek iki ayaklı final yarışlarıyla sona eriyor. Türkiye Motosiklet Federasyonu takvimindeki en heyecanlı etaplardan...

TürkTraktör, üretimdeki başarılarına yenilerini ekledi

Türkiye otomotiv sektörünün faaliyetteki en köklü üreticisi TürkTraktör, üretimdeki başarılarına yenilerini ekledi. İki bininci yerli üretim kazıcı yükleyiciyi banttan indiren TürkTraktör, 500.000'inci ponte, 700.000'inci...
Üçüncü çeyrekte satış patlaması: Xpeng başabaş noktasına yaklaşıyor

Üçüncü çeyrekte satış patlaması: Xpeng başabaş noktasına yaklaşıyor

Çinli elektrikli otomobil üreticisi, temmuz ve eylül ayları arasında tam olarak 116.007 araç teslim etti;...
Nio, 2025'in 3. çeyreğinde zararı önemli ölçüde azalttı

Nio, 2025’in 3. çeyreğinde zararı önemli ölçüde azalttı

Nio, 2025 yılının üçüncü çeyreğinde zararlarını önemli ölçüde azaltmayı başardı. Çinli elektrikli otomobil üreticisinin satışları...
Kempower, Almanya'nın Lippe kentine elektrikli otobüs şarj cihazları sağlıyor

Kempower, Almanya’nın Lippe kentine elektrikli otobüs şarj cihazları sağlıyor

Şarj istasyonu, Almanya'nın Bielefeld şehrinin doğusundaki Lage'deki Motzek seyahat hizmetinin arazisinde inşa edildi. Bu, sistemi...
Aral, yeni tarifeyle HPC şarj fiyatını 54 sent/kWh'ye düşürdü

Aral, yeni tarifeyle HPC şarj fiyatını 54 sent/kWh’ye düşürdü

Aral Pulse, Almanya'daki şarj tekliflerine bir yenisini daha ekledi. 50 kW'ın üzerinde güce sahip doğru...
Chevy Sonic Crossover'ın Üretileceği Yer Burası

Chevy Sonic Crossover’ın Üretileceği Yer Burası

Chevrolet'nin gelecekteki ticari aracının adının ülkede açıklanmasıyla birlikte General Motors, yaklaşmakta olan Chevy Sonic crossover'ın...
1:8 ölçekli koleksiyoncu modeli

1:8 ölçekli koleksiyoncu modeli

CaDA Master Mercedes-AMG GT3 C64008W, inşaat tutkunları için en eksiksiz ve iddialı parçalardan biri olarak...
Arval, filo araçları için kendi Arval Rota Planlayıcısını sunuyor

Arval, filo araçları için kendi Arval Rota Planlayıcısını sunuyor

Sistem ilk etapta Belçika, Fransa ve Avusturya'da kullanıma sunulacak, Romanya da 'kısa süre içinde' onu...
E.ON, Voltix ve GreenWay'den megavatlık şarj ağı için 70 milyon Euro'luk fon

E.ON, Voltix ve GreenWay’den megavatlık şarj ağı için 70 milyon Euro’luk fon

E.ON, ortakları Voltix ve GreenWay ile birlikte HDV-E altyapı projesi için AB'den finansman taahhüdü aldı....
Çin Ekim ayında yeni EV rekorlarına ulaştı

Çin Ekim ayında yeni EV rekorlarına ulaştı

Ekim ayında Yeni Enerji Araçları (NEV'ler – BEV, PHEV, EREV ve FCEV) olarak adlandırılan 1,715...
Leapmotor 2025'te 500.000 adedi aştı ve 2026'da bir milyona ulaşmayı planlıyor: Bu Stellantis'in kabusu mu olacak?

Leapmotor 2025’te 500.000 adedi aştı ve 2026’da bir milyona ulaşmayı planlıyor: Bu Stellantis’in kabusu mu olacak?

Leapmotor, elektrikli araç sektöründe tarihinde yeni bir dönüm noktasına ulaştı. Çinli şirket, 2025 yılında şu...
Büyüme potansiyeli içten yanmalı motorlardan diğer alanlara kayıyor

Büyüme potansiyeli içten yanmalı motorlardan diğer alanlara kayıyor

Audi, CEO Gernot Döllner'in sözleşmesini 2031 yılına kadar uzattı. Automobilwoche, onun Volkswagen'in premium markasını önümüzdeki...
Yeni Araştırmaya Göre Chevy Bayileri Görünüm Tutarlılığı Açısından Birinci Sırada

Yeni Araştırmaya Göre Chevy Bayileri Görünüm Tutarlılığı Açısından Birinci Sırada

Ülke çapındaki otomobil perakendecilerinin fiziksel görünümünü analiz etmek için yapay zekayı kullanan yeni bir araştırmaya...
İngiltere'de elektrikli van alımı bir yıldan fazla bir süreden sonra ilk kez düştü

İngiltere’de elektrikli van alımı bir yıldan fazla bir süreden sonra ilk kez düştü

Son rakamlar, Ekim ayında 2.132 yeni akülü elektrikli minibüsün kayıt altına alındığını gösteriyor; bu, 13...
Stellantis, AB CO2 hedefleri nedeniyle otomotiv endüstrisinde "geri dönülemez düşüş" konusunda uyardı

Stellantis, AB CO2 hedefleri nedeniyle otomotiv endüstrisinde “geri dönülemez düşüş” konusunda uyardı

Stellantis Başkanı John Elkann, AB'nin CO₂ azaltma gerekliliklerini gevşetmemesi ve üreticilere daha fazla hareket alanı...
Lucid gelir artışı bildirdi ancak üretim rehberliğini sıkılaştırdı

Lucid gelir artışı bildirdi ancak üretim rehberliğini sıkılaştırdı

Lucid Group, üçüncü çeyrekte 336,6 milyon dolar gelir bildirdi; bu, 2024'ün aynı dönemine göre yüzde...