Tamamen elektrikli yeni GLC: Sürüş keyfi ve verimlilikten ödün vermiyor

®
Çok Okunanlar

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyasını başlattı....

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar Bütçesi'nde, eVED olarak bilinen  Elektrikli...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş araçlar talep ettikçe hızla...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi ve düzenleyici reformlar savunuyor....

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli kompakt otomobilleri için yılda...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak noktalarından biri, Renault'nun elektrikli...

Waymo, Londra’da otonom robotaksi için testlere başladı

Waymo, Londra’da robotaksi testlerine başladı ve hizmeti 2026’da devreye almayı hedefliyor. Waymo, Londra’da testlere başladığını resmen duyurdu; bu hamle,...
Uzun yıllardır GLC, Mercedes-Benz’in en popüler modeli olarak dünya çapında markanın en çok satan modeli olarak zirvede yer alıyor. Şimdi de heyecan verici yeni model tamamen elektrikli yeni GLC (geçici veriler: birleşik enerji tüketimi: 14,9–18,8 kWh/100 km | birleşik CO₂ emisyonu: 0 g/km | CO₂ sınıfı: A) ile 2026 yılının ikinci çeyreğinden itibaren ürün yelpazesi genişleyecek. Elektrikli GLC’nin geliştirilmesi en başından itibaren dünya çapındaki müşterilerden gelen kapsamlı geri bildirimlerle şekillendi. Amaca yönelik, rafine ve tartışmasız bir GLC olan bu model, Mercedes-Benz müşterilerinin hayran olduğu her şeyi daha da geliştiriyor.
EQ teknolojisine sahip tamamen yeni GLC, orta segmentte bir dönüm noktasını ifade ediyor. Üstün tasarım dili ve yapay zekâ (AI) destekli MB.OS superbrain ile güçlendirilmiş zekasıyla öncü bir rol üstleniyor. Tamamen yeni bir otomobil ailesinin ilk modeli olarak önce elektrikli olarak tasarlanan bu araç; performans, menzil, verimlilik ve şarj hızı açısından üstün özelliklere sahip. Aynı zamanda, tasarım, değer, çok yönlülük ve alan açısından sınıfında yeni standartlar belirliyor. Tamamen yeni GLC, içten yanmalı motora sahip olanlarından daha fazla diz ve baş mesafesi sunuyor.

Müşteriler, tamamen elektrikli yeni GLC’nin kapısını açtıklarında tek bir cam yapının altında yer alan üç farklı ekrana sahip tamamen yeni çarpıcı MBUX HYPERSCREEN ile karşılanıyor. 99,3 santimetre (39,1 inç) boyutuyla, bugüne kadar Mercedes-Benz’de kullanılan en büyük ekran. Ambiyans aydınlatması, yıldızlı SKY CONTROL panoramik cam tavan aydınlatarak Mercedes-Benz’in benzersiz “Welcome Home” konforunu, güvenlik ve destek hissini yeni bir seviyeye taşıyor. Tamamen yeni elektrikli GLC’nin tanıdık ve sezgisel aidiyet hissi, onu sürücülerinin hayatlarına sorunsuz bir şekilde entegre olan sıcak bir alan haline getiriyor.
Mercedes-Benz, lüks konfor hissini bozmadan vegan atılım sağlayan opsiyonel Vegan paket ile iç donanım alanında da yeni standartları belirliyor. Lüks iç donanım malzemeleri, Vegan Society tarafından sertifikalı. Bu da Mercedes Benz’i bağımsız olarak sertifikalandırılmış vegan iç donanımı sunan dünyadaki ilk otomobil üreticisi haline getiriyor.

Tamamen yeni GLC’nin benzersiz sürüş deneyimi, One-Box frenleme sistemini de içeriyor. Bu sistem, enerji geri kazanımı veya mekanik frenleme yoluyla kayda değer çizgisel, tutarlı ve güvenli bir yavaşlama sağlıyor. Tamamen yeni elektrikli GLC’deki MB.DRIVE sistemleri, on adede kadar dış kamera, beş radar sensörü ve on iki ultrasonik sensörden yararlanarak birinci sınıf gelişmiş bir sürüş yardımı sunuyor.[3] S-Serisi’nden bilinen akıllı hava süspansiyonu ile tamamen yeni GLC, üstün sürüş konforunu garanti ediyor. Bu, üstün çeviklik 4,5 dereceye kadar dönüş yapabilen arka aks yönlendirme sistemi ile birleşiyor.
Tamamen yeni elektrikli GLC, Mercedes Benz’in güvenilirliği ve zarafetini en son teknoloji elektrikli sürüş sistemleri ve akıllı, sezgisel yazılımla birleştiriyor. Farklı ihtiyaçlara ve yaşam tarzlarına kolayca uyum sağlamak üzere tasarlanan bu model, GLC’nin ikonik, çok yönlü, sezgisel ve sorunsuz özelliklerini elektrikli versiyonunda da sürdürüyor.
Mercedes-Benz, her müşteri ihtiyacına uygun çok çeşitli sürüş sistemleri sunacak. Etkileyici menzili, güçlü performansı ve Mercedes-Benz’den beklenen konforuyla yeni GLC, elektrikli sürüşün geleceğini tanımlıyor. Kullanıcılar, 360 kW gücünde ve 713 kilometreye kadar[4] menzile sahip en üst düzey model GLC 400 4MATIC’i sabırsızlıkla bekleyebilir. Dört etkileyici model daha satışa sunulacak.
MB.OS: Tamamen yeni elektrikli GLC’yi güçlendiren yapay zekâ destekli süper beyin
Tıpkı insan beyninin düşünceleri, duyuları ve eylemleri koordine etmesi gibi, Mercedes-Benz İşletim Sistemi (MB.OS) de entegre olarak bilgi-eğlence ve otonom sürüşten konfor ve şarja kadar aracı her açıdan kontrol ediyor. Bu sistemin merkezinde, otomobilin sürücünün tercihlerini öğrenmesini, değişen koşullara uyum sağlamasını ve daha güvenli, daha sezgisel bir deneyim için gerçek zamanlı kararlar almasını sağlayan gelişmiş yapay zekâ yatıyor. Bu yapay zekâ destekli süper beyin, yolcularla doğal bir şekilde etkileşime girerek sorunsuz ve akıllı bir yolculuk sağlıyor. MB.OS, insan beynine yakın bir karmaşıklığı yönetmekle kalmıyor, saniyede 254 trilyon işlem yapabilen son derece güçlü çiplerden de yararlanıyor.
Mercedes-Benz Intelligent Cloud’a bağlı bu yüksek performanslı bilgisayarlar, tüm araç yazılımının uzaktan güncellenmesini[5] sağlayarak GLC’yi yıllarca güncel ve çekici tutuyor. Çipten buluta mimarisi derinlemesine entegre edilerek çipten buluta veri korumasını ve bağlantıyı sağlıyor. Bu, bilgi-eğlence sisteminden konfora ve şarj etmeye kadar tüm aktüatörler ve sensörler üzerinde hassas kontrolün yanı sıra benzersiz bir sürüş deneyimi ve araç işlevlerinin kullanıcı arayüzüne akıllı entegrasyonunu sağlıyor. MB.OS, GLC’yi sürücüsüyle birlikte düşünen, öğrenen ve gelişen akıllı bir yol arkadaşına dönüştürüyor.
İkonik: Ayırt edici tasarımın yeni çağı
Mercedes-Benz’in görünüşünü yeniden tanımlamak
Yeni GLC, Mercedes-Benz orta boy SUV’lerin klasik oranlarını modern ve büyüleyici bir şekilde yansıtıyor. Yeni ikonik ön ızgara, Mercedes-Benz’in özünü korurken, sade ve temiz çizgiler ile son teknolojiyle daha modern bir dokunuş katıyor. Opsiyonel olarak 942 adet led ile donatılabilen aydınlatmalı ikonik ızgara, markanın yüzünü yeniden tanımlayarak prestij ve güven yayıyor. Bu yüksek teknoloji, piksel grafik animasyonlu olarak sunuluyor ve ülkeye özgü düzenlemelere bağlı olarak, merkezdeki yıldız kısmen veya tamamen aydınlatılabiliyor[6]. Yeni GLC’nin 21 inçe (yaklaşık 53 cm) kadar tercih edilebilen jantları otomobile güçlü, dinamik bir duruş kazandırıyor. Heykel gibi işlenmiş omuz çizgileri ve belirgin çamurluk kemerlerine sahip dinamik siluet, güçlü varlığını vurguluyor.
Krom kaplamalar (yan cam çerçeveleri dâhil) ve geniş SKY CONTROL panoramik tavan aracın prestijli görünümünü vurguluyor. Tavan rayları ile dış hava girişleri ve eşiklerdeki krom detaylar tasarımı tamamlıyor. KEYLESS-GO ve HANDS-FREE ACCESS ile birlikte sunulan GLC, gizli kapı kollarına sahip.
Yeni MBUX HYPERSCREEN
Tamamen yeni kesintisiz MBUX HYPERSCREEN, bütünsel bir sürüş ve iç mekân deneyimi sunuyor. Bu deneyimi, ekranda seçilebilen farklı arka plan temaları tamamlıyor. Dijital gösterge panelindeki renk kullanımı (kadranlar ve göstergeler dâhil), kontrol elemanları ve ambiyans aydınlatması bu duygusal temalarla uyum içinde tasarlanmış. Etkileyici ortam stilleri; sakinden etkileyiciye, soğuktan sıcağa ve teknikten duygusala kadar geniş bir yelpazede sunuluyor. Çarpıcı tasarım; olağanüstü estetik anlayışı, yüksek hassasiyet ve sezgisel kullanıcı arayüzüyle öne çıkıyor. Bu sayede kullanıcılar, fiziksel ve dijital dünyanın MB.OS sayesinde kusursuz şekilde birleştiği kişisel bir araç atmosferi oluşturabiliyor.
Büyük dekoratif süsleme, orta konsol ile gösterge panelini birleştiriyor
Dinamik ve akıcı yapısı sayesinde, büyük bir süsleme öğesi orta konsolu gösterge paneliyle birleştirerek ikisini bir bütün haline getiriyor. Süzülme görselliği yaratan bu tasarım, süslemenin alt kenarına zekice entegre edilmiş ambiyans aydınlatması ile daha da vurgulanıyor. Donanıma bağlı olarak, orta konsol, indüksiyonlu ve hızlı akıllı telefon şarjı için iki adede kadar şarj bölgesi barındırabiliyor. Bunların arkasında, acil uyarı ışıkları için bir tuş da dahil olmak üzere fiziksek butonlara sahip yeni tasarlanmış kontrol şeridi bulunuyor. Kullanıcı taleplerine yanıt olarak, bardak tutucular artık şarj bölümünden ayrı bir konumda. Teknolojik estetiğe sahip galvanizli hava kanalları, analog ve dijital dünyayı harmanlıyor. Klima sıcaklığı ayarlandığında, bu durum ortam aydınlatmasının ve hava menfezlerinin kısa süreli renk değişimiyle gösteriliyor.
Hoparlör çıkışları tasarıma uygun bir şekilde entegre edilmiş ve yüksek kaliteye sahip. Mercedes-Benz, bu hoparlör kaplamalarında ilk kez yatay çizgi grafiği, 3D rölyef ve iki tonlu kaplama kullanıyor. Burmester® 3D ses sistemi ile bu kaplamalar paslanmaz çelikten oluşuyor. Kapılardaki elektrikli koltuk ayar düğmeleri, ikonik minyatür, geliştirilmiş ergonomi ve estetik sunuyor. Aynı durum, entegre koltukların yüksek kaliteli kaplı arka baş dayanağı yüzeyleri için de geçerli.
Yıldızlı gece manzaralı SKY CONTROL panoramik tavan ve ambiyans aydınlatması ile GLC’nin “Duygusal Sadelik”i
Mercedes-Benz iç mekânda “Duyusal Sadelik” tasarım felsefesini yeni bir seviyeye taşıyor. Büyüleyici bir şekilde süzülen tamamen yeni kesintisiz MBUX HYPERSCREEN, dijital zarafetiyle etkileyici ve kapsayıcı bir mekân hissi yaratıyor. Aktif ambiyans aydınlatması, fütüristik etkiyi daha da güçlendiriyor. Özellikle arka bölümde genişletilmiş iç hacim ve standart olarak sunulan SKY CONTROL panoramik tavan, iç mekâna ferah ve zarif bir hava katıyor. Opsiyonel panoramik tavan elektronik perde ve geceleri panoramik cam tavandaki 162 yıldızı aydınlatan ambiyans aydınlatması ile sunuluyor. Yüksek kaliteli malzemeler, birinci sınıf dokunma hissi ve zarafet sağlarken, hayvansal ürün içermeyen seçenekler de sunuluyor.

Diğer Haberler

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların satışının son tarihiyle ilgili kritik kararını, güçlü siyasi ve...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak noktalarından biri, Renault'nun elektrikli araç bölümü Ampere'nin platformuna dayanan...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli araç aracını 800 milyon ringgit (yaklaşık 167 milyon euro)...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda bir showroom, teslimat merkezi, servis merkezi ve şarj istasyonu...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli kompakt otomobilleri için yılda 300.000'e kadar batarya sistemi monte...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı. En son olarak, AB Volkswagen'in elektrikli araç tarifelerinden muafiyet...

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki yıl sonra 1.9 litrelik versiyonuyla tanıtılan 205 GTI, küçük,...

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı....

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan...

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu...

EN YAKIT bunlara TKPAY iş birliği ile yüzde 5 nakit iade

Elektrikli araç ekosistemini güçlendirmek ve iş birlikleriyle kullanıcılara fırsatlar sunmak için çalışmalar yapan EN YAKIT,...

Karting Şampiyonlarını Körfez Belirleyecek

2025 Türkiye Karting Şampiyonası’nın son ayağı olan NİMOSK Karting Yarışı, 13-14 Aralık tarihlerinde TOSFED Körfez...

İzmir Aliağa’da yeni şarj istasyonu açıldı

Enerjisa Enerji’nin yüzde 100 iştiraki ve Türkiye’nin ilk elektrikli araç şarj ağı operatörü olan Eşarj,...

Zeminin ıslanmasıyla lastiklerinin yol ile teması kesilebiliyor

Trafikte yağışlardan kaynaklı pek çok tehlikeyle karşı karşıya kalınabildiğini dile getiren Yol ve Trafik Güvenliği...

Çin’de Kasım ayında otomobil satışları yıllık bazda %8,5 oranında azaldı

Kasım ayında Çin'de otomobil satışları yıllık bazda %8,5 azalarak 2,24 milyon araçta gerçekleşti. Bu, Ekim...