Toyota importerà in Giappone tre modelli prodotti negli Usa

®
Çok Okunanlar

FIAT Professional Büyük Aralık Kampanyası…

FIAT Professional’dan 1 Milyon TL’ye 0 Faizli Kredi FIAT Professional, aralık ayına özel, cazip finansman teklifleri sunuyor.‘Büyük Aralık Kampanyası’  kapsamında;...

MAN, sabit kalan pazarda satışlarını %10 artırdı

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., 2025 yılında siyasi ve ekonomik gelişmelere bağlı olarak dalgalanmaların yaşandığı kamyon pazarında, satışlarını...

Motor Sürücülerine Dost Bariyer Sistemi

Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Çevre Otoyolu’ndan Motor Sürücülerine Dost Bariyer Sistemi  IC Altyapı Grubu bünyesinde faaliyetlerini sürdüren Yavuz Sultan...

MYZ Co Charge 1 yılda 5 ton karbon salımını önledi

Zeren Group’un elektrikli araç sarj operatörü MYZ Co Charge, Türkiye genelinde 12 lokasyonda kurduğu 54 ünitelik şarj altyapısıyla son...

Otomotiv Sanayii Derneği 2025 İlk 11 Aylık Verileri…

Yılın İlk 11 Aylık Döneminde Üretim Yüzde 4, İhracat Yüzde 5 Büyüdü! Otomotiv Sanayii Derneği (OSD)2025 yılının ilk 11...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli araç aracını 800 milyon...

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların satışının son tarihiyle ilgili...

Toyota è pronta ad aprire le porte
del mercato giapponese alle sue auto prodotte negli Stati Uniti
a partire dal 2026, una mossa pensata, tra l’altro, per
rispondere alle pressioni dell’amministrazione Trump per ridurre
il deficit commerciale tra i due Paesi.
   
Nello specifico, il leader mondiale per volumi di vendita ha
annunciato l’intenzione di importare in Giappone tre modelli
statunitensi: la berlina Camry, venduta in Giappone fino al
2023, il modello Suv Highlander, ritirato dal mercato domestico
nel 2007, e il pickup Tundra, inedito in Giappone.
   
La decisione, resa nota in un comunicato stampa, non è
soltanto una manovra di marketing, dicono gli analisti.
   
Washington accusa il Paese del Sol Levante di erigere barriere
non tariffarie che limitano la penetrazione delle auto
americane, e lo scorso ottobre, durante il vertice a Tokyo tra
la premier Sanae Takaichi e Donald Trump, il Giappone si è
impegnato ad accettare veicoli certificati negli Usa senza
ulteriori test di omologazione. In queto modo il piano di Toyota
le consentirebbe dunque di ricalibrare i flussi commerciali a
proprio vantaggio, oltre ad inserirsi in un contesto più ampio,
con Honda e Nissan che valutano di seguire la stessa strada. Nel
frattempo, le tariffe imposte da Trump – salite dal 2,5% al
27,5% per poi essere ridotte al 15% a settembre – continuano a
pesare sui conti dei produttori auto giapponesi.
   
Secondo le ricerche di mercato il vero ostacolo alle auto Usa
sono le preferenze dei consumatori nipponici, abituati ad auto
compatte e ibride, e scettici sulla scarsa adattabilità sul
territorio delle vetture a stelle e strisce: a partire dalle
dimensioni, lo stile di guida e la scarsa efficienza energetica.
   
Secondo i dati dell’Associazione nazionale degli importatori di
automobili (Jaia), nel 2024 sono state importate e vendute circa
230.000 vetture straniere in Giappone, pari a circa il 5% di
tutte le immatricolazioni di auto nuove. Di queste, quelle
americane hanno rappresentano poco più di 16 mila unità, mentre
la maggior parte delle auto importate sono di marca tedesca.
   

   

Automobile Magazine – Italia

Diğer Haberler

Batı Afrika Lojistik Ekosistemine Ford Trucks’tan Güçlü Yatırım

Ford Trucks’ın büyüyen Batı Afrika lojistik ve taşımacılık sektöründeki varlığı... Ford Trucks, Salvador Caetano Grubu’nu ithalatçı olarak atayarak Senegal pazarına resmi olarak giriş yaptı. Bu...

Borusan Otomotiv Ev Sahipliği Yaptı

9. İstanbul Ekonomi Zirvesi’nin ‘Sürdürülebilir Geleceğe Ortak Yolculuk’ panelinde konuşan Borusan Otomotiv İcra Kurulu Başkanı Hakan Tiftik, otomotiv endüstrisinin tarihinin en büyük dönüşümünü yaşadığını...

MAN, sabit kalan pazarda satışlarını %10 artırdı

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., 2025 yılında siyasi ve ekonomik gelişmelere bağlı olarak dalgalanmaların yaşandığı kamyon pazarında, satışlarını artırmayı başardı. Filo satışlarında hem...

Yeni Nesil Nissan LEAF EV36Zero Sunderland Fabrikası

Üçüncü nesil Nissan LEAF, dönüştürülen Sunderland Fabrikası’nın üretim hattından sessizce çıkarken, şirket dünyada bir ilk olan EV36Zero planını hayata geçiriyor.  Yeni LEAF’in Birleşik Krallık’ta...

MYZ Co Charge 1 yılda 5 ton karbon salımını önledi

Zeren Group’un elektrikli araç sarj operatörü MYZ Co Charge, Türkiye genelinde 12 lokasyonda kurduğu 54 ünitelik şarj altyapısıyla son 1 yılda 5 tonun üzerinde...

Motor Sürücülerine Dost Bariyer Sistemi

Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Çevre Otoyolu’ndan Motor Sürücülerine Dost Bariyer Sistemi  IC Altyapı Grubu bünyesinde faaliyetlerini sürdüren Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Çevre...

BMW, Aralık ayına özel cazip fırsatlar sunuyor

Borusan Otomotiv’den BMW Modellerinde Aralık Ayı Fırsatları  Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği BMW, Aralık ayına özel cazip fırsatlar sunuyor. Takas desteği, özel finansman koşulları ve...