Brisa CFO’su Reşat Oruç şunları dile getirdi…

®
Çok Okunanlar

Bayramda Yola Çıkmadan Önce Önleminizi Alın

Yola çıkmadan önce araç bakımlarının yapılmış olması önemli, ancak daha da önemlisi, arıza nedeniyle yolda kalma durumuna karşı arıza...

Yeni nesil C3 Aircross modeli Türkiye’de 1.249.900tl

Otomotiv dünyasının, ismi konforla özdeşleşen markası Citroën, yeni nesil C3 Aircross modelini Türkiye’de 1.249.900 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sundu....

PEUGEOT, SUV 2008, yeni SUV 3008, yeni SUV 5008

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu haziran ayı kampanyasını başlattı....

PHINIA Uluslararası Başarılarını 2 Ödülle

PHINIA2024 Büyüme Şampiyonluğu Ödülünü AD International’dan Aldı!  20 ülkedeki 44 noktada yaklaşık 13 bin çalışanıyla birinci sınıf yakıt ve elektrik...

Nissan Yetkili Satıcılarına davet ediyor

Nissan 01-05 Haziran tarihleri arasında yapılacak bayram öncesi organizasyonlar ile tüm Nissan tutkunlarını Nissan Yetkili Satıcılarına bekliyor.  Nissan Türkiye, yeni...

HAVAŞ servisleri en ekonomik seçenek…

Antalya'dan Trabzon'a Uçak Bileti | En Uygun Fiyatlar - Gezi Rehberi... Türkiye'nin iki güzel şehri arasında seyahat etmek için ne...

Binlerce vatandaş yollarda olacak

MASFED (Motorlu Araç Satıcıları Federasyonu) Genel Başkanı Aydın Erkoç, Kurban Bayramı öncesi sürücülere öneri ve uyarılarda bulundu... BAYRAM YOLLARINDA HAYAT VAR:...

Türkiye lastik pazarı lideri Brisa, şirket çalışanlarının yenilik geliştirme becerileriyle hayata geçirilen iyi uygulamaları, BRİKİM adlı girişimiyle akademi seviyesinde vaka çalışmalarına dönüştürmeye devam ediyor. Bu kapsamda paylaşılan üçüncü çalışma, şirketin işletme sermayesini iyileştirme yolculuğunu ve bunun şirket performansına olumlu yansımasını ele alıyor. 

“İşletme sermayesiyle rekabetçi avantaj yaratılması” adlı vaka çalışması Prof. Dr. Nükhet Vardar ve Brisa çalışanlarının katkıları ile iş dünyası, akademisyenler ve öğrencilere sunuldu. Dijital vaka kütüphanesi markalarfisildiyor.com üzerinden erişilebilen bu çalışma, 2017’den  itibaren, Brisa’nın işletme sermayesine etki eden parametrelerden yola çıkarak aldığı bir dizi aksiyonu ve iyileştirme çalışmalarının detaylarını içeriyor.

Brisa’nın son üç yılda işletme sermayesi yönetimindeki güçlü başarı hikayesindeki adımların detayları aktaran Brisa CFO’su Reşat Oruç şunları dile getirdi: “Her canlı organizma gibi, tüm başarılı şirketlerin de dalgalı dönemlerden geçtiğini görüyoruz, şahit oluyoruz. Brisa üç ana markasi, 1800’yakın ürün çeşidi, 1400’e yakın satış noktası ile oldukça kompleks yapıda bir şirket. İşletme sermayesindeki bazı dengesizliklerin üzerine gelen 300 milyon dolarlık Aksaray Fabrika yatırımımız neticesinde bilançomuzda 2016 yılı sonu itibariyle neredeyse ciromuza eşit, FAVÖK’ün 7 katı borcumuz vardı. Bunun sebeplerini detaylı olarak analiz ettiğimizde daha çok işletme sermayesiyle ve operasyonel verimlilikle ilgili olduğunu gördük ve aksiyon planımızı oluşturduk. Planımızı yaparken tahsil süresi, stok devir süresi, borç ödeme süresi gibi işletme sermayesi parametrelerinde, sonucu finansal olan ama kendisi saha içerisinde gerçek hayattan olan konular üzerine odaklandık. Kök nedenleri net bir şekilde ortaya koyduk ve şirketin tüm fonksiyonlarının bir arada, uyum içerisinde bu konu üzerinde çalışması prensibini benimsedik. Daha verimli bir bayi finansal ve stok yönetimi, doğru talep tahmini gerçekleştirmek üzere aksiyonlarımızı hayata geçirdik. 192 günlere ulaşan işletme sermayesi gün sayımızı, 3 yılda, 2020 yılının üçüncü çeyrek sonunda 36 gün seviyesine, FAVÖK’ün 7 katına ulaşana net borcumuzu, FAVÖK’ün altına (0,94) düşürme başarısını gösterdik. Geniş ve hizalanmış bir ekip çalışması ile mümkün kıldığımız bu başarımızın, iyi uygulama örneği olarak akademi seviyesinde vaka çalışmasına dönmüş olması bizim için gurur verici. Vaka çalışmamızla tüm öğrenim ve deneyimlerimizi şeffaf bir şekilde iş dünyası, akademisyenler ve üniversite öğrencilerinin de faydalanması için erişime açtık. Bu anlamda da değer yaratacak olmaktan mutluyuz” dedi.

Brisa’nın “İşletme sermayesiyle rekabetçi avantaj yaratılması” vaka çalışmasının tamamına ulaşmak için: https://www.markalarfisildiyor.com/isletme-sermayesiyle-rekabetci-avantaj-yaratma

Diğer Haberler

Stellantis modelleri için yeni LIQUI MOLY motoryağı

Top Tec 6320 5W-30 öncelikle Citroën, DS, Fiat, Jeep, Opel, Peugeot ve Toyota markalarının PSA motorları bulunan benzinli ve dizel araçlar için geliştirilmiştir. LIQUI MOLY'nin...

C3 Aircross’ta 200 bin TL indirim vadeli

Citroën, üstün konforlu ve gelişmiş teknolojiye sahip modellerini haziran ayında da birbirinden özel kredi koşulları ve fiyat teklifleriyle sunuyor. Bu kapsamda; sıfır emisyonlu mobilitenin keyfini...

Volvo Cars, dünyanın ilk çoklu adaptif emniyet kemeri

Volvo Cars, dünyanın ilk çoklu adaptif emniyet kemeriyle güvenlikte yeni bir dönem başlatıyor Volvo Cars, bugün emniyet kemerine yönelik önemli bir güvenlik iyileştirmesini duyurdu. Dünyada...

Automechanika Istanbul 2025’te

Uluslararası otomotiv satış sonrası endüstrisi, 12 - 15 Haziran’da Automechanika Istanbul 2025’te buluşuyor  İstanbul, 03.06.2025. Otomotiv satış sonrası sektörünün Türkiye’de ve çevre ülkelerdeki en büyük ticaret ve iş platformu Automechanika Istanbul, “satış sonrası pazarının güç merkezi” mottosuyla 12-15 Haziran 2025 tarihleri arasında 18’inci kez...

Nissan Haziran ayına özel servis kampanyası

Haziran indirimleriyle Nissan’ınızı tatile hazırlayın! Nissan sahipleri tatillerine güven ve konfor içinde çıkıyor. Nissan Türkiye Haziran ayına özel servis kampanyasıyla, Niskasko sahiplerine periyodik bakımda 10%...

Opel Yaz Mevsimini Yüzde 0 Faizli Finansman

Opel, haziran ayında da binek ve SUV modellerinde müşterilerine avantajlı kredi olanaklarının yanı sıra çoğu modelinde de nakit indirim seçeneği sunuyor. Başarılı hafif ticari...

PEUGEOT, SUV 2008, yeni SUV 3008, yeni SUV 5008

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu haziran ayı kampanyasını başlattı. Segmentlerinde hep bir adım önde...