Test Sürüşü: 2022 Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 158PS X-Tronic 4×4

®
Çok Okunanlar

Zeminin ıslanmasıyla lastiklerinin yol ile teması kesilebiliyor

Trafikte yağışlardan kaynaklı pek çok tehlikeyle karşı karşıya kalınabildiğini dile getiren Yol ve Trafik Güvenliği Danışmanı Özgür Şener, “Aracın...

İzmir Aliağa’da yeni şarj istasyonu açıldı

Enerjisa Enerji’nin yüzde 100 iştiraki ve Türkiye’nin ilk elektrikli araç şarj ağı operatörü olan Eşarj, müşteri deneyimi odaklı yaklaşımı...

Otomotiv Sanayii Derneği 2025 İlk 11 Aylık Verileri…

Yılın İlk 11 Aylık Döneminde Üretim Yüzde 4, İhracat Yüzde 5 Büyüdü! Otomotiv Sanayii Derneği (OSD)2025 yılının ilk 11...

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki yıl sonra 1.9 litrelik...

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyasını başlattı....

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı. En son olarak, AB...

EN YAKIT bunlara TKPAY iş birliği ile yüzde 5 nakit iade

Elektrikli araç ekosistemini güçlendirmek ve iş birlikleriyle kullanıcılara fırsatlar sunmak için çalışmalar yapan EN YAKIT, bunlara TKPAY iş birliği...
Nissan Qashqai, yeni 4×4 neslini zor kış şartlarında kar üzerinde test sürüşünü gerçekleştirdik. Nissan yeni Qashqai’de yenilenen ön taraf, farlar, sis farları ön bakışta aracın yer almakta. Üzerinde 19inç büyütülmüş alaşımlı jantları ve Pirelli marka kış lastikleri yer alıyor. Aracımızın dış tasarımında iki renk dikkat çekiyor. Üst tarafta matrix siyah kaplama ile iki farklı renk kombinasyonunun sağlanmış olduğunu görmekteyiz. Dış hatlar olarak, daha fazla uzun, daha geniş ve biraz daha yükseltilmiş hali ile karşımıza çıkıyor. Yeni Nissan Qashqai’nin arka tarafında ise yeni Qashqai yazısının dikkat çekici olduğunu görüyoruz. Ayrıca, artık otomatik olarak açılıp, kapanabilen yeni bir bagaj haznesi kapağı yer almakta. Bagaj bölümünde ise 3 farklı katmandan oluşan bölmeler ile 12 voltluk bir enerji çıkışı yer almakta. Yükleme eşiğinin düz olması sebebi ile eşyaların kolay bir şekilde bagaja yerleştirilebildiğini görmekteyiz. İçinde ise anahtarsız çalıştırma sistemi yer alıyor. Nasa iş birliği teknolojisi ile üretilmiş olan iç koltuklar ve ön tarafta masaj yapabilen sürücü ve yolcukoltukları yer alıyor. Aracın ön gösterge paneli dijital ve hayalet ekran şeklinde. Yeni silindir şekilde vites topuzu ve yine direksiyonda yeni F1 vites pedalları mevcut. Aracımızda, Eco, Kar, Off-Road ve Sport sürüş modlarımız yer alıyor. 12.3inç hayalet göstergeye ikinci olarak 9.5inç’ten oluşan iç multimedya ve navigasyon ekran paneli eşlik ediyor. Aracımızı yaklaşık kısmi yerlerde 30cm’e varan kar şartlarında test sürüşünü gerçekleştirdik. Pirelli Scorpion kış lastikleri bu anlamda oldukça güven verici idi. Aracımız snow modunda kar üzerinde daha çok yüzde 50 bir dağılım ve itiş gücü ile 4×4 sürüş modunda hareket ediyor. Araç auto ve sport modlarında ise kar üzerinde ki sürüşlerimizde oldukça performanslı bir şekilde hareket etmekte. Aracın ESP denge çekiş kontrol sistemi kar üzerinde aracın olası kayan kısımlarda zorlu ortamlarda aracın kaymasını ve yol dışına çıkmasını büyük ölçüde engellemeyi başardı. Aracın yeni konuşlandırılan A sütun tasarımı ve aynaların geriye çekilmesi ile beraber çok iyi bir görüş açısı sunuyor. Aynı zamanda ön göğüs bölümünün aşağı doğru tasarlanmış olması da bu görüş açısına büyük katkı sağlamış. Geliştirilmiş akıllı yeni güvenlik donanımları ile Qashqai önünde yer alan 3. araca kadar takip sistemi sağlayarak olası bir kazayı engellemek için fren yapabiliyor. Yine şerit takip sistemi ve eller serbest sistemi otonom sürüş için de bir kolaylık sağlama imkanı araca eklenmiş. Fren sistemi ise eskiyi aratmayacak kadar çok daha iyi çalışıyor. Aracın üzerinde Bose marka 10 adet hopörlerden oluşan bir müzik sistemi yer alıyor. Aracımız 1.3 litre benzinli 158 beygir ve 12 voltluk mild-hybrid hafif elektirikli araç kullanımı da sağlayarak akü enerjisinden güç alıyor. Aracımız otomatik X-tronic CVT şanzımanı ile otomatik 4×4 olarak satılıyor. Aracımızın üzerinde yer alan yeni 3 kollu sportif direksiyonun kullanım hissi oldukça başarılı. Özellikle göstergelerin yer aldığı panelin sade, net ve okunaklı olması bakımından çok hoş bir yüzeye sahip. Yeni 1.3 litrelik Qashqai 4×4, test sürüşümüzde göze çarpan kısımları da sizlerle ayrıca paylaşmak istiyorum; Yeni Qashqai’nin kaportasının büyük bir bölümü ve kısmında özellikle yoğunluk ile ön çamurluk ile kapılar ve motor kaputu arasında sonradan eklenmiş, köpüğe benzeyen ama köpük olmayan ucuz bir yalıtım malzemesi ile çok iyi olmayan şekilde sanki el ile oraya konulmuş olmak için konularak bir izolasyon ve araca yalıtım (sesten) sağlanılmaya çalışılmış.

 

Fakat özellikle ön kapıları açtığınızda aracı yıkarken ya da araca binerken ön çamurluk arasında yer alan bu köpüğe benzeyen yalıtım malzemesini el ile çekip çıkarabiliyorsunuz. Hatta çok sıkı olmadığından yerinden oynuyor. Göze ise hiç hoş gözükmüyor. Bu malzemeleri motor kaputu içinde aracın çeşitli yerlerinde sağında ve solunda görebilirsiniz. Eğer bu aracımız bir 97 model buna ihtiyacı olan bir araç olsa idi bu tarz bir malzeme kullanılması doğaldı. Ön farların tasarımları bir harika gerçek anlamda çok şık olmasının yanı sıra maalesef işlevsellik yönünden zayıf kalıyor. Farlarınız açık mı? yoksa kapalı mı? özellikle gece karanlık yerlerde, yollarda belli değil. Görüş açısı ve ışıkları zayıf nerede ise sisleri yakmadan bir şey göstermiyor. İstanbul-Bursa arasında yapmış olduğumuz uzun ama kısa yol testimiz esnasında ise özellikle arka tarafta oturan yolcuların (test editörlerimizin) kapılardan içeri çok soğuk geldiği yönünde bir şikayet aldık. evet, maalesef arka kapıların yalıtımı gerçekten iyi olmadığı için beliniz bacaklarınız klima sıcak hava açıkken aracın içinin sıcak olmasının yanı sıra arka kapılardan giren soğuk hava ile maalesef buz gibi oluyorsunuz. Araçta arkaya kadar cam tavan olması çok güzel ama bu tavanın açılmaması pek iyi değil. Yine arka bagaj haznesi kapağının elektrikli ve otomatik olması güzel ama araçta çok daha işlevsel iyi bir şekilde çalışması beklenirdi. Aracımız 1.3 litrelik 158 beygire sahip bir motoru olmasının yanı sıra benzinli olduğundan dolayı yakıt sarfiyatı bence çok fazla. 1.3 litrelik motor evet çok canlı ilk kalkış hızlanması çok iyi 160km kadar hıza rahat ve yorulmadan çıksa da CVT x-Tronic şanzıman belli bir süre sonra aracı yorarak 160 km den sonra tırmanmasına pek izin vermiyor. 1.3 litrelik bir motordan görüntü olarak beklentimiz kaputun altının dolu olması değil; ama görmek istemediğimiz bir takım motor kaputunun altında basit bazı detaylar kısımların da yer aldığı gözümüze çarpıyor. Aracın genelde kullanımda 4×4 modu daha çok ön tekerlere 2 çekiş modunda bir kullanım sunuyor. Sadece ihtiyaç halinde ya da Snow ve Off-Road modunda 4 tekere birden yüzde 50 oranında öne ve arkaya bir itiş sağlıyor. Bu özellik bir awd gibi ya da gerçek bir 4×4 araç gibi çok iyi çalışmasa da Nissan Qashqai 4×4 bizi Kar ile kaplı alanlarda bırakmayarak iyi bir sürüş zevki de sağlamayı başardı. Aracın jantları 19 inç çok kollu içe doğru bir boşluğu olan iki renkten oluşan bir jant yapısı. Daha çok elektrikli araçları temsil eden bir jant yapısı kullanıldığını görmekteyiz. Şimdi bu jant yapısının handikapından bahsedeceğim; Eğer çok çamur ve bizim gibi yoğun kar olan bir yerde bu aracı kullanır iseniz; Jantların arasında lastiğin ve diskin arka tarafında geniş bir boşluk bulunduğu için çok fazla çamur ve kar birikintisi (artık zeminde ne var ise) bu jantların bu kısımlarına resmen yapışarak oturuyor. Daha sonra sürüşte ise 60-70 km hızlara dahi çıksanız içeride ve direksiyonda araçta yoğun bir titreme yaşamanıza sebep olmakta. Hatta çok uzun süre bu şekilde kullanır iseniz direksiyon kutunuz arıza yapabilir, rot ve balans ayarlarınız ise ciddi olarak bozularak, ön takımlarınızın da zarar görmesi muhtemeldir. Tek yapmanız gereken şey en yakın benzincide aracınızın disklerine ve jantlarına basınçlı su tutarak temizlemesi olacaktır. 923.000TL olan araçtan daha çok beklentileriniz söz konusu, ben olsam 450 ve 500 bin bandında 2.el Mitsubishi Pajero gerçek bir 4×4 alırdım. Ya da 250-300 bin bandında çok iyi bir Subaru Forester alınabilir diye düşünüyorum.

 

 

Diğer Haberler

FIAT Professional Büyük Aralık Kampanyası…

FIAT Professional’dan 1 Milyon TL’ye 0 Faizli Kredi FIAT Professional, aralık ayına özel, cazip finansman teklifleri sunuyor.‘Büyük Aralık Kampanyası’  kapsamında; model bazlı 1 milyon TL’ye...

Yeni Ope lMokka GSE 2025 Altın Direksiyon Ödülü

Opel MokkaGSE'ye Altın Direksiyon Ödülü...  Alman otomobil üreticisi Opel, kısa bir süre önce tanıttığı yüksek performanslı elektrikli aracı Mokka GSE ile ödül koleksiyonuna bir yenisini...

Otomotiv Sanayii Derneği 2025 İlk 11 Aylık Verileri…

Yılın İlk 11 Aylık Döneminde Üretim Yüzde 4, İhracat Yüzde 5 Büyüdü! Otomotiv Sanayii Derneği (OSD)2025 yılının ilk 11 aylık dönemine ilişkin verileri açıkladı....

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların satışının son tarihiyle ilgili kritik kararını, güçlü siyasi ve...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak noktalarından biri, Renault'nun elektrikli araç bölümü Ampere'nin platformuna dayanan...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli araç aracını 800 milyon ringgit (yaklaşık 167 milyon euro)...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda bir showroom, teslimat merkezi, servis merkezi ve şarj istasyonu...

FIAT Professional Büyük Aralık Kampanyası…

FIAT Professional’dan 1 Milyon TL’ye 0 Faizli Kredi FIAT Professional, aralık ayına özel, cazip finansman teklifleri...

Yeni Ope lMokka GSE 2025 Altın Direksiyon Ödülü

Opel MokkaGSE'ye Altın Direksiyon Ödülü...  Alman otomobil üreticisi Opel, kısa bir süre önce tanıttığı yüksek performanslı...

Otomotiv Sanayii Derneği 2025 İlk 11 Aylık Verileri…

Yılın İlk 11 Aylık Döneminde Üretim Yüzde 4, İhracat Yüzde 5 Büyüdü! Otomotiv Sanayii Derneği...

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı....

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan...

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu...

EN YAKIT bunlara TKPAY iş birliği ile yüzde 5 nakit iade

Elektrikli araç ekosistemini güçlendirmek ve iş birlikleriyle kullanıcılara fırsatlar sunmak için çalışmalar yapan EN YAKIT,...

Karting Şampiyonlarını Körfez Belirleyecek

2025 Türkiye Karting Şampiyonası’nın son ayağı olan NİMOSK Karting Yarışı, 13-14 Aralık tarihlerinde TOSFED Körfez...