Tribune – 20 Kasım 2025’te, distribütörlerin tamamen istifa ettiği bir atmosferde, Le Journal de l’Automobile tarafından düzenlenen Grands Prix de la Distribution Automobile, bize mutlu ve dirençli dağıtımın ana hatlarını gösterdi. Yazan: Patrice Mihailov, dağıtım hukuku konusunda uzmanlaşmış avukat.
Yirmi yıl önce üretici, ağını endüstriyel stratejisinin gelişimine veya o anın ekonomik kısıtlamalarına göre ayarlamak amacıyla ani bir karar aldığında, destek sağlayan ve üçüncü taraf bir uzmanın garantisini sağlayan bir danışmanlık firmasına başvurdu.
Bugün üretici gözünü yarı yıl kapanışına ve yöneticisinin ücretinin endekslendiği hisse başına temettüye dikmişken, inisiyatif alan ve herkese aynı martingale’yi satan danışmanlık firmasıdır.
Herkes büyük bir ivmeyle aynı modeli uygulamaya koydu: yeni ve kullanılmış araçların satış yerine kiralanması, servis sözleşmeleri ve yakında sürüş pozisyonundan erişilebilen bir çevrimiçi mağaza.
Yazan: Patrice Mihailov, dağıtım hukuku konusunda uzman avukat.
Hatta otomobilin gelişmiş özellikleri (eskiden seçenekler) bile abonelikle kullanılabilir!
Ve tüm üreticiler birlikte araba ve parça fiyatlarını artırıyor: Bu artık dibe doğru bir yarış değil, zirveye doğru bir yarış.
Araba, fabrikadan çıkışından geri dönüşümüne kadar bir bankamatik olarak hayal ediliyor; muhteşem!
Distribütör aracı konumuna indirgeniyor, faaliyet gösterdiği tüm sektörlerde müşterilerine ve kâr payına el konuluyor.
Yatırımlarıyla zincirlenen distribütörler, sözleşme koşullarının sürekli kötüleşmesine tepki veremeden sıkıntı çekiyor: İngiliz hukukuna göre, Londra’da tahkim şartı bulunan sözleşmeler geliyor; Bir sonraki adım, azınlık hisselerinin hissedar anlaşmalarıyla satın alınması mı?
İşte buradayız.
Sorun: Tamamen araba kullanmanın maliyetinin belirlenmesine dayanan model, kaydırıcı fiyatlandırma gücü ayarlamak iyicebu ulaşım şekli zaten ağır vergilere tabiyken tüketicilerin sorunsuz ödeme yapmayı kabul ettiğini varsayar.
Sadece maaşlı domuz aynı fikirde değil, ancak bunu karşılayamıyor.
Sonuç çok uzun sürmedi ve bu durum şimdilik yalnızca mütevazı hacimleri temsil eden Çinlilere atfedilemez: pazar, müşterilerinin neredeyse dörtte birini kaybetti.
Üreticiler başarısız oldu: Model kötü, onlara bir hayal satılmış ama buna inanmaya devam ediyorlar ve dağıtımı bir ölüm sarmalına sürüklüyorlar.
Ve işte Grands Prix de la Distribution Automobile’in kazananları: kendilerini geleceğe hiç çekinmeden yansıtan müreffeh aile işletmeleri.
Bize ne anlatıyorlar ve onları başarılı kılan şey nedir?
Bize, kaybedilen bir müşterinin yerinin doldurulamayacağı yerel pazarlarda faaliyet gösterdiklerini ve Müşterilerine yakınlık, dinleme ve memnuniyet (hissedarlarından ziyade) bu nedenle onların ve tüm çalışanlarının ilk kaygısıdır.
Bize hâlâ modern iletişim ve veri işleme araçlarının (İnternet ve yapay zeka teknolojileri) kendilerine açık olduğunu söylüyorlar yeni müşteri yolculukları tanımlama imkanımüşterilerinin farklı segmentlerine uyarlanmış ve birbirini tamamlayıcı niteliktedir.
Bu konuda yatırım yapıyorlar, kendi adlarına deney yapıyorlar ve şunu belirtiyorlar: cesaret işe yarar.
Bize, ekiplerinin yönetiminin bir iç mesele olduğunu ve şirket personelinin eğitimi, terfisi ve emülasyonunun, herkesin kendi ödülünü bulabileceği yenilikçi formüllerin uygulanmasını hak ettiğini söylüyorlar.
Son olarak bize temel meslekten ayrılmamamız gerektiğini, kendi bayrağımız altında ikinci el araç satışı konusunda beceri ve profesyonelliğin temel teşkil ettiğini anlatıyorlar. işlerinin sürdürülebilirliğinin vazgeçilmez dayanağıbugün dünden bile daha fazla.
Bu girişimcilerin becerisi, başarısı tam olarak üreticinin modelinden bağımsız olarak uygulanmasından kaynaklanan orijinal bir model geliştirirken onları örnek olarak oluşturmayı ihmal etmeyen üreticiyi memnun etmeyi başarmalarında yatmaktadır.
Çabanın yoğunlaştırılması gereken yer burasıdır.
Bazen ben olarak sunuluyorum defans oyuncusu satıcılar, yalnızca görünüşte övgü niteliğinde olan bir lakap takarak, yasal işlemin haklı olarak ilham verdiği güvensizliğin bir nüansını kullanıyorlar.
Gerçek şu ki, üreticinin davasına Fransa’da yasal olarak itiraz edilemez.
Ve on yılı aşkın bir süredir, eylemim ara sıra ortaya çıkan çatışmaların yargı dışı yönetimine, daha etkili bir şekilde ve toksik bağlantıların kırılmasının yanı sıra çok çeşitli ortaklarla çok sayıda sözleşmenin hazırlanmasını ve müzakere edilmesini içeren distribütörlerin yeniden görevlendirilmesini desteklemeye odaklandı.
Bu konum, Journal de l’Automobile etkinliğine katılanların kendi başlarına yapabildikleri gözlemleri yapmamı sağlıyor: ama evet, tepeden çıkış mümkün.
Tüm özelliklerden yararlanabilmek için JavaScript ve çerez yönetimini etkinleştirmelisiniz.
Automobile Magazine-Fransa
Automobile Magazine-France






















