PETRONAS Madeni Yağlar Orta Doğu ve Türkiye İş Birimi Müdürü Burak Işıldak

®
Çok Okunanlar

OMODA 7 Tasarımı ve İleri Teknolojileriyle

Yenilikçi tasarım diline sahip modelleri ile kısa sürede dikkatleri üzerine çeken OMODA, yeni D-SUV modeli OMODA 7’de en ileri...

Tesla Mobil Container Store, ilk kez Türkiye’de Akbatı’da

Akbatı, 14’üncü yıl kutlamaları kapsamında Türkiye’nin ilk Tesla Mobil Container Store mağazasına ev sahipliği yapıyor. 31 Aralık tarihine kadar...

Volkswagen Ticari Araç’tan Crafter Servis’e Eylül ayına özel Sıfır Faizli Kredi

Volkswagen Ticari Araç, Crafter Servis modeli için Eylül ayına özel sıfır faizli kredi kampanyası başlattı. Volkswagen Doğuş Finans (Vdf)...

Aon, Formula 1takımı Scuderia Ferrari HP’nin sponsoru oldu

Aon, Formula 1'in en köklü takımlarından Scuderia Ferrari HP ile uzun süreli bir sponsorluk anlaşması imzaladı. Monza'daki İtalya Grand...

MAİS A.Ş. Genel Müdürü Bahaettin Tatoğlu oldu

2016 yılından bu yana MAİS A.Ş. Genel Müdürü olarak görev yapan Dr. Berk Çağdaş, görevini Bahaettin Tatoğlu’na devretti. OYAK Otomotiv...

Avrupa lansmanları yapılan yeni modeller FORTHING S7 REEV

DONG FENG MOTOR BÜNYESİNDEKİ FORTHING YENİ MODELLERİNİN LANSMANLARI İLE 2025 MÜNİH AUTOSHOW’DA TÜM DİKKATLERİ ÜZERİNE ÇEKTİ Çin’in lider otomobil üreticilerinden...

Katrin Adt, Dacia’nın CEO’su olarak atandı

Dacia markasının CEO'su olarak atandığını duyurdu. Şirketten ayrılan Denis Le Vot'un yerini alan Katrin Adt, grubun Yönetim Komitesine katılıyor ve...

Akıllı Sürüş: Maliyetini kontrol altında tutmak isteyen araç sahipleri için yazaözel tasarruf çözümleri..

Avrupa’nın dört bir yanındaki insanlar tatil için çıkacakları seyahatlerin ve tatillerini geçirecekleri harika yerlerin hayalini kuruyor. Bununla birlikte son birkaç yıldagezginlerin davranışlarında önemli bir değişiklik oldu. 2023 yılında Avrupalıların %56’sı yaşadığı şehirde ya da bölgede kalarak tatil yapmayı ve karayolu seyahatleri için araçlarını kullanmayı tercih etti. Kendi aracıyla tatilini yaşadığı şehirde ya da bölgede geçirmenin sunduğu esneklik, daha düşük maliyetler ve alışılmışın dışına çıkma fırsatıyla birleştiğinde, birçok kişi için önemli bir tercihe dönüşüyor. Yine de araçla seyahat etmek, bakımsız bir araba için zorluk yaratabilir. Motorda bir şeyler tıkırdamaya başlarsa nereye gideceksiniz?

Tatil amaçlı seyahatler, kişileri araçlarına daha fazla bağımlı hale getirerek güvenilir ve uygun maliyetli araç bakımının önemini daha da artıyor. Bununla birlikte birçok sürücü, özellikle eski araçlarının artan bakım masrafları nedeniyle, daha ucuz alternatifler aramak adına harcama alışkanlıklarını değiştirerek bu bakımları erteleme eğiliminde. Bu düşünceyle sürücülerin %64’ü araç bakımlarını ertelese de, bu durum uzun vadede daha fazla soruna ve daha yüksek maliyetlere yol açabilecek önemli bir masraf kapısı haline dönüşme riski taşıyor. Daha da kötüsü, tatile giderken yolda mahsur kalmak. Ancak TUİK verilerine göre Türkiye’de otomobillerin ortalama yaşının 14,1 olduğu düşünüldüğünde, uygun maliyetli ve güvenilir bakım çözümlerine duyulan ihtiyaç her zamankinden daha kritik hale geliyor. Otomobil ve madeni yağ üreticileri, sundukları uygun maliyetli çözümlerle araç sahiplerinin öngörülemeyen ek maliyetlerin yükü altına girmeden, yaz tatillerini planlamalarına ve hayattaki güzel şeylerinin tadını çıkarmalarına yardımcı olabilirler.

Keseyi boşaltmayan çözümler üretmek

Bu durum karşısında sektörün lider şirketleri, müşteri verilerine dayanarak yaşlanan araç filoları ve fiyat hassasiyetine sahip tüketiciler için aktif olarak çözümler geliştiriyor. Keseyi boşaltmadan, bütçeye yardımcı olmayı hedefleyen ürünler geliştirip pazara sunarak, tüketicilerin araç bakım maliyetinin yükünü hafifletmeye yardımcı oluyor. Sürücülerin bu yeni ürün ve hizmetlere güven duymasının tüketici davranışlarında bir değişim yaratacağına inanıyoruz. Böylece yollarda düzenli araç bakım ve servisini geciktirmeyen, daha sağlıklı araç filoları görmeyi umuyoruz.

Fiyat hassasiyeti yüksek tüketicileri daha fazla desteklemek için, şirketlerin kestirimci bakım (predictive maintenance) araçları ve uygulamaları gibi yenilikçi teknolojilere yatırım yaptığını görüyoruz. Otomobil ve madeni yağ üreticileri bu çözümleri ürünlerine entegre ederek sürücülere hem zamandan hem paradan tasarruf sağlayan, daha akıllı, daha verimli bakım hizmetleri sunabilirler. Fiyatlandırma ve hizmetlerde şeffaflık sunmak kadar, aracınızı bir uzmanın ellerine bırakmak da hayati önem taşır. Açık, net fiyatlandırma ve bakım ihtiyaçlarının dürüst bir şekilde değerlendirilmesiyle, müşterilerde güven oluşturabilir. Sürücüler ayrıca, motor yağlarının motor performansını nasıl iyileştirdiğini, yakıt verimliliğini nasıl artırdığını ve maliyetli arızaları nasıl önlediğini açıklayan çevrimiçi eğitimler, bilgilendirici videolar ve etkileşimli içerikler gibi materyallerden yararlanarak kendilerini eğitebilirler. PETRONAS Servis Ağının bir parçası olan özel servislere adanmış bir uygulama olan OtoAsistanım ve Madeni Yağ Tavsiye Rehberimizi  bunlara örnek gösterebiliriz.

Günümüz araç filoları için temel viskoziteleri kapsayan bir motor yağı serisi olan,pazara yeni sunduğumuz PETRONAS Syntium X gibi uygun maliyetli ürünleri tercih eden araç sahipleri, beklenmedik tamir masrafları endişesi olmadan boş zamanlarını tatillerini planlamak için değerlendirebilirler. Uygun fiyat ve kalite dengesini tutturmak, mevcut ekonomik iklimde çok büyük önem taşıyor. OEM’ler ve Madeni Yağ Şirketleri, bu tür inovasyonları benimseyerek sürücülerinin sadece güvenilir araç bakımının değil, aynı zamanda hem yaz tatili yolculuğunun hem de varış noktasının tadını çıkarma özgürlüğüne kavuşmasını sağlayabilirler.

Diğer Haberler

İsveç’te Otonom Toplu Ulaşım Karsan Otonom e-ATAK

İsveç’te Otonom Toplu Ulaşım Karsan Otonom e-ATAK ile Başladı “Mobilitenin Geleceğinde Bir Adım Önde” olma vizyonuyla bir dünya markası olan Karsan, dünya çapında gerçekleştirdiği başarılarına...

Otomotiv şirketlerinin yüzde 86’sı yapay zekâya yatırım yapıyor

KPMG'nin “Küresel Otomotiv Yöneticileri” anketine göre sektördeki her üç yöneticiden biri üç yıl içinde iş modellerinin tamamen değişeceğini öngörürken, otomotiv şirketlerin yüzde 86'sı yapay...

Aon, Formula 1takımı Scuderia Ferrari HP’nin sponsoru oldu

Aon, Formula 1'in en köklü takımlarından Scuderia Ferrari HP ile uzun süreli bir sponsorluk anlaşması imzaladı. Monza'daki İtalya Grand Prix'siyle başlayan iş birliği; hız,...

TÜSED’den Yedek Parça Tedarik Süreçlerine Dair Çözüm Çağrısı

60 Milyar TL’lik Yedek Parça Tedariki Sigorta Eksperlerinin Yönetiminde TÜSED Türkiye Sigorta Eksperleri Derneği Yönetim Kurulu, sigorta sektöründe kritik öneme sahip olan yedek parça tedarik...

BMW ConnectedDrive ve MINI Connected ile

BMW ConnectedDrive ve MINI Connected ile Geleceğin Mobilite Deneyimi Borusan Otomotiv’de Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği BMW ve MINI markalı 40 bin bağlantılı otomobil, sürücülerine...

BYD Türkiye, “Teknoloji Şovu”na TEKNOFEST İstanbul’da Devam Etti

YD Türkiye, Kemerburgaz’da inşa ettiği özel alanda YANGWANG U8 ve YANGWANG U9’un benzersiz yeteneklerini sergilediği nefes kesen teknoloji şovunun ardından, şimdi de bu modelleri...

BMW Golf Cup 2025 Türkiye Elemeleri Başlıyor

Borusan Otomotiv'in Türkiye distribütörü olduğu BMW’nin dünyanın en yüksek sporcu katılımına sahip golf turnuvası BMW Golf Cup 2025 Türkiye Elemeleri, 17 – 21 Eylül...