Stellantis 2024 Yatırımcı Günü’nü Gerçekleştirdi

®
Çok Okunanlar

Ford, Avrupa Stratejisinin Bir Sonraki Aşamasını Duyurdu

Ford, Avrupa’da sürdürülebilir kârlılık yolunda yeni bir adım atıyor. Bu yolculuk iki güçlü temele dayanıyor: Ford Pro ile ticari...

Çin’de Kasım ayında otomobil satışları yıllık bazda %8,5 oranında azaldı

Kasım ayında Çin'de otomobil satışları yıllık bazda %8,5 azalarak 2,24 milyon araçta gerçekleşti. Bu, Ekim ayındaki -%0,8'den sonra üst...

Scottish Car of the Year Ödülleri’nde ‘En İyi Aile Aracı’

Scottish Car of the Year Ödülleri’nde ‘En İyi Aile Aracı’ Ünvanı JAECOO 7’nin! Yenilikçi tasarım diline sahip modelleri ile...

VW ID.4’te olası batarya kusuru: 2023–2024 için geri çağırma

Volkswagen ID.4’ün 2023-2024 modelleri, yüksek gerilimli bataryada olası üretim kusuru nedeniyle geri çağırılıyor. Volkswagen Group of America, 2023 ve...

Waymo, Londra’da otonom robotaksi için testlere başladı

Waymo, Londra’da robotaksi testlerine başladı ve hizmeti 2026’da devreye almayı hedefliyor. Waymo, Londra’da testlere başladığını resmen duyurdu; bu hamle,...

Karting Şampiyonlarını Körfez Belirleyecek

2025 Türkiye Karting Şampiyonası’nın son ayağı olan NİMOSK Karting Yarışı, 13-14 Aralık tarihlerinde TOSFED Körfez Yarış Pisti’nde düzenleniyor. Nimara...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede dayanıklı olduğunu ortaya koydu....

Otomotivin her alanına yatırım yapan dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, dinamik ve zorlu bir endüstri ortamında kendine özel avantajlar sağlayan, son derece farklılaşmış OEM gücüyle büyümesini sürdürüyor. 2024 Yatırımcı Günü’nü gerçekleştiren Stellantis, çoklu enerji teknolojisi ve üretim esnekliği ile farklı elektrikliye geçiş çözümlerini benimseme senaryolarında rekabet avantajı sağlıyor. Stellantis,2024 yılına ilişkin gelişmeleri büyük bir dikkatle ele alıyor. Bu kapsamda şirket, 2024 finansal rehberi onaylayarak karlılıkta sektör liderliğine devam edecek. Şirket, güçlü bilançosu ve kârlı iş modeli sayesinde güçlü sermaye getirilerine odaklanmış durumunda.

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, kuruluşunun henüz 3’üncü yılında dünyanın en büyük küresel otomobil üreticileri arasında yerini aldı. Bu süreçte Dare Forward 2030 uzun vadeli stratejik planını devreye alan ve çeşitli zorluklara hızla uyum sağlayan Stellantis, bu direnci sayesinde mücadelede daha güçlü bir konuma geldi. Bu kapsamda Stellantis, ilk Yatırımcı Günü’nü gerçekleştirdi.

Maratonu kazanmak için yeterli donanıma sahibiz!

2024 Yatırımcı Günü’nde bir değerlendirme yapan Stellantis CEO’su Carlos Tavares, otomotiv endüstrisindeki değişimi ve yeniden keşfi ele almak ve değeri açığa çıkarmak için kaldıraç etkisi yaratmak üzere kullandığı 9 temel stratejik farklılaştırıcıyı özetledi. Stellantis’in yapı olarak benzersiz bir şirket olduğunu ifade eden Carlos Tavares, “Performans olarak güçlü bir otomobil üreticisiyiz. Zor zamanları atlatmak ve bu uzun soluklu maratonu kazanmak için iyi bir donanıma sahibiz. Küresel varlığımız, güçlü teknolojimiz ve dört tekerlekli mikro araçlardan lüks otomobillere kadar farklı ürünleri kapsayan marka portföyümüz bize son derece geniş bir müşteri erişimi sağlıyor” dedi.Dünyanın dört bir yanındaki tüketicilerin temiz, güvenli ve uygun fiyatlı ulaşım talep ettiğini vurgulayan Carlos Tavares, şöyle devam etti: “Biz tam da bunun için varız. Ticari araç faaliyetlerimizde grup ortalamasının üzerinde bir kârlılıkla, çoklu enerji platformları ve esnek operasyonlara dayanan ürün gamımızla teknolojide bir nesil değişimine öncülük ediyoruz. Yenilikçi bir Çinliyeni enerji aracı üreticisi olan Leapmotor ile hayata geçirdiğimiz çok özel ortaklığımızla birlikte, bu yıl ve sonrasında yüksek hissedar getirileri sağlarken müşterilerin beklentilerine cevap vereceğimizden eminiz.” Stellantis CEO’su Carlos Tavares’in şirketin temel stratejik farklılaştırıcılarına ilişkin verdiği bilgilere ek olarak, üst yönetim üyeleri de farklı faaliyet alanlarıyla ilgili gelişmeleri aktardı.

Yerelleşmenin faydalarına dikkat çekildi!

Şirketin Kuzey Amerika Operasyon Direktörü Carlos Zarlenga, pazar payını eski haline getirmek, envanter dinamiklerini iyileştirmek ve orta vadede belirli düşük emisyonlu araç büyüme fırsatlarından yararlanmak üzere 2024 yılı için alınan aksiyonları katılımcılarla paylaştı. Stellantis Genişletilmiş Avrupa Operasyon Direktörü Uwe Hochgeschurtz, şirketin yoğun Çinli OEM rekabetine karşı önemlerini paylaşırken Stellantis Orta Doğu ve Afrika (MEA) Operasyon Direktörü Samir Cherfan de şirketin üçüncü motorunun büyüme ve karlılığını önemli oranda destekleyen MEA bölgesindeki faaliyetlerin güçlenmesinde yoğun yerelleşmenin faydalarına dikkat çekti. Programın devamında Jeep ® CEO’su Antonio Filosa, Ram CEO’su Chris Feuell ve Peugeot CEO’su Linda Jackson, güçlü ve stratejik ürün gamının her bir pazardaki fırsatları nasıl genişlettiğini anlattı. Ardından Baş Mühendislik ve Teknoloji Sorumlusu Ned Curic, Baş Satın Alma ve Tedarik Zinciri Sorumlusu Maxime Picat ve Baş Üretim Sorumlusu Arnaud Deboeuf de Stellantis’in nitelikli çoklu enerji çözümleriyle farklı senaryoları ele alabilme avantajı sağlayan esnek platformları, ürünler ve operasyonlarla değer zincirinin olağanüstü yönetimine vurgu yaptı.

OEM’lerle çift haneli kârlılık sağlanıyor!

Şirketin CFO’su Natalie Knightise Stellantis’in 2024 yılı performasıyla ilgili bir sunum gerçekleştirdi. Stellantis’in 2024 performans faktörlerive değerlendirmeleri kapsamında bir finansal inceleme yapan Natalie Knight, “Stellantis, ürünlerinde nesil geçişi yaparken envanteri optimize etmek de dahil olmak üzere kısa vadeli zorluklara kararlı bir şekilde yanıt veriyor. Söz konusu kısa vadeli zorluklara rağmen, hissedarlara olağanüstü sermaye getirileri sağlamaya devam ederken, dünyanın en iyi OEM’leri arasında çift haneli kârlılık sağlama yeteneğimize güveniyoruz” dedi.Natalie Knightayrıca, 2024 yılının ilk ve ikinci yarısına yönelik beklentilere ilişkin detaylı bir açıklama yaptı:

  • İlk yarı tablosu %10-11 AOI marjı, endüstriyel serbest nakit akışları bir önceki yılın aynı dönemine göre gözle görülür şekilde düşük.
  • Önemli ürün lansmanları, maliyet hamleleri ve işletme sermayesinde beklenen iyileşme toplamda AOI ve endüstriyel serbest nakit akışında ikinci yarıda iyileşme fırsatlarını destekliyor.

Stellantis yönetimi, program kapsamında 2024 finansal rehber ve sermaye getirisi planını onayladı:

  • Çift haneli Düzeltilmiş Faaliyet Geliri (AOI) marjı ve pozitif endüstriyel serbest nakit akışlar.
  • Sermaye Getirisi: 2024 yılında temettü ve geri alımlarda 7,7 milyar Euro ve üzerinde.

Şirket ayrıca sermaye planını birkaç önemli adımda geliştirdi:

  • Orta vadede gelirlerin %25-30’u kadar hedef likidite seviyelerinin belirlenmesi, odağın sermaye verimliliğine kaydırılması ve güçlü hissedar getirilerinin desteklenmesi.
  • Şirket, fazla nakdi hissedarlara geri döndürmek üzere hisse geri alımlarını ve olağan temettüleri kullanmaya devam edecek.
  • Şirket, geçmiş yıllardaki %25 yerine temettü ödeme politikasının üst sınırını 2025 yılında %25-30 olarak belirledi.

Temel Stratejik Farklılaştırıcılar ve Dare Forward 2030 Desteği!

Şirket iyi konumlandırılmış bir temel için; tüm fiyat seviyelerini ve birden fazla bölgesel pazarı kapsayan 14 ikonik ve yenilikçi marka portföyü, 3’üncümotor ile hızla genişleyen Kuzey Amerika ve Genişletilmiş Avrupa bölgelerini birleştiren küresel pazar varlığı veürünleri, platformları, üretim, tedarik zincirini kapsayan benzersiz çoklu enerji yaklaşımını benimsiyor. Stellantis’in net kârlılık avantajları ise; orta ve yüksek yüzdeli karlılığa sahip ve küresel liderlik için konumlandırılan, tam kapsamlı Pro One ticari araç faaliyet kolu, yüzde 50’nin altında bir başabaş noktasıyla döngü boyunca çift haneli marjlar sağlama ve güçlü bir sermaye planının temel bileşeni olarak sürdürülebilir Ar-Ge/CAPEX verimliliğiyle sağlanıyor. Üstün hız ve çeviklikle çalışan Stellantis, bunu sağlamak için şunları gerçekleştiriyor: 2023 yılında ilk 3 Çinli elektrikli araç start-up markasından biri olan Leapmotor ile düşük bütçeli Çin stratejisini yeniden konumlandırma ve yeniden başlatma, en iyi maliyet ülkesi fırsatlarını en üst düzeye çıkarmak için küresel erişimden yararlanma ve yeni nesil portföyün ve katma değerli iştirak işletmelerinin hızlı gelişimi.

Diğer Haberler

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam ediyor. Bu kapsamda markanın iddialı ticari modelleri Zafira ve...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten yanmalı motorlara onlarca yıl taptıktan sonra, Ferrari'yi heyecan verici...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede dayanıklı olduğunu ortaya koydu. Bu durum, elektrikli araçların ömrüyle...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi ve düzenleyici reformlar savunuyor. Bu sayede artan maliyetler ve...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar Bütçesi'nde, eVED olarak bilinen  Elektrikli Araç ÖTV'sinin Nisan 2028'de başlayacağını duyurdu.  Elektrikli...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş araçlar talep ettikçe hızla gelişiyor. Küresel çevre dostu eğilimlere...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan ihracat yapacak. Reap Battery tesisi, enerji depolamanın yanı sıra...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan...

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu...

EN YAKIT bunlara TKPAY iş birliği ile yüzde 5 nakit iade

Elektrikli araç ekosistemini güçlendirmek ve iş birlikleriyle kullanıcılara fırsatlar sunmak için çalışmalar yapan EN YAKIT,...

Karting Şampiyonlarını Körfez Belirleyecek

2025 Türkiye Karting Şampiyonası’nın son ayağı olan NİMOSK Karting Yarışı, 13-14 Aralık tarihlerinde TOSFED Körfez...

İzmir Aliağa’da yeni şarj istasyonu açıldı

Enerjisa Enerji’nin yüzde 100 iştiraki ve Türkiye’nin ilk elektrikli araç şarj ağı operatörü olan Eşarj,...

Zeminin ıslanmasıyla lastiklerinin yol ile teması kesilebiliyor

Trafikte yağışlardan kaynaklı pek çok tehlikeyle karşı karşıya kalınabildiğini dile getiren Yol ve Trafik Güvenliği...

Çin’de Kasım ayında otomobil satışları yıllık bazda %8,5 oranında azaldı

Kasım ayında Çin'de otomobil satışları yıllık bazda %8,5 azalarak 2,24 milyon araçta gerçekleşti. Bu, Ekim...

Rusların hayali gerçekleşti: Rusya’da etkileyici özelliklere sahip yerli bir SUV satın alabilirsiniz

Güncellenmiş LADA NIVA Travel, bayilere "canlı" partiler halinde ulaşmaya başladı: St. Petersburg'da ilk araçlar Alarm-Motors...

Mercedes-AMG, yeni CEO Stefan Weckbach ile stratejisini yeniliyor

Mercedes-AMG, yeni CEO Stefan Weckbach ile stratejisini yeniliyor: Euro 7 uyumlu yeni V8 ve elektrikli...

Waymo, Londra’da otonom robotaksi için testlere başladı

Waymo, Londra’da robotaksi testlerine başladı ve hizmeti 2026’da devreye almayı hedefliyor. Waymo, Londra’da testlere başladığını...

VW ID.4’te olası batarya kusuru: 2023–2024 için geri çağırma

Volkswagen ID.4’ün 2023-2024 modelleri, yüksek gerilimli bataryada olası üretim kusuru nedeniyle geri çağırılıyor. Volkswagen Group...

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 62,12 dolar

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 62,12 dolardan işlem görüyor. Dün 63,79 dolara kadar yükselen Brent petrolün...

Elektrikli araç şarj tarifelerinde “esnek fiyatlandırma”

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK), elektrikli araç şarj hizmeti tarifelerinde esnek fiyatlandırmaya imkan sağlayacak düzenlemeler...

PEUGEOT, Tofaş Fabrikası’nda yeni Expert Traveller’ın üretimine başladı

Otomotiv dünyasının önde gelen markası PEUGEOT, hafif ticari araç ürün gamıyla Türkiye’de kullanıcılara yenikler sunmaya...