tesla“>tesla‘nın-Kasım ayında birçok Orta avrupa pazarında yeni kayıtlar keskin bir düşüş gösterdi. Rağmen giriiş Reuters haber ajansının haberine göre ABD’li üretici, Model Y’nin yeni versiyonlarıyla pazar payındaki düşüşü durduramadı.
fransa, İsveç, Danimarka, Hollanda, Portekiz ve İspanya önemli kayıplar kaydederken, Norveç ve İtalya önemli artışlar bildirdi ancak bu kayıplar ancak kısmen telafi edilebildi.
Çöküş, özellikle yeni tescillerin yüzde 58 düşüşle 1.593 araca düştüğü fransa‘da şiddetliydi. Benzer şekilde İsveç’te eksi yüzde 59, Danimarka’da ise yüzde eksi 49 ile ciddi düşüşler yaşandı. Kayıtlı araç sayısı da Hollanda’da yüzde 44, Portekiz’de yüzde 47 ve İspanya’da yüzde 9 düştü.
Ancak Norveç’te tesciller neredeyse üç katına çıkarak 6.215 araca ulaştı ve yıl sonundan önce yeni bir rekor kırıldı. İtalya’da araç sayısı yüzde 58 artışla 1.281’e yükseldi ancak yıl boyunca yüzde 28’lik düşüş devam etti.
Ocak-Ekim döneminde ABD’li Elektrikli otomobil üreticisinin pazar payı düştü avrupa yüzde 2,4’ten 1,6’ya. tesla‘nın orta sınıf Suv Model Y’si 2023’te hâlâ en çok satan araçtı araba avrupa ve dünya. Kriz geçen yılın sonunda başladı CEO Elon Musk sağcı politikacıları alenen övdü ve avrupa çapında protestolara yol açtı. Musk artık siyasi açıklamalarını azaltmış olsa da avrupa iş dünyası toparlanamadı.
Analistler zayıf aşamayı, özellikle yeni Çinli tedarikçilerden gelen artan rekabetin yanı sıra tesla‘nın eski ürün yelpazesine bağlıyor. Escalent tarafından yapılan bir araştırma, avrupa‘nın en büyük beş otomobil pazarındaki katılımcıların yüzde 38’inin “markanın yeniliğinin çekiciliğini kaybettiğini” düşündüğünü gösteriyor. Üstelik yalan tesla“>tesla‘nın tasarım, kalite ve duygusal çekicilik açısından rekabetin gerisinde kalıyor. Ayrıca büyüyor faiz ile hybrid“>melezmodeller talebi etkiliyor Elektrikli arabalar.
otomobiller dergiAlmanya
Automobile Magazine-Germany



































































































