Yeni Pirelli SCX ile İspanyol sürücü Moto2 İspanya GP’sini kazandı ve ayrıca yeni bir en iyi yarış turu rekoru kırdı. Rueda’nın Moto3’teki üçüncü zaferi …
Manuel Gonzalez (Kalex), yumuşak SC1 ön lastikle birleştirilmiş yeni Pirelli süper yumuşak SCX arka lastiğinden en iyi şekilde yararlandı ve Jerez’deki İspanya Grand Prix’sinde Moto2 yarışında net bir zafer kazandı. Podyumu, diğer tüm sürücüler gibi aynı lastik kombinasyonunu seçen Barry Baltus ve Senna Agius (ikisi de Kalex’te) ile paylaştı. Tek istisna, arkada yumuşak SC0’ı seçen Joe Roberts’tı (Kalex).
Yeni süper yumuşak SCX’in ekstra tutuşu ve tutarlılığı sayesinde Gonzalez, yarışın 21 turunu 2024’tekinden 5 saniye daha hızlı tamamladı ve ortalama tempoyu tur başına neredeyse 3 onda bir oranında iyileştirdi . 1’40.351’lik bir zamanla, Joe Roberts’ın önceki rekorunu neredeyse 7 onda bir oranında düşürerek yeni bir en iyi yarış turu da belirledi.
Moto3 podyumunda yer alan üç sürücü için üç farklı tercih: Kazanan José Antonio Rueda (KTM) önde orta SC2, arkada yumuşak SC1 ile başladı. İkinci sıradaki Angel Piqueras (KTM) her iki aksta da orta SC2 bileşiğini tercih ederken, üçüncü sıradaki Joel Kelso (KTM) önde yumuşak SC1, arkada orta SC2 bileşiğini birleştirdi.
12. turda Rueda, 1’44.352 ile yeni en iyi yarış turunu belirledi ve Ryusei Yamanaka’nın 2024 rekorunu 7 buçuk onda bir düşürdü. Aynı mesafede (19 tur), yarış geçen yıla göre neredeyse 12 saniye daha hızlıydı ve tur başına ortalama 6 onda birin üzerinde bir gelişme sağlandı.

Yeni SCX’in Jerez’deki ikna edici çıkışı
“Bugünkü yarışta da, yeni süper yumuşak SCX arka lastik Moto2 sürücüleri arasında geniş bir fikir birliği oluşturdu ve yarış için neredeyse oybirliğiyle bir seçim yapıldı. Dün Öncü’nün tüm zamanların tur rekoruna göre bir saniyeden fazla olan gelişmeyi ve Gonzalez’in bugün belirlediği en iyi yarış turuna göre neredeyse onda yedi saniyelik gelişmeyi göz önünde bulundurarak, bu lastikle tur performansı açısından önemli bir adım attığımızı ve mesafe açısından da aynı derecede olumlu sonuçlar aldığımızı söyleyebiliriz: Gonzalez, 21 turu geçen yılın yarış süresinden beş saniye daha hızlı tamamladı. Tüm takımlar bu yeni bileşiğin faydalarını hemen hissetti ve özelliklerini kullanmak için motosiklet ayarlarını hızla uyarladılar. Yine de hala iyileştirme için yer var. İlk yarışta elde edilen sonuçlar ve toplanan son derece olumlu geri bildirimler göz önüne alındığında, süper yumuşak SCX’in tanıtımının kazanan bir seçim olduğunu ve gelecekte bu bileşiğin uygun olduğu pistlerde tekrar önermenin kesinlikle ilginç olacağını söyleyebiliriz. Moto3™️’te de mükemmel performanslar gördük, öyle ki yarış geçen yıldan önemli ölçüde daha hızlıydı ve turlar aynıydı. Gözlemlenmesi gereken ilginç bir şey, bu sınıfta sürücülerin kişisel tercihlerinin lastik seçimini nasıl güçlü bir şekilde etkilediğiydi, ilk üç sürücü üç farklı kombinasyonu benimsedi. Bunu olumlu karşılıyoruz çünkü sunduğumuz tüm seçeneklerin geçerli olduğu ve her sürücünün kendi tarzına en uygun çözümü özgürce seçmesine izin verdiği, yine de yüksek performanslı ve sürekli ürünlere güvendiği anlamına geliyor.”