Vavassori (Anfia), basta equilibrismi da Ue, risposte immediate

®
Çok Okunanlar

Offroad Sezonu Vezirköprü’de Devam Ediyor

Petlas 2025 Türkiye Offroad Şampiyonası 26-28 Eylül 2025 tarihlerinde Samsun Otomobil Spor Kulübü (SAMOSK) tarafından Vezirköprü’de düzenlenecek olan 4....

BYD YANGWANG U9 Xtreme dünyanın en hızlı seri üretim otomobili oldu

BYD YANGWANG’ın U9 Xtreme modeli, Almanya’da gerçekleştirilen testte saatte 496,22 kilometre hıza ulaşarak dünyadaki en hızlı seri üretim otomobili...

Forthing vergi indirimlerini fiyatlara yansıttı

Çinli otomobil üreticisi Dongfeng Motor çatısı altındaki Forthing markasının Türkiye distribütörlüğünü üstlenen Ulumotor, ithalat gümrük tarifelerindeki değişiklik sonrası yapılan...

Ford Trucks, yenilenen F-MAX modelini tanıttı

Ford Trucks, ağır ticari araç pazarının referans modeli konumundaki F-MAX'in yenilenen versiyonunu sundu. Ford Trucks, tüm geliştirme ve üretim...

Yeni Ford Trucks F-MAX

Ford Trucks, ağır ticari araç pazarının referans modeli konumundaki F-MAX’in yenilenen versiyonunu sundu. Ford Otosan mühendisleri tarafından Türkiye’de geliştirilip...

Continental’den Bir Çevreci Hamle Daha: Atık Yağlardan Sentetik Kauçuk

Continental, lastik üretiminde yenilenebilir ve geri dönüştürülmüş malzemelerin kullanımını hızla artırıyor. 2030’da en az %40’a ulaşması hedeflenen bu çevreci...

Stellantis, IBIS teknolojisiyle donatılan ilk prototip aracını tanıttı

Stellantis, Saft işbirliğiyle geliştirdiği, Fransa merkezli ortak araştırma projesi akıllı Entegre Batarya Sistemi (IBIS) teknolojisini barındıran ilk prototip aracını...

“La mancanza di sensibilità
dell’Europa è grave. Non ci basta che ci siano equilibrismi
strani a livello di Commissione tra le varie parti politiche,
abbiamo l’esigenza immediata di una forte dí discontinuità e di
mettere mano a un programma che si è dimostrato assolutamente
irraggiungibile perchè non teneva conto della variabile
fondamentale che è il mercato”!. Lo ha affermato il presidente
dell’Anfia, Roberto Vavassori, a Torino per il Salone Auto.

   
“Abbiamo investito oltre 250 miliardi di euro in
pochissimi anni – ha aggiunto – per una virata verso
l’elettrico. Qui al Salone si vedono modelli bellissimi e pieni
di tecnologia, molto ben disegnati, adesso dobbiamo farli
diventare un strumento di transizione insieme alla neutralità
tecnologica perche’ indipendentemente dal powertrain, noi
abbiamo bisogno in Europa di costruire e vendere almeno
diciassette, diciotto milioni di veicoli all’anno”.

   
Secondo Vavassori l’ibrido “anche se dal punto di vista
puramente ingegneristico è una mezza follia perché è il doppio
di tutto: ha un motore elettrico, un motore endotermico, una
batteria e un serbatoio, è sicuramente uno degli strumenti per
affrontare la transizione. Arriveremo al 2035, non
dimentichiamolo, con un parco auto europeo, di 250 milioni di
auto, che in larga parte non saranno elettrificate e avremo
almeno fino al 2050 da pensare con quali vettori energetici
alimenteremo le centinaia di milioni di veicoli che avremo per
le strade europee”. Vavassori ha ricordato che l’Anfia sta
proponendo insieme al governo già oggi un piano europeo
decennale di aiuto al rinnovo del parco europeo attuale. E’
folle – ha concluso – parlare di decarbonizzazione al 2035 e non
parlare delle cose che dobbiamo fare adesso”.

   
“Uno studio fatto a livello europeo, a cui Anfia ha
partecipato – ha detto – parlava di 600-700 mila posti di lavoro
persi se non si fosse governata bene la transizione, cosa che in
effetti non stiamo facendo”.

   
“Ieri un grosso componentista tedesco (Bosch, ndr) ha
annunciato 13 mila tagli, che si vanno ad aggiungere ai 50 mila
già annunciati da altri costruttori europei, anche italiani
nella prima parte del 2025, che vanno a sommarsi agli oltre 100
mila già persi nel 2024. Questi sono numeri concreti e anche se
mettessimo molti punti di ricarica in più non li recuperiamo.

   
Quindi dobbiamo governare la transizione” ha osservato
Vavassori.

   

Italia

Diğer Haberler

Eşarj ve Trugo roaming iş birliği 81 ilde hizmette

Türkiye’nin en yaygın ve yüksek hızlı şarj sınıfında hizmet veren iki öncü operatörü Eşarj ve Trugo, Bursa’da başlatıp Ankara’da devam ettirdikleri roaming uygulamasını Türkiye’nin 81...

Filiz Öztürk, küresel çapta en etkili kadın yöneticiler listesinde

OPET Yönetim Kurulu Üyesi, Eşitsek Fark Eder ve Kadın Gücü Projesi Lideri Filiz Öztürk, Heroes Women Role Model List 2025’in “Top 100 Women Executives”...

29 Eylül’de Almanya’da T10X ve T10F için ön siparişler

Türkiye’nin mobilite alanında hizmet veren küresel teknoloji markası Togg, Avrupa’daki ilk pazarı Almanya’da 29 Eylül 2025 Pazartesi günü Almanya saatiyle 10.00’dan itibaren ön sipariş...

Yeni Ford Trucks F-MAX

Ford Trucks, ağır ticari araç pazarının referans modeli konumundaki F-MAX’in yenilenen versiyonunu sundu. Ford Otosan mühendisleri tarafından Türkiye’de geliştirilip üretilen yeni F-MAX, Sancaktepe Ar-Ge...

Offroad Sezonu Vezirköprü’de Devam Ediyor

Petlas 2025 Türkiye Offroad Şampiyonası 26-28 Eylül 2025 tarihlerinde Samsun Otomobil Spor Kulübü (SAMOSK) tarafından Vezirköprü’de düzenlenecek olan 4. Ayak yarışı ile devam ediyor. Samsun...

Stellantis, IBIS teknolojisiyle donatılan ilk prototip aracını tanıttı

Stellantis, Saft işbirliğiyle geliştirdiği, Fransa merkezli ortak araştırma projesi akıllı Entegre Batarya Sistemi (IBIS) teknolojisini barındıran ilk prototip aracını duyurdu. Şirketten yapılan açıklamaya göre,...

Ford Transit 60. yılında “Dünyanın En Büyük Ticari Araç Konvoyu” rekorunu kırdı

Ford Transit, 60. yılı dolayısıyla İngiltere'de düzenlenen festivalde 201 aracın katılımıyla Guinness tarafından 'Dünyanın En Büyük Ticari Araç Konvoyu' rekorunu kırdı. Şirketten yapılan açıklamaya göre,...