Test Sürüşü: 2020 Yeni Opel CORSA…

®
Çok Okunanlar

İtalya’ya binek otomobil ihracatında yüzde 58,5 artış

Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği verilerinden yaptığı derlemeye göre, otomotiv endüstrisinin Ocak-Mart 2024'teki 9 milyar 132 milyon 431 bin...

Turbo Akü laboratuvarı uluslararası akreditasyon ile tescillendi

AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Turbo Akü’nün, alanında birçok test olanağına sahip laboratuvarları Türk Akreditasyon Kurumu (TÜRKAK) tarafından gerçekleştirilen...

Ford Otosan, üretim ve ihracatta liderliğini sürdürdü

Ford Otosan, Hyundai Assan ve Anadolu Isuzu'nun üretim tesislerine ev sahipliği yapan Kocaeli, ocak-mart döneminde Türk otomotiv sektörünün üretim...

Volvo Car Turkey’nin yeni Genel Müdürü Alican Emiroğlu oldu

2020’den bu yana Volvo Car Turkey’nin Genel Müdürü olan Magnus Boman’ın ardından koltuğunu devralacak isim belli oldu. Uzun yıllar...

Yeni Peugeot 208 ile aynı platforma dayanan Corsa, selefinden alabileceği kadar uzak yeni bir yapıda. Çok daha verimli motorlar ile geldi. Ayrıca, çok daha keskin bir görünüme sahip. Isıtmalı ön koltukları ve panoramik cam tavan yeni corsa’da dikkar çekici. Ayrıca, Yeni Corsa’da, 309 litrelik bagaj hacmi yer alıyor. 10” dijital ekranlı Multimedya ekranı dokunmatik fakat tepki süresi biraz yavaş kalmakta. Aynı zamanda dokunma-tik iyi çalışırken menü kayması çok rahat değil.

Sportif ve sürücü odaklı gösterge paneli iyi. 8 ileri otomatik şanzıman aracı oldukça verimli kılmak için çalışıyor. Aracı sportif modda, “sport mod” tuşuna alıp kullanabilirsiniz. Aracın motor sessizliği ve yalıtımı bu bakımdan iyi olmuş.

Güvenlik donanımı olarak şerit koruma ve aktif şerit takip özelliği yer alıyor. Dijital ön gösterge panelinde navigasyonun da bulunması artı olmuş. Fakat ön gösterge paneli yine de yeterli boyutlarda bence tasarlanmamış.

Direksiyonun derinlik ayarının yine Opel Crossland X gibi çok fazla içe doğru ayarlanmaması ve çıkık bir direksiyon simidine sahip olması Peugeot markasından gelme bir gelenek olsa…

Yeni Opel Corsa, Hız sabitleyici, aktif şerif takip sistemi, yorgunluk tespit sistemi ve trafik işareti, tespit sistemi gibi güvenlik önlemlerine ek olarak 16˝ alaşımlı jantlar, LED ön farlar ve park sensörü gibi konfor donanımlarına sahip.

Arka oturma grubu kendisi gibi sınıfında Türkiye’de en zorlu rakibi olan Nissan Yeni Micra ile benzerlik göstermekte. 1.2 Turbo 100 beygir gücündeki aracımız 0-100 km hızlanmasını 10.8 saniyede tamamlamayı başarıyor. Kabinin bir kaç yerinde sert, ucuz hissi veren plastikler ve çok fazla heyecan vermeyen kısımlar da yer alıyor.

Arka bagaj hacmi sınıfında koltuklarında yatması ile birlikte bu sınıfta yer alan bir araç için oldukça cömert bir alan sunmuş.

Orta konsolda klasik Opel vites kolu rahat ve kullanım olarak ta şık gözükmüş. 1.2 Benzinli AT-8 100 beygir gücündeki Yeni Opel Corsa selefinden %10 daha hafif üretildiği için bu yeni ekonomik motor ile iyi bir performans ve yol tutuşu sunuyor.

Yeni Corsa artık mini bir MPV olmaktan çıkarak, Yeni Ford Fiesta gibi sınıfının önde gelen modellerine de rakip olacak bir seviyeye ulaşmış gibi gözüküyor. Yeni Corsa kör nokta uyarı sistemi, arka görüş kamerası ve elektrikli katlanır kapı aynalarıyla donatılmış.

Fiyat ve başlangıç olarak, Ford Fiesta ve VW Polo’dan da daha ucuz olması ile dikkat çekmeyi başarsa da lansmana özel 139.600 TL ‘den 1.2 Benzinli AT-8 100 beygir gücünde ki bu aracı Türkiye’de satın alabiliyorsunuz.

Yazı ve Test: Özgür Sunay - Fotoğraf: Matt de Prez - Peterborough / UK
Son Haberler

Yeni Sayımız Yayınlandı…

2024 Mayıs sayımız dergilik sitemizde online olarak yayına alınmıştır. Yeni sayımızı online olarak tüm cihazlardan ipad, iphone, android, apple,...

Diğer Haberler