Tofaş, “2021 Yılı Faaliyet Raporu”nu yayınladı

®
Çok Okunanlar

Audi Formula 1 Takımı’nın resmi giyim ortağı adidas

Audi Formula 1 Takımı'nın resmi giyim ortağı adidas oluyor. Her iki marka arasında gerçekleştirilen uzun vadeli iş birliği doğrultusunda, takım...

Banaz-Ahıskalı İkinci Zaferi Evinde Kazandı

2025 Türkiye Ralli Şampiyonası’nın da beşinci ayağı olan Odunpazarı ESOK Rally, Toksport WRT adına yarışan ev sahibi ekip Buğra Banaz-Onur...

Kerem Kazaz Şampiyona liderliğine devam ediyor

Team Petrol Ofisi sporcusu Kerem Kazaz, 12-14 Eylül tarihlerinde Eskişehir'de gerçekleşen zorlu Esok Rallisini genel klasmanda 4. sırada tamamlayarak...

Fransız CATP, Karsan’ın Yüzde 100 Elektrikli Minibüsü e-JEST’i Referans Ürün Listesine Aldı!

Toplu ulaşımda bir dünya markası haline gelen Karsan, Fransa’da önemli bir başarıya daha imzasını attı. Ülkenin Toplu Taşıma Satın...

“Can.ai ile mobilitenin ötesini yeniden kurguluyoruz”

Münih’teki IAA Mobility 2025’e ürün, tasarım ve teknolojileriyle katılan Togg, Microsoft Türkiye iş birliğiyle geliştirdiği yapay zekâ platformu Can.ai’yi...

MAİS A.Ş. Genel Müdürü Bahaettin Tatoğlu oldu

2016 yılından bu yana MAİS A.Ş. Genel Müdürü olarak görev yapan Dr. Berk Çağdaş, görevini Bahaettin Tatoğlu’na devretti. OYAK Otomotiv...

Otokar’dan Premium Pick-up: Tunland V9

Türkiye'nin öncü otomotiv üreticisi Otokar, hızlı bir başlangıç yaptığı pick-up pazarındaki başarısını, ailenin yeni üyesi Foton Tunland V9 ile...

Tofaş, “2021 Yılı Faaliyet Raporu”nu yayınladı…

Şirket, pandeminin ve küresel tedarik sorunlarının devam ettiği 2021 yılında, çalışanlarının ve paydaşlarının sağlını ön planda tutarak, işlerinin devamlılığını başarılı şekilde sağladı. İş sonuçlarını ve paydaşlarına yarattığı değeri sürekli geliştirme hedefiyle ArGe, dijital dönüşüm, müşterilerine yönelik mobilite hizmetleri ve çalışanlarının yetkinlik gelişimine olan yatırımlarına devam devam etti…

Rapor kapsamındaki değerlendirmesinde Tofaş’ın, pandemiyle artan küresel belirsizliklerin doğurduğu riskleri ve bunların berâberinde gelen iş fırsatlarını başarıyla yönettiğine değinen Koç Holding ve Tofaş Yönetim Kurulu Başkanı Ömer M. Koç, “Şirketimizin olumlu mâli neticeleri de bunu teyit eder nitelikte. Rekabetçi üretim ve öncü ArGe yetkinliklerini sürekli geliştiren Tofaş, dünyanın en büyük 3’üncü otomotiv üreticisi olarak kurulan Stellantis Grubu bünyesindeki güçlü konumunu önümüzdeki dönemde pekiştirmeye devam edecektir” dedi.

Tofaş CEO’su Cengiz Eroldu ise şirketin zorlayıcı şartlarla karşılaşılan 2021 yılını başarılı performansını koruyarak geride bıraktığına vurgu yaptı. Eroldu “Önümüzdeki dönemde deneyimimiz, çalışanlarımız, üretim ve ArGe yetkinliklerimizle müşteri deneyimini daha da ileriye taşımaya, çalışanlarımızın yeni nesil yetkinlik ihtiyaçlarına göre gelişimine ve çevre etkimize yönelik alanlara yatırım yapmaya devam edeceğiz. Dijital teknolojilerle güçlendirdiğimiz kaliteli ve hızlı hizmet anlayışımız, yeni mobilite çözümlerimiz ve bağlanabilirlik alanındaki yeni yatırımlarımızla rekabetçiliğimizi perçinleyeceğiz.” dedi.

Tofaş, 2021 yılına ilişkin faaliyet raporunu yayınladı. Şirket, geçtiğimiz yıl başarılı finansal ve faaliyet sonuçlarına ulaşırken, ArGe, dijital dönüşüm, mobilite hizmetleri ve çalışanlarının yetkinlik gelişimine olan yatırımlarına devam devam etti.

Koç Holding ve Tofaş Yönetim Kurulu Başkanı Ömer M. Koç: “Pandemi, küresel ekonomiyi farklı boyutlarda etkiliyor.”

Koç Holding ve Tofaş Yönetim Kurulu Başkanı Ömer M. Koç, Pandemiyle birlikte başlayan yaşam deneyiminin ikinci yılında, yeni alışkanlıkların bazılarının günlük rutine dönüştüğünü belirtti. Dünyanın sağlık ve ekonomiye dair birçok zorluğa göğüs germek durumunda kaldığına değinen Koç, ekonomilerde kapanmalar nedeniyle ertelenmiş olan talebin 2021 yılında normalleşme adımlarıyla birlikte hızla devreye girdiğini vurguladı. Arz yönündeki yetersizliklerden dolayı küresel hammadde ve emtia fiyatlarının rekor artışlar gösterdiğine, enerji fiyatlarının önemli ölçüde yükseldiğine de değinen Ömer M. Koç; bilhassa çip tedarikindeki sorunların, yüksek teknoloji ürünlerinin üretiminde ciddi aksaklıklara neden olduğuna değindi.

“2021 yılını zorlu geçiren otomotiv sektörü ülke ihracatında 16 yıldır aralıksız sürdürdüğü liderliğini korudu”

2021 yılında küresel otomotiv sektörünün tedarik darboğazlarından önemli ölçüde etkilendiğine vurgu yapan Ömer M. Koç, Türk otomotiv sektörünün toplam üretimi 2021’de önceki yıla göre yüzde 2 azalarak 1 milyon 276 bin adet düzeyinde gerçekleşti. Otomotiv sanayinin 2021 yılı ihracatı 25 milyar ABD doları seviyesinde gerçekleşirken, sektörün ülkemizin toplam ihracatından aldığı pay yüzde 11 oldu. Böylece ihracatta yine ilk sırada yer alan otomotiv sektörü, 16 yıldır aralıksız sürdürdüğü liderliğini korudu. Bulunurluk sorunları nedeniyle ülkemizdeki otomobil ve hafif ticari araç toplam satışları bir önceki yıla kıyasla yüzde 4,6 oranında azalarak 737 bin 350 adet olarak gerçekleşti.” ifadelerini kullandı.

 “Tofaş pazardaki güçlü konumunu korumaktadır” 

Tofaş’ın, pazardaki güçlü konumuna değinen Ömer M. Koç;Tofaş, zorluklara rağmen 2021 yılında 228 bin 810 üretim adedine ulaştı ve 113 bin 834 araçla ülkemiz otomotiv ihracatının yüzde 12’sini gerçekleştirdi. Türkiye binek ve hafif ticari araç pazarında yüzde 16,9 pay elde eden şirketimiz, Fiat markasıyla pazardaki liderliğini üçüncü yılına taşıdı. Yenilenmiş model ailesini yılın başında satışa sunduğumuz Fiat Egea, tüm gövde seçenekleriyle 6 yıl üst üste “Türkiye’nin en çok tercih edilen otomobili” olarak önemli bir başarı elde etti. Fiat Doblò ise “Türkiye’nin en çok tercih edilen hafif ticari aracı” oldu” dedi.

Tofaş’ın, pandemiyle artan küresel belirsizliklerin doğurduğu riskleri ve bunların berâberinde gelen iş fırsatlarını büyük bir başarıyla yönettiğine de değinen KoçTofaş’ın olumlu mâli neticeleri de bunu teyit eder nitelikte. Rekabetçi üretim ve öncü ArGe yetkinliklerini sürekli geliştiren şirketimiz, dünyanın en büyük 3’üncü otomotiv üreticisi olarak kurulan Stellantis Grubu bünyesindeki güçlü konumunu önümüzdeki dönemde pekiştirmeye devam edecektir” dedi.

“Daha iyi bir geleceği hazırlamak bizim elimizde” 

Koç Topluluğu’nun gelecekte faaliyetlerine yön verecek temel dinamiklerin dijitalleşme ve yeşil dönüşüm olacağını sözlerine ekleyen Ömer M. KoçDijitalleşme, küresel ekonomik büyümeyi sağlayan en önemli faktör haline gelirken, rekabetin oyun sahasını da sınırlar ötesine genişletiyor. Giderek daha somut uluslararası taahhütlerle şekillenen yeşil dönüşüm süreci de dijitalleşmeden bağımsız değildir. Yeşil dönüşümü mümkün kılacak yeniliklerin önemli bölümü dijital teknolojilere bağlı olarak gelişiyor. Bu süreçleri birbirini tetikleyecek ve hızlandıracak iki ana akım olarak görmeliyiz. Nitekim, en büyük dış ticaret ortağımız Avrupa Birliği de yeni büyüme stratejisini ‘ikiz dönüşüm’ adını verdiği bu dinamikler üzerine kurgulamaktadır. Koç Topluluğu, ilgili küresel platformlarda bu konulardaki gelişmeleri yakından takip ederek değişime yön verme sorumluluğuyla hareket ediyor. Öncü çalışmalarıyla fark yaratan Tofaş da Topluluk çapında yürüttüğümüz dijital dönüşüm, inovasyon, çevik yönetim ve karbon dönüşümü gibi birbirini tamamlayan programlar sayesinde geleceği güçlü bir şekilde karşılamak için çalışmayı sürdürecek, yeni fırsat alanlarında katma değer yaratmaya odaklanacaktır. Diğer yandan, Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri doğrultusunda, bulunduğumuz coğrafyanın ihtiyaç, beklenti ve öncelikleriyle uyumlu toplumsal sorumluluk projelerimize kararlılıkla devam edeceğiz. Bir asırlık kurumsal değerlerimizle, memleketimiz için daha iyisini yapmanın her koşulda mümkün olduğu bilinciyle çalışmayı sürdüreceğiz” diyerek sözlerini noktaladı.

Tofaş CEO’su Cengiz Eroldu: “Fiat, 3 yıldır ülkemizin en çok tercih edilen markası, Egea ise lansmanından bugüne 6 yıldır en çok tercih edilen otomobil oldu”

Tofaş CEO’su Cengiz Eroldu ise şirketin zorlu şartlarda, hızlı değişimleri en iyi şekilde yönetme tecrübesiyle, başta çalışanlar olmak üzere tüm paydaşlarının sağlığını ön planda tutarak, işin başarılı şekilde devamlılığını sağladığını vurguladı.  Tofaş’ın 2021 yılı performansına değinen ErolduŞirketimiz gerçekleştirdiği üretim ile sektörün yüzde 17’sini temsil ederken, yurt içi Fiat marka satışlarımızda yüzde 97 yerli üretim payı ile lider oldu” dedi.

Egea’nın, 2021 yılında Türkiye’nin en çok tercih edilen otomobili olmaya devam ederek, 2015’ten itibaren liderliğini koruduğunu sözlerine ekleyen ErolduGeçtiğimiz yıl yenilenen Egea Ailesi ile eş zamanlı olarak satışına başladığımız Egea Cross, aile içerisinde en çok tercih edilen ikinci model oldu. Cross aynı zamanda Otomotiv Gazetecileri Derneği (OGD) tarafından düzenlenen 2021 yılı ‘Türkiye’de Yılın Otomobili’ ödülünü de kazandı. 2021 yılının en çok tercih edilen hafif ticari aracı ise Fiat Doblò oldu. Ayrıca 2021 yılında Fiat’ın ikonik modeli 500 ve Panda’nın hibrit modelleri ile Jeep Renegade ve Maserati Levante Hybrid’i satışa sunarak pazardaki rekabetçi konumumuzu da güçlendirmiş olduk. 2021 yılı finansal performansımızı değerlendirdiğimizde; Tofaş’ın 2021 yılı gelirleri bir önceki yıla göre yüzde 26 oranında yükselerek 29.684 milyon TL, net kârı geçen yıla kıyasla yüzde 83,9 artarak 3,3 milyar TL’ye ulaştı” dedi.

“Ülkemizin önde gelen ArGe merkezlerinden biri olarak yatırımlarımızı sürdürüyoruz”

Tofaş ArGe’nin küresel ürün projelerinde önemli rol üstlenerek Türkiye ekonomisine, sanayi ve ArGe birikimine katma değer sağlamayı sürdürdüğünü söyleyen Cengiz ErolduYeni ürün geliştirme yetkinlikleri ve bünyesindeki laboratuvarların yüksek teknolojisi ve çeşitliliğiyle Stellantis Grubu’nun önemli ArGe merkezlerinden biri olan Tofaş, 2021 yılı içerisinde Egea Cross Wagon modelini geliştirme ve Fiorino iyileştirme faaliyetlerini yürüttü. Ayrıca Stellantis ArGe projelerine de destek verdi. Tofaş ArGe’nin 2021 itibarıyla yer aldığı AB araştırma projeleri sayısı 29’a ulaştı. Yenilikçi çalışmalarımız sonucunda, 39 adet yeni patent başvurusu gerçekleştirdik. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nın ArGe ve Tasarım Merkezleri Performans Endeksi Ödülleri kapsamında, Büyük ArGe Merkezleri kategorisinde 2’nci seçilerek, sıralamadaki tek otomotiv firması olduk.  Turkishtime tarafından hazırlanan “ArGe 250, Türkiye’nin En Çok Ar-Ge Harcaması Yapan Şirketleri” araştırması kapsamında ise genel sıralamada en fazla ArGe harcaması yapan ilk 3 firma arasında yer aldık” dedi.

“Sürdürülebilir gelecek için değer yaratmaya odaklıyız”

Cengiz Eroldu, Tofaş’ın sürdürülebilir değer üretim modeliyle ve uygulamalarıyla BİST Sürdürülebilirlik Endeksi’nde yer almaya devam ederken, çevresel, sosyal ve yönetimsel performans karnesini de sürekli iyileştirdiğini söyledi. ErolduDöngüsel ekonomiyi destekleyen ve düşük karbon ekonomisine geçiş kapsamında çalışmalarına hız verirken, tedarikten başlayarak tüm üretim süreçlerinde çevre etkisini azaltmayı, kaynakları ve enerjiyi sorumlu kullanmayı ve korumayı, verimliliği artırmayı, hedeflemekte ve bu doğrultuda gerekli iyileştirmeleri sürdürmekteyiz. Üretimde Sıfır Atık Yönetim Sistemimiz ile Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından verilen Sıfır Atık Belgesi’ne sahibiz. ArGe çalışmalarımızla, Stellantis’in stratejileri ve yeni ürün geliştirme faaliyetleri doğrultusunda elektrifikasyonlu ürün projelerine de destek sağlıyoruz. Karbon nötr tesis olma yolundaki çalışmalarımızı orta ve uzun vadeli yol haritamızla sürdürmekteyiz. dedi.

Cengiz Eroldu ayrıca şirketin dijital dönüşüm kapsamında, üretkenlik amaçlı dijital optimizasyon uygulamalarıyla akıllı fabrikaya yönelik çalışmalara hız verdiğini söyledi. ErolduÜrün ve hizmetlerde dijitalleşme ile de müşterilerin hayatlarını kolaylaştıran faaliyetlerimize hız verdik. Satış ve satış sonrası hizmetlerimizi online ortama da taşımanın yanında, ülkemizdeki en geniş kapsamlı bağlanabilirlik teknolojisi olan Fiat Yol Arkadaşım Connect uygulaması kapsamında yeni hizmetleri müşterilerimizin kullanımına sunduk” dedi.

Ülke ekonomisi ve toplum için artı değer yaratacak sosyal sorumluluk projelerine odaklanarak; gelecek nesillere yatırım, kapsayıcılık ve çeşitlilik ile kültürel mirası koruma alanlarında hayata geçirilen uzun soluklu projeleri kararlılıkla sürdürdüklerine değinen Eroldu Önümüzdeki dönemde deneyimimiz, çalışanlarımız, üretim ve ArGe yetkinliklerimizle müşteri deneyimini daha da ileriye taşımaya, çalışanlarımızın yeni nesil yetkinlik ihtiyaçlarına göre gelişimine ve çevre etkimize yönelik alanlara yatırım yapmaya devam edeceğiz. Dijital teknolojilerle güçlendirdiğimiz kaliteli ve hızlı hizmet anlayışımız, yeni mobilite çözümlerimiz ve bağlanabilirlik alanındaki yatırımlarımızla rekabetçiliğimizi perçinleyeceğiz” diyerek sözlerine son verdi.

Diğer Haberler

Güney Kore, Hyundai fabrikası baskınında gözaltına alınan işçilerin serbest bırakılıp evlerine bırakacağını söyledi

Federal ve göçmenlik büroları geçen hafta Georgia'daki tesiste düzenlenen operasyonda yüzlerce Güney Koreli işçiyi tutukladı. Başkan Lee Jae Myung'un ofisi yaptığı açıklamada, Hyundai tesisine düzenlenen...

Rapora göre Chery Auto, 17 Eylül’de 18 milyar ABD doları hedef değerlemeyle halka arz planlıyor

Çin'in önde gelen otomobil üreticilerinden biri olan Auto, 140 milyar HKD (18 milyar ABD Doları) hedef değerlemeyle ilk halka arzına (IPO) 17 Eylül'de başlayacak. Şirket,...

Toyota, Dijital Ekran Sorununu Çözmek İçin Yaklaşık 591,000 Aracı Geri Çağırıyor

Toyota ve Lexus sahipleri için, 12.3 inçlik dijital gösterge paneli ekranlarında sorunlar yaşandı, yani kararabilir, bu açıkça oldukça büyük bir sorun olabilir ve şu...

Stellantis’in yakıt pompası sorunu nedeniyle 53.000’den fazla ABD aracını geri çağıracağını söyledi

Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) Salı günü yaptığı açıklamada, Chrysler'in sahibi Stellantis'in yakıt pompasındaki bir sorun nedeniyle ABD'de 53.849 aracı geri çağırdığını ve...

Togg’un ikinci modeli T10F 1 milyon 860 bin TL satışa sunuldu

Togg’un ikinci modeli T10F satışa sunuldu... Türkiye’nin mobilite alanında hizmet veren küresel teknoloji markası Togg, ikinci akıllı cihazı T10F’i Türkiye’de siparişe açtı. Sadece Togg’un dijital...

Continental’den Avrupa Hareketlilik Haftası’nda Sürdürülebilir Mobilite Taahhüdü

Sürdürülebilir mobilitenin öncüsü Continental, Avrupa Hareketlilik Haftası’nda geleceğin şehirlerine ilham veriyor. Yenilenebilir ve geri dönüştürülmüş hammaddelerle geliştirilen lastikleri, ISCC PLUS sertifikalı üretim süreçleri ve...

Bridgestone, Lamborghini Fenomeno’nun Resmi Lastik Tedarikçisi

Brisa’nın global ortağı Bridgestone, Lamborghini'nin yeni Fenomeno süper otomobili için resmi lastik tedarikçisi olarak seçildi. Lamborghini’nin 20. yıl dönümünü kutlamak için tasarlanan otomobil, sınırlı sayıda,...