Ford Focus’un dönemi sona erdi. Geçen Cuma, sembolik kompaktın son ünitesi Almanya’nın Saarlouis fabrikasında üretildi ve bu, neredeyse otuz yıldır sektöre damgasını vuran kompakt bir modelin kesin kapanışını işaret ediyordu.
En yeni Ford Focus: 27 yıllık geçmişi kapatan beyaz bir hatchback
Ford Avrupa Kurumsal İletişim Müdürü Volker Eis tarafından Motor1 USA’ya gönderilen bir e-postada doğrulandığı üzere, son Ford Focus geçen Cuma, 14 Kasım’da üretildi. Marka, aracın resmi bir görselini yayınlamamasına rağmen, son ünite beyaz renkte beş kapılı bir hatchbackti.
Bu veda, son ünitesi 26 Eylül’de üretim bandından çıkan Focus ST’nin vedasına eklendi. Modelin takipçileri için 2024 yılı, sektörün en etkili kompaktlarından birinin çevrimini tamamladığı yıl olarak hatırlanacak.
Endişe verici bir trend: Ford, Avrupa’da geleneksel modellerden vazgeçiyor
Focus’un ortadan kaybolması münferit bir durum değil. Ford, son yıllarda Avrupa kataloğundan modelleri kaldırıyor:
Ford Fiesta (2023’te)
Ford Mondeo (2022’de)
Ford Ka (2020’de)
Bu stratejiyle mavi oval marka, Avrupa pazarında geleneksel modellerden mahrum kalıyor ve her şeyini SUV’lara, crossover’lara ve ticari araçlara yatırıyor.
Ford neden Focus’u sonlandırmaya karar verdi?
Focus ve diğer modeller iyi bir ticari kabule sahip olsa da Ford CEO’su Jim Farley, CAR Magazine ile yaptığı bir röportajda karlılığın yetersiz olduğunu açıkladı: “Birçok müşteri tarafından sevilebilirler, ancak ticari araçların aksine hiçbir zaman daha fazla sermaye yatırımını haklı çıkarmadılar.”
Hatta Farley, Ford’un “sıkıcı otomobil işinden çıkıp” ikonik araçlara odaklandığını” iddia edecek kadar ileri gitti; bu ifade, analistler ve tüketiciler arasında tartışmalara yol açtı.
Sonuç: Ford Avrupa’da zemin kaybediyor
Ford’un stratejik kararları zaten pazar payındaki düşüşe yansıyor:
2015: %7,2 pay
2025: %3,3 kota (ACEA’ya göre)
Focus’un katalogdan çıkmasıyla birlikte, Ford’un Avrupa serisinde geleneksel bir binek otomobilin bulunmadığı ilk yıl olan 2026’da da payın düşmeye devam etmesi bekleniyor.
Bu arada rakipler kompakt ve ticari araçlara olan bağlılıklarını sürdürüyor ve Dataforce’a göre Dacia Sandero, Volkswagen Golf ve Renault Clio gibi modeller 2025’te satışlarda lider konumda yer alıyor.
Ford’un Avrupa’da bir geleceği var mı?
Görünüme rağmen bir umut ışığı ortaya çıkıyor gibi görünüyor. Alman Automobilwoche gazetesinin haberine göre bayilere birçok modelin yolda olduğu bilgisi verildi. Ancak her şey, ilk lansmanın Focus boyutunda bir crossover olacağını gösteriyor.
Ford, bazı pazarlarda Mondeo/Taurus adı altında orta boy bir sedanı hayatta tutuyor ancak varlığı sınırlı ve bildiğimiz binek otomobillere yaygın bir dönüşü temsil etmiyor.
Automobile Magazine-İspanya
Automobile Magazine-Spain





































































































