Urso: ‘Çatışma yok’. Fim, ‘2025’te 25.000 işçi risk altında’
Stellantis, İtalya’ya olan bağlılığını yineliyor ve hükümet, hedefin “birlikte gitmek” olduğunu garanti ediyor…
Girişim ve Made in Italy Bakanı Adolfo Urso’nun Stellantis’in üretimindeki artışa yönelik Ecobonus hedefinin belirlenemediğinden bahsettiği otomotiv masasındaki kıvılcımların ardından moraller daha rahat görünüyor ve diyalog yolunu yeniden izlemeye çalışıyorlar.
Bu arada Fim Cisl istihdam konusunda alarm veriyor: 2025’te hem Stellantis hem de tedarik zincirindeki birçok şirket sosyal güvenlik ağlarından tükenecek, 25.000 işçi risk altında.
Stellantis İtalya’nın insan kaynakları başkanı Giuseppe Manca, “Stellantis, şirketin on yılın sonuna kadar her fabrikaya bir misyon atayan İtalya planını sendikalarla paylaştı” diye açıklıyor ve ekliyor: “Melfi’deki Jeep Compass’ın hibrit motoru, daha rekabetçi bir elektrikli Fiat 500’ün geliştirilmesi ve döngüsel ekonomi merkezinin de piyasaya sürüldüğü Mirafori’de hibrit bir versiyon, elektrikli şanzıman tesisi ve Pil Teknoloji Merkezi – Pomigliano’daki Panda üretiminin 2029’a kadar uzatılması ve STL Medium ve STL Large platformlarının İtalya’daki konumu”. Manca’ya göre, “otomotiv masası, şirket ile hükümet arasında yoğun bir diyalektik yılını yansıtıyordu ve bunun ülkenin çıkarları doğrultusunda ve İtalya’daki Stellantis’in endüstriyel büyüklüğünü göz önünde bulundurarak bir sentez yapmaya çalışmak zaten önemli”.
Bakan, “Kesinlikle bir çatışma yok, ancak sendikalar ve Bölgeler ile ve ülkemizin gücü olan otomotiv tedarik zincirindeki şirketlerle de ortak bir yol bulma arzusu, ülkemizde araç sektöründe, otomobillerde ve ticari araçlarda üretim seviyelerini artırmak için” diyor. “Birlikte gitmek istiyoruz. Her şeyden önce ülkemizdeki tek otomobil üreticisi olan Stellantis ile: bu yolu bir yıldan fazla bir süre önce zaten belirttik ve inatla tamamlamak istiyoruz”
Sendikalar endişeli çünkü “bir yıl sonra sektör için protokol hala orada değil” ve ufuk sakin değil.
“Zamanında önlem alınmazsa toplu işten çıkarmalar olacak. İlgili bakanlıklara, Mimit ve İşçi Partisi’ne defalarca çağrıda bulunduk, ancak şu ana kadar cevap vermediler. “, diye açıklıyor Uliano.
Sektördeki operatörlerden de talepler geliyor.
“Bakan Urso’nun otomotiv sektörüne olan bağlılığı kesinlikle takdire şayan. Halihazırda verilen taahhütlerin stokunu almak ve bunları teyit etmek olumlu, ancak sektörün daha fazla somutluğa ihtiyacı var” diyor Promotor Çalışma Merkezi başkanı Gian Primo Quagliano, hükümetten “İtalya’daki otomobilin yararına girişimlerini tanımlamak için AB yetkilileriyle irtibat kurmasını istiyor, aynı zamanda ve her şeyden önce enerji geçişinin otomobil felaketine dönüşmesini önleyen yeni bir sürdürülebilir otomobil politikasına katkıda bulunmak için ”
Federauto, “Ecobonus’un yeniden düzenlenmiş olmasına rağmen, yeşil enerji piyasası ve en eski, en güvensiz ve kirletici filonun gençleşmesi üzerinde mütevazı etkileri olduğunu” hatırlatıyor ve “şirket arabalarının vergilendirilmesinin reformuna yapısal bir şekilde, ayrıca şu anda Ecobonus için taahhüt edilen fonları azaltarak” yatırım yapmamızı istiyor.