Test Sürüşü: 2024 Yeni BMW M2 453HP

®
Çok Okunanlar

Pirelli’nin 150. yıl dönümü kutlamaları…

Ne etkileyici bir orijinal eskiz, sizce de öyle değil mi? Şu P harfine bakın... Elastik, hatta kauçuk gibi görünüyor”....

Soğuk ve yağmur pilotları etkiledi…

5,3 kilometrelik pistte gerçekleştirilen ve bir saat süren son antrenman turlarında en iyi dereceyi, ilk iki antrenman turunda olduğu...

DHL Express’in Türkiye CEO’su Claus Lassen

DHL Express Türkiye'deki başarılı yönetimi sonrasında Claus Lassen, DHL Express, Sertifikalı Uluslararası Uzmanlar programı Kıdemli Başkan Yardımcısı oldu. Lassen...

Ferrari’den 720 HP’lik F8 Tributo sürprizi…

Ferrari, bu yıl 89’uncu kez düzenlenecek Cenevre Otomobil Fuarı’nda sergileyeceği yeni modelini otomotiv dünyasıyla buluşturmaya hazırlanıyor. Şirketten yapılan açıklamaya göre,...

Yazar: Özgür Sunay
BMW‘nin adında M harfi olduğunda, bir süper otomobilin performans potansiyelini ifade eder ve M2 de bu bir istisna değildir. 2024 BMW M2, M otomobillerinin en küçüğü olabilir, ancak performansı ciddi bir etki yaratıyor. Sürüş meraklıları, otomatik seçenek biraz daha hızlı olsa da, eğlenceli ve ilgi çekici standart manuel şanzımanı sevecekler. 2023’te yeniden tasarlanmasının ardından eleştirmenler, yeni M2’ye sürüş dinamikleri için yüksek puanlar veriyor. BMW M2, En geniş veya yakıt açısından en verimli lüks spor otomobil olmasa da, güçlü performansı, çevik yol tutuşu ve şık iç mekanı, bu segmentte daha uygun fiyatlı bir seçenek isteyen sürücüleri heyecanlandırmayı başarıyor. 2024 BMW M2’nin sıralaması, Lüks Spor Otomobiller kategorisindeki puanına dayanıyor. BMW M2, çeşitli kaynakları kullanarak 9 adet araştırma ve veri öğesi üzerinde yaptığımız uzman değerlendirme neticesinde 10 üzerinden 8,6 puana sahip. 2024 M2, 453 beygir güce ve turboşarjlı 3.0 litrelik sıralı altı silindirli bir motora sahip. İster otoyolda tam gaz gidiyor olun, isterseniz de şehir sokaklarında dolaşın, M2 aynı anda hem heyecan verici hem de sakin sürüşü birarada vaat ediyor. M2 sıfırdan 100km hıza tam olarak 3.9 saniyede ulaşabiliyor. Altı ileri manuel standart şanzıman ve sekiz ileri otomatik şanzıman ile piyasaya sunuluyor. Otomatik şanzımanla BMW, M2’nin sıfırdan 100km hıza ulaşması 3.9 saniye iken bu manuel şanzıman ile 4.2 saniye civarını buluyor. M2’nin en yüksek hızı saatte 250km hıza ulaşabiliyor. Eğer isteğe bağlı M Sürücü paketi ile donatılmışsa o zaman M2’nin saatte 284.97km hıza kadar ulaşması mümkün. Yeni BMW M2 araçta arka koltuklar dahil toplamda 4 koltuk oturmak için bulunuyor. Ama arka taraf ise yalnızca çocuk yolcular için uygun gözüküyor.

M2’nin küçültülmüş boyutlarına rağmen, ön sıradaki yolcular biraz esnemekte sorun yaşamıyor olsalar da, Tek dezavantajı aracın alçak konumunun giriş ve çıkışı zorlaştırıyor olması. Arka sıra koltuklar arka sıra 40-20-40 şeklinde öne doğru katlanıyor ve M2’nin bagajı çok geniş olmasa da bir kaç ufak tefek çanta için yeterli. 2024 M2, henüz çarpışma güvenliği açısından değerlendirilmedi. Fakat, BMW arka görüş kamerası, kör nokta izleme ve ön ve arka park sensörleri gibi etkileyici miktarda sürücü yardım özelliği ile donatılmış. M2 aracı satın aldığınızda Tek trim, çift turbo altı silindirli motor, altı ileri manuel şanzıman (sekiz ileri otomatik ek ücret ödemeden), uyarlanabilir süspansiyon, dörtlü egzoz borulu M ayarlı egzoz, M Sport frenler ve M Sport diferansiyel ile standart olarak geliyor. Evet, 2024 M2, sürmesi eğlenceli olmasıyla ün yapmış harika bir otomobil. Mükemmel güç çıkışı, ince ayarlı şasisi ve küçük boyutu heyecan verici bir sürüş sağlıyor. Ayrıca, konforlu günlük sürüş için iç kısımda oluşturulmuş ve iyi inşa edilmiş. Ancak, sıkışık bir arka koltuk ve rahatsız edici bir bilgi-eğlence sistemi de dahil olmak üzere birkaç dezavantajı elbette var. Her halukarda M2’nin olağanüstü performansı bile tek başına vermiş olduğunuz paraya değer. 2023 ve 2024 M2 modelleri arasında büyük bir fark bulumuyor. M2’nin en yakın rakibi Chevrolet Corvette’e göre en büyük avantajlarından biri fiyatı. Diğer en yakın rakibi Porsche 911, M2’nin 911’in neredeyse yarısı kadar bir fiyat etiketi ile daha ekonomik bir seçim olduğuna şüphe yok. Standart donanım, 19 inç ön jantlar, 20 inç arka jantlar, yüksek kavramalı performans lastikleri, uyarlanabilir süspansiyon, yüksek performanslı M Sport frenler, aktif bir M Sport diferansiyel, bir M Sport egzoz, gelişmiş fren ve aktarma organları soğutması, bir pist sürüş modu, bir tur zamanlayıcısı, bir drift “koçu” ve özelleştirilebilir performans ayarları yer alıyor. Ayrıca hakiki deri döşeme, ısıtmalı ön spor koltuklar, 14,9 inç dokunmatik ekran, 12,3 inç dijital gösterge paneli, ses tanıma, Android Auto, Apple CarPlay, Harman Kardon surround ses stereo, navigasyon, USB bağlantı noktaları, uydu radyo, Bluetooth, panoramik açılır tavan, çift bölgeli otomatik klima kontrolü, çok renkli ortam aydınlatması, yakınlık anahtarsız giriş, otomatik kararan dikiz aynası standart yer alıyor. Standart sürücü yardımı özellikleri arasında önden çarpışma uyarısı, ileri otomatik acil frenleme, yaya ve bisikletli algılama, şeritten ayrılma uyarısı, şeritte kalma yardımı, kör nokta izleme, arka çapraz trafik uyarısı, hız sınırı tanıma, yağmur algılamalı ön cam silecekleri, ön ve arka park sensörleri ve arka görüş kamerası bulunuyor. Yeni BMW M2 test sürüşümüzde M2 Competition ve CS dahil olmak üzere önceki tüm M2 varyantlarından daha iyi performans gösterdi.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...