2. el otomobil alışverişinde yeni bir dönem…

®
Çok Okunanlar

OMODA, Dünya Gençliğinin SUV’da Yeni Modası Oldu

OMODA Üretim Kalitesi ve Teknolojisiyle Avrupalı Kullanıcıların da Güvenini Kazandı! Çinli SUV markası OMODA, sektördeki yükselişini hızla sürdürüyor. Yenilikçi tarzı ve...

Petrol arz endişelerinin etkisiyle yükseldi

Cuma günü, dünyanın en büyük petrol tüketicileri arasındaki talep umutları ve Kanada'daki orman yangınları nedeniyle arz endişelerinin etkisiyle yükseldi. Uluslararası...

Sürdürülebilir inovasyon Formula 1’den motorunuza nasıl taşınıyor?

PETRONAS Madeni Yağlar mühendislerinin analizi... Yeni bir Formula 1 (F1) sezonu daha başladı ve 20 pilot bir kez daha dünya...

Formula 1’in 7. yarışı İtalya’da yapılacak

2024 Formula 1 Dünya Şampiyonası'nın 7. yarış yarışı pazar günü İtalya'da yapılacak. İtalya Grand Prix'si, Imola'daki 4.909 metrelik Imola Pisti'nde...

Ülkemizde her gün binlerce araç el değiştirirken, yılda yapılan ikinci el oto satışı 5 milyonu aşıyor.1 Nisan’dan itibaren 2. el otomobil alışverişinde yeni bir dönem başlıyor. Ekspertiz raporu ve garanti zorunlu olurken, kilometre düşüren, araçhasarını gizleyenlere büyük yaptırımlar geliyor. Konuyla ilgili Tüv Süd D- Expert’in Genel Müdür Yardımcısı Ozan Ayözger ‘’Ekspertiz Raporu verecek firmalara yeni şartlar getiriliyor . Artık her firma alıcılara bu raporu veremeyecek. Bu hizmeti vermek isteyen firmalar ise Türk Standartları Enstitüsüne başvurarak yeterli olduklarını belgeleyecekler. Yeterli olan firmalara ‘TSE Hizmet Yeterlilik Belgesi’ verilecek ve tüketicilergüvenli yerlerden hizmet almış olacak’’ dedi.

Yeni yönetmelikile başlayan bu zorunluluk yaşanan sorunları azaltacak ve ikinci el araç alanların sorun yaşaması engellenecek. Yeni düzenlemeye göre TS 13805 HYBstandartlarına uymayan ekspertiz merkezleri1 Nisan itibariyle hizmet veremeyecekler.

TÜV SÜD D-Expert’in Genel Müdür Yardımcısı Ozan Ayözger ‘’ 1 Nisan’dan itibaren ikinci el alım satımı yapan firmalar ve gerçek kişiler ekspertizraporu almak zorunda. 8 yaş ve 160 bin km üstü araçlarda rapor zorunluluğu aranmayacak.İşi otomobil alım satım olmayanların satışlarında rapor aranmayacak. Hazırlanacak ekspertiz raporunda aracın özellikleri, arıza-hasar durumu ve km bilgilerine yer verilecek. Boyanın durumu, kaza, göçük, dolu hasarı şanzıman, motor, fren sistemi vb gibi parçaların durumu raporda yer alacak. Sadece TS13805 standardında HYB (Hizmet Yeterlilik Belgesi) almış firmalar raporu vermeye yetkili olacak. Raporla ilgili yaşanabilecek sorunda raporu veren yetkili firma ve satışı yapan sorumlu tutulabilecek. Yeni uygulamada garanti, aracı satan firma tarafından en az 3 ay veya 5 bin km olarak verilmek zorunda. Garanti ikinci el aracı motor, şanzıman, kaporta, diferansiyel ve elektrik sistemini kapsayacak. Yönetmelik kapsamında olan ikinci el araçlarda ekspertiz raporu alınmadığı takdirde noterlerde araç satışı ve devir işlemleri yapılamayacak. Ekspertiz raporları aracın anlık durum bilgisini verdiği için yönetmelik raporun noter satışından hemen önce alınmalı şartı getiriyor ’’ diyerek konu hakkında merak edilenlere yanıt verdi.

İkinci el otomobil alırken en büyük sorun olan oto ekspertizdeartık bir zorunluluk var. Yeni yönetmeliklebaşlayan bu zorunluluk yaşanan sorunları daha da azaltacak ve ikinci el araç alanların sorun yaşaması engellenecek.

Son Haberler

Petrol arz endişelerinin etkisiyle yükseldi

Cuma günü, dünyanın en büyük petrol tüketicileri arasındaki talep umutları ve Kanada'daki orman yangınları nedeniyle arz endişelerinin etkisiyle yükseldi. Uluslararası...

Diğer Haberler