Röportaj: İkinci Elde Ekspertiz Sektörü Büyüyor…

®
Çok Okunanlar

OMODA 7 Tasarımı ve İleri Teknolojileriyle

Yenilikçi tasarım diline sahip modelleri ile kısa sürede dikkatleri üzerine çeken OMODA, yeni D-SUV modeli OMODA 7’de en ileri...

Güney Kore, Hyundai fabrikası baskınında gözaltına alınan işçilerin serbest bırakılıp evlerine bırakacağını söyledi

Federal ve göçmenlik büroları geçen hafta Georgia'daki tesiste düzenlenen operasyonda yüzlerce Güney Koreli işçiyi tutukladı. Başkan Lee Jae Myung'un ofisi...

Toyota, Dijital Ekran Sorununu Çözmek İçin Yaklaşık 591,000 Aracı Geri Çağırıyor

Toyota ve Lexus sahipleri için, 12.3 inçlik dijital gösterge paneli ekranlarında sorunlar yaşandı, yani kararabilir, bu açıkça oldukça büyük...

Otokar ve Daimler Buses Üretim Anlaşması İmzaladı

Türkiye'nin öncü otomotiv üreticisi Otokar ve dünya çapında önde gelen otobüs üreticilerinden biri olan Daimler Buses, Mercedes-Benz Conecto otobüslerinin...

8. Dünya Motokros Şampiyonası ve NG Afyon Motofest Rekor Katılımla Tamamlandı

Afyonkarahisar, bu yıl 8’incisi düzenlenen Dünya Motokros Şampiyonası ve NG Afyon Motofest ile bir kez daha dünya gündemine oturdu....

Tesla Mobil Container Store, ilk kez Türkiye’de Akbatı’da

Akbatı, 14’üncü yıl kutlamaları kapsamında Türkiye’nin ilk Tesla Mobil Container Store mağazasına ev sahipliği yapıyor. 31 Aralık tarihine kadar...

Leapmotor B05’in Dünya, B10’un ise Avrupa Prömiyerini Bir arada Gerçekleştirdi

Elektrikli mobilitenin öncü temsilcilerinden Leapmotor, yeni nesil iki önemli oyuncusunun tanıtımını bir arada gerçekleştirdi. IAA Mobility 2025’e güçlü bir...

Otomotiv sektöründeki sıfır otomobil satışlarının azalması ile büyüyen ikinci el piyasası ekspertiz sektörünün de büyümesini sağladı. İkinci el araç alacak olan vatandaşın güvenli bir ikinci el alışverişi yapmasını sağlayan şirketler hiç şüphesiz ekspertiz şirketleri. Bizde okurlarımızı aydınlatmak amacıyla için sektörün lideri olan TÜV SÜD D-Expert Genel Müdür Yardımcısı Ozan Ayözger’e bu konunun tüm detaylarını danıştık.

TSE Belgesi alma zorunluluğu ekspertiz firmalarını zora sokuyor. Galericilerin birçoğu da yetki belgesi sahibi değil. Dolayısıyla İkinci el otomobil satışına yetki belgesi ve zorunlu garanti gibi çeşitli düzenlemeler getiren yönetmelik için uyum tarihi 31 Aralık 2019’a kadar uzatıldı. Sizce yönetim erki, bu durumu nasıl esnetebilir? Palyatif bir çözüm yerine, kalıcı çözümü nasıl görüyorsunuz?

İkinci el motorlu kara taşıtlarının ticareti hakkındaki yönetmeliğin yürürlüğe girmesinin erteleniyor olması sektörümüz adına büyük problem teşkil ediyor. Olası ertelemeler sebebiyle, yetki belgesi başvurularında sorun yaşayacağını bilen birçok şahıs ve firma başvurularını son ana kadar öteliyor. TSE belgesi alım sürecinde sorun yaşayanların otoriteler üzerinde oluşturmaya çalıştığı baskı nedeniyle sektörümüzdeki kurumsallaşma yolunda atılacak adımlar sekteye uğratılıyor. Yönetmelik ertelendiği sürece piyasa oyuncuları hiçbir zaman hazır olamayacak ve yönetmeliğin esaslarını yerine getiren kurumsal firmalar bu rekabette zarar görecektir.

Diğer yandan yönetmeliğin 1 Nisan 2019 tarihinde yürürlüğe giren ekspertiz ile ilgili maddesinde, herhangi bir erteleme mevcut değildir. Ancak, TSE’ den yetki belgesi almış ekspertiz merkezi sayısının istenen seviyeye ulaşmamış olması sebebiyle geçiş süreci uygulanmaktadır ve ekspertiz raporu olmadan da noterlerde satış işlemi tamamlanabilmektedir. Bu geçiş sürecinin bir an önce tamamlanması ikinci el araç ticaretinde aranan güven ortamının oluşturmasına büyük katkı sağlayacaktır.

Yönetmelikteki artılar ve eksiler sizce nelerdir?

İkinci el araç ticaretinde güven ortamı yaratacağına emin olduğumuz yönetmeliğin çıkması, ikinci el araç ekspertiz hizmetini kurumsal şekilde yöneten firmalar için hayati önem taşımaktadır. Yönetmeliğin tam anlamıyla işlemesi için belgelendirilen ekspertiz merkezlerinin TSE standartlarına uygun çalıştıkları, aktif bir şekilde denetlenmeli, müşteri geri bildirimleri hassasiyetle incelenmeli ve sonucunda ortaya çıkacak yaptırımların uygulanması gerekmektedir. Ancak bu sayede sektörde kaliteli hizmetin önünü açılacak, ikinci el araç ekspertiz sektöründeki firmalara olan güven uzun soluklu olacaktır.

Galeri sahipleri ve ekspertiz firmalarına önerileriniz var mı?

Galeri sahipleri ve ekspertiz firmaları, ivedilikle gereken belgeleri tamamlamalı ve düzenli olarak yapılacak kontroller için hazırlıklı olmalılar. İşletmelerin yönetmeliğe uygun olması müşterilerimize güven ortamı yaratma amacının yanı sıra sektörümüzün de gelişmesine katkı sağlayacaktır.

Yeni yönetmeliğin koşullarını sağlayabilecek firmalar yollarına emin adımlarla devam ederken, diğer firmaların ilerleyen süreçte sektörümüzde varlık göstermelerinin oldukça zor olacağını düşünmekteyim.

Yeni getirilen ikinci araç ticareti düzenlemesiyle ilgili vatandaşların dikkat etmesi gerekenler neler?

Yeni yönetmelik 2. El araçların kimler tarafından, nerede ve nasıl satılacağını düzenlerken, alıcıların da aldıkları araçları daha iyi tanımalarına olanak sağlıyor. Alıcıların bu haklarını bilerek alacakları araçları kendi istedikleri ve güvendikleri TSE’den Hizmet Yeterlilik Belgesi almış ekspertiz merkezlerine götürmelerini tavsiye ediyorum. Bu sayede sonraki süreçte yaşanabilecek kötü sürprizler önlenebilecektir.

Önümüzdeki bir yıl içerisinde ikinci el araç sektörü nasıl bir gelişim izleyecek?

Yönetmeliğin yansımalarının net bir şekilde gözlemlenebileceği bir yıl içerisinde, sektörde kurumsallıkla ilerleyen firmaların avantajlı olacağını söyleyebilirim. Hizmet kalitesini tescilleyerek, güven sağlayanların güçlenerek yollarına devam edeceklerini düşünüyorum.

Diğer Haberler

Musk, yönetim kurulu yeni tazminat planı sunarken 1 milyar dolarlık Tesla hissesi satın aldı

Tesla'nın hisse senedi fiyatı, teknoloji milyarderi Elon Musk'ın Cuma günü otomobil üreticisi şirketten yaklaşık 1 milyar dolar değerinde hisse satın aldığının açıklanmasının ardından Pazartesi günü yükseldi. Musk'ın...

Bentley’in ABD’deki işleri anlaşmanın ardından toparlanıyor

Dünyanın dört bir yanındaki otomobil üreticileri, Trump Yönetimi'nin gelişen tarife müzakerelerini çevreleyen belirsizliği dengelemek için mücadele ediyor. İngiltere merkezli Bentley Motors, Mayıs ayında üzerinde...

Ford Alman fabrikasında 1,000’e kadar kişiyi işten çıkaracak

Ford, Avrupa'da elektrikli otomobillere olan talebin tahminlerin gerisinde kalması nedeniyle Alman fabrikasında 1,000'e kadar kişiyi işten çıkaracak Ford Motor yaptığı açıklamada, pille çalışan arabalara olan...

Güney Kore, Hyundai fabrikası baskınında gözaltına alınan işçilerin serbest bırakılıp evlerine bırakacağını söyledi

Federal ve göçmenlik büroları geçen hafta Georgia'daki tesiste düzenlenen operasyonda yüzlerce Güney Koreli işçiyi tutukladı. Başkan Lee Jae Myung'un ofisi yaptığı açıklamada, Hyundai tesisine düzenlenen...

Rapora göre Chery Auto, 17 Eylül’de 18 milyar ABD doları hedef değerlemeyle halka arz planlıyor

Çin'in önde gelen otomobil üreticilerinden biri olan Auto, 140 milyar HKD (18 milyar ABD Doları) hedef değerlemeyle ilk halka arzına (IPO) 17 Eylül'de başlayacak. Şirket,...

Toyota, Dijital Ekran Sorununu Çözmek İçin Yaklaşık 591,000 Aracı Geri Çağırıyor

Toyota ve Lexus sahipleri için, 12.3 inçlik dijital gösterge paneli ekranlarında sorunlar yaşandı, yani kararabilir, bu açıkça oldukça büyük bir sorun olabilir ve şu...

Stellantis’in yakıt pompası sorunu nedeniyle 53.000’den fazla ABD aracını geri çağıracağını söyledi

Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) Salı günü yaptığı açıklamada, Chrysler'in sahibi Stellantis'in yakıt pompasındaki bir sorun nedeniyle ABD'de 53.849 aracı geri çağırdığını ve...