Brisa CFO’su Reşat Oruç şunları dile getirdi…

®
Çok Okunanlar

Subaru Crosstrek e-BOXER Türkiye’de Satışta…

Elektrik destekli e-BOXER motora sahip yeni Subaru Crosstrek lansmana özel 2 milyon 199 bin TL kampanyalı fiyatıyla Türkiye’de satışa...

STAR HACK” etkinliğinde birbirinden değerli fikirler yarıştı

Mercedes-Benz Otomotiv Küresel IT Çözümleri Merkezi, inovasyon ve yaratıcılığa verdiği değeri, “STAR HACK” adıyla düzenlediği ikinci hackathon’da bir kez...

Audi Group ilk çeyreği güçlü kapattı

Yarı iletken tedarikinde süregelen darboğazlar, Ukrayna'da savaş ve Çin'de yenilenen sokağa çıkma kısıtlamaları bu çeyreğe damgasını vursa da, Audi...

SEAT’tan ZUBİZU Kullanıcıları için Servis Kampanyası

SEAT’ın, ZUBİZU mobil uygulamasını kullanan araç sahiplerine yönelik başlattığı servis kampanyasında, SEAT Yetkili Servisleri’nde gerçekleştirilen harcama tutarına göre yüzde...

Türkiye lastik pazarı lideri Brisa, şirket çalışanlarının yenilik geliştirme becerileriyle hayata geçirilen iyi uygulamaları, BRİKİM adlı girişimiyle akademi seviyesinde vaka çalışmalarına dönüştürmeye devam ediyor. Bu kapsamda paylaşılan üçüncü çalışma, şirketin işletme sermayesini iyileştirme yolculuğunu ve bunun şirket performansına olumlu yansımasını ele alıyor. 

“İşletme sermayesiyle rekabetçi avantaj yaratılması” adlı vaka çalışması Prof. Dr. Nükhet Vardar ve Brisa çalışanlarının katkıları ile iş dünyası, akademisyenler ve öğrencilere sunuldu. Dijital vaka kütüphanesi markalarfisildiyor.com üzerinden erişilebilen bu çalışma, 2017’den  itibaren, Brisa’nın işletme sermayesine etki eden parametrelerden yola çıkarak aldığı bir dizi aksiyonu ve iyileştirme çalışmalarının detaylarını içeriyor.

Brisa’nın son üç yılda işletme sermayesi yönetimindeki güçlü başarı hikayesindeki adımların detayları aktaran Brisa CFO’su Reşat Oruç şunları dile getirdi: “Her canlı organizma gibi, tüm başarılı şirketlerin de dalgalı dönemlerden geçtiğini görüyoruz, şahit oluyoruz. Brisa üç ana markasi, 1800’yakın ürün çeşidi, 1400’e yakın satış noktası ile oldukça kompleks yapıda bir şirket. İşletme sermayesindeki bazı dengesizliklerin üzerine gelen 300 milyon dolarlık Aksaray Fabrika yatırımımız neticesinde bilançomuzda 2016 yılı sonu itibariyle neredeyse ciromuza eşit, FAVÖK’ün 7 katı borcumuz vardı. Bunun sebeplerini detaylı olarak analiz ettiğimizde daha çok işletme sermayesiyle ve operasyonel verimlilikle ilgili olduğunu gördük ve aksiyon planımızı oluşturduk. Planımızı yaparken tahsil süresi, stok devir süresi, borç ödeme süresi gibi işletme sermayesi parametrelerinde, sonucu finansal olan ama kendisi saha içerisinde gerçek hayattan olan konular üzerine odaklandık. Kök nedenleri net bir şekilde ortaya koyduk ve şirketin tüm fonksiyonlarının bir arada, uyum içerisinde bu konu üzerinde çalışması prensibini benimsedik. Daha verimli bir bayi finansal ve stok yönetimi, doğru talep tahmini gerçekleştirmek üzere aksiyonlarımızı hayata geçirdik. 192 günlere ulaşan işletme sermayesi gün sayımızı, 3 yılda, 2020 yılının üçüncü çeyrek sonunda 36 gün seviyesine, FAVÖK’ün 7 katına ulaşana net borcumuzu, FAVÖK’ün altına (0,94) düşürme başarısını gösterdik. Geniş ve hizalanmış bir ekip çalışması ile mümkün kıldığımız bu başarımızın, iyi uygulama örneği olarak akademi seviyesinde vaka çalışmasına dönmüş olması bizim için gurur verici. Vaka çalışmamızla tüm öğrenim ve deneyimlerimizi şeffaf bir şekilde iş dünyası, akademisyenler ve üniversite öğrencilerinin de faydalanması için erişime açtık. Bu anlamda da değer yaratacak olmaktan mutluyuz” dedi.

Brisa’nın “İşletme sermayesiyle rekabetçi avantaj yaratılması” vaka çalışmasının tamamına ulaşmak için: https://www.markalarfisildiyor.com/isletme-sermayesiyle-rekabetci-avantaj-yaratma

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...