Görünüşe göre BMW bir kez daha menzil genişletici elektrikli araçların (REEV) piyasaya sunulmasını düşünüyor. Bu, Bloomberg haber ajansı tarafından içeriden kaynaklara dayanarak bildirildi. REEV modelleri, tekerleklere doğrudan bağlantısı olmayan, güç jeneratörü olarak kompakt yanmalı motora sahip elektrikli otomobillerdir. Bu, gerekirse elektriği yeniden şarj etmeden daha büyük mesafelerin elektrikle katedilebileceği anlamına gelir.
Bavyeralılar hem elektrikli otomobillerin hem de menzil artırıcı araçların öncüleri arasında köklü üreticiler arasında yer alıyor. 2012’den 2023’e kadar üretilen kompakt i3 elektrikli otomobil, bir süredir menzil genişletici versiyonla sunuluyordu. Ancak BMW, tamamen elektrikli i3’ün menzilini önemli ölçüde artırdıktan sonra bu versiyonu Avrupa pazarından çekti.
REEV modelleri şu anda Çin’de bir yükseliş yaşıyor; Orada tam elektrikli araçlara alternatif olarak büyük talep görüyorlar. Rapora göre BMW, X5 SUV ve 7 Serisi sedan modellerini entegre jeneratör olarak küçük bir yanmalı motorla donatmayı düşünüyor. Büyük seri teknoloji için yeterli alan sunuyor. BMW, Bloomberg’e “kullanım kalıplarını, müşteri ihtiyaçlarını ve pazar gelişmelerini sürekli olarak analiz ettiğini” söyledi.
BMW, teknolojiye açıklığın açık bir savunucusudur. Grup bu yıl tamamen elektrikli otomobil platformu “Neue Klasse”yi tanıtsa da başka tahrik sistemleri de olacak. Gelecekte X5, elektrikli otomobil, plug-in hibrit, klasik içten yanmalı motor ve hidrojen modeli olarak ve muhtemelen menzil genişletici versiyonuyla satılacak.
REEV teknolojisi henüz Avrupa’da yaygın olarak kullanılmadı, ancak Çin’deki popülaritesi göz önüne alındığında, bazıları burada da daha fazla talep bekliyor. Pazar ABD’de de büyüyor, bu nedenle Volkswagen, Scout markasının yeni edisyonunda başından beri elektrikli otomobillerin yanı sıra menzil genişletici modellere de odaklanıyor.
Avrupalı otomobil şirketi Stellantis, menzil genişleticili bir kamyonet olan Ramcharger’ı pazara sunmak istiyor; tamamen elektrikli versiyon beklemeye alındı. Çinli ortak Leapmotor da Avrupa’daki REEV modellerine güveniyor. Stellantis’in rakibi Renault, teknolojinin gelecekteki model stratejisine entegrasyonunu inceliyor. Şirket yakın zamanda orta ve büyük araçlar için “tamamen elektrikli tahrikleri zorlamanın hiçbir anlam ifade etmediğini” söyledi.
Otomobil Dergisi Almanya
Automobile Magazine-Germany


































































































