Volvo C40 ve XC40 Recharge pure elektrikli modellerinde yapılan teknik güncellemeler, ilk beklentilerin ötesinde sürüş menzili ve enerji verimliliğinde iyileştirmeler sağladı.
Revize edilen otomobiller için yeni yayınlanan homolog performans rakamları, tam şarjla karşılanabilecek mesafede 64 mile varan artışlar gösteriyor; bu, şimdi C40 crossover için 342 mil ve XC40 SUV için 334 mil. Bu, giden modellerin rakamlarında %24’e varan bir iyileşmeye eşittir.
Artık kWh başına 3,7 mil hıza ulaşabilen en verimli C40 ve XC40 versiyonları ile enerji verimliliği de arttı.
Kazançlar, her iki modelin tek motorlu Yeniden Şarj versiyonları için önden çekişe geçiş ve ikinci nesil sabit mıknatıslı bir elektrik motorunun benimsenmesi dahil olmak üzere bir dizi iyileştirme ile elde edildi. Bu e-motor, 231hp’den, 238hp sunar-ayrıca Volvo Cars’ta şirket içinde geliştirilen ilk e-motordur. Soğutma verimliliğindeki iyileştirmeler sayesinde pil performansı da iyileştirildi.
Çift motorlu C40 ve XC40 Recharge Twin’in söz konusu olduğu durumlarda, batarya kapasitesinin, giden versiyonlarda 78 Kwh’den (75 kWh kullanılabilir) nominal 82 Kwh’ye (79 kWh kullanılabilir kapasite) yükseltilmesinin bir başka yararı da vardır. Hem C40 hem de XC40 Şarj İkizi, daha önce her iki aksta da kullanılan 204hp ünitelerin yerine sırasıyla 150hp ve 258hp ile farklı ön ve arka e-motorları benimser. Toplam güç çıkışı ise 408hp.
Karşılaştırmalı veriler-homolog WLTP sürüş menzili
C40 Şarj – 297 mile kadar (önceden 272 mile kadar)
C40 Şarj İkizi – 342 mile kadar (önceden 278 mile kadar)
XC40 Şarj – 290 mile kadar (önceden 264 mile kadar)
XC40 Şarj İkizi – 334 mile kadar (önceden 278 mile kadar) 270 mil’e kadar)
Karşılaştırmalı veriler-verimlilik
C40 Şarjı – 3,7 mil/kwh’ye kadar (daha önce 3,5 mil/kwh’ye kadar)
C40 Şarj İkizi – 3,5 mil/kwh’ye kadar (daha önce 3,1 mil/kwh’ye kadar)
XC40 Şarjı-3,7 mil/kwh’ye kadar (daha önce 3,4 mil/kwh’ye kadar)
XC40 İkizi Şarj Edin – 3,5 mil/kwh’ye kadar (daha önce 3,0 mil/kwh’ye kadar)