ZF Değişimi Daha Hızlı ve Daha Fazla Odaklanarak Şekillendiriyor

®
Çok Okunanlar

Suzuki Swift 10 Milyon Satış Adedini Geride Bıraktı…

Japon otomotiv devi Suzuki, Kasım 2004’te tanıttığı ve bugün 4. nesliyle yollarda olan Swift modelinde 10 milyonluk küresel satış...

General Tire, TransAnatolia 2025’e Damgasını Vurdu

Zorlu etapların ve sınır tanımayan parkurların geride kaldığı TransAnatolia 2025’te, General Tire lastikleri performansı ve dayanıklılığıyla ekiplerin yanındaydı. GT...

Leapmotor B05’in Dünya, B10’un ise Avrupa Prömiyerini Bir arada Gerçekleştirdi

Elektrikli mobilitenin öncü temsilcilerinden Leapmotor, yeni nesil iki önemli oyuncusunun tanıtımını bir arada gerçekleştirdi. IAA Mobility 2025’e güçlü bir...

Otomotiv Sanayii Derneği, 2025’in 8 aylık verilerini açıkladı

OSD, bu yılın ocak-ağustos dönemine ait üretim ve ihracat adetleri ile pazar verilerini açıkladı. Buna göre, yılın ilk 8 ayında...

Otokar’dan Premium Pick-up: Tunland V9

Türkiye'nin öncü otomotiv üreticisi Otokar, hızlı bir başlangıç yaptığı pick-up pazarındaki başarısını, ailenin yeni üyesi Foton Tunland V9 ile...

Europcar Türkiye’de Esra Mine Tanrısevdi Ülke Direktörü Atandı

Araç kiralama sektörünün global markalarından Europcar, Türkiye operasyonunu deneyimli bir isme emanet etti. Sektördeki 15 yıla yakın bilgi birikimi ve...

PETRONAS Sprinta’nın Marka Kimliği Yenilendi

PETRONAS SPRINTA, Her Sürücünün ‘’Kendi Yolun‘’ söylemiyle Yolculuğunu Kutlayan Cesur Yeni Kimliğini Tanıtıyor... PETRONAS Madeni Yağlar, amiral gemisi motosiklet yağı...

Alman teknoloji şirketi ZF, olağanüstü zorlu geçen 2022 yılında stratejik rotasını sürdürdü ve gelecekteki ekonomik kalkınmasının yönünü belirledi. Bazı alanlar potansiyel ortaklara ve yatırımcılara açılacak, bazıalanlar ise birleşmeler yoluyla müşteri ile daha verimli ve yakın iş birliklerine sunulacak. Bu adımlarla, ZF’nin gelecekteki alanlarla daha net bir şekilde uyumlu ve daha karlı hale getirilmesi amaçlanıyor. 2022 mali yılında bir önceki yıla göre yüzde 14 artışla 43,8 milyar Euro satış gerçekleştiren şirketin düzeltilmiş FAVÖK’ü 2,0 milyar Euro (2021: 1,9 Euro); düzeltilmiş FAVÖK marjı yüzde 4,7 (2021: 5,0) olarak gerçekleşti.

Bu sonuçlarla ZF, en son sonbaharda güncellediği hedeflerine ulaştı. Ancak şirket açısından bakıldığında bu değerler, dönüşüm zamanlarında hızlanan bir değişimle başa çıkmak için yeterli değil. Perşembe günü Friedrichshafen’da düzenlenen bilanço sunumunda ZF CEO’su Dr. Holger Klein, “2022’de stratejimizde daha fazla ilerleme kaydetmiş olsak da bu mali sonuçtan memnun olamayız” dedi. 1 Ocak 2023’ten beri ZF’nin başında bulunan Klein “En önemli görevimiz kendimize odaklanmak, değişimi zorlamak ve hız kazanmak. Süreçleri hızlandırmak, karar almayı basitleştirmek ve maliyet disiplinini sürdürmek için kapsamlı bir performans programı başlattık.” dedi. Kazanılan verimlilik, ZF’nin yüksek verimli, geleceğe yönelik teknolojilere hedefli yatırımlar yapmasını sağlayacaktır.

ZF, “Yeni Nesil Mobilite” stratejisini temel alarak, kurumsal yapılarını müşterilerin ve pazarın gereksinimlerine daha iyi uyarlamak için daha da geliştiriyor. Otomobil Şasi Teknolojisi ve Aktif Güvenlik Sistemlerine yönelik iki bölümü şasi, direksiyon ve fren teknolojisine yönelik piyasada benzersiz olan yeni bir bölümde birleştirme planlarını aktaran Klein “Yeni bölüm, bir aracın dikey, uzunlamasına ve yanal dinamiklerini kontrol etmek için gereken tüm donanım, yazılım ve elektroniği sunuyor. 14 milyar Euro’yu aşan cirosuyla, müşterilerimize başından sonuna güçlü bir ortak olarak öne çıkıyor” dedi.

ZF, pazarda daha hızlı büyüyebilmek ve daha başarılı bir şekilde faaliyet gösterebilmek için bazı iş alanlarını bağımsız olarak kurduklarını belirten Klein, “Çok iyi büyüme potansiyeline ve yüksek yatırım gereksinimlerine sahip cazip alanlar için ortak olarak dış yatırımcılar arıyoruz” dedi. Bunlara Pasif Güvenlik Sistemleri Bölümü, geleneksel araba aksı işi ve otonom servis araçları işi dahildir.

zellikle Aftermarket ve elektrikli tahrik alanları, diğer birimlerden daha fazla büyüme sağladı. ZF Aftermarket Bölümü, daha fazla dijital çözüm ve hizmetle müşterilerinin kalbini kazanırken ve satışlarını yeniden artırdı (2022’de yüzde altı artışla 3,2 milyar Euro’ya ulaştı). E-mobilitede, binek otomobiller ve ticari araçlar için elektrikli tahriklere yönelik birikmiş sipariş listesi şu anda 30 milyar Euro’yu aşıyor. Bu, ZF’nin klasik şanzımanlardan elektrikli tahrik çözümlerine geçiş yapmasını sağlıyor.

Kur etkisinden etkilenen satış büyümesi

2022 mali yılında ZF, bir önceki yıla göre yüzde 14 artışla 43,8 milyar Euro’luk (2021: 38,3 Euro) grup satışı gerçekleştirdi. Organik büyüme yüzde 9,3 olurken, geri kalan fark büyük ölçüde kur etkisinden kaynaklandı. Düzeltilmiş FAVÖK 2.038 milyon Euro oldu (2021: 1.910 milyon Euro) ve bu da yüzde 4,7’lik (2021: yüzde 5,0) düzeltilmiş FAVÖK marjına karşılık geldi. Birleşme ve satın alma faaliyetleri için ayarlanan serbest nakit akışı 544 milyon Euro oldu(2021: 991 milyon Euro). Net borç oranı az bir artışla 10,4 milyar Euro gerçekleşirken (2021: 10,1 milyar Euro); 2021 sonundaki yüzde 18,6’lık özkaynak oranı yüzde 22,1’e yükseldi.

CFO Michael Frick, “Satış artışı açısından, küresel araç pazarlarından daha iyi geliştik” dedi. “Daha iyi kârlılık ve daha yüksek nakit akışı, araştırma ve geliştirmede güçlü kalmak ve mali borcumuzu azaltmak için önemli ön koşullar ve her iki konuda da yoğun bir şekilde çalışıyoruz.” dedi. Bu, örneğin hem olası tedarik zinciri kesintileri hem de müşterilerden gelen değişen parça talepleri için hazırlanacak stokların verimli yönetiminin yanı sıra maliyetlerin düşürülmesini de içeriyor.

Araştırma ve geliştirme (Ar-Ge) alanında yine faaliyetlerini artıran ZF: 3,4 milyar Euro (2021: 3,1 Euro) gibi rekor bir seviyede Ar-Ge harcaması gerçekleşti. Ar-Ge oranı yüzde 7,8’e (2021: yüzde 8,0) ulaştı. Maddi duran varlıklara yapılan yatırımlar, yüzde 4,3’lük (2021: yüzde 4,2) bir yatırım oranına karşılık gelen 1,9 milyar Euro(2021: 1,6milyar Euro) tutarında gerçekleşti.

Diğer Haberler

Güney Kore, Hyundai fabrikası baskınında gözaltına alınan işçilerin serbest bırakılıp evlerine bırakacağını söyledi

Federal ve göçmenlik büroları geçen hafta Georgia'daki tesiste düzenlenen operasyonda yüzlerce Güney Koreli işçiyi tutukladı. Başkan Lee Jae Myung'un ofisi yaptığı açıklamada, Hyundai tesisine düzenlenen...

Rapora göre Chery Auto, 17 Eylül’de 18 milyar ABD doları hedef değerlemeyle halka arz planlıyor

Çin'in önde gelen otomobil üreticilerinden biri olan Auto, 140 milyar HKD (18 milyar ABD Doları) hedef değerlemeyle ilk halka arzına (IPO) 17 Eylül'de başlayacak. Şirket,...

Toyota, Dijital Ekran Sorununu Çözmek İçin Yaklaşık 591,000 Aracı Geri Çağırıyor

Toyota ve Lexus sahipleri için, 12.3 inçlik dijital gösterge paneli ekranlarında sorunlar yaşandı, yani kararabilir, bu açıkça oldukça büyük bir sorun olabilir ve şu...

Stellantis’in yakıt pompası sorunu nedeniyle 53.000’den fazla ABD aracını geri çağıracağını söyledi

Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) Salı günü yaptığı açıklamada, Chrysler'in sahibi Stellantis'in yakıt pompasındaki bir sorun nedeniyle ABD'de 53.849 aracı geri çağırdığını ve...

Togg’un ikinci modeli T10F 1 milyon 860 bin TL satışa sunuldu

Togg’un ikinci modeli T10F satışa sunuldu... Türkiye’nin mobilite alanında hizmet veren küresel teknoloji markası Togg, ikinci akıllı cihazı T10F’i Türkiye’de siparişe açtı. Sadece Togg’un dijital...

Continental’den Avrupa Hareketlilik Haftası’nda Sürdürülebilir Mobilite Taahhüdü

Sürdürülebilir mobilitenin öncüsü Continental, Avrupa Hareketlilik Haftası’nda geleceğin şehirlerine ilham veriyor. Yenilenebilir ve geri dönüştürülmüş hammaddelerle geliştirilen lastikleri, ISCC PLUS sertifikalı üretim süreçleri ve...

Bridgestone, Lamborghini Fenomeno’nun Resmi Lastik Tedarikçisi

Brisa’nın global ortağı Bridgestone, Lamborghini'nin yeni Fenomeno süper otomobili için resmi lastik tedarikçisi olarak seçildi. Lamborghini’nin 20. yıl dönümünü kutlamak için tasarlanan otomobil, sınırlı sayıda,...