ChargeUp Europe web seminerinin bir parçası olarak, Avrupalı hızlı şarj istasyonları operatörü Ionity’nin Kurumsal Strateji Direktörü Meta Kessler, elektrikli otomobiller için yüksek performanslı şarjdaki güncel gelişmeleri anlattı.
Mobility Portal’a göre Kessler, kamusal yüksek güçlü şarja (HPC) olan talebin hızla arttığını, aynı zamanda şarj sağlayıcılarının ekonomik temellerinin de baskı altına girdiğini söyledi. Almanya örnek bir pazar: HPC altyapısı büyüyor ancak kullanımı istikrarlı tutacak yeterli sayıda akülü elektrikli araç (BEV) yok.
Kessler’e göre şarj davranışı, önemli ölçüde halka açık hızlı şarj noktalarına doğru kayıyor. 2030 yılına kadar şarjın yüzde 60’ı özel olmaya devam edecek, ancak “halka açık olarak gerçekleştirilecek geri kalan yüzde 40’ın yüzde 65’inden fazlası yüksek güçlü olacak.” Ionity, yüksek BEV penetrasyonuna sahip diğer Avrupa ülkelerinde de benzer gelişmeleri gözlemliyor.
Genişleme planlarının odağı açıkça kamuya açık HPC’ye kayıyor; yalnızca otoyollarda değil, giderek kentsel alanlarda da. Ancak ekonomik sürdürülebilirlik, operatörler için önemli bir zorluk olmaya devam ediyor. Ionity için önemli bir performans göstergesi olan araçların şarj noktalarına oranı şu anda Almanya’da HPC bağlantısı başına yalnızca 60 BEV’dir.
Şirket açısından bakıldığında bu oran yeterli değildir. Kessler, “Sağlıklı ve sürdürülebilir bir iş modelini sürdürmek için 100 civarında, hatta gelecekte biraz daha fazlasına ihtiyacımız var” diye açıklıyor. 2024’teki ciddi düşüşün ardından 2025’te toparlanma işaretleri var ama yeniden sürdürülebilir bir seviyeye ulaşması yıllar alacak.
Ionity otoyollar boyunca bir ağ işlettiğinden, yaz aylarında birçok kullanıcı diğer Avrupa ülkelerinden, özellikle İskandinav ülkelerinden veya Hollanda’dan geliyor. Kessler’e göre bu sürücüler, menzil kaygısının artık kendileri için bir rol oynamadığını bildiriyor. Yönetici, “Artık bir sorun olmadığından BEV satın almanın tam zamanı” diyor.
Otomobil Dergisi Almanya
Automobile Magazine-Germany

































































































