VDIK Başkanı Imelda Labbé, Esslingen’deki Gelecekteki Otomotiv Forumu Çalıştayı 4.0’da uluslararası üreticilerin Alman otomobil pazarı için önemini vurguladı. Uluslararası Motorlu Taşıt Üreticileri Birliği (VDIK), 14 ülkeden 39 markayı bünyesinde barındırıyor ve yeni tescillerin yaklaşık yüzde 50’sini oluşturuyor. Dernek üyeleri de benzer hedeflerin peşinde koşuyor: Araç satmak, hizmet sağlamak, kalan değerleri istikrara kavuşturmak ve perakendeciler ve atölyeler için ekonomik açıdan uygun çerçeve koşulları yaratmak.
Labbé, CO2 cezalarından kaçınmak için ağırlıklı olarak indirime dayalı elektrikli otomobillerin mevcut artışının sonuçları konusunda uyardı. Bu fiyat kampanyaları, hurda değerler ve ikinci el otomobil pazarı üzerinde ciddi bir baskı oluşturuyor. VDIK, yeni satın alma bonusları yerine, özellikle hızlı şarj için güvenilir elektrik fiyatlarının yanı sıra şarj altyapısının tutarlı bir şekilde genişletilmesi çağrısında bulunuyor. Labbé, “Gelecek elektrikte; ancak yalnızca altyapı ve elektrik fiyatlarının bunu müşteriler için mümkün kıldığı yerde” diyor.
Açık e-otomobil perspektifine rağmen Labbé, teknolojiye açık olmanın gerekliliğini vurguladı. Plug-in hibritler gibi geçiş teknolojileri, müşterileri bir araya getirmede çok önemli. Aynı zamanda, Berlin ile Brüksel arasındaki çelişkili sinyalleri de eleştirdi: AB, fayda faktörünü düşürerek plug-in hibritleri çekiciliğini yitirirken, Almanya bunları şirket araçlarına vergilendirme yoluyla daha da teşvik ediyor.
VDIK Başkanı için en büyük dönüşüm sürücüde değil yazılımda. Yazılım tanımlı araçlar, bağlantılı arabalar ve otonom sürüş fonksiyonları, iş modellerini, değer yaratmayı ve müşteri ilişkilerini yeniden tanımlayacak. Bağlantılı araç verileri, merkezi sadakat faktörleri ve aynı zamanda dijital hizmet komisyoncuları gibi yeni rakipler için giriş noktaları haline gelecektir. VDIK, sektöre özel veri erişim kurallarına karşı çıkıyor ancak verilerin ticaret amacıyla stratejik kullanımını talep ediyor.
Labbé, “Amacımız, özellikle Brüksel yönünde, bürokrasinin azaltılmasının ilerleme kaydetmesini sağlamak ve son derece önemli hizmet sektörü için daha iyi koşullar yaratmaktır” dedi. VDIK’e göre elektrikli araçlar yüzde 30 ila 40 oranında daha az atölye geliri sağlarken, ücret ve yapısal maliyetler artmaya devam ediyor.
Derneğe göre artan fiyat ve indirim baskısı, elektrikli araçların kalıntı değer sorununu daha da artırıyor. Üç yaşındaki elektrikli otomobiller halihazırda benzer yanmalı motorların çok altında. Bu nedenle VDIK, ikinci el elektrikli otomobil pazarına yönelik finansman programları, akü durum sertifikaları ve istikrarlı kalan değer beklentileri gibi hedefli teşvikler talep ediyor.
Labbé hareketlilik tartışmasında daha az ideolojiyi ve daha fazla gerçekçiliği savunuyor. İşleyen bir hareketlilik geçişi, sürdürülebilir çerçeve koşulları yaratmak için politika, sanayi ve ticaretin birlikte çalışmasını gerektirir. Brüksel korkulukları koyuyor, Berlin bunları akıllıca uygulamalı ve endüstri, yeni mobiliteye giden yolda müşterileri de yanlarında götürmeli.
VDIK Başkanı Labbé’nin ecomento.de’deki “Teknolojiye açıklığa ihtiyacımız var” makalesine
Otomobil Dergisi Almanya
Automobile Magazine-Germany






















