Şirketin Stuttgart yakınlarındaki Gerlingen’deki genel merkezindeki bir Bosch sözcüsü, Hartung’un iş sözleşmesinin zaten uzatıldığını doğruladı. Benzer büyüklükteki diğer şirketlerden farklı olarak, önemli bir otomotiv tedarik bölümüne sahip olan holding, bir anonim şirket değil, ağırlıklı olarak Robert Bosch Vakfı’na ait olan bir limited şirkettir (GmbH). Sonuç olarak Bosch, bir AG veya SE’nin olağan açıklama gerekliliklerine tabi değildir ve bu nedenle sözleşme uzatmasını duyurması gerekmemiştir. Bu aynı zamanda sözcünün sözleşme uzatması hakkında daha fazla ayrıntı vermemesi, yalnızca gerçeği kendisinin teyit etmesiyle de tutarlıdır. Sözleşmenin süresi bilinmiyor. Handelsblatt’a göre sözleşmenin 2031 yılına kadar beş yıl uzatıldığı söyleniyor. Hartung, Ocak 2022’de Bosch yönetim kurulu başkanlığını devraldı. Yeni sözleşmesi 2031’in sonuna kadar devam ederse, tıpkı önceki üç kişi gibi holdingi yaklaşık on yıl boyunca yönetmiş olacak. Toplamda, 139 yaşın üzerinde olan Robert Bosch GmbH’nin kuruluşundan bu yana yalnızca yedi patronu vardı. Hartung çok daha uzun süredir şirkette çalışıyor: 2004 yılında Bosch und Siemens Hausgeräte GmbH’ye katıldı ve 2013 yılında enerji ve bina teknolojisinin yanı sıra endüstriyel teknolojiden sorumlu olduğu Robert Bosch GmbH’nin yönetim kuruluna atandı. 2019’dan 2022’ye kadar yönetim kurulunda Mobilite Çözümleri’nden, yani tedarikçi işinden sorumluydu. Diğer birçok tedarikçi gibi Bosch da şu anda zorluk yaşıyor. Araç üretimi dünya çapında durağanlaşıyor ve Bosch’un yoğun yatırım yaptığı önemli gelecek alanlarındaki büyüme beklendiği kadar hızlı gerçekleşmiyor. Bunlar arasında otonom sürüşün yanı sıra elektromobilite ve özellikle Bosch’un güçlü bir şekilde desteklediği yakıt hücreleri de yer alıyor. Eylül ayında, dünyanın en büyük otomotiv tedarikçisi kemer sıkma önlemlerini sıkılaştırdı ve çoğu Almanya’da olmak üzere 13.000 kişinin daha işten çıkarılacağını duyurdu (zaten duyurulan 9.000 işten çıkarmanın yanı sıra). Bu maliyet düşürücü önlemler ışığında, Hartung’un sözleşmesini uzatması bir güven işareti olarak görülüyor. Hartung ve Mobilite Genel Müdürü Markus Heyn yönetiminde Bosch, stratejisinde bir değişiklik başlattı. Araçlar şu anda sıfırdan yeniden düşünülüyor; bu nedenle Heyn’in yakın zamanda electrive ile yaptığı bir video röportajında söylediği gibi hem üreticilerin hem de tedarikçilerin “çok daha bütünsel düşünmeleri” gerekiyor. Sorumlulukları basitçe tanımlamak artık mantıklı değil. 2024 yılında tedarikçi bölümündeki satışlar yüzde 0,7 düşüşle 55,8 milyar avroya geriledi. Ancak IAA’da Bosch, bu yıl satışların yüzde ikinin biraz altında artmasını beklediğini belirtti. Mobilite Çözümleri, Bosch’un en büyük iş sektörü olup, grubun satışlarının yüzde 60’ından fazlasını oluşturuyor.
Otomobil Dergisi-İngiltere
Automobile Magazine-UK

































































































