Ticaret Bakanı Sn.Ruhsar Pekcan Hanıma Sesleniyorum…

®
Çok Okunanlar

Peli Offroad Fest hem trial hem de offroad yarışı…

Vezirköprü Offroad Kulübü (VEZİROFF) tarafından Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve Silah Arkadaşlarının Samsun’a çıkışının 100. Yılı etkinlikleri kapsamında düzenlenen...

OPET TARİHE SAYGI PROJESİ KAPSAMINDA İNŞA EDİLEN AKBAŞ ŞEHİTLİĞİ’NE RESMİ AÇILIŞ

OPET, tarihimizin en önemli sayfalarının yazıldığı Gelibolu topraklarında 12 yıldır sürdürdüğü Tarihe Saygı Projesi kapsamında çalışmalarını sürdürüyor. Çanakkale Savaşı...

İkinci Elde Fiyatlar Düşmeye Başladı!

Türkiye ve dünyayı etkisi altına alan pandemi süreciyle birlikte sıfır araçların temininde ve arzda yaşanan problemler, ikinci el araç...

Merhaba, bu yazımda sizlere Türkiye’de 2. El Otomotiv sektörü ve geçtiğimiz günlerde İngiltere ile Türkiye arasında imzalanan değerli Brexit yeni Ticaret anlaşması hakkında görüşlerimi yazmak ve buradan Ticaret Bakanımız Sayın Ruhsar Pekcan Hanım’a da seslenerek istek, talep, arzu ve düşüncelerimi öngörülerimi yansıtmak isterim.

Öncelikle, Türkiye’de en çok bilinen internet ortamında büyük ilan sitelerinde Otomotiv 2.EL pazarına baktığımızda vatandaşlarımızın 35 bin TL den başlayarak, 50 bin TL ve 100.000 TL arasında model yılları çok eski ve hasarı fazla olan, Ağır Hasar Kayıtlı araçlarında aralarında bulunduğu otomobillerin alımları için uğraştığı en tabanda yer alan bu araçların fazlalığı aylardır yaptığımız incelemeler neticesinde çok göze çarpan bir 2. EL Türkiye konusu oldu.

Benim burada Türkiye’de Otomotiv pazarına ve 2. EL’e özellikle şu bakımdan dikkat çekmek istiyorum ve bununla ilgili de çözüm önerilerimi Sn. Ruhsar Pekcan Ticaret Bakanımıza buradan acilen de olsa sunmak isterim.

İlk olarak bence yapılması gerekenler 100.000 TL bandına kadar olan 2. El’de Ağır Hasarlı Araçların satışının direk olarak ilan sitelerinden vatandaşa satılması konusunda bir çözüm üretilmeli. Bu ilanlar başka bir platform üzerinden daha farklı şekilde satışa çıkar ise bir kere alt tabanda 2. El piyasasında yapmış olduğu fiyat yükü ve şişkinlik araçların genelinin üzerinden kalkmış olur, aynı zamanda vatandaşlarımız çok daha temiz araçlara sanayi yükü ve bakım masraf yükünü de azaltarak bu anlamda sahip olabilirler.

İkinci ve diğer bir konu 2. EL’de bu şekilde tabanda oluşan eski model ve Ağır hasarlı araçların oluşturduğu fiyat şişkinliğini çözdükten sonra yapılması gerekenler, öncelikle Brexit anlaşması doğrultusunda İngiltere ve hatta Almanya ile doğrudan 2. EL’ otomotiv satışı ile ilgili adımların atılması olmalıdır.

Özellikle İngiltere’de 2. El yaşı büyük araçlara bakıldığında çok iyi fiyatlı ve gerçekten temiz bir araç skalası olan ülkelerin başında geldiği görülmektedir. Ülkemizin İngiltere ve Almanya’da ki bu 2. El araçları bir şekilde yeni Ticaret anlaşması ile vatandaşlarımıza kazandırılması yönünde bir an önce hızlıca adımlar atılmalıdır.

İngiltere’de çok düşük meblağlar ile ikinci elde temiz araçların satıldığı bilinen bir gerçektir. Bu araçları İngiltere vizesi olan Türk vatandaşlarının ve gücü yeten alabilen herkesin satışını İngiltere’den almak kaydı ile ülkemize belirli bir adette (yalnızca 5 yılda 1 tane) ticaretini yapmamak usulüne göre getirebilmesi her şey için bir çözüm olacaktır.

İngiltere’den 2. el olarak belirli bir yaş belki de 100 ile 5.000 pound arasında kadar olan araçların ülkemize girmesi ve vatandaşlarımızın satın aldıktan sonra bu araçları Türkiye’de trafiğe tescil edebilmesi bizi bir adım daha öne götürecektir.

Bu durumda zaten var olan hali hazırda da ülkemizde satışı yapılan 2. El piyasasında önemli bir ölçüde fiyatlarda düşüş sağlanırken ayrıca ülkemize çok daha temiz 2. EL araçlar kazandırılmış olacaktır. Özellikle trafikte büyük şehirlerde görmeye alışık olduğumuz yağ yakan duman atan ve durumu masraflı bir çok araç yerine temiz araçlarımız çevre kirliliği bakımından dan önem arz ederek trafikte yakın bir zamanda olmaya başlayabilir.

Gelecekte elbette içten yanmalı motorların değil, çevreci elektrikli, hibrit araçların da var olduğu bir dünya’da daha az karbon salınımı olan araçlar yer alacaktır. Fakat dizel ve benzinli motorlar da var olmaya devam edecektir. Buna göre, Avrupa ve dünya’da bazı ülkelerde gelecek yıllarda da artık dizel araç üretimi durdurulmuştur. Fakat hiç bir şekilde trafikte var olmaya devam edecek olan 5-10-15 yaşında ki dizel araçları kimse çöpe atmayacaktır. Bu sebeple biz bu doğrultuda bu temiz olan araçları elimizden geldiğince satın alıp ülkemize getirme yolunu bulmalıyız.

Ticaret Bakanımız Sn. Ruhsar Pekcan’dan talebim İngiltere ve Almanya ile 2. El otomobil sektöründe var olan bu adımların atılabilmesi yönündedir. Bu şekilde ülkemiz her bakımdan kazançlı çıkacaktır. İleriye dönük olarak ülkemiz adına atılan otomotiv sektörü için önemli ve değerli bir adım olacaktır.

Toparlayacak olursak;

  • Ağır hasarlı araçların satışının büyük sitelerden vatandaşa direk yapılması yerine ona göre bir uygun platform sağlanarak yapılması.
  • İngiltere ve Almanya’dan 2. El belirli bir yaş ve belirlenen maddi fiyatı geçemeyecek araçların vatandaşlarımız tarafından satın alınarak, ülkemizde tescilleme işlemleridir.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...