Volkswagen,terzo trimestre in rosso per 1 miliardo, pesa Porsche

®
Çok Okunanlar

Rusların hayali gerçekleşti: Rusya’da etkileyici özelliklere sahip yerli bir SUV satın alabilirsiniz

Güncellenmiş LADA NIVA Travel, bayilere "canlı" partiler halinde ulaşmaya başladı: St. Petersburg'da ilk araçlar Alarm-Motors LADA salonunda ortaya çıktı....

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam ediyor. Bu kapsamda markanın...

Rusya Federasyonu için Tenet T7 Crossover

Rusya Federasyonu için Tenet T7 crossover'ın dört tekerlekten çekişli versiyonu resmi olarak fotoğraflandı. Rus markası TENET, T7 crossover serisini...

İzmir Aliağa’da yeni şarj istasyonu açıldı

Enerjisa Enerji’nin yüzde 100 iştiraki ve Türkiye’nin ilk elektrikli araç şarj ağı operatörü olan Eşarj, müşteri deneyimi odaklı yaklaşımı...

Alman Teknolojisine Sahip Opel Modelleri Yıl Sonu Fırsatları

Opel, 2025 yılının son ayında da binek ve SUV modellerinde müşterilerine avantajlı kredi olanaklarının yanı sıra çok yönlü hafif...

Küçük elektrikli crossover Chevrolet üretime girdi

Chevrolet Spark EUV'nin üretimi Brezilya'da PACE sahasında başladı. General Motors, Brezilya'da Chevrolet Spark EUV kompakt elektrikli crossover'ın üretimini resmen...

Mercedes-AMG, yeni CEO Stefan Weckbach ile stratejisini yeniliyor

Mercedes-AMG, yeni CEO Stefan Weckbach ile stratejisini yeniliyor: Euro 7 uyumlu yeni V8 ve elektrikli süper sedanla ürün gamı...

Volkswagen chiude il terzo
trimestre in rosso, con una perdita di circa un miliardo di
euro. Complessivamente nei primi nove mesi del 2025 gli utili
sono crollati da 8,8 miliardi a 3,4 miliardi con un calo di
oltre il sessanta per cento rispetto allo stesso periodo del
2024. Nei 9 mesi archivia un leggero aumento del fatturato
(+0,6%) a 238,7 miliardi, più consistente nel terzo trimestre
(+2,3%) a 80,305 miliardi. A trascinare il crollo è il marchio
Porsche ma anche l’effetto dazi e il cambio di strategia
sull’elettrico, sempre per il marchio Porsche.
   
Con una perdita di oltre un miliardo di euro nel terzo
trimestre 2025, Volkswagen conferma tutte le difficoltà
incontrate nel corso di quest’anno. Tuttavia, il direttore
operativo Arno Antlitz ha provato a mostrare il bicchiere mezzo
pieno. È innegabile che il risultato operativo nei primi nove
mesi del 2025 cali di quasi il sessanta per cento; tuttavia,
occorre tener presente che questo dato è influenzato in modo
significativo da fattori esterni, i dazi, e da costi aziendali
per ricalibrare la strategia sull’elettrico, in particolare per
Porsche. Antlitz stima questi costi in circa 7,5 miliardi di
euro: senza di essi, il margine operativo non sarebbe solo del
5,4% ma del 13%. Volkswagen cresce in Europa e in Sudamerica, ma
restano problemi nel mercato statunitense, con una flessione del
7,9% nelle consegne di veicoli ai clienti, e in Cina, dove la
flessione è del 4%, a fronte tuttavia di un mercato che è andato
complessivamente a espandersi dell’8,5%. I problemi maggiori
derivano da Porsche, che registra un calo di vendite addirittura
dell’11%. La crisi cinese avrà tempi ancora lunghi per
Volkswagen: l’azienda punta ad avvicinarsi ai livelli del 2023
solo nel 2027. Tuttavia, la crescita complessiva di modelli
venduti (+4,8%) lascia ipotizzare che l’offensiva sui modelli,
che Volkswagen ha avviato e che sarà implementata nei prossimi
anni, stia incontrando il favore dei clienti. Resta da capire se
funzionerà la strategia “in Cina per la Cina”: la scelta
dell’azienda di rinnovare il contratto al suo autore Ralf
Brandstaetter è il segnale di come a Volkswagen siano convinti
che la strada intrapresa sia quella giusta. Incalzato dalle
domande dei giornalisti, Antlitz non ha voluto commentare la
vicenda Nexperia, ha affermato che al momento la produzione è
assicurata per un’altra settimana e che l’azienda sta lavorando
per trovare soluzioni alternative.
   

Automobile Magazine – Italia

Diğer Haberler

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam ediyor. Bu kapsamda markanın iddialı ticari modelleri Zafira ve...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten yanmalı motorlara onlarca yıl taptıktan sonra, Ferrari'yi heyecan verici...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede dayanıklı olduğunu ortaya koydu. Bu durum, elektrikli araçların ömrüyle...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi ve düzenleyici reformlar savunuyor. Bu sayede artan maliyetler ve...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar Bütçesi'nde, eVED olarak bilinen  Elektrikli Araç ÖTV'sinin Nisan 2028'de başlayacağını duyurdu.  Elektrikli...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş araçlar talep ettikçe hızla gelişiyor. Küresel çevre dostu eğilimlere...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan ihracat yapacak. Reap Battery tesisi, enerji depolamanın yanı sıra...