VDIK Başkanı Labbé: “Teknolojiye açıklığa ihtiyacımız var”

®
Çok Okunanlar

Petlas Genel Müdürü Hakan Yalnız Global Değerlendirmeleri

Türkiye’nin lider lastik üreticisi Petlas, hem üretimde hem de ihracat alanında başarılı bir yılı daha geride bırakıyor. 2026’da kuruluşunun...

BMW, Aralık ayına özel cazip fırsatlar sunuyor

Borusan Otomotiv’den BMW Modellerinde Aralık Ayı Fırsatları  Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği BMW, Aralık ayına özel cazip fırsatlar sunuyor. Takas...

Borusan Otomotiv Ev Sahipliği Yaptı

9. İstanbul Ekonomi Zirvesi’nin ‘Sürdürülebilir Geleceğe Ortak Yolculuk’ panelinde konuşan Borusan Otomotiv İcra Kurulu Başkanı Hakan Tiftik, otomotiv endüstrisinin...

Motor Sürücülerine Dost Bariyer Sistemi

Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Çevre Otoyolu’ndan Motor Sürücülerine Dost Bariyer Sistemi  IC Altyapı Grubu bünyesinde faaliyetlerini sürdüren Yavuz Sultan...

Batı Afrika Lojistik Ekosistemine Ford Trucks’tan Güçlü Yatırım

Ford Trucks’ın büyüyen Batı Afrika lojistik ve taşımacılık sektöründeki varlığı... Ford Trucks, Salvador Caetano Grubu’nu ithalatçı olarak atayarak Senegal pazarına...

Petrol Ofisi Grubu’nun İstanbul Havalimanı güzergâhında…

Petrol Ofisi Grubu'nun İstanbul Havalimanı güzergâhındaki istasyonu hizmete açıldı Türkiye akaryakıt pazarının geleneksel lideri Petrol Ofisi Grubu, istasyon ağına stratejik bir hizmet noktası daha ekledi....

Stellantis ve Bolt’tan Avrupa’da Sürücüsüz Mobilite

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, sürücüsüz mobilitenin yaygınlaşması için Bolt ile iş birliğine imza attı. Stellantis’in AV-Ready Platforms™...

VDIK Başkanı Imelda Labbé, Esslingen’deki Gelecekteki Otomotiv Forumu Çalıştayı 4.0’da uluslararası üreticilerin Alman otomobil pazarı için önemini vurguladı. Uluslararası Motorlu Taşıt Üreticileri Birliği (VDIK), 14 ülkeden 39 markayı bünyesinde barındırıyor ve yeni tescillerin yaklaşık yüzde 50’sini oluşturuyor. Dernek üyeleri de benzer hedeflerin peşinde koşuyor: Araç satmak, hizmet sağlamak, kalan değerleri istikrara kavuşturmak ve perakendeciler ve atölyeler için ekonomik açıdan uygun çerçeve koşulları yaratmak.
Labbé, CO2 cezalarından kaçınmak için ağırlıklı olarak indirime dayalı elektrikli otomobillerin mevcut artışının sonuçları konusunda uyardı. Bu fiyat kampanyaları, hurda değerler ve ikinci el otomobil pazarı üzerinde ciddi bir baskı oluşturuyor. VDIK, yeni satın alma bonusları yerine, özellikle hızlı şarj için güvenilir elektrik fiyatlarının yanı sıra şarj altyapısının tutarlı bir şekilde genişletilmesi çağrısında bulunuyor. Labbé, “Gelecek elektrikte; ancak yalnızca altyapı ve elektrik fiyatlarının bunu müşteriler için mümkün kıldığı yerde” diyor.

Açık e-otomobil perspektifine rağmen Labbé, teknolojiye açık olmanın gerekliliğini vurguladı. Plug-in hibritler gibi geçiş teknolojileri, müşterileri bir araya getirmede çok önemli. Aynı zamanda, Berlin ile Brüksel arasındaki çelişkili sinyalleri de eleştirdi: AB, fayda faktörünü düşürerek plug-in hibritleri çekiciliğini yitirirken, Almanya bunları şirket araçlarına vergilendirme yoluyla daha da teşvik ediyor.
VDIK Başkanı için en büyük dönüşüm sürücüde değil yazılımda. Yazılım tanımlı araçlar, bağlantılı arabalar ve otonom sürüş fonksiyonları, iş modellerini, değer yaratmayı ve müşteri ilişkilerini yeniden tanımlayacak. Bağlantılı araç verileri, merkezi sadakat faktörleri ve aynı zamanda dijital hizmet komisyoncuları gibi yeni rakipler için giriş noktaları haline gelecektir. VDIK, sektöre özel veri erişim kurallarına karşı çıkıyor ancak verilerin ticaret amacıyla stratejik kullanımını talep ediyor.
Labbé, “Amacımız, özellikle Brüksel yönünde, bürokrasinin azaltılmasının ilerleme kaydetmesini sağlamak ve son derece önemli hizmet sektörü için daha iyi koşullar yaratmaktır” dedi. VDIK’e göre elektrikli araçlar yüzde 30 ila 40 oranında daha az atölye geliri sağlarken, ücret ve yapısal maliyetler artmaya devam ediyor.
Derneğe göre artan fiyat ve indirim baskısı, elektrikli araçların kalıntı değer sorununu daha da artırıyor. Üç yaşındaki elektrikli otomobiller halihazırda benzer yanmalı motorların çok altında. Bu nedenle VDIK, ikinci el elektrikli otomobil pazarına yönelik finansman programları, akü durum sertifikaları ve istikrarlı kalan değer beklentileri gibi hedefli teşvikler talep ediyor.
Labbé hareketlilik tartışmasında daha az ideolojiyi ve daha fazla gerçekçiliği savunuyor. İşleyen bir hareketlilik geçişi, sürdürülebilir çerçeve koşulları yaratmak için politika, sanayi ve ticaretin birlikte çalışmasını gerektirir. Brüksel korkulukları koyuyor, Berlin bunları akıllıca uygulamalı ve endüstri, yeni mobiliteye giden yolda müşterileri de yanlarında götürmeli.
VDIK Başkanı Labbé’nin ecomento.de’deki “Teknolojiye açıklığa ihtiyacımız var” makalesine

Otomobil Dergisi Almanya

Automobile Magazine-Germany

Diğer Haberler

Petlas Genel Müdürü Hakan Yalnız Global Değerlendirmeleri

Türkiye’nin lider lastik üreticisi Petlas, hem üretimde hem de ihracat alanında başarılı bir yılı daha geride bırakıyor. 2026’da kuruluşunun 50’nci yılını kutlamaya hazırlanan Petlas’ın...

Petrol Ofisi Grubu’nun İstanbul Havalimanı güzergâhında…

Petrol Ofisi Grubu'nun İstanbul Havalimanı güzergâhındaki istasyonu hizmete açıldı Türkiye akaryakıt pazarının geleneksel lideri Petrol Ofisi Grubu, istasyon ağına stratejik bir hizmet noktası daha ekledi. Yıllık 90 milyon yolcu kapasitesiyle...

Anadolu Isuzu, CDP’nin İklim Değişikliği ve Su Güvenliği Programları

Anadolu Isuzu, CDP’nin İklim Değişikliği ve Su Güvenliği Programlarında Bir Kez Daha “A” ile Derecelendirildi... Anadolu Isuzu, dünyanın en itibarlı çevresel raporlama platformu olan CDP...

Batı Afrika Lojistik Ekosistemine Ford Trucks’tan Güçlü Yatırım

Ford Trucks’ın büyüyen Batı Afrika lojistik ve taşımacılık sektöründeki varlığı... Ford Trucks, Salvador Caetano Grubu’nu ithalatçı olarak atayarak Senegal pazarına resmi olarak giriş yaptı. Bu...

Borusan Otomotiv Ev Sahipliği Yaptı

9. İstanbul Ekonomi Zirvesi’nin ‘Sürdürülebilir Geleceğe Ortak Yolculuk’ panelinde konuşan Borusan Otomotiv İcra Kurulu Başkanı Hakan Tiftik, otomotiv endüstrisinin tarihinin en büyük dönüşümünü yaşadığını...

MAN, sabit kalan pazarda satışlarını %10 artırdı

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., 2025 yılında siyasi ve ekonomik gelişmelere bağlı olarak dalgalanmaların yaşandığı kamyon pazarında, satışlarını artırmayı başardı. Filo satışlarında hem...

Yeni Nesil Nissan LEAF EV36Zero Sunderland Fabrikası

Üçüncü nesil Nissan LEAF, dönüştürülen Sunderland Fabrikası’nın üretim hattından sessizce çıkarken, şirket dünyada bir ilk olan EV36Zero planını hayata geçiriyor.  Yeni LEAF’in Birleşik Krallık’ta...

Yeni Nesil Nissan LEAF EV36Zero Sunderland Fabrikası

Üçüncü nesil Nissan LEAF, dönüştürülen Sunderland Fabrikası’nın üretim hattından sessizce çıkarken, şirket dünyada bir ilk...

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı....

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş...

Çin’de Kasım ayında otomobil satışları yıllık bazda %8,5 oranında azaldı

Kasım ayında Çin'de otomobil satışları yıllık bazda %8,5 azalarak 2,24 milyon araçta gerçekleşti. Bu, Ekim...

Rusların hayali gerçekleşti: Rusya’da etkileyici özelliklere sahip yerli bir SUV satın alabilirsiniz

Güncellenmiş LADA NIVA Travel, bayilere "canlı" partiler halinde ulaşmaya başladı: St. Petersburg'da ilk araçlar Alarm-Motors...

Mercedes-AMG, yeni CEO Stefan Weckbach ile stratejisini yeniliyor

Mercedes-AMG, yeni CEO Stefan Weckbach ile stratejisini yeniliyor: Euro 7 uyumlu yeni V8 ve elektrikli...

Waymo, Londra’da otonom robotaksi için testlere başladı

Waymo, Londra’da robotaksi testlerine başladı ve hizmeti 2026’da devreye almayı hedefliyor. Waymo, Londra’da testlere başladığını...

Renault Group ve Ford, Avrupa’da stratejik bir ortaklık kurdu

Renault Group ve Ford, Renault Group’un Ampere platformunu temel alan iki yeni Ford marka elektrikli...

Ford, Avrupa Stratejisinin Bir Sonraki Aşamasını Duyurdu

Ford, Avrupa’da sürdürülebilir kârlılık yolunda yeni bir adım atıyor. Bu yolculuk iki güçlü temele dayanıyor:...

Rusya Federasyonu için Tenet T7 Crossover

Rusya Federasyonu için Tenet T7 crossover'ın dört tekerlekten çekişli versiyonu resmi olarak fotoğraflandı. Rus markası...

Mercedes-Benz, hava yastıkları nedeniyle CLA araçlarının yeni geri çağrılmasını duyurdu

Mercedes endişe verici bir şekilde rapor ediyor: sağlık riskleri nedeniyle CLA'nın acil geri çağırılması... Alman otomobil üreticisi...

Ford, Avrupa için beklenmedik bir hamle yaptı….

Fiesta geri döndü...Ford, Avrupa'da uygun fiyatlı elektrikli araçlar için Renault AmpR platformunu kullanacak... Ford, Avrupa için...
2026 XPeng Mona M03 iç mekan, tasarım ve özellik incelemesi

2026 XPeng Mona M03 iç mekan, tasarım ve özellik incelemesi

XPeng bir süre önce Mona M03'ü tanıttı. Bu kompakt sedan hemen büyük ilgi gördü ve...