İspanya Grand Prix 2025

®
Çok Okunanlar

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil Sporları Kulübü tarafından 31...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear, Merlas Oto Lastik ve...

DS E-TENSE FE25’in tasarımını tanıttı

DS Automobiles ve PENSKE AUTOSPORT, sezon öncesi Formula E testleri için birkaç gün içinde Valencia'da piste çıkacak olan yeni...

Test Sürüşü: Hyundai INSTER Advance 84.5 kW Elektrik Otomatik

Yazar-Fotoğraf: Özgür Sunay INSTER, gelişmiş güvenlik ve sürücü destek sistemlerinin yanı sıra uzun menzil ve geliştirilmiş şarj performansıyla kapsamlı bir...

Alfa Romeo Tonale 2026: İtalyan SUV tarzını koruyor

2026 Alfa Romeo Tonale, daha fazla versiyon, renk ve rafine tasarımıyla kompakt SUV segmentinde ilerliyor. Sportif karakterini korurken malzemeleri...

Hibrit otomobillerin ömrü ne kadardır? Uzmanlar ne diyor?

Hibrit bir otomobilin ve aküsünün kaç yıl dayanabileceğini, ömrünü hangi faktörlerin etkilediğini ve daha uzun süre iyi çalışması için...

Yarış pilotu Koray Kamiloğlu İtalya Kupası’nda tarih yazdı

TCR pilotu Koray Kamiloğlu, 25-26 Ekim’de İtalya’daki Misano pistinde son ayağı düzenlenen Coppa Italia Turismo’da tarihi bir başarı elde...
Yeni Pirelli SCX ile İspanyol sürücü Moto2 İspanya GP’sini kazandı ve ayrıca yeni bir en iyi yarış turu rekoru kırdı. Rueda’nın Moto3’teki üçüncü zaferi …
Manuel Gonzalez (Kalex), yumuşak SC1 ön lastikle birleştirilmiş yeni Pirelli süper yumuşak SCX arka lastiğinden en iyi şekilde yararlandı ve Jerez’deki İspanya Grand Prix’sinde Moto2 yarışında net bir zafer kazandı. Podyumu, diğer tüm sürücüler gibi aynı lastik kombinasyonunu seçen Barry Baltus ve Senna Agius (ikisi de Kalex’te) ile paylaştı. Tek istisna, arkada yumuşak SC0’ı seçen Joe Roberts’tı (Kalex).

Yeni süper yumuşak SCX’in ekstra tutuşu ve tutarlılığı sayesinde Gonzalez, yarışın 21 turunu 2024’tekinden 5 saniye daha hızlı tamamladı ve ortalama tempoyu tur başına neredeyse 3 onda bir oranında iyileştirdi . 1’40.351’lik bir zamanla, Joe Roberts’ın önceki rekorunu neredeyse 7 onda bir oranında düşürerek yeni bir en iyi yarış turu da belirledi.

Moto3 podyumunda yer alan üç sürücü için üç farklı tercih: Kazanan José Antonio Rueda (KTM) önde orta SC2, arkada yumuşak SC1 ile başladı. İkinci sıradaki Angel Piqueras (KTM) her iki aksta da orta SC2 bileşiğini tercih ederken, üçüncü sıradaki Joel Kelso (KTM) önde yumuşak SC1, arkada orta SC2 bileşiğini birleştirdi.

12. turda Rueda, 1’44.352 ile yeni en iyi yarış turunu belirledi ve Ryusei Yamanaka’nın 2024 rekorunu 7 buçuk onda bir düşürdü. Aynı mesafede (19 tur), yarış geçen yıla göre neredeyse 12 saniye daha hızlıydı ve tur başına ortalama 6 onda birin üzerinde bir gelişme sağlandı.

Yeni SCX’in Jerez’deki ikna edici çıkışı
 
“Bugünkü yarışta da, yeni süper yumuşak SCX arka lastik Moto2 sürücüleri arasında geniş bir fikir birliği oluşturdu ve yarış için neredeyse oybirliğiyle bir seçim yapıldı. Dün Öncü’nün tüm zamanların tur rekoruna göre bir saniyeden fazla olan gelişmeyi ve Gonzalez’in bugün belirlediği en iyi yarış turuna göre neredeyse onda yedi saniyelik gelişmeyi göz önünde bulundurarak, bu lastikle tur performansı açısından önemli bir adım attığımızı ve mesafe açısından da aynı derecede olumlu sonuçlar aldığımızı söyleyebiliriz: Gonzalez, 21 turu geçen yılın yarış süresinden beş saniye daha hızlı tamamladı. Tüm takımlar bu yeni bileşiğin faydalarını hemen hissetti ve özelliklerini kullanmak için motosiklet ayarlarını hızla uyarladılar. Yine de hala iyileştirme için yer var. İlk yarışta elde edilen sonuçlar ve toplanan son derece olumlu geri bildirimler göz önüne alındığında, süper yumuşak SCX’in tanıtımının kazanan bir seçim olduğunu ve gelecekte bu bileşiğin uygun olduğu pistlerde tekrar önermenin kesinlikle ilginç olacağını söyleyebiliriz. Moto3™️’te de mükemmel performanslar gördük, öyle ki yarış geçen yıldan önemli ölçüde daha hızlıydı ve turlar aynıydı. Gözlemlenmesi gereken ilginç bir şey, bu sınıfta sürücülerin kişisel tercihlerinin lastik seçimini nasıl güçlü bir şekilde etkilediğiydi, ilk üç sürücü üç farklı kombinasyonu benimsedi. Bunu olumlu karşılıyoruz çünkü sunduğumuz tüm seçeneklerin geçerli olduğu ve her sürücünün kendi tarzına en uygun çözümü özgürce seçmesine izin verdiği, yine de yüksek performanslı ve sürekli ürünlere güvendiği anlamına geliyor.”

Diğer Haberler

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil Sporları Kulübü tarafından 31 Ekim - 2 Kasım tarihleri...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel Üretim Başkanı ve Stellantis Liderlik Ekibi üyesi olarak şirkete...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear, Merlas Oto Lastik ve Türkiye'nin önde gelen lojistik filolarından...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil edilen İtalyan lüks otomobil üreticisi Maserati, Türkiye'deki ilk ve...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli etkinliklerinden biri olan Uluslararası Otomotiv Mühendisliği Konferansı (IAEC), bu...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir atama gerçekleştirdi. Enerji ve kimya sektörlerinde 18 yıla yakın...

Yarış pilotu Koray Kamiloğlu İtalya Kupası’nda tarih yazdı

TCR pilotu Koray Kamiloğlu, 25-26 Ekim’de İtalya’daki Misano pistinde son ayağı düzenlenen Coppa Italia Turismo’da tarihi bir başarı elde etti. Kamiloğlu ve takımı, hem...

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear,...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir...

Yarış pilotu Koray Kamiloğlu İtalya Kupası’nda tarih yazdı

TCR pilotu Koray Kamiloğlu, 25-26 Ekim’de İtalya’daki Misano pistinde son ayağı düzenlenen Coppa Italia Turismo’da...

Alfa Romeo Tonale 2026: İtalyan SUV tarzını koruyor

2026 Alfa Romeo Tonale, daha fazla versiyon, renk ve rafine tasarımıyla kompakt SUV segmentinde ilerliyor....

Hibrit otomobillerin ömrü ne kadardır? Uzmanlar ne diyor?

Hibrit bir otomobilin ve aküsünün kaç yıl dayanabileceğini, ömrünü hangi faktörlerin etkilediğini ve daha uzun...

Karsan’dan İtalya Bari’ye 18 Metrelik Yüzde 100 Elektrikli 42 Adet e-ATA

Bari’de Elektrikli Toplu Taşımaya Karsan Damgası Dünyada toplu taşımanın dönüşümüne öncülük eden Karsan, İtalya Bari’de yeni...

Türk Otomotiv Aftermarketi Paris’te Küresel Sahneye Çıktı

Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği, otomotiv satış sonrası sektörünün en önemli uluslararası buluşma...

Opel Otonom Araçlarda Yapay Zeka Destekli Aydınlatma

Opel ekibi, geleceğin araçlarının neler yapabileceğini göstermek amacıyla önce olası kullanım senaryolarını belirledi. Bunlar, “bir...

Otomotiv Japon Devi Mazda’yı da Portföyüne Ekledi

Doğan Trend Otomotiv, portföyüne bir başka saygın global markayı daha ekleyerek Mazda Motor Europe ile...

MAXUS DELIVER L2H1 Versiyonu Türkiye’de…

Ticareti Konfor ve Verimlilikle Buluşturan MAXUS Ürün Gamını Genişletiyor!  Ülkemizde Doğan Trend Otomotiv tarafından temsil...

DS E-TENSE FE25’in tasarımını tanıttı

DS Automobiles ve PENSKE AUTOSPORT, sezon öncesi Formula E testleri için birkaç gün içinde Valencia'da...

Chery’nin Küresel Kullanıcılar ile Ortak Yaratım Hamlesi

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery,yılın en önemli etkinliklerinden 2025 Chery Uluslararası Kullanıcı Zirvesi ve...

PETLAS Lastik başına taşıma kapasitesi 7.7 ton artırıldı

Türkiye’de lastik sektörünün lider markası Petlas, yeni nesil iş makinelerinin artan ağırlığı ve gücüyle başa...

En Yakıt, Türk Hava Yolları Miles&Smiles ile ‘Her Şarj Yeni Bir Yolculuk’

Türkiye’nin elektrikli şarj ağı işletmeci lisansını alan ilk firma olan En Yakıt, Türk Hava Yolları...

Test Sürüşü: Hyundai INSTER Advance 84.5 kW Elektrik Otomatik

Yazar-Fotoğraf: Özgür Sunay INSTER, gelişmiş güvenlik ve sürücü destek sistemlerinin yanı sıra uzun menzil ve geliştirilmiş...

TOBFED ve TOLDER İş Birliğiyle…

Tüm Otomotiv Lastikçileri Derneği (TOLDER), Türkiye Otomotiv Bakım Dernekleri Federasyonu’nu (TOBFED) ziyaret ederek sektörel gelişmeler, standartlar...