Audi, Formula 1’deki resmi çıkışından 115 gün sonra, şirketi motor sporlarının en yüksek kategorisinde temsil edecek yeni marka kimliğini tanıttı. Etkinlik, Alman markasının ilk Formula 1 otomobilinin tasarımını ve estetiğini öngören bir prototip olan Audi R26 Concept’in tanıtıldığı Münih’teki Marka Deneyim Merkezi’nde gerçekleşti.
Audi R26 Concept: yeni bir çağın önizlemesi
Audi R26 Konsept yalnızca ileri mühendisliğin bir göstergesi değil, aynı zamanda hem pistte hem de pist dışında Audi’nin görsel geleceğine damgasını vuracak bir tasarım ifadesidir. Onun tarzı dört temel prensibe dayanmaktadır: açıklık, teknik, zeka ve duygu.
Araç, temiz yüzeyleri ve hassas geometrik kesimlerinin yanı sıra titanyum, karbon siyahı ve aynı zamanda markanın F1’deki yeni varlığının simgesi olan ikonik kırmızı halkalarını da renklendiren yeni Audi kırmızısını karıştıran bir renk paletiyle öne çıkıyor.
Formula 1: Audi’nin dönüşümünün katalizörü
Motor sporlarının en üst kategorisine girmek, markanın dönüşümünün bir sonraki aşamasıdır. Formula 1 daha çevik, daha hızlı ve yenilikçi bir Audi için katalizör olacak.
Audi, motor sporlarının önde gelen disiplinine net bir hedefle giriyor: Kazanmak için yarışmak; bu, zaman, azim ve sürekli iyileştirme zihniyeti gerektiren bir şeydir, ancak hedef bellidir: “2030 yılına kadar Dünya Şampiyonası için mücadele etmek istiyoruz.”
Sürdürülebilir vizyona sahip küresel bir Audi projesi
Audi’nin Formula 1’e girişi sadece sportif prestij amaçlı değil, aynı zamanda markanın teknolojik ve sürdürülebilir dönüşümünü de güçlendirmeyi amaçlıyor. Şirket, sürdürülebilir yakıtların ve yeni nesil hibrit tahrikin kullanımını teşvik eden bir maliyet sınırı ve yeni teknik düzenlemelerle yönetilen daha verimli bir F1’e kendini adamıştır.
Ekip, ortaklar ve sürücüler: rekabet edebilecek sağlam bir yapı
Audi, İsviçre merkezli Sauber Grubu’nun tamamının satın alınmasıyla proje tabanını sağlamlaştırdı. Spor yönetimi, Audi CEO’sunun doğrudan denetimi altında Mattia Binotto (eski Ferrari) ve Jonathan Wheatley (eski Red Bull) tarafından yönetilecek.
Takımın resmi pilotları Nico Hülkenberg (Almanya) ve genç Brezilyalı Gabriel Bortoleto olacak; bu, deneyim ve yeni ortaya çıkan yetenekleri birleştiren bir kombinasyon.
Buna ek olarak Audi F1, adidas, BP ve Revolut gibi önemli küresel müttefiklerini de bünyesine katarak referans fabrika ekibi olarak varlığını güçlendiriyor.
“Alman Malı” inovasyonu: projenin kalbi
Audi, 2022’den itibaren hibrit güç ünitesini Almanya’nın Neuburg an der Donau kentinde geliştiriyor. Sistem, 1,6 litrelik bir V6 turbo motor, gelişmiş bir ERS (enerji geri kazanım sistemi) ve bir elektrikli motor-jeneratör ünitesini (MGU-K) entegre ediyor. Bunların tümü, üretim araçları için daha fazla enerji verimliliği ve teknolojik uygunluk arayan yeni 2026 düzenlemeleri kapsamında tasarlandı.
Geliştirme süreci, dijital araçları, sürüş simülatörlerini ve sanal testleri birleştiriyor; çünkü pist testlerine yalnızca 2026’dan itibaren izin verilecek. Buna paralel olarak, Hinwil’deki (İsviçre) genel merkez şasi tasarımı ve yarış operasyonlarından sorumluyken, Bicester’deki (Birleşik Krallık) yeni bir ofis, ekibi “Motor Sporları Vadisi”nin teknik çekirdeğine bağlıyor.
Formula 1’de takvim ve resmi başlangıç
Audi F1 Takımı resmi sunumunu Ocak 2026’da yapacak ve ardından Barselona’da ilk özel testler yapılacak. Şubat ayında Bahreyn’de yapılması planlanan halka açık testler, 6 – 8 Mart 2026 tarihleri arasında Avustralya Grand Prix’sinde (Melbourne) beklenen ilk çıkıştan önce halkın yeni otomobille ilk temasını işaretleyecek.
Audi ve rekabetteki mirası
Audi, kuruluşundan bu yana rekabeti yenilikleri için bir test alanı olarak kullandı. Marka, quattro rallilerinden Le Mans’taki başarıya, Formula E ve Dakar Rallisi aracılığıyla performans ve sürdürülebilirliğin el ele gidebileceğini kanıtladı.
Formula 1’e geliş, Audi’yi motor sporlarının zirvesine konumlandırarak ve tarihi sloganını yeniden doğrulayarak bu geleneği pekiştiriyor: “Teknolojinin ön saflarında.”
Resim galerisi
Automobile Magazine-İspanya
Automobile Magazine-Spain

































































































