Brisa CFO’su Reşat Oruç şunları dile getirdi…

®
Çok Okunanlar

Land Rover Özel Asistan Hizmeti Defender ve Discovery Müşterilerine

Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği Range Rover, Defender ve Discovery markaları için geliştirilen Land Rover Türkiye mobil uygulaması, ayrıcalıklı...

Aytemiz Genel Müdürü Ahmet Eke

Akaryakıt sektörünün dinamik ve hızlı büyüyen markası Aytemiz, her yıl Türkiye’nin en büyük şirketlerinin belirlendiği “Capital 500 – Türkiye’nin...

Stellantis’te Avrupa Markalarının Yeni Tasarım Başkanı Gilles Vidal Oldu

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, tasarımda önemli bir hamle gerçekleştirdi. Peugeot ve diğer markalardaki ödüllü tasarımlarıyla tanınan Gilles...

TransAnatolia Rally Raid’de bu yıl SSV kategorisine yoğun ilgi

30 Ağustos - 6 Eylül tarihleri arasında 15. kez macera severlerle buluşacak TransAnatolia, Bursa’dan başlayıp Bolu’da son bulacak. TransAnatolia...

Türkiye’de elektrikli otomobil satışı ilk kez 100 bini aştı

Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) verilerinden derlediği bilgilere göre, otomobil satışları bu yılın ocak-temmuz döneminde geçen yılın aynı...

OSD açıkladı İlk 7 ayda ihracat 23,5milyar dolara ulaştı

Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) 2025 yılının ilk 7 aylık dönemine ilişkin verileri açıkladı. Temmuz ayında geçen yılın aynı ayına...

Citroën Ami 499.900 TL’den başlayan nakit indirimli fiyatlarla

Otomotiv sektörüne getirdiği sıra dışı mobilite yaklaşımıyla dikkat çeken Ami, yenilenen versiyonuyla ağustos ayı itibarıyla Türkiye’de 499.900 TL’den başlayan...

Türkiye lastik pazarı lideri Brisa, şirket çalışanlarının yenilik geliştirme becerileriyle hayata geçirilen iyi uygulamaları, BRİKİM adlı girişimiyle akademi seviyesinde vaka çalışmalarına dönüştürmeye devam ediyor. Bu kapsamda paylaşılan üçüncü çalışma, şirketin işletme sermayesini iyileştirme yolculuğunu ve bunun şirket performansına olumlu yansımasını ele alıyor. 

“İşletme sermayesiyle rekabetçi avantaj yaratılması” adlı vaka çalışması Prof. Dr. Nükhet Vardar ve Brisa çalışanlarının katkıları ile iş dünyası, akademisyenler ve öğrencilere sunuldu. Dijital vaka kütüphanesi markalarfisildiyor.com üzerinden erişilebilen bu çalışma, 2017’den  itibaren, Brisa’nın işletme sermayesine etki eden parametrelerden yola çıkarak aldığı bir dizi aksiyonu ve iyileştirme çalışmalarının detaylarını içeriyor.

Brisa’nın son üç yılda işletme sermayesi yönetimindeki güçlü başarı hikayesindeki adımların detayları aktaran Brisa CFO’su Reşat Oruç şunları dile getirdi: “Her canlı organizma gibi, tüm başarılı şirketlerin de dalgalı dönemlerden geçtiğini görüyoruz, şahit oluyoruz. Brisa üç ana markasi, 1800’yakın ürün çeşidi, 1400’e yakın satış noktası ile oldukça kompleks yapıda bir şirket. İşletme sermayesindeki bazı dengesizliklerin üzerine gelen 300 milyon dolarlık Aksaray Fabrika yatırımımız neticesinde bilançomuzda 2016 yılı sonu itibariyle neredeyse ciromuza eşit, FAVÖK’ün 7 katı borcumuz vardı. Bunun sebeplerini detaylı olarak analiz ettiğimizde daha çok işletme sermayesiyle ve operasyonel verimlilikle ilgili olduğunu gördük ve aksiyon planımızı oluşturduk. Planımızı yaparken tahsil süresi, stok devir süresi, borç ödeme süresi gibi işletme sermayesi parametrelerinde, sonucu finansal olan ama kendisi saha içerisinde gerçek hayattan olan konular üzerine odaklandık. Kök nedenleri net bir şekilde ortaya koyduk ve şirketin tüm fonksiyonlarının bir arada, uyum içerisinde bu konu üzerinde çalışması prensibini benimsedik. Daha verimli bir bayi finansal ve stok yönetimi, doğru talep tahmini gerçekleştirmek üzere aksiyonlarımızı hayata geçirdik. 192 günlere ulaşan işletme sermayesi gün sayımızı, 3 yılda, 2020 yılının üçüncü çeyrek sonunda 36 gün seviyesine, FAVÖK’ün 7 katına ulaşana net borcumuzu, FAVÖK’ün altına (0,94) düşürme başarısını gösterdik. Geniş ve hizalanmış bir ekip çalışması ile mümkün kıldığımız bu başarımızın, iyi uygulama örneği olarak akademi seviyesinde vaka çalışmasına dönmüş olması bizim için gurur verici. Vaka çalışmamızla tüm öğrenim ve deneyimlerimizi şeffaf bir şekilde iş dünyası, akademisyenler ve üniversite öğrencilerinin de faydalanması için erişime açtık. Bu anlamda da değer yaratacak olmaktan mutluyuz” dedi.

Brisa’nın “İşletme sermayesiyle rekabetçi avantaj yaratılması” vaka çalışmasının tamamına ulaşmak için: https://www.markalarfisildiyor.com/isletme-sermayesiyle-rekabetci-avantaj-yaratma

Diğer Haberler

Birleşik Krallık’ın yeni duyurulan Elektrikli Otomobil Hibesi’nden (ECG) çıkarılabilir

Stellantis, hükümetin EV sübvansiyonlarını tüm üretim zinciri boyunca çevre standartlarına bağlamak için harekete geçmesiyle, Polonya'daki elektrikli araç üretiminin karbon yoğunluğuyla ilgili endişeler nedeniyle Birleşik...

Seul’den 350 milyar dolarlık yatırım taahhüdü

ABD Başkanı Donald Trump yaptığı açıklamada, ABD'nin Güney Kore'den yapılan ithalata %15'lik bir tarife uygulayacağını ve Seul'den 350 milyar dolarlık yatırım taahhüdü ve 100...

Almanya, Aralık 2025’ten İtibaren Halka Açık Yollarda Uzaktan Kumandalı Araç Denemelerine İzin Verecek

Almanya, 1 Aralık 2025'te yeni bir düzenleme olan Karayolu Trafiği Uzaktan Kumanda Yönetmeliği'ni (StVFernLV) yürürlüğe koyacak ve uzaktan kumandalı motorlu taşıtların halka açık yollarda test edilmesi...

İtalya, Eylül Ayında İtibaren Elektrikli Otomobiller İçin 600 Milyon Euro’luk Teşvik Programı Planlıyor

Çevre ve Enerji Güvenliği Bakanı Gilberto Pichetto Perşembe günü yaptığı açıklamada, İtalya'nın Eylül ayı başlarında elektrikli araçlar için 600 milyon Euro'luk yeni bir teşvik...

Japonya, ABD’yi Ticaret Anlaşması Kapsamında Otomatik Tarife İndirimlerini Hızlandırmaya Çağırdı

Japon hükümeti yaptığı açıklamada, Japonya'nın baş ticaret müzakerecisi Ryosei Akazawa'nın ABD'yi, otomobiller ve otomobil parçaları üzerindeki daha düşük vergiler de dahil olmak üzere yakın...

Petrolde büyük düşüş varili 62,78 dolardan alıcı buldu

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 65,76 dolardan işlem görüyor. Cuma 66,91 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı, günü 65,83 dolardan tamamladı. Brent petrolün varil fiyatı,...

Sektöründe önde gelen diğer otomobil gruplarının pazar paylarında düşüş gözlemleniyor

Çinli otomobil markaları, dikkati çeken yükselişlerini sürdürürken, sektörün önde gelen markalarının pazar paylarında düşüş gözlemleniyor. Stellantis, yılın ilk yarısında pazar payı yıllık bazda yüzde 16,7'den...