Yeni çıkan otomobil markaları nelerdir? Bu, yeni kurulan veya hızla gelişen ve pazardaki varlığını oluşturmanın ilk aşamalarında olan bir otomobil üreticisini ifade eder. Alman tüketiciler için bunun en iyi bilineni Çin otomobil markası BYD’dir.
YouGov anketinde neredeyse beş Almandan ikisi (%38) BYD’yi duyduklarını söyledi. Yüzde 30’u Polestar için bunu söylüyor. NIO (%13 farkındalık), Lynk & Co (%10 farkındalık) ve Xpeng (%8 farkındalık) belli bir mesafeden onu takip ediyor. Bu, yeni YouGov raporunun “Yeni nesil otomobil markaları Almanya 2025” verileriyle gösterilmektedir.
BYD, Büyük Britanya, İtalya, Endonezya ve Birleşik Arap Emirlikleri de dahil olmak üzere incelenen 17 pazarın çoğunda en iyi bilinen 3 yeni otomobil markası arasında temsil ediliyor. Marka ABD’de ilk 3’te yer almıyor.
Gelecek üç yıl içinde araba almayı planlayan tüketiciler arasında gelişen otomobil markalarına ilişkin farkındalık özellikle belirgin: BYD, otomobil satın almayı planlayanların yüzde 46’sı (toplam nüfusun %38’ine karşılık) tarafından biliniyor, Polestar hedef grubun yüzde 38’i (%30’a karşı) ve NIO yüzde 21’i (%13’e karşılık) tarafından biliniyor. Lynk & Co yüzde 16’sı tarafından tanınıyor (toplam Alman nüfusunun yüzde 10’u).
YouGov DACH Pazarlama Müdürü Philipp Schneider: “Almanlar dikkatlerini giderek yeni nesil otomobil üreticilerine çeviriyor. Uzun süredir köklü markalarla karakterize edilen bir pazarda artık farkındalık, güven ve alaka için rekabet eden yeni otomobil üreticilerinin yükselişine tanık oluyoruz.”
Schneider, bu bulguların, yeni ortaya çıkan rakiplerin görünürlüğünün arttığını ve gelecekteki alıcıların geleneksel otomobil üreticilerinin ötesine bakmaya açık olduklarını vurguladığını söyledi; “yeni nesil otomobil markaları direksiyona geçerken fırsatların nerede ortaya çıktığının bir göstergesi.”
Otomobil Dergisi Almanya
Automobile Magazine-Germany






















