Nio, 2025 yılının üçüncü çeyreğinde zararlarını önemli ölçüde azaltmayı başardı. Çinli elektrikli otomobil üreticisinin satışları da artmaya devam etti.
Bu ülkede de faaliyet gösteren şirket, son üç ayda geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 40,8, 2025 yılının ikinci çeyreğine göre ise yüzde 20,8 artışla toplam 87.071 adet elektrikli otomobil teslim etti. Bunların 36.928’i Nio marka, 37.656’sı Onvo marka ve 12.487’si Firefly markaydı. 87.000’den fazla teslimatla bu, şirketin şimdiye kadarki en iyi çeyreğiydi.
Nio, üçüncü çeyrekte araç satışlarından 19,2 milyar yuan (2,34 milyar euro) gelir elde etti. Bu, 2024’ün üçüncü çeyreğine kıyasla yüzde 15,0, 2025’in ikinci çeyreğine göre ise yüzde 19,0 artış anlamına geliyor. Toplam satışlar, pil değiştirme ve şarj işinden elde edilen geliri de içeren 21,8 milyar yuan (2,66 milyar euro) ile biraz daha yüksek.
Nio, üçüncü çeyrekte yaklaşık yüzde 10 büyümeyi temsil eden 3,02 milyar yuan (370 milyon euro) brüt kar elde etti. Brüt kar marjı yüzde 13,9 ile pozitif ve önceki çeyreklere göre daha yüksek. Şirket, üçüncü çeyrekte 3,48 milyar yuan (420 milyon euro) net zararla zarar etmeye devam ediyor. Ancak bu, 2024’ün üçüncü çeyreğine göre yüzde 31,2’lik, 2025’in ikinci çeyreğine göre ise yüzde 30,3’lük bir düşüş anlamına geliyor.
Nio’nun kurucusu ve CEO’su William Li, yüzde 40’ın üzerindeki satış büyümesini “Nio, Onvo ve Firefly markalarımızın kapsamlı rekabet gücüne” bağlıyor. Bunlar, ilgili pazar segmentlerinde “çok iyi karşılanmaya devam ediyor”. Onvo ve Firelfy hâlâ genç markalar ve hacimli pazara hitap ediyor; ana marka Nio ise gözünü premium segmente dikmiş durumda.
Li, en son üç aylık sonuçları açıklarken, “Üretimi artırmak ve dördüncü çeyrekte 120.000 ila 125.000 adet arasında sevkiyat beklemek için tedarik zinciri ortaklarımızla yakın işbirliği içerisinde çalışıyoruz.” dedi. “Bu, bir önceki yıla kıyasla yüzde 65,1 ile 72,0 arasında bir artışa karşılık gelecek ve yeni bir üç aylık rekor anlamına gelecektir.”
CFO Stanley Yu Qu, “Sürekli maliyet optimizasyonu ve yüksek marjlı araç teslimatlarının daha yüksek katkısı sayesinde, araç segmentindeki brüt kar marjımız 2025’in üçüncü çeyreğinde sırasıyla yüzde 14,7’ye yükseldi. Genel brüt kar marjı son üç yılın en yüksek seviyesine ulaştı, bu da ürün ve hizmetlerimizin artan karlılığının altını çizdi” diye vurguladı.
“Araştırma ve geliştirme, satış ve hizmet alanlarında operasyonel verimliliği artırmaya yönelik devam eden çabalarımız, aynı zamanda GAAP dışı faaliyet zararlarında önceki çeyreğe kıyasla yüzde 30’un üzerinde bir düşüşle sonuçlandı ve 2025’in ilk yarısındaki olumlu eğilimi sürdürdü. Ayrıca şirket, çeyrekte sermaye harcamaları düşüldükten sonra pozitif işletme nakit akışı ve pozitif kazanç elde etti.”
Otomobil Dergisi Almanya
Automobile Magazine-Germany





































































































