Vavassori (Anfia), basta equilibrismi da Ue, risposte immediate

®
Çok Okunanlar

TEXACO Team AMS, Türkiye Pistlerindeki Tüm Şampiyonlukları Kazandı

2025 Türkiye Pist Şampiyonası beşinci ayak final yarışları, 29-30 Kasım tarihlerinde TOSFED İstanbul Park’ta düzenlenen final organizasyonu ile tamamlandı. Texaco...

TOBFED Olağan Genel Kurulu ve Sektörel Paylaşım Toplantısı

Türkiye Araç Satış Sonrası Hizmetler sektörü, TOBFED 5’inci Olağan Genel Kurulu ve Sektörel Paylaşım Toplantısı kapsamında bir araya geldi....

Opel’in En Hızlı Elektriklisi Mokka GSE Şubat’ta Türkiye’de

Alman otomobil üreticisi Opel,iddialı SUV modeli Mokka’nınözel GSE teknolojisine ve ralli tasarımına sahipyüzde 100 elektrikli yeni performans versiyonu Mokka...

Nissan Türkiye’den Aralık Ayına Özel Avantajlar

X-Trail ve Yeni Townstar Modellerinde Çarpıcı Fırsatlar Nissan Türkiye, 2025 yılını avantajlarla kapatmak isteyen kullanıcılar için Aralık ayına özel kampanyalarını...

Tekaydınlar Otomotiv Genel Müdürü Bayram Taşocak

TEKAYDINLAR VE ZEROID ARASINDA STRATEJİK İŞ BİRLİĞİ PROTOKOLÜ İMZALANDI Tekaydınlar Otomotiv  ile EV Technologies’in ticari e-mobilite markası ZEROID arasında, tamamen...

2025 Ralli Sezonu Kocaeli’de Sona Eriyor…

2025 Türkiye Ralli Şampiyonası’nın 7. ve son yarışı olan 42. Kocaeli Büyükşehir Rallisi, 05-07 Aralık tarihleri arasında Kocaeli Otomobil Spor...

Test Sürüşü: Hyundai TUCSON Hibrit 1.6 T-GDI 215 PS Elite HEV 4×2 AT

Yeni Hyundai TUCSON Hybrid 1.6 T-GDI 215 PS Elite HEV 4x2 AT versiyonunun uzun yol ve kilometrelerdeki test sürüşünü...

“La mancanza di sensibilità
dell’Europa è grave. Non ci basta che ci siano equilibrismi
strani a livello di Commissione tra le varie parti politiche,
abbiamo l’esigenza immediata di una forte dí discontinuità e di
mettere mano a un programma che si è dimostrato assolutamente
irraggiungibile perchè non teneva conto della variabile
fondamentale che è il mercato”!. Lo ha affermato il presidente
dell’Anfia, Roberto Vavassori, a Torino per il Salone Auto.

   
“Abbiamo investito oltre 250 miliardi di euro in
pochissimi anni – ha aggiunto – per una virata verso
l’elettrico. Qui al Salone si vedono modelli bellissimi e pieni
di tecnologia, molto ben disegnati, adesso dobbiamo farli
diventare un strumento di transizione insieme alla neutralità
tecnologica perche’ indipendentemente dal powertrain, noi
abbiamo bisogno in Europa di costruire e vendere almeno
diciassette, diciotto milioni di veicoli all’anno”.

   
Secondo Vavassori l’ibrido “anche se dal punto di vista
puramente ingegneristico è una mezza follia perché è il doppio
di tutto: ha un motore elettrico, un motore endotermico, una
batteria e un serbatoio, è sicuramente uno degli strumenti per
affrontare la transizione. Arriveremo al 2035, non
dimentichiamolo, con un parco auto europeo, di 250 milioni di
auto, che in larga parte non saranno elettrificate e avremo
almeno fino al 2050 da pensare con quali vettori energetici
alimenteremo le centinaia di milioni di veicoli che avremo per
le strade europee”. Vavassori ha ricordato che l’Anfia sta
proponendo insieme al governo già oggi un piano europeo
decennale di aiuto al rinnovo del parco europeo attuale. E’
folle – ha concluso – parlare di decarbonizzazione al 2035 e non
parlare delle cose che dobbiamo fare adesso”.

   
“Uno studio fatto a livello europeo, a cui Anfia ha
partecipato – ha detto – parlava di 600-700 mila posti di lavoro
persi se non si fosse governata bene la transizione, cosa che in
effetti non stiamo facendo”.

   
“Ieri un grosso componentista tedesco (Bosch, ndr) ha
annunciato 13 mila tagli, che si vanno ad aggiungere ai 50 mila
già annunciati da altri costruttori europei, anche italiani
nella prima parte del 2025, che vanno a sommarsi agli oltre 100
mila già persi nel 2024. Questi sono numeri concreti e anche se
mettessimo molti punti di ricarica in più non li recuperiamo.

   
Quindi dobbiamo governare la transizione” ha osservato
Vavassori.

   

Italia

Diğer Haberler

Alman Teknolojisine Sahip Opel Modelleri Yıl Sonu Fırsatları

Opel, 2025 yılının son ayında da binek ve SUV modellerinde müşterilerine avantajlı kredi olanaklarının yanı sıra çok yönlü hafif ticari araç modellerinde KOBİ’lere özel...

Citroën,ikinci nesil C5 Aircross modeli Türkiye’de

Konforu ön planda tutan yenilikçi ve yüksek teknolojili modelleriyle otomotiv tarihinin en köklü üreticilerinden olan Citroën,ikinci nesil C5 Aircross modelini Türkiye’de hibrit ve yüzde...

Scottish Car of the Year Ödülleri’nde ‘En İyi Aile Aracı’

Scottish Car of the Year Ödülleri’nde ‘En İyi Aile Aracı’ Ünvanı JAECOO 7’nin! Yenilikçi tasarım diline sahip modelleri ile kısa sürede dikkatleri üzerine çeken...

Toyota RAV4 modellerinde karşılaşılan sorunlar…

Toyota RAV4’ün beşinci nesli 2019 yılında piyasaya sürüldüğünde, büyük tasarım ve altyapı değişiklikleriyle dikkat çekti. Ancak bu yenilikler bazı ilk hataları da beraberinde getirdi....

Test Sürüşü: Hyundai TUCSON Hibrit 1.6 T-GDI 215 PS Elite HEV 4×2 AT

Yeni Hyundai TUCSON Hybrid 1.6 T-GDI 215 PS Elite HEV 4x2 AT versiyonunun uzun yol ve kilometrelerdeki test sürüşünü gerçekleştirdik. TUCSON'un iç mekanı, etkileyici...

2025 Ralli Sezonu Kocaeli’de Sona Eriyor…

2025 Türkiye Ralli Şampiyonası’nın 7. ve son yarışı olan 42. Kocaeli Büyükşehir Rallisi, 05-07 Aralık tarihleri arasında Kocaeli Otomobil Spor Kulübü tarafından düzenleniyor. Kocaeli Büyükşehir Belediyesi,...

JAECOO’dan Aralık Ayına Özel 1 Milyon TL’ye Varan Cazip Kredi

Premium off-road SUV markası JAECOO, aralık ayında sunduğu cazip satın alım fırsatlarıyla dikkatleri üzerine çekmeye devam ediyor. Bu kapsamda benzersiz arazi performansı ve gelişmiş...