ZF Değişimi Daha Hızlı ve Daha Fazla Odaklanarak Şekillendiriyor

®
Çok Okunanlar

Yarış pilotu Koray Kamiloğlu İtalya Kupası’nda tarih yazdı

TCR pilotu Koray Kamiloğlu, 25-26 Ekim’de İtalya’daki Misano pistinde son ayağı düzenlenen Coppa Italia Turismo’da tarihi bir başarı elde...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir atama gerçekleştirdi. Enerji ve...

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil Sporları Kulübü tarafından 31...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli etkinliklerinden biri olan Uluslararası...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear, Merlas Oto Lastik ve...

Alfa Romeo Tonale 2026: İtalyan SUV tarzını koruyor

2026 Alfa Romeo Tonale, daha fazla versiyon, renk ve rafine tasarımıyla kompakt SUV segmentinde ilerliyor. Sportif karakterini korurken malzemeleri...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel Üretim Başkanı ve Stellantis...

Alman teknoloji şirketi ZF, olağanüstü zorlu geçen 2022 yılında stratejik rotasını sürdürdü ve gelecekteki ekonomik kalkınmasının yönünü belirledi. Bazı alanlar potansiyel ortaklara ve yatırımcılara açılacak, bazıalanlar ise birleşmeler yoluyla müşteri ile daha verimli ve yakın iş birliklerine sunulacak. Bu adımlarla, ZF’nin gelecekteki alanlarla daha net bir şekilde uyumlu ve daha karlı hale getirilmesi amaçlanıyor. 2022 mali yılında bir önceki yıla göre yüzde 14 artışla 43,8 milyar Euro satış gerçekleştiren şirketin düzeltilmiş FAVÖK’ü 2,0 milyar Euro (2021: 1,9 Euro); düzeltilmiş FAVÖK marjı yüzde 4,7 (2021: 5,0) olarak gerçekleşti.

Bu sonuçlarla ZF, en son sonbaharda güncellediği hedeflerine ulaştı. Ancak şirket açısından bakıldığında bu değerler, dönüşüm zamanlarında hızlanan bir değişimle başa çıkmak için yeterli değil. Perşembe günü Friedrichshafen’da düzenlenen bilanço sunumunda ZF CEO’su Dr. Holger Klein, “2022’de stratejimizde daha fazla ilerleme kaydetmiş olsak da bu mali sonuçtan memnun olamayız” dedi. 1 Ocak 2023’ten beri ZF’nin başında bulunan Klein “En önemli görevimiz kendimize odaklanmak, değişimi zorlamak ve hız kazanmak. Süreçleri hızlandırmak, karar almayı basitleştirmek ve maliyet disiplinini sürdürmek için kapsamlı bir performans programı başlattık.” dedi. Kazanılan verimlilik, ZF’nin yüksek verimli, geleceğe yönelik teknolojilere hedefli yatırımlar yapmasını sağlayacaktır.

ZF, “Yeni Nesil Mobilite” stratejisini temel alarak, kurumsal yapılarını müşterilerin ve pazarın gereksinimlerine daha iyi uyarlamak için daha da geliştiriyor. Otomobil Şasi Teknolojisi ve Aktif Güvenlik Sistemlerine yönelik iki bölümü şasi, direksiyon ve fren teknolojisine yönelik piyasada benzersiz olan yeni bir bölümde birleştirme planlarını aktaran Klein “Yeni bölüm, bir aracın dikey, uzunlamasına ve yanal dinamiklerini kontrol etmek için gereken tüm donanım, yazılım ve elektroniği sunuyor. 14 milyar Euro’yu aşan cirosuyla, müşterilerimize başından sonuna güçlü bir ortak olarak öne çıkıyor” dedi.

ZF, pazarda daha hızlı büyüyebilmek ve daha başarılı bir şekilde faaliyet gösterebilmek için bazı iş alanlarını bağımsız olarak kurduklarını belirten Klein, “Çok iyi büyüme potansiyeline ve yüksek yatırım gereksinimlerine sahip cazip alanlar için ortak olarak dış yatırımcılar arıyoruz” dedi. Bunlara Pasif Güvenlik Sistemleri Bölümü, geleneksel araba aksı işi ve otonom servis araçları işi dahildir.

zellikle Aftermarket ve elektrikli tahrik alanları, diğer birimlerden daha fazla büyüme sağladı. ZF Aftermarket Bölümü, daha fazla dijital çözüm ve hizmetle müşterilerinin kalbini kazanırken ve satışlarını yeniden artırdı (2022’de yüzde altı artışla 3,2 milyar Euro’ya ulaştı). E-mobilitede, binek otomobiller ve ticari araçlar için elektrikli tahriklere yönelik birikmiş sipariş listesi şu anda 30 milyar Euro’yu aşıyor. Bu, ZF’nin klasik şanzımanlardan elektrikli tahrik çözümlerine geçiş yapmasını sağlıyor.

Kur etkisinden etkilenen satış büyümesi

2022 mali yılında ZF, bir önceki yıla göre yüzde 14 artışla 43,8 milyar Euro’luk (2021: 38,3 Euro) grup satışı gerçekleştirdi. Organik büyüme yüzde 9,3 olurken, geri kalan fark büyük ölçüde kur etkisinden kaynaklandı. Düzeltilmiş FAVÖK 2.038 milyon Euro oldu (2021: 1.910 milyon Euro) ve bu da yüzde 4,7’lik (2021: yüzde 5,0) düzeltilmiş FAVÖK marjına karşılık geldi. Birleşme ve satın alma faaliyetleri için ayarlanan serbest nakit akışı 544 milyon Euro oldu(2021: 991 milyon Euro). Net borç oranı az bir artışla 10,4 milyar Euro gerçekleşirken (2021: 10,1 milyar Euro); 2021 sonundaki yüzde 18,6’lık özkaynak oranı yüzde 22,1’e yükseldi.

CFO Michael Frick, “Satış artışı açısından, küresel araç pazarlarından daha iyi geliştik” dedi. “Daha iyi kârlılık ve daha yüksek nakit akışı, araştırma ve geliştirmede güçlü kalmak ve mali borcumuzu azaltmak için önemli ön koşullar ve her iki konuda da yoğun bir şekilde çalışıyoruz.” dedi. Bu, örneğin hem olası tedarik zinciri kesintileri hem de müşterilerden gelen değişen parça talepleri için hazırlanacak stokların verimli yönetiminin yanı sıra maliyetlerin düşürülmesini de içeriyor.

Araştırma ve geliştirme (Ar-Ge) alanında yine faaliyetlerini artıran ZF: 3,4 milyar Euro (2021: 3,1 Euro) gibi rekor bir seviyede Ar-Ge harcaması gerçekleşti. Ar-Ge oranı yüzde 7,8’e (2021: yüzde 8,0) ulaştı. Maddi duran varlıklara yapılan yatırımlar, yüzde 4,3’lük (2021: yüzde 4,2) bir yatırım oranına karşılık gelen 1,9 milyar Euro(2021: 1,6milyar Euro) tutarında gerçekleşti.

Diğer Haberler

Test Sürüşü: Alfa Romeo Junior Ibrida 1.2 Hybrid VGT 145 HP

Test ve Fotoğraf: Özgür Sunay Sportif duruşu, ferah iç mekanı ve İtalyan tasarımıyla Alfa Romeo Junior, tutkularınızı uyandıracak ve aşkı yeniden keşfetmenizi sağlayacak. İleri teknolojisi,...

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil Sporları Kulübü tarafından 31 Ekim - 2 Kasım tarihleri...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel Üretim Başkanı ve Stellantis Liderlik Ekibi üyesi olarak şirkete...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear, Merlas Oto Lastik ve Türkiye'nin önde gelen lojistik filolarından...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil edilen İtalyan lüks otomobil üreticisi Maserati, Türkiye'deki ilk ve...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli etkinliklerinden biri olan Uluslararası Otomotiv Mühendisliği Konferansı (IAEC), bu...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir atama gerçekleştirdi. Enerji ve kimya sektörlerinde 18 yıla yakın...

Test Sürüşü: Alfa Romeo Junior Ibrida 1.2 Hybrid VGT 145 HP

Test ve Fotoğraf: Özgür Sunay Sportif duruşu, ferah iç mekanı ve İtalyan tasarımıyla Alfa Romeo Junior,...

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear,...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir...

Yarış pilotu Koray Kamiloğlu İtalya Kupası’nda tarih yazdı

TCR pilotu Koray Kamiloğlu, 25-26 Ekim’de İtalya’daki Misano pistinde son ayağı düzenlenen Coppa Italia Turismo’da...

Alfa Romeo Tonale 2026: İtalyan SUV tarzını koruyor

2026 Alfa Romeo Tonale, daha fazla versiyon, renk ve rafine tasarımıyla kompakt SUV segmentinde ilerliyor....

Hibrit otomobillerin ömrü ne kadardır? Uzmanlar ne diyor?

Hibrit bir otomobilin ve aküsünün kaç yıl dayanabileceğini, ömrünü hangi faktörlerin etkilediğini ve daha uzun...

Karsan’dan İtalya Bari’ye 18 Metrelik Yüzde 100 Elektrikli 42 Adet e-ATA

Bari’de Elektrikli Toplu Taşımaya Karsan Damgası Dünyada toplu taşımanın dönüşümüne öncülük eden Karsan, İtalya Bari’de yeni...

Türk Otomotiv Aftermarketi Paris’te Küresel Sahneye Çıktı

Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği, otomotiv satış sonrası sektörünün en önemli uluslararası buluşma...

Opel Otonom Araçlarda Yapay Zeka Destekli Aydınlatma

Opel ekibi, geleceğin araçlarının neler yapabileceğini göstermek amacıyla önce olası kullanım senaryolarını belirledi. Bunlar, “bir...

Otomotiv Japon Devi Mazda’yı da Portföyüne Ekledi

Doğan Trend Otomotiv, portföyüne bir başka saygın global markayı daha ekleyerek Mazda Motor Europe ile...

MAXUS DELIVER L2H1 Versiyonu Türkiye’de…

Ticareti Konfor ve Verimlilikle Buluşturan MAXUS Ürün Gamını Genişletiyor!  Ülkemizde Doğan Trend Otomotiv tarafından temsil...

DS E-TENSE FE25’in tasarımını tanıttı

DS Automobiles ve PENSKE AUTOSPORT, sezon öncesi Formula E testleri için birkaç gün içinde Valencia'da...

Chery’nin Küresel Kullanıcılar ile Ortak Yaratım Hamlesi

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery,yılın en önemli etkinliklerinden 2025 Chery Uluslararası Kullanıcı Zirvesi ve...

PETLAS Lastik başına taşıma kapasitesi 7.7 ton artırıldı

Türkiye’de lastik sektörünün lider markası Petlas, yeni nesil iş makinelerinin artan ağırlığı ve gücüyle başa...

En Yakıt, Türk Hava Yolları Miles&Smiles ile ‘Her Şarj Yeni Bir Yolculuk’

Türkiye’nin elektrikli şarj ağı işletmeci lisansını alan ilk firma olan En Yakıt, Türk Hava Yolları...

Test Sürüşü: Hyundai INSTER Advance 84.5 kW Elektrik Otomatik

Yazar-Fotoğraf: Özgür Sunay INSTER, gelişmiş güvenlik ve sürücü destek sistemlerinin yanı sıra uzun menzil ve geliştirilmiş...