Bentley, Continental GT platformu üzerine inşa edilen en ekstrem, hafif ve saf model olan yeni 2026 Bentley Supersports’un lansmanıyla ilk “Süper Sporlar”dan bu yana geçen yüzyılı kutluyor.
Yalnızca 500 adetlik bu coupé, iki tonun altındaki ağırlığı ve maksimum sürüş katılımını amaçlayan yaklaşımıyla ilk arkadan çekişli Continental GT olma yolunda tarihi bir kilometre taşı haline geliyor.
Evet, doğru okudunuz, iki tondan az, buna inanmak zor olsa da Bentley halkı için kilo vermek onlar için zor.
Sadelik tutkunları için bir Bentley: 666 HP çift turbolu V8 ve rekor ağırlık
Yeni Bentley Supersports’un kalbi, hibrit olmayan, güçlendirilmiş ve daha büyük turbolara sahip, 666 HP ve 800 Nm güç üreten 4,0 litrelik çift turbolu V8’dir. Güç, güçlendirilmiş kavramalara ve revize edilmiş vites değiştirme stratejisine sahip sekiz vitesli DSG şanzıman aracılığıyla yalnızca arka aksa aktarılıyor.
0–100 km/saat: 3,7 saniye
Maksimum hız: ~310 km/saat (resmi rakam onaylanacak)
Pirelli Trofeo RS lastikleriyle 1,3 g yanal hızlanma
Buna ek olarak Bentley, markanın bir modeline şimdiye kadar monte edilmiş en özgün ve içgüdüsel sesi vaat eden titanyum Akrapovič egzozu standart olarak entegre ediyor.
Continental GT’deki ilk arkadan çekişli
Continental GT, tarihinde ilk kez, GT3 yarış versiyonları hariç, aşağıdakilerle ayarlanmış arkadan çekiş şemasını benimsiyor:
Spesifik eLSD diferansiyeli
Fren vektörleme torku
Arka direksiyon
Arka ray 16 mm genişletildi
Yeni Touring, Bentley ve Sport sürüş modları
ESC kalibrasyonu, kontrollü sürüklenmelerin üstesinden tam bir özgürlükle gelmenizi sağlayan tamamen devre dışı mod da dahil olmak üzere üç seviye sunar.
Olağanüstü aerodinamik ve neredeyse yarım ton daha az
2026 Supersports, 85 yılın en hafif Bentley’i. Sistemlerin ortadan kaldırılması, parçaların karbon fiberle değiştirilmesi ve arka bankın kaldırılması sayesinde yeni GT, geleneksel Continental GT’den neredeyse 500 kg daha az, yani 2.000 kg’ın altında kalıyor.
Temel aerodinamik unsurlar şunları içerir:
Bentley tarafından onaylanan en büyük ön ayırıcı
Karbon fiberden dalış planları
Fonksiyonel yan seleler ve çamurluk kanatları
Büyük arka difüzör ve sabit spoyler
Ağırlık merkezini düşürmek için karbon fiber tavan
Bu değişiklikler GT Speed’e göre 300 kg daha fazla bastırma kuvveti sağlıyor.
İki kişilik iç mekan: tavizsiz spor lüksü
Bentley Supersports’un sade karakteri, artık tamamen iki koltuklu olan ve aşağıdakilerle donatılmış kabinde devam ediyor:
Ultra hafif 11 yönlü spor koltuklar
Arka alanın monokok karbon ve deri küvetle tamamen değiştirilmesi
Parlak karbon, deri ve Dinamica kaplamalar
Monoton, iki tonlu ve yeni özel üç tonlu konfigürasyonlar
Orta konsoldaki numaralı plaka
Sonuç, Crewe’nin imza niteliğindeki işçiliğinden ödün vermeden sürüş için tasarlanmış bir iç mekandır.
Tarihi bir miras: İlk “Süper Spor”un 100 yılı
Super Sports adı 1925 yılında, Bentley’nin 3 Litrelik motorun 160 km/saati (100 mil/saat) aşabilen daha hafif ve daha güçlü bir versiyonunu piyasaya sürmesiyle doğdu. Bugün, bir asır sonra, markanın en radikal teklifiyle ruh yeniden keşfediliyor.
Projenin arkasında, 1929’da 4½ Litrelik Bentley’de 24 saat rekoru kıran pilot ve öncü Mildred Mary Petre’nin onuruna verilen “Mildred” kod adı yer alıyor.
Sınırlı sürümler ve kişiselleştirme seçenekleri Mulliner
Bentley, kapsamlı özelleştirme seçenekleriyle yalnızca 500 numaralı ünite üretecek:
24 standart renk + özel Mulliner kaplamalar
Nightfall ve Daybreak gibi dış tasarım paketleri
İnce çizgi seçenekleri, görünür karbon, mat boyalar…
22 ten rengi, 11 ikincil renk ve 9 vurgu
Karbon Fiber Alternatifleri: Fırçalanmış Alüminyum veya Piyano Siyahı
Her bir Supersports, koleksiyon öğesi olma özelliğini güçlendirecek şekilde belirli bir numara ile talep edilebilir.
Rezervler, üretim ve pazarlara varış
Siparişler Mart 2026’dan itibaren açılıyor
Üretim: 2026 4. Çeyrek
İlk teslimatlar: 2027 başı
Onaylanan pazarlar: İngiltere, Avrupa, ABD, Kanada, Avustralya, Yeni Zelanda, Malezya, Umman, Bahreyn, BAE, Katar ve Kuveyt
Resim galerisi
Automobile Magazine-İspanya
Automobile Magazine-Spain

































































































