Test Sürüşü: 2022 Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 158PS X-Tronic 4×4

®
Çok Okunanlar

MAN çekicilerle güçlendirdi

Ağır ticari araç sektörünün gözdesi 2024 yılında da lider şirketlerin tercihi olmaya devam ediyor. Yeni yıla art arda teslimatlarla...

Shell, 2040 yılına kadar küresel LNG talebinde %50’nin üzerinde artış öngörüyor

Shell'in LNG Görünümü 2024'e göre, sıvılaştırılmış doğal gaza (LNG) yönelik küresel talebin, Çin'in Güney ve Güneydoğu Asya ülkelerindeki gaz...

LPG lisans yönetmeliğinde değişiklik…

Sıvılaştırılmış Petrol Gazları (LPG) lisansı alma, lisans tadili, lisans süre uzatımı veya lisans sureti çıkartma bedellerinin başvuruyla birlikte peşin...
Nissan Qashqai, yeni 4×4 neslini zor kış şartlarında kar üzerinde test sürüşünü gerçekleştirdik. Nissan yeni Qashqai’de yenilenen ön taraf, farlar, sis farları ön bakışta aracın yer almakta. Üzerinde 19inç büyütülmüş alaşımlı jantları ve Pirelli marka kış lastikleri yer alıyor. Aracımızın dış tasarımında iki renk dikkat çekiyor. Üst tarafta matrix siyah kaplama ile iki farklı renk kombinasyonunun sağlanmış olduğunu görmekteyiz. Dış hatlar olarak, daha fazla uzun, daha geniş ve biraz daha yükseltilmiş hali ile karşımıza çıkıyor. Yeni Nissan Qashqai’nin arka tarafında ise yeni Qashqai yazısının dikkat çekici olduğunu görüyoruz. Ayrıca, artık otomatik olarak açılıp, kapanabilen yeni bir bagaj haznesi kapağı yer almakta. Bagaj bölümünde ise 3 farklı katmandan oluşan bölmeler ile 12 voltluk bir enerji çıkışı yer almakta. Yükleme eşiğinin düz olması sebebi ile eşyaların kolay bir şekilde bagaja yerleştirilebildiğini görmekteyiz. İçinde ise anahtarsız çalıştırma sistemi yer alıyor. Nasa iş birliği teknolojisi ile üretilmiş olan iç koltuklar ve ön tarafta masaj yapabilen sürücü ve yolcukoltukları yer alıyor. Aracın ön gösterge paneli dijital ve hayalet ekran şeklinde. Yeni silindir şekilde vites topuzu ve yine direksiyonda yeni F1 vites pedalları mevcut. Aracımızda, Eco, Kar, Off-Road ve Sport sürüş modlarımız yer alıyor. 12.3inç hayalet göstergeye ikinci olarak 9.5inç’ten oluşan iç multimedya ve navigasyon ekran paneli eşlik ediyor. Aracımızı yaklaşık kısmi yerlerde 30cm’e varan kar şartlarında test sürüşünü gerçekleştirdik. Pirelli Scorpion kış lastikleri bu anlamda oldukça güven verici idi. Aracımız snow modunda kar üzerinde daha çok yüzde 50 bir dağılım ve itiş gücü ile 4×4 sürüş modunda hareket ediyor. Araç auto ve sport modlarında ise kar üzerinde ki sürüşlerimizde oldukça performanslı bir şekilde hareket etmekte. Aracın ESP denge çekiş kontrol sistemi kar üzerinde aracın olası kayan kısımlarda zorlu ortamlarda aracın kaymasını ve yol dışına çıkmasını büyük ölçüde engellemeyi başardı. Aracın yeni konuşlandırılan A sütun tasarımı ve aynaların geriye çekilmesi ile beraber çok iyi bir görüş açısı sunuyor. Aynı zamanda ön göğüs bölümünün aşağı doğru tasarlanmış olması da bu görüş açısına büyük katkı sağlamış. Geliştirilmiş akıllı yeni güvenlik donanımları ile Qashqai önünde yer alan 3. araca kadar takip sistemi sağlayarak olası bir kazayı engellemek için fren yapabiliyor. Yine şerit takip sistemi ve eller serbest sistemi otonom sürüş için de bir kolaylık sağlama imkanı araca eklenmiş. Fren sistemi ise eskiyi aratmayacak kadar çok daha iyi çalışıyor. Aracın üzerinde Bose marka 10 adet hopörlerden oluşan bir müzik sistemi yer alıyor. Aracımız 1.3 litre benzinli 158 beygir ve 12 voltluk mild-hybrid hafif elektirikli araç kullanımı da sağlayarak akü enerjisinden güç alıyor. Aracımız otomatik X-tronic CVT şanzımanı ile otomatik 4×4 olarak satılıyor. Aracımızın üzerinde yer alan yeni 3 kollu sportif direksiyonun kullanım hissi oldukça başarılı. Özellikle göstergelerin yer aldığı panelin sade, net ve okunaklı olması bakımından çok hoş bir yüzeye sahip. Yeni 1.3 litrelik Qashqai 4×4, test sürüşümüzde göze çarpan kısımları da sizlerle ayrıca paylaşmak istiyorum; Yeni Qashqai’nin kaportasının büyük bir bölümü ve kısmında özellikle yoğunluk ile ön çamurluk ile kapılar ve motor kaputu arasında sonradan eklenmiş, köpüğe benzeyen ama köpük olmayan ucuz bir yalıtım malzemesi ile çok iyi olmayan şekilde sanki el ile oraya konulmuş olmak için konularak bir izolasyon ve araca yalıtım (sesten) sağlanılmaya çalışılmış.

 

Fakat özellikle ön kapıları açtığınızda aracı yıkarken ya da araca binerken ön çamurluk arasında yer alan bu köpüğe benzeyen yalıtım malzemesini el ile çekip çıkarabiliyorsunuz. Hatta çok sıkı olmadığından yerinden oynuyor. Göze ise hiç hoş gözükmüyor. Bu malzemeleri motor kaputu içinde aracın çeşitli yerlerinde sağında ve solunda görebilirsiniz. Eğer bu aracımız bir 97 model buna ihtiyacı olan bir araç olsa idi bu tarz bir malzeme kullanılması doğaldı. Ön farların tasarımları bir harika gerçek anlamda çok şık olmasının yanı sıra maalesef işlevsellik yönünden zayıf kalıyor. Farlarınız açık mı? yoksa kapalı mı? özellikle gece karanlık yerlerde, yollarda belli değil. Görüş açısı ve ışıkları zayıf nerede ise sisleri yakmadan bir şey göstermiyor. İstanbul-Bursa arasında yapmış olduğumuz uzun ama kısa yol testimiz esnasında ise özellikle arka tarafta oturan yolcuların (test editörlerimizin) kapılardan içeri çok soğuk geldiği yönünde bir şikayet aldık. evet, maalesef arka kapıların yalıtımı gerçekten iyi olmadığı için beliniz bacaklarınız klima sıcak hava açıkken aracın içinin sıcak olmasının yanı sıra arka kapılardan giren soğuk hava ile maalesef buz gibi oluyorsunuz. Araçta arkaya kadar cam tavan olması çok güzel ama bu tavanın açılmaması pek iyi değil. Yine arka bagaj haznesi kapağının elektrikli ve otomatik olması güzel ama araçta çok daha işlevsel iyi bir şekilde çalışması beklenirdi. Aracımız 1.3 litrelik 158 beygire sahip bir motoru olmasının yanı sıra benzinli olduğundan dolayı yakıt sarfiyatı bence çok fazla. 1.3 litrelik motor evet çok canlı ilk kalkış hızlanması çok iyi 160km kadar hıza rahat ve yorulmadan çıksa da CVT x-Tronic şanzıman belli bir süre sonra aracı yorarak 160 km den sonra tırmanmasına pek izin vermiyor. 1.3 litrelik bir motordan görüntü olarak beklentimiz kaputun altının dolu olması değil; ama görmek istemediğimiz bir takım motor kaputunun altında basit bazı detaylar kısımların da yer aldığı gözümüze çarpıyor. Aracın genelde kullanımda 4×4 modu daha çok ön tekerlere 2 çekiş modunda bir kullanım sunuyor. Sadece ihtiyaç halinde ya da Snow ve Off-Road modunda 4 tekere birden yüzde 50 oranında öne ve arkaya bir itiş sağlıyor. Bu özellik bir awd gibi ya da gerçek bir 4×4 araç gibi çok iyi çalışmasa da Nissan Qashqai 4×4 bizi Kar ile kaplı alanlarda bırakmayarak iyi bir sürüş zevki de sağlamayı başardı. Aracın jantları 19 inç çok kollu içe doğru bir boşluğu olan iki renkten oluşan bir jant yapısı. Daha çok elektrikli araçları temsil eden bir jant yapısı kullanıldığını görmekteyiz. Şimdi bu jant yapısının handikapından bahsedeceğim; Eğer çok çamur ve bizim gibi yoğun kar olan bir yerde bu aracı kullanır iseniz; Jantların arasında lastiğin ve diskin arka tarafında geniş bir boşluk bulunduğu için çok fazla çamur ve kar birikintisi (artık zeminde ne var ise) bu jantların bu kısımlarına resmen yapışarak oturuyor. Daha sonra sürüşte ise 60-70 km hızlara dahi çıksanız içeride ve direksiyonda araçta yoğun bir titreme yaşamanıza sebep olmakta. Hatta çok uzun süre bu şekilde kullanır iseniz direksiyon kutunuz arıza yapabilir, rot ve balans ayarlarınız ise ciddi olarak bozularak, ön takımlarınızın da zarar görmesi muhtemeldir. Tek yapmanız gereken şey en yakın benzincide aracınızın disklerine ve jantlarına basınçlı su tutarak temizlemesi olacaktır. 923.000TL olan araçtan daha çok beklentileriniz söz konusu, ben olsam 450 ve 500 bin bandında 2.el Mitsubishi Pajero gerçek bir 4×4 alırdım. Ya da 250-300 bin bandında çok iyi bir Subaru Forester alınabilir diye düşünüyorum.

 

 

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...