Stellantis Atessa, persi 1.600 lavoratori in quattro anni

®
Çok Okunanlar

BMW Golf Cup 2025 Türkiye Elemeleri Başlıyor

Borusan Otomotiv'in Türkiye distribütörü olduğu BMW’nin dünyanın en yüksek sporcu katılımına sahip golf turnuvası BMW Golf Cup 2025 Türkiye...

Toyota, Dijital Ekran Sorununu Çözmek İçin Yaklaşık 591,000 Aracı Geri Çağırıyor

Toyota ve Lexus sahipleri için, 12.3 inçlik dijital gösterge paneli ekranlarında sorunlar yaşandı, yani kararabilir, bu açıkça oldukça büyük...

Tesla Mobil Container Store, ilk kez Türkiye’de Akbatı’da

Akbatı, 14’üncü yıl kutlamaları kapsamında Türkiye’nin ilk Tesla Mobil Container Store mağazasına ev sahipliği yapıyor. 31 Aralık tarihine kadar...

Maceracı Ruhlar İçin Hyundai INSTER Cross Satışta

Hyundai Motor Türkiye, A-SUV segmentindeki kompakt elektrikli modeli INSTER’dan sonra INSTER Cross’u da satışa sunarak elektrikli araç pazarındaki varlığını...

Continental’den Avrupa Hareketlilik Haftası’nda Sürdürülebilir Mobilite Taahhüdü

Sürdürülebilir mobilitenin öncüsü Continental, Avrupa Hareketlilik Haftası’nda geleceğin şehirlerine ilham veriyor. Yenilenebilir ve geri dönüştürülmüş hammaddelerle geliştirilen lastikleri, ISCC...

Katrin Adt, Dacia’nın CEO’su olarak atandı

Dacia markasının CEO'su olarak atandığını duyurdu. Şirketten ayrılan Denis Le Vot'un yerini alan Katrin Adt, grubun Yönetim Komitesine katılıyor ve...

Stellantis’in yakıt pompası sorunu nedeniyle 53.000’den fazla ABD aracını geri çağıracağını söyledi

Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) Salı günü yaptığı açıklamada, Chrysler'in sahibi Stellantis'in yakıt pompasındaki bir sorun nedeniyle ABD'de...

Lo stabilimento Stellantis di
Atessa ha perso 1.600 lavoratori dal 2021 ad oggi con una
riduzione della produzione da 310 mila fino a 192 mila furgoni
nel 2024: secondo gli esperti l’impianto, nonostante tutto, è
rimasto il punto di forza del gruppo. Il dato è emerso nel corso
del convegno sulla crisi del settore automotive al Val di Sangro
Expo. “Questo territorio è il cuore pulsante dell’economia
regionale – dichiara il sindaco di Atessa Giulio Borrelli
davanti ai segretari nazionali di Fim, Fiom, Uilm,
amministratori regionali e lavoratori -. La tempesta
dell’automotive ci investe in pieno e le cause sono complesse,
tra i limiti del Green Deal europeo, la forte concorrenza cinese
contro cui, con l’elettrico abbiamo, già perso, e le scelte
industriali dei grandi gruppi”. Gran parte del dibattito si è
concentrata sulla sfida della transizione elettrica. Il
responsabile automotive Confindustria Medio Adriatico, Marco
Matteucci, ha ricordato che “le auto ibride sono passate dal 30
al 45% delle vendite in due anni. Il mercato ci dice che un
occhio all’ambiente c’è, ma non possiamo pensare a una rete che
parli solo elettrico se non ci sono infrastrutture adeguate.
   
Tornare indietro significherebbe ritrovarsi in un passato che
non esiste più, dobbiamo invece gestire la riconversione con più
investimenti e nuove competenze”. Per il segretario nazionale
di Fiom Samuele Lodi “parlare di automotive in Italia significa
parlare di Stellantis, oggi ottavo produttore in Europa, 20 anni
fa il secondo. La transizione, così come voluta dall’Europa, è
stata fatta contro i lavoratori. L’Ue, dopo le imposizioni, non
è stata coerente, ma è di Stellantis la responsabilità del
disinvestimento progressivo nel nostro paese”. Il segretario
generale Uilm, Rocco Palombella, ha parlato di un “vero e
proprio disastro legato alla transizione, che ha provocato un
effetto panico. Gli autosaloni sono pieni di auto elettriche
cinesi dai bassi prezzi, a partire da cinquemila euro, mentre
una Fiat 500 ne costa 30 mila. Gli incentivi non bastano se la
gente non ha i soldi. Caro Filosa anziché parlare al Governo,
vieni a parlare negli stabilimenti, ai lavoratori, alle
famiglie”. Secondo il coordinatore nazionale Fim, Stefano
Boschini “il ‘piano’ Tavares di anticipare la transizione è
fallito. Oggi la maggior parte degli stabilimenti sono fermi,
tranne Pomigliano e Atessa. Il costo esorbitante dell’energia ha
fatto il resto, anche quello di mettere in stand by il progetto
della gigafactory di Termoli. Le batterie, Stellantis, le ha
messe in produzione in Spagna”.
   

ITALIA

Diğer Haberler

İsveç’te Otonom Toplu Ulaşım Karsan Otonom e-ATAK

İsveç’te Otonom Toplu Ulaşım Karsan Otonom e-ATAK ile Başladı “Mobilitenin Geleceğinde Bir Adım Önde” olma vizyonuyla bir dünya markası olan Karsan, dünya çapında gerçekleştirdiği başarılarına...

Otomotiv şirketlerinin yüzde 86’sı yapay zekâya yatırım yapıyor

KPMG'nin “Küresel Otomotiv Yöneticileri” anketine göre sektördeki her üç yöneticiden biri üç yıl içinde iş modellerinin tamamen değişeceğini öngörürken, otomotiv şirketlerin yüzde 86'sı yapay...

Aon, Formula 1takımı Scuderia Ferrari HP’nin sponsoru oldu

Aon, Formula 1'in en köklü takımlarından Scuderia Ferrari HP ile uzun süreli bir sponsorluk anlaşması imzaladı. Monza'daki İtalya Grand Prix'siyle başlayan iş birliği; hız,...

TÜSED’den Yedek Parça Tedarik Süreçlerine Dair Çözüm Çağrısı

60 Milyar TL’lik Yedek Parça Tedariki Sigorta Eksperlerinin Yönetiminde TÜSED Türkiye Sigorta Eksperleri Derneği Yönetim Kurulu, sigorta sektöründe kritik öneme sahip olan yedek parça tedarik...

BMW ConnectedDrive ve MINI Connected ile

BMW ConnectedDrive ve MINI Connected ile Geleceğin Mobilite Deneyimi Borusan Otomotiv’de Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği BMW ve MINI markalı 40 bin bağlantılı otomobil, sürücülerine...

BYD Türkiye, “Teknoloji Şovu”na TEKNOFEST İstanbul’da Devam Etti

YD Türkiye, Kemerburgaz’da inşa ettiği özel alanda YANGWANG U8 ve YANGWANG U9’un benzersiz yeteneklerini sergilediği nefes kesen teknoloji şovunun ardından, şimdi de bu modelleri...

BMW Golf Cup 2025 Türkiye Elemeleri Başlıyor

Borusan Otomotiv'in Türkiye distribütörü olduğu BMW’nin dünyanın en yüksek sporcu katılımına sahip golf turnuvası BMW Golf Cup 2025 Türkiye Elemeleri, 17 – 21 Eylül...