GM, elektrikli araç geliştirme programlarına milyarlarca dolar akıttı ve General, değişen düzenleyici ortam ve elektrikli araçlara yönelik beklenenden düşük talep karşısında elektrifikasyon stratejisini şimdi yeniden değerlendirirken, yatırım şimdiden bazı ilginç sonuçlar verdi. Cadillac serisi buna iyi bir örnek. Aslında, 2025 takvim yılının üçüncü çeyreğinde tüm Cadillac satışlarının neredeyse yarısı elektrikli araçlardı.
Cadillac’ın 3. çeyreğe ilişkin satış verilerine bakıldığında, elektrikli araçların toplam teslimatların yaklaşık yüzde 40’ını oluşturduğu görülüyor. Bu çeyrekte Cadillac’ın ABD’de 18.383’ü elektrikli olmak üzere 46.525 adet satış yaptığı görüldü.
Satış Sonuçları – 3. Çeyrek 2025 – ABD – Cadillac
| MODELİ | 3. Çeyrek 2025 / 3. Çeyrek 2024 | 3. Çeyrek 2025 | 3. Çeyrek 2024 | YTD 2025 / YTD 2024 | YTD 2025 | YTD 2024 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| CT4 | +%1,72 | 1.422 | 1.398 | -%17,02 | 4.066 | 4.900 |
| CT5 | -%3,10 | 4.000 | 4.128 | +%10,71 | 12.168 | 10.991 |
| ESKALADE | +%28,95 | 11.332 | 8.788 | +%27,56 | 35.707 | 27.992 |
| ESCALADE IQ | * | 2.264 | * | * | 6.030 | 0 |
| LYRİQ | +%1,18 | 7.309 | 7.224 | -%18,17 | 16.626 | 20.318 |
| OPTİK | * | 4.886 | * | * | 9.826 | 0 |
| VİSTİK | * | 3.924 | * | * | 5.669 | 0 |
| XT4 | -68,36% | 1.789 | 5.655 | -%32,60 | 10.574 | 15.688 |
| XT5 | +%1,62 | 5.771 | 5.679 | +%3,67 | 18.498 | 17.844 |
| XT6 | -%11,84 | 3.828 | 4.342 | +%0,58 | 13.465 | 13.387 |
| CADILLAC TOPLAM | +%25,02 | 46.525 | 37.214 | +%19,36 | 132.629 | 111.120 |
Lyriq, Cadillac’ın elektrikli isim plakaları arasında 7.309 adet satışla hacim lideri olmayı sürdürdü; onu 4.886 adetle daha küçük Optiq, 3.924 adetle üç sıralı Vistiq ve 2.264 adetle Escalade IQ takip etti. Bu girişler bir araya getirildiğinde EV hacminde yıllık bazda yüzde 87,77’lik bir artış sağladı ve Cadillac’ın pil-elektrik portföyünün momentumunu daha da vurguladı.
Satış Rakamları – Cadillac EV Modelleri – 2025 3. Çeyrek – ABD
| MODELİ | 3Ç 25 / 3Ç 24 | 3. Çeyrek 25 | 3. Çeyrek 24 | YTD 25 / YTD 24 | YTD 25 | YTD 24 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| LYRİQ | +%1,18 | 7.309 | 7.224 | -%18,17 | 16.626 | 20.318 |
| OPTİK | * | 4.886 | * | * | 9.826 | 0 |
| VİSTİK | * | 3.924 | * | * | 5.669 | 0 |
| ESCALADE IQ | * | 2.264 | * | * | 6.030 | 0 |
| TOPLAM | +%154,47 | 18.383 | 7.224 | +%87,77 | 38.151 | 20.318 |
Diğer benzinli modeller sıkıntı yaşadı; örneğin, artık durdurulan XT4 satışlarının satışları keskin bir düşüş yaşarken, XT5 yıldan yıla marjinal bir artış kaydetti ve artık üretilmeyen XT6 yüzde 11’den fazla düşüş gösterdi. Sedan serisi, CT4’ün mütevazı bir şekilde artması ve CT5’in hafifçe düşmesiyle karışıktı. Önemli bir satış performansı artışı gösteren tek ICE modeli Escalade oldu.
Satış Rakamları – Cadillac ICE Modelleri – 2025 3. Çeyrek – ABD
| MODELİ | 3Ç 25 / 3Ç 24 | 3. Çeyrek 25 | 3. Çeyrek 24 | YTD 25 / YTD 24 | YTD 25 | YTD 24 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| CT4 | +%1,72 | 1.422 | 1.398 | -%17,02 | 4.066 | 4.900 |
| CT5 | -%3,10 | 4.000 | 4.128 | +%10,71 | 12.168 | 10.991 |
| XT4 | -68,36% | 1.789 | 5.655 | -%32,60 | 10.574 | 15.688 |
| XT5 | +%1,62 | 5.771 | 5.679 | +%3,67 | 18.498 | 17.844 |
| XT6 | -%11,84 | 3.828 | 4.342 | +%0,58 | 13.465 | 13.387 |
| ESKALADE | +%28,95 | 11.332 | 8.788 | +%27,56 | 35.707 | 27.992 |
| TOPLAM | -%6,16 | 28.142 | 29.990 | +%4,05 | 94.478 | 90.802 |
Özellikle, Optiq, küçük crossover’lar için Cadillac satışları arasında durdurulan XT4’ü geride bırakırken Lyriq, kompakt lüks crossover’larda XT5’i geride bıraktı ve Vistiq, üç sıralı segmentte XT6’nın zirvesine çıktı. EV eşdeğerinden daha iyi performans gösteren tek Cadillac ICE modeli Escalade’di.
| Segment | EV | BUZ |
|---|---|---|
| Küçük crossover SUV | Optiq – 4.886 | XT4 – 1.789* |
| Kompakt crossover SUV | Lyriq – 7,309 | XT5 – 5.771 |
| Üç sıralı crossover SUV | Vistiq – 3.924 | XT6 – 3.828 |
| Tam boyutlu SUV | Escalade’in IQ’su – 2.264 | Escalade – 11.332 |
| Toplam | 18.383 | 22.720 |
İleriye baktığımızda asıl soru şu: Cadillac’ın gelecekteki satış rakamları bu EV ivmesini 2025’in 4. çeyreğinde ve 2026’da da sürdürecek mi? Yukarıdaki rakamlara rağmen, özellikle federal EV vergi kredisinin sona ermesi ve genel EV talebinin sektör çapında soğuması nedeniyle bu aslında oldukça büyük bir soru. Aslında, Cadillac EV serisinin üçüncü çeyrekte bu kadar başarılı olmasının tam nedeni federal vergi kredisinin sona ermesi olabilir. Aynı zamanda, söz konusu ICE modellerinin çoğunun ya artık üretimden kaldırılmış olması ya da dişlerinin uzun olması nedeniyle henüz görülmemesi bekleniyor.
Automobile Magazine-ABD
Automobile Magazine – USA

































































































