Volvo Saf elektrikli C40 ve XC40 Şarj modellerinde yapılan revizyonlar

®
Çok Okunanlar

Tamamen elektrikli yeni GLC: Sürüş keyfi ve verimlilikten ödün vermiyor

Uzun yıllardır GLC, Mercedes-Benz'in en popüler modeli olarak dünya çapında markanın en çok satan modeli olarak zirvede yer alıyor....

TransAnatolia Rally Raid’de 2.190’km’lik Zorlu Mücadele Sona Erdi

Anadolu’nun muhteşem coğrafyasında 15.kez koşulan Uluslararası rally raid yarışı TransAnatolia sona erdi. 30 Ağustos’ta Bursa’dan start alan 2.190 km’lik...

Otomotivde Patent Savaşları Kızışıyor…

Elektrikli araçların yaygınlaşmasıyla birlikte otomotiv endüstrisi dünyada köklü bir değişim sürecinden geçiyor. Çinli üreticilerin teknoloji geliştirme hızının küresel dengeleri...

Benzinli Motorlarda Yeni Dönem Platform İş Birlikleri Hızlanıyor

Küresel otomotiv endüstrisinde içten yanmalı (ICE), hibrit ve elektrikli (EV) ürün stratejileri yeniden şekillenirken, üreticiler maliyet ve regülasyon baskısını...

Volvo C40 ve XC40 Recharge pure elektrikli modellerinde yapılan teknik güncellemeler, ilk beklentilerin ötesinde sürüş menzili ve enerji verimliliğinde iyileştirmeler sağladı.

Revize edilen otomobiller için yeni yayınlanan homolog performans rakamları, tam şarjla karşılanabilecek mesafede 64 mile varan artışlar gösteriyor; bu, şimdi C40 crossover için 342 mil ve XC40 SUV için 334 mil. Bu, giden modellerin rakamlarında %24’e varan bir iyileşmeye eşittir.

Artık kWh başına 3,7 mil hıza ulaşabilen en verimli C40 ve XC40 versiyonları ile enerji verimliliği de arttı.

Kazançlar, her iki modelin tek motorlu Yeniden Şarj versiyonları için önden çekişe geçiş ve ikinci nesil sabit mıknatıslı bir elektrik motorunun benimsenmesi dahil olmak üzere bir dizi iyileştirme ile elde edildi. Bu e-motor, 231hp’den, 238hp sunar-ayrıca Volvo Cars’ta şirket içinde geliştirilen ilk e-motordur. Soğutma verimliliğindeki iyileştirmeler sayesinde pil performansı da iyileştirildi.

Çift motorlu C40 ve XC40 Recharge Twin’in söz konusu olduğu durumlarda, batarya kapasitesinin, giden versiyonlarda 78 Kwh’den (75 kWh kullanılabilir) nominal 82 Kwh’ye (79 kWh kullanılabilir kapasite) yükseltilmesinin bir başka yararı da vardır. Hem C40 hem de XC40 Şarj İkizi, daha önce her iki aksta da kullanılan 204hp ünitelerin yerine sırasıyla 150hp ve 258hp ile farklı ön ve arka e-motorları benimser. Toplam güç çıkışı ise 408hp.

Karşılaştırmalı veriler-homolog WLTP sürüş menzili
C40 Şarj – 297 mile kadar (önceden 272 mile kadar)
C40 Şarj İkizi – 342 mile kadar (önceden 278 mile kadar)
XC40 Şarj – 290 mile kadar (önceden 264 mile kadar)
XC40 Şarj İkizi – 334 mile kadar (önceden 278 mile kadar) 270 mil’e kadar)

Karşılaştırmalı veriler-verimlilik
C40 Şarjı – 3,7 mil/kwh’ye kadar (daha önce 3,5 mil/kwh’ye kadar)
C40 Şarj İkizi – 3,5 mil/kwh’ye kadar (daha önce 3,1 mil/kwh’ye kadar)
XC40 Şarjı-3,7 mil/kwh’ye kadar (daha önce 3,4 mil/kwh’ye kadar)
XC40 İkizi Şarj Edin – 3,5 mil/kwh’ye kadar (daha önce 3,0 mil/kwh’ye kadar)

Diğer Haberler

TransAnatolia Rally Raid’de 2.190’km’lik Zorlu Mücadele Sona Erdi

Anadolu’nun muhteşem coğrafyasında 15.kez koşulan Uluslararası rally raid yarışı TransAnatolia sona erdi. 30 Ağustos’ta Bursa’dan start alan 2.190 km’lik zorlu mücadele 6 Eylül’de Bolu’da...

Tamamen elektrikli yeni GLC: Sürüş keyfi ve verimlilikten ödün vermiyor

Uzun yıllardır GLC, Mercedes-Benz'in en popüler modeli olarak dünya çapında markanın en çok satan modeli olarak zirvede yer alıyor. Şimdi de heyecan verici yeni...

Benzinli Motorlarda Yeni Dönem Platform İş Birlikleri Hızlanıyor

Küresel otomotiv endüstrisinde içten yanmalı (ICE), hibrit ve elektrikli (EV) ürün stratejileri yeniden şekillenirken, üreticiler maliyet ve regülasyon baskısını motor, batarya ve platform paylaşımı...

Otomotivde Patent Savaşları Kızışıyor…

Elektrikli araçların yaygınlaşmasıyla birlikte otomotiv endüstrisi dünyada köklü bir değişim sürecinden geçiyor. Çinli üreticilerin teknoloji geliştirme hızının küresel dengeleri değiştirdiği bu süreçte, patent savaşları...

İkinci Elde Elektrikli Araç Alırken Dikkat!

BloombergNEF verilerine göre, 2025 yılında dünyada 22 milyonun üzerinde elektrikli ve şarj edilebilir hibrit araç satılacak. Bu rakam, 2024’e kıyasla yüzde 25 artış anlamına...

Toyota Türkiye’nin 2025’in 7 ayındaki sonuçlarını değerlendirdi

Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış AŞ Üst Yöneticisi (CEO) Ali Haydar Bozkurt, 2025'in 7 ayında beklenenin üzerinde bir pazar adedi elde edildiğini ve geçen...

Stellantis yılın ilk yarısında Avrupa’da yüzde 17 pazar payına ulaştı

Stellantis, yılın ilk yarısında AB30 pazarında yüzde 17 pazar payı ve 1,3 milyonun üzerinde satışa ulaştı. Şirketten yapılan açıklamaya göre, yılın ilk 6 aylık döneminde...