GM Financial, kısa süre önce yayımlanan JD Power 2025 ABD Otomotiv Finansmanı Memnuniyet Araştırması’nda, rekor düzeyde aylık ödemeler ve finansal sağlık temelinde müşteri memnuniyetinde keskin bir ayrımla tanımlanan otomobil kredisi ortamında sağlam, ortalamanın üzerinde bir performans sergiledi.
Bağlı borç veren, JD Power’ın 1.000 puanlık ölçeğinde 681 puan alarak, kitlesel pazar segmenti ortalaması olan 672’nin dokuz puan üzerine çıktı ve Toyota Finansal Hizmetler ile berabere kaldı. Bu arada, GM’nin birinci sınıf markasına hizmet veren Cadillac Financial, 699 puan aldı ancak lüks segment ortalaması olan 712’nin biraz gerisinde kaldı. Bu performans, ortalama aylık otomobil finansmanı ödemelerinin Ekim ayında rekor 758 $’a ulaştığı ve kredi vadelerinin giderek 84 aya kadar uzadığı, borç alanlar için yoğun bir baskının olduğu bir dönemde geldi.
Çalışma, finansal açıdan sağlıklı olarak sınıflandırılan ve ortalama 743 puan bildiren borçlular ile ortalama 593 puan alan finansal açıdan savunmasız kabul edilenler arasında memnuniyet açısından 150 puanlık çarpıcı bir uçurum olduğunu ortaya koyuyor. JD Power, otomobil finansmanı müşterilerinin %29’unun artık finansal açıdan savunmasız kategoriye girdiğini ve deneyimlerinin önemli ölçüde farklı olduğunu buldu. JD Power’ın otomotiv finans istihbaratı kıdemli direktörü Patrick Roosenberg, “Otomobil kredisi müşterileri, göreceli finansal sağlık düzeylerine bağlı olarak çok farklı deneyimler yaşıyor” dedi. “Finansal açıdan sağlıklı borçlular tarihsel olarak yüksek düzeyde genel müşteri memnuniyeti yaşarken, kırılgan, stresli ve aşırı genişlemiş kategorilerdekiler kredi verme deneyiminden önemli ölçüde daha az memnunlar. Kredi verenler, tekliflerini farklı müşteri segmentlerine göre ayarlamaya devam ettikçe, gerçekten de proaktif iletişime ve borçluların çeşitli ihtiyaçlarını karşılayan hedefe yönelik hizmetlere odaklanmaları gerekiyor.”
Bayilikte kritik bir farklılaşma yaşanıyor. Araştırma, finansal açıdan sağlıklı müşterilerin %42’sinin satın alma süreci sırasında kredi yönlendirmesi aldığını, buna karşılık finansal açıdan savunmasız müşterilerin yalnızca %25’inin kredi yönlendirmesi aldığını ortaya çıkardı. Savunmasız grubun yarısından fazlası bu bilgiyi almak için bayilikten ayrılana kadar beklemek zorunda kaldı. Ödeme yöntemleri de bir bölünmeyi ortaya çıkardı; korunmasız müşteriler, ACH transferlerini daha sık kullanan mali açıdan sağlıklı müşterilere kıyasla, borç verenin web sitesini veya mobil uygulamasını daha sık kullanıyor ve ödeme yöntemleriyle ilgili daha fazla sorun bildiriyor. GM Financial gibi kredi verenler için veriler, iletişim ve hizmetlerin giderek zorlaşan ekonomik ortamda tüm müşterileri destekleyecek şekilde uyarlanması yönündeki acil ihtiyacın altını çiziyor.
Automobile Magazine – USA


































































































