P ZERO YENİ AUDİ’NİN ORİJİNAL EKİPMANI OLARAK SEÇİLDİ

®
Çok Okunanlar

Ford Transit’in 60 Yıllık Serüveni

9 Ağustos 1965’te üretim hattından indirilen ilk efsanevi Ford Transit’in üzerinden tam 31 milyon 536 bin dakika geçti. 1967’den...

OPET, elektrik tüketimini “güneş”ten karşılayacak

Sürdürülebilir bir geleceğe katkı sunmak hedefiyle faaliyet gösteren OPET, İstanbul’daki Genel Müdürlük binası ile Körfez ve Giresun Terminalleri’nin elektrik...

Allianz Trade Kıdemli Ekonomisti Luca Moneta

Allianz Trade Türkiye’nin ağırlıklı lojistik ve ulaşım alanlarındaki altyapı yatırımları için en az 100 milyar Euro harcaması gerekiyor   Allianz Trade’in...

Baidu Robotaxi Chongqing’de İnşaat Çukuruna Düştü

Baidu'nun Apollo Go robot taksi hizmeti tarafından işletilen otonom bir araç, bir yolcu taşırken güneybatı Çin'de derin bir inşaat...

Brisa, ikinci çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı

Brisa, güçlü markaları ve ürün portföyü ile premium segmentte büyüme kaydetti Brisa, 2025 yılının ikinci çeyreğinde katma değerli ve kâr...

Seul’den 350 milyar dolarlık yatırım taahhüdü

ABD Başkanı Donald Trump yaptığı açıklamada, ABD'nin Güney Kore'den yapılan ithalata %15'lik bir tarife uygulayacağını ve Seul'den 350 milyar...

Birleşik Krallık’ın yeni duyurulan Elektrikli Otomobil Hibesi’nden (ECG) çıkarılabilir

Stellantis, hükümetin EV sübvansiyonlarını tüm üretim zinciri boyunca çevre standartlarına bağlamak için harekete geçmesiyle, Polonya'daki elektrikli araç üretiminin karbon...

Pirelli’nin Türkiye İzmit’te üretilen Pirelli P Zero Trofeo R lastikleri, yeni Audi RS 3 ile Almanya’daki efsanevi Nürburgring pistinde yeni bir rekora imza attı. Pirelli’nin en yetenekli sportif yol lastiğiyle donatılan Audi, 20,8 kilometrelik parkurda 7d40.748s zaman yaparak 2019 yılının kompakt otomobil rekorunu 4.64 saniye farkla kırdı. 

Performansıyla bu rekorun kırılmasını sağlayan Trofeo R lastiklerin önde 265/30Z R19, arkada ise 245/35Z R19 ebatları kullanıldı. Önde daha büyük ebatlı lastiklerin tercih edilmesi daha sportif bir hisle sürüş keyfini artırmada önemli bir etken oluyor.

YOLDA VE PİSTTE ‘TERZİ İŞİ’ P ZERO TROFEO R LASTİKLER

Pirelli mühendisleri Audi’deki meslektaşlarıyla iş birliği içinde çalışarak en yeni RS 3 modeli için özel bir P Zero Trofeo R versiyonu geliştirdi. Pirelli’nin dünya çapındaki en üst düzey motor sporları şampiyonalarında edindiği deneyimle geliştirilen pist lastiklerinin yol için homologasyonu alınmış versiyonları da bulunuyor. Özellikle hamur, konstrüksiyon ve sırt deseni söz konusu olduğunda en ileri teknolojilerin kullanıldığı bu lastikler, hem pistte hem yolda mümkün olan en üstün performansı sunuyor. Örneğin, sırt deseni düzlüklerde olduğu gibi kısalan frenleme mesafelerinde de dengeyi artırmak ve virajlarda yanal tutuşu iyileştirmek için tasarlandı. Bu lastikler Pirelli’nin Türkiye’deki İzmit fabrikasında üretiliyor. Pirelli’nin katıldığı çok çeşitli motor sporları şampiyonaları için de yarış lastikleri üreten Pirelli İzmit fabrikası, en ileri motor sporları lastiklerinde kullanılan aynı teknolojiler ve ekipmanlarla üretim yapıyor.

P ZERO: PERFORMANS SUNARKEN ÇEVREYE DE SAYGILI BİR LASTİK 

P Zero Trofeo R lastiğin bir alternatifi olan ünlü P Zero, pistlerden ziyade günlük kullanıma odaklı sürücüler için tasarlandı. Performans ile konforu birlikte sunan bu lastik hız, sportif karakter ve kontrolden ödün vermiyor. Audi RS 3’ün sportif kişiliğini bütünleyen P Zero, sürdürülebilirliğe katkısıyla da öne çıkıyor. Dönme direncini optimize edecek şekilde tasarlanan bu lastikler, yapısı ve materyalleriyle Avrupa lastik etiketinde “A” derecelendirmesi alarak yakıt tüketimini azalttığını kanıtlıyor ve çevreye fayda sağlıyor. Lastiğin geliştirilme sürecinde Pirelli’nin sanal tasarım ve simülasyon teknolojisinin kullanılması da bu faydaya katkıda bulunuyor. Bu sayede geliştirme süresi kısaltılarak Audi’nin beklentilerine daha hızlı yanıt verilebilirken daha az sayıda fiziksel prototipe ihtiyaç duyulması sürdürülebilirlik açısından başka yararlar da sunuyor. Lastiklerin yanağında yer alan AO işareti, Pirelli’nin ‘mükemmel uyum’ stratejisi doğrultusunda Audi için özel olarak tasarlandıklarını gösteriyor

Diğer Haberler

Avustralya, Yakıt Tüketim Geliri Düştükçe Elektrikli Araçlar İçin Yol Vergisini Düşünüyor

Üst düzey bakanlar, federal ve eyalet hükümetlerinin azalan yakıt tüketim gelirini dengelemenin yollarını düşünmesi nedeniyle Avustralya'nın elektrikli araçlar (EV'ler) için bir yol vergisi getirebileceğini...

Trump yönetim 5 milyar dolarlık federal fon dağıtmaları için yeni yönergeler yayınladı

Trump yönetimi, eyaletlerin elektrikli araç şarj altyapısı için 5 milyar dolarlık federal fon dağıtmaları için yeni yönergeler yayınladı ve yasal zorluklara yol açan aylarca süren bir...

Baidu Robotaxi Chongqing’de İnşaat Çukuruna Düştü

Baidu'nun Apollo Go robot taksi hizmeti tarafından işletilen otonom bir araç, bir yolcu taşırken güneybatı Çin'de derin bir inşaat çukuruna düştü ve sürücüsüz otomobillerin...

Elon Musk tarafından kısa bir sosyal medya gönderisinde doğrulandı

Tesla, Austin Robotaxi Hizmetini Eylül ayında halka açacak Tesla, robot taksi hizmetini önümüzdeki ay Austin, Teksas'ta halka açık hale getirmeyi planlıyor ve Haziran ayından bu...

Tesla’nın Avustralya ve Yeni Zelanda ülke direktörü Thom Drew

Tesla, Yeni Zelanda'da Tam Kendi Kendine Sürüş Sisteminin Lansmanına Yaklaşıyor Tesla, düzenleyici engelleri aştığını ve doğrulama testinin son aşamalarına girdiğini doğruladıktan sonra Yeni Zelanda'da Tam...

KIA Ceed ve Ceed SW’nin üretimini sonlandırıyor

Şirket, Kia'nın EV4 ve daha küçük bir giriş seviyesi EV2 de dahil olmak üzere yeni elektrikli araçlara yer açmak için İngiltere'de birkaç benzinli modeli...

New York Araç Çağırma Hizmetini Sonlandırdı

Şirketten yapılan açıklamaya göre, New York'ta araç çağırma hizmetiyle tanınan elektrikli araç (EV) girişimi Revel, EV şarj altyapısını genişletmeye odaklanmak için araç paylaşımı işinin...