Pazartesi, Mart 10, 2025

Test Sürüşü: Honda Civic 4D Exe+ 1.5L DOHC VTEC TURBO

®
Çok Okunanlar

TEMSA, sürdürülebilir mobiliteyi yapay zeka

ZEKI platformuna üye olan TEMSA, sürdürülebilir mobiliteyi yapay zekayla şekillendirecek... Türk ticari araç sektörüne öncülük eden TEMSA, yapay zeka ve...

Brent petrolün varili 69,63 dolardan işlem görüyor

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 69,63 dolardan işlem görüyor. Dün 71,08 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı, günü...

Skoda, Kodiaq RS modelini Türkiye’de satışa sundu

Skoda'nın içten yanmalı motora sahip RS modeli Kodiaq RS, martta Türkiye'de satışa sunuldu. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Yeni Kodiaq RS,...

Togg, kiralar gibi T10X sahibi olma fırsatı

Togg, daha fazla kullanıcıyı T10X ile buluşturmak için mart ayında da fiyat artırmadı ve bayram öncesine özel cazip finansman...

Güçlü genel ticari performans ve artan pazar payı

Renault Trucks 2024 değerlendirmesi: Güçlü performans ve dekarbonize taşımacılık hedefine doğru hızlı ilerleme... Renault Trucks Başkanı Bruno Blin; "Renault Trucks,...

Yeni Jenerasyon “Elektrikli” Dedi

Nissan tarafından Economist Impact’e gerçekleştirilen küresel gençlik araştırması, elektrikli araçların tercih edilen mobilite olduğunu ortaya koyuyor Gelecek 10 yılda elektrikli...

2025 Grand Prix of Thailand

Hafta sonu her iki sınıfta da en çok kullanılanlar yumuşak bileşiklerdi; Moto2™ ve Moto3™'te yeni en iyi yarış turları · Pole...

Honda Civic 4D Exe+ 1.5L DOHC VTEC TURBO modelinin test sürüşünü gerçekleştirdim. Öncelikle Honda benim adıma otomobil imal etmiş. Bu Civic aynı şekilde geçmiş ile geleceği birleştiren, geçmişi hatırlatan ve günümüz geleceğini yakalayan çok yönlü karizma bir otomobil…

Araca önce dış tasarım olarak baktığımda; görebildiğimiz şu ön kaput bitiş noktası olan tampon çıkıntısı ile yan çamurluktan kapıya kadar olan aracın uzunluğu, aynı şekilde ise Arka tampon ve arka far çıkıntısından bitiş noktasından yandan Arka kapıya kadar olan uzunluğu ön ve arka da eşit nerede ise eşit gibi. Öncelikle bu bakımdan çok beğeni kazandı.

Aracın dış tasarı oldukça karizmatik ve gümüş gri olan rengi bir aracın tasarımına en çok bu kadar yakıştığını görmekteyiz. Sonra aracın dış arkaya uzanan tasarımında dışarında bir coupe olan görüntüsü aslında sizi iç hacimde yanıltmasın o kısma birazdan değineceğim. Bu arada dış tasarımda yan çamurluklarda olan sinyal lambalarını ve yan aynalarda olan yine sinyallerin tasarımını ve bulundukları yeri de çok beğendim. Bu araba tam anlamı tasarımı ile istediğim bir araç. 100.000 TL ile – 160.000 TL başlangıç modelleri sıfır araçta tek tercihimdir.

Bu arada aracın ön çizgileri gündüz yanan led farları çekik ve bir o kadarı ile keskin dururken aracın arka tarafı Yeni Civic Sedan’ı olduğu gibi zaten geniş ve kaslı görüntüsüne birebir sebep. Bu anlamda arka çıkışları difüzörde yer alan arka sis lambaları da saklı olan egzoz ile yine beğenimi kazanmayı tasarım olarak kazandı.

Zaten rakiplerine göre de geniş bir hacme ve uzunluğa sahip olan Yeni Honda Civic’i yollarda çok fazla görmeye başladık. Bu da bu aracın ne kadar tutulduğunun aslında bir kanıtı. Açık konuşmak gerekir ise bu zamana kadar Honda’nın modellerini bana uzak buluyordum.

Bunun için aslında kendime göre bazı geçerli sebeplerim vardı. Bunlardan biri de aslında şu ben Honda ile ilk olarak 90’lı yıllarında başında tanıştım. Yani o zaman bir Honda Civic HB çok değerli ve oldukça diğer otomobillere istinaden hızlı bir geçmişi vardı. Bu arada o zamanlar (gençken) daha çocukluk yıllarımda çıktığım kız arkadaşımın Annesinin Honda Civis HB aracı vardı. Bir gün benim kullanmamı rica etti. Bende gaza basarak Honda Civic’i otoparktan uçak kalkar gibi o hızla çıkarında onlarda biraz şoke oldu duruma. Yani o zamanlarda kullanmaya başladım. Daha sonra ise pek çok özellikle bayan arkadaşlarımın da Honda Civic araçlarını çok kullandım. 1990-1995 arasında…

O günlerde ki Honda Civic geçmişte ki tadını ve kullanımını almış, gelecek yeni nesil bir alt yapı ile birleştirmiş, üzerine bir kaç bir şey daha ekleyerek tasarım anlayışı olarak karşımıza bugünlerde yıllarda çıkarmış. İşte bu Honda Civic’in o yüzden bende anısı ve Honda Civic kullanım şekli de bir başkadır. Gelelim 2020 yılı Honda Civic’e bu otomobil geçmiş ile güzel bir bağ kurmuş, gelecek ile de harmanlamış, üzerinde de kendi tadında bir sürüşü ekleyerek beğenisi bir otomobil olarak çıkmış.

Şimdi bu otomobile baktıkça geçmişte ki anılarım kullandıkça da o tadı aklımda. Bu yüzden Honda bu otomobili ile beni 25 yıl sonra tekrardan yakalamayı başardı diyebilirim.

Honda’nın kullanım özelliklerine ve içine baktığımızda ise arkaya doğru uzanmakta olan coupe yapısı aracın içeriden baş ve diz özellikle uzun boylu yolcular içinde hiç bir şekilde negatif olarak etkilememiş. Tam aksine ön ve arkada yer alan özellikle kısa tutulmuş Arka ve Ön Kaput uzunlukları ve eşitliği sayesinde içeri alanda oldukça mükemmel sayılabilecek çok mm’lik bir hesap yapılmak sureti ile çok detaylı boşlukları ile mükemmel ferah bir alan sunulmuş.

Önde uzun boylu oturan şöför ya da ön koltuktaki yolcudan arka tarafta oturan yolcular etkilenmeden çok rahat yeteri kadar diz ve baş mesafesi araçta kalması 3 oda 1 salon gibi Honda Civic Sedan’ı tabir ettiriyor.

Bu anlamda aracın deri koltukları da çok iyi.

Aracın ön tarafında bu anlamda uzun boylu ve çok kalıplı iri sürücüler de rahat bir sürüş alanına sahip. Arkada oturan yolcu bundan etkilenmiyor. Diz mesafesi çok iyi. Oldukça geniş.

Aracın içine göz attığımızda Honda Civic ‘te etkileyici karizmaztik bir tasarıma sahip olduğunu görüyoruz. Hiç bir basitlik söz konusu değil. Ya da araçta en ufak tasarlanmış bir tuş bile diğer bir takım fiyat olarak benzerlik gösteren fakat farklı segmentlerde yer alan araçlarda olduğu gibi basit ve ucuz bir plastik görünümüne de sahip değil. Bu bakımdan önemli. Çünkü bir araca para vereceğiniz zaman bunu mutlaka sorgulamalısınız.

Vites yapısı ve CVT şanzımanı geçişleri bu anlamda çok iyi. F1 direksiyon vitesleri çok ama çok iyi çalışır durumda, oldukça atak ve hızlı. Direksiyon keza kullanımı iyi, ele oturması iyi verdiği cevaplar aracın keskinliği yönlendirmesi de iyi.

Üzerinde bulunan ekran aynı zamanda dokunmatik. İlk başlarda japon mühendisliği biraz sizi basit kullanım tuşlu araçlara göre biraz zorluyor olsa da en fazla 2 gün içinde eliniz alışıyor, ayrıca bu hoşunuza da gidebilir.

Vitesin tasarımı ve kullanımı çok hoş. Sport kullanım imkanı bulunmakta.Aynı zamanda yine yokuş kalkış desteği de ayrıca yer alıyor. Vites ve Ön konsol ikiye bölünerek daha fazla bir boşluk ve kullanım alanı bu kısımda yer almakta. Bardaklık koyma ve yine kol dayama altında bir kapalı haznesi var. Kapı yanlarında da eşya su şişesi koyma boşluğu yeterince yer alıyor. Ön konsolda aksesuar soketi HDMI girişi ve USB girişi bulunuyor.

Aracın 182 beygir gücünde, 1.5L DOHC VTEC TURBO, 4 silindir motoru bulunuyor.

Benim bu araca bu parayı vermemin ve değerinin belki de yine her çapında olduğu gibi Motorunda da ön plana çıkıyor olması, uzun süre yıllarca kullanılacak bu aracın eskimeyen bir tarz tasarıma sahip olması, motorun ise bu mühendislikte iyi olması, teknoloji bakımından kolay kolay eskimeyecek olması rakiplerinden bu otomobilin ön plana çıkmasını ve aracın hak ettiği değerin almasına imkan sağladı.

Aracın direksiyon simidi bence çok güzel bir tasarıma sahip olurken, yolda rahat bir şekilde şerit takip sistemi, ön mesafe aracı takip ederek otomatik pilot direksiyon hareketine sahip güvenlik teknolojisi, önde ki takip mesafesini koruyan uzak-yakın ayarı ile frenajı ayarlayabilen bir Honda Civic Sedan siz her zaman ön sürüş koltuğunuzda güvenli ve rahat ettirmeyi başarabiliyor. (Ucuz ve basit görünen arabalar belki işinizi o dakika her yönü ile hızlıca halledebilir. Ama bir Honda Civic Sedan’ın kullanımını ve güvenliğini size hiç bir zaman yansıtamaz…)

519 litre bagaj hacmi yer alırken koltukları yattığında otomatik olarak tek tuş hareketi ile bagajdan yapabiliyorsunuz. Bu sefer de size oldukça uzun eşyalarınızı koymanız için düz bir alan kalmakta. Yakıt sarfiyatı: Şehir içi (lt/100 km)’de 8.5 litre.  Şehir dışı (lt/100 km) 7 litre.  Birleşik (lt/100 km) 7.2 litre test verilerimiz ortalamasıdır. 

Fabrika verilerine göre yakıt sarfiyatı:

Şehir içi (lt/100 km) 7,5 litre
Şehir dışı (lt/100 km) 4,7 litre 
Birleşik (lt/100 km) 5,7 litre
Yazı ve Fotoğraf: Özgür SUNAY

HONDA CİVİC SEDAN TEST FOTOĞRAF GALERİSİ:

 

Diğer Haberler

Citroen mart ayında da birbirinden özel kredi koşulları

Citroën, üstün konforlu ve gelişmiş teknolojiye sahip modellerini mart ayında da birbirinden özel kredi koşulları ve fiyat teklifleriyle sunuyor. Yeni Citroën C4’ün benzinli motor...

Roket Adam’ın arabası açık artırma için gün sayıyor

Bir zamanlar müzik efsanesi Sir Elton John'a ait olan bir Aston Martin, 9 Çarşamba günü çekiç altına girdiğinde hayranları ve otomobil tutkunları arasında doğru notayı...

Petrol iki yılın en düşük seviyesinden hafifçe toparlandı

Petrol fiyatları, ABD Başkanı Donald Trump'ın tarife muafiyetlerinin piyasa gerilimlerini hafifletmesinin ardından Perşembe günü hafif bir artış gösterdi ve bir önceki seansta görülen Aralık...

Brent petrolün varili 69,63 dolardan işlem görüyor

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 69,63 dolardan işlem görüyor. Dün 71,08 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı, günü 69,32 dolar seviyesinde tamamladı. Brent...

BYD’nin TANG modeli Türkiye’de satışa sunuldu

BYD, amiral gemisi SUV modeli TANG'i, Türkiye pazarında satışa çıkardı. Şirketten yapılan açıklamaya göre, 7 kişilik, dört tekerlekten çekişli elektrikli model, en üst donanım...

Skoda, Kodiaq RS modelini Türkiye’de satışa sundu

Skoda'nın içten yanmalı motora sahip RS modeli Kodiaq RS, martta Türkiye'de satışa sunuldu. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Yeni Kodiaq RS, 5 milyon 599 bin 900...

Aprilia Racing’in Buriram’daki yoğun sprinti

Aprilia Racing'in 2025 sezonunun ilk sprint yarışı bolca heyecan getirdi. Marco Bezzecchi bitiş çizgisini on ikinci sırada geçerken, sakatlanan Jorge Martín'in yerine geçen Lorenzo...

Country News Categories - UK

Rocket Man’s ride rocks up for auction by Sir Elton John

An Aston Martin once owned by music legend Sir Elton John is due to hit the right note with fans and car enthusiasts when it goes...

Paws-itive news for dog lovers

Paws-itive news for dog lovers: New research shows dogs prefer electric cars for stress-free journeys  It’s official – dogs really do feel more relaxed and...

USA

Oil slightly rebounds from two-year low amid Trump’s tariff exemptions

Oil prices slight increased on Thursday after US President Donald Trump's tariff exemptions eased market tensions, rebounding from their lowest level since December 2021...

Stellantis Names New Head of North America Communications

Stellantis today announced the appointment of Kaileen Connelly to Senior Vice President of North America Communications, effective March 10. In her new role, Connelly...

DE

Dreifach-Sieg für Alfa Romeo bei „BEST CARS“

Wieder ein Triple für Alfa Romeo: Wie schon im vergangenen Jahr feiert die italienische Marke einen Dreifachsieg beim Wettbewerb „BEST CARS“. Die Leserinnen und...

Abarth 500e gewinnt beim Wettbewerb „Best Cars“

Erneuter Sieg für Abarth bei der jährlichen Wahl der „Best Cars“: Der elektrisch angetriebene Abarth 500e wurde von den Leserinnen und Lesern des Fachmagazins...

IT

Hyundai Italia, Montibeller capo Marketing e Comunicazione

Hyundai Italia annuncia la nomina di Matteo Montibeller a Head of Marketing & Communication Department. Montibeller, 42 anni, è laureato in Economia all'Università Cattolica e...

Kia UK, Steve Hicks è stato nominato Direttore Marketing

Kia UK annuncia due importanti cambiamenti nel suo team di management senior, al fine di preparare l'azienda alla sua strategia Take the Lead per...

FR

Stellantis annonce un changement de direction pour la marque Jeep en Europe

AMSTERDAM, février 2025 – Stellantis a annoncé aujourd’hui que Fabio Catone succédera à Eric Laforge en tant que responsable de la marque Jeep® en...

DS N°8 PALLAS FWD à partir de 59 200€

Inspirée du concept DS AERO SPORT LOUNGE, DS N°8 exprime une vision progressiste de la grande carrosserie française. DS N°8 s’inscrit pleinement dans l’avant-gardisme...

Citroen mart ayında da birbirinden özel kredi koşulları

Citroën, üstün konforlu ve gelişmiş teknolojiye sahip modellerini mart ayında da birbirinden özel kredi koşulları ve fiyat teklifleriyle sunuyor. Yeni Citroën C4’ün benzinli motor...

Roket Adam’ın arabası açık artırma için gün sayıyor

Bir zamanlar müzik efsanesi Sir Elton John'a ait olan bir Aston Martin, 9 Çarşamba günü çekiç altına girdiğinde hayranları ve otomobil tutkunları arasında doğru notayı...

Petrol iki yılın en düşük seviyesinden hafifçe toparlandı

Petrol fiyatları, ABD Başkanı Donald Trump'ın tarife muafiyetlerinin piyasa gerilimlerini hafifletmesinin ardından Perşembe günü hafif bir artış gösterdi ve bir önceki seansta görülen Aralık...

Brent petrolün varili 69,63 dolardan işlem görüyor

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 69,63 dolardan işlem görüyor. Dün 71,08 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı, günü 69,32 dolar seviyesinde tamamladı. Brent...

BYD’nin TANG modeli Türkiye’de satışa sunuldu

BYD, amiral gemisi SUV modeli TANG'i, Türkiye pazarında satışa çıkardı. Şirketten yapılan açıklamaya göre, 7 kişilik, dört tekerlekten çekişli elektrikli model, en üst donanım...

Skoda, Kodiaq RS modelini Türkiye’de satışa sundu

Skoda'nın içten yanmalı motora sahip RS modeli Kodiaq RS, martta Türkiye'de satışa sunuldu. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Yeni Kodiaq RS, 5 milyon 599 bin 900...