2. el otomobil alışverişinde yeni bir dönem…

®
Çok Okunanlar

Doğuş Otomotiv Yönetim Kurulu Başkanı Ali Bilaloğlu oldu

Doğuş Otomotiv’in 29 Mart 2018 tarihinde yapılan 2017 Faaliyet Yılı Olağan Genel Kurulu Toplantısında, Emir Ali Bilaloğlu oybirliği ile...

Kasım-Aralık2022 Sayımız

2022 Kasım-Aralık sayımız sitemizde online olarak yayına alınmıştır. Yeni sayımızı online olarak tüm cihazlardan ipad, iphone, android, apple, apple...

Baja Prusias’ta Büyük Mücadele…

2023 Türkiye Baja Şampiyonası üçüncü yarışı olan Baja Prusias, Düzce Offroad Spor Kulübü (DOSOD) tarafından ICRYPEX, Düzce Valiliği ve Düzce...

Yüzde 30 Daha Çevreci V12 Motor

Ferrari, 2018 yılında Monza SP1 ve SP2 ile başladığı özel Icona serisinin üçüncü üyesi Daytona SP3’ü tanıttı. 1960’ların efsanevi...

Ülkemizde her gün binlerce araç el değiştirirken, yılda yapılan ikinci el oto satışı 5 milyonu aşıyor.1 Nisan’dan itibaren 2. el otomobil alışverişinde yeni bir dönem başlıyor. Ekspertiz raporu ve garanti zorunlu olurken, kilometre düşüren, araçhasarını gizleyenlere büyük yaptırımlar geliyor. Konuyla ilgili Tüv Süd D- Expert’in Genel Müdür Yardımcısı Ozan Ayözger ‘’Ekspertiz Raporu verecek firmalara yeni şartlar getiriliyor . Artık her firma alıcılara bu raporu veremeyecek. Bu hizmeti vermek isteyen firmalar ise Türk Standartları Enstitüsüne başvurarak yeterli olduklarını belgeleyecekler. Yeterli olan firmalara ‘TSE Hizmet Yeterlilik Belgesi’ verilecek ve tüketicilergüvenli yerlerden hizmet almış olacak’’ dedi.

Yeni yönetmelikile başlayan bu zorunluluk yaşanan sorunları azaltacak ve ikinci el araç alanların sorun yaşaması engellenecek. Yeni düzenlemeye göre TS 13805 HYBstandartlarına uymayan ekspertiz merkezleri1 Nisan itibariyle hizmet veremeyecekler.

TÜV SÜD D-Expert’in Genel Müdür Yardımcısı Ozan Ayözger ‘’ 1 Nisan’dan itibaren ikinci el alım satımı yapan firmalar ve gerçek kişiler ekspertizraporu almak zorunda. 8 yaş ve 160 bin km üstü araçlarda rapor zorunluluğu aranmayacak.İşi otomobil alım satım olmayanların satışlarında rapor aranmayacak. Hazırlanacak ekspertiz raporunda aracın özellikleri, arıza-hasar durumu ve km bilgilerine yer verilecek. Boyanın durumu, kaza, göçük, dolu hasarı şanzıman, motor, fren sistemi vb gibi parçaların durumu raporda yer alacak. Sadece TS13805 standardında HYB (Hizmet Yeterlilik Belgesi) almış firmalar raporu vermeye yetkili olacak. Raporla ilgili yaşanabilecek sorunda raporu veren yetkili firma ve satışı yapan sorumlu tutulabilecek. Yeni uygulamada garanti, aracı satan firma tarafından en az 3 ay veya 5 bin km olarak verilmek zorunda. Garanti ikinci el aracı motor, şanzıman, kaporta, diferansiyel ve elektrik sistemini kapsayacak. Yönetmelik kapsamında olan ikinci el araçlarda ekspertiz raporu alınmadığı takdirde noterlerde araç satışı ve devir işlemleri yapılamayacak. Ekspertiz raporları aracın anlık durum bilgisini verdiği için yönetmelik raporun noter satışından hemen önce alınmalı şartı getiriyor ’’ diyerek konu hakkında merak edilenlere yanıt verdi.

İkinci el otomobil alırken en büyük sorun olan oto ekspertizdeartık bir zorunluluk var. Yeni yönetmeliklebaşlayan bu zorunluluk yaşanan sorunları daha da azaltacak ve ikinci el araç alanların sorun yaşaması engellenecek.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...