Pirelli concludes Monza test with Sainz and Hadjar

®
Çok Okunanlar

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda bir showroom, teslimat merkezi,...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak noktalarından biri, Renault'nun elektrikli...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar Bütçesi'nde, eVED olarak bilinen  Elektrikli...

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların satışının son tarihiyle ilgili...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli kompakt otomobilleri için yılda...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi ve düzenleyici reformlar savunuyor....

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam ediyor. Bu kapsamda markanın...

Pirelli’s two-day test at Monza focusing on developing the 2026 compounds ended with a half-day of track action today. Carlos Sainz in the Williams and Isack Hadjar for Racing Bulls lapped in the afternoon, trying a version of the Cinturato Intermediate tyres before switching back to the softer dry tyres from the range.

The wet track, caused by the rain which fell on the circuit throughout the morning, gave the chance to test in real-life conditions a solution for the Intermediate tyres that had already been tested at Fiorano – when the track was artificially dampened thanks to the irrigation system at the Italian circuit. Today’s work, other than evaluating the best options for the C4, C5 and C6 compounds, will thus also allow for a deeper analysis of the crossover phase between intermediates and slicks.

Carlos Sainz completed 57 laps, with a best time of 1’22’’108 on lap 24. Isack Hadjar stopped the clock at 1’23’’825 on lap 30 of 56. The ambient temperatures were within the range of 20°C and 25°C, while the tarmac went from 27°C to 32°C.

Adding in the laps completed yesterday, which were all on slick tyres courtesy of the same two drivers plus Max Verstappen and Yuki Tsunoda for Red Bull and Felipe Drugovich for Aston Martin, in these two days of testing at Monza Pirelli has amassed an overall total of 467 laps for a total of 2,705 kilometres.

Today’s testing was limited to the afternoon since, given the unfavourable weather forecast, the two teams involved had accepted bringing forward half a day of dry running to yesterday.

As a result Pirelli has nonetheless managed to collect the necessary data to proceed with the development of the slick compounds to be used next season, which will have to be homologated by December 15.

Williams took to the track with a mule car derived from the current FW47 while the Racing Bulls used a modified version of its VCARB01 from 2024. The modifications to the car were necessary to be able to fit the prototype tyres, which are slightly narrower compared to this year’s tyres, while keeping the same diameter.

The slick tyre testing will return at the end of September to the Mugello circuit and then for two more days after the race weekend in Mexico City. In Italy the harder tyres from the range will be finalised while in Mexico the softer tyres will again be put to the test.

These dates are the last two on Pirelli’s development calendar for 2025 and they will be followed by the usual end-of-season testing scheduled for December in Abu Dhabi.

Diğer Haberler

FIAT Professional Büyük Aralık Kampanyası…

FIAT Professional’dan 1 Milyon TL’ye 0 Faizli Kredi FIAT Professional, aralık ayına özel, cazip finansman teklifleri sunuyor.‘Büyük Aralık Kampanyası’  kapsamında; model bazlı 1 milyon TL’ye...

Yeni Ope lMokka GSE 2025 Altın Direksiyon Ödülü

Opel MokkaGSE'ye Altın Direksiyon Ödülü...  Alman otomobil üreticisi Opel, kısa bir süre önce tanıttığı yüksek performanslı elektrikli aracı Mokka GSE ile ödül koleksiyonuna bir yenisini...

Otomotiv Sanayii Derneği 2025 İlk 11 Aylık Verileri…

Yılın İlk 11 Aylık Döneminde Üretim Yüzde 4, İhracat Yüzde 5 Büyüdü! Otomotiv Sanayii Derneği (OSD)2025 yılının ilk 11 aylık dönemine ilişkin verileri açıkladı....

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların satışının son tarihiyle ilgili kritik kararını, güçlü siyasi ve...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak noktalarından biri, Renault'nun elektrikli araç bölümü Ampere'nin platformuna dayanan...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli araç aracını 800 milyon ringgit (yaklaşık 167 milyon euro)...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda bir showroom, teslimat merkezi, servis merkezi ve şarj istasyonu...

Govt releases terms of reference for Electric Car Discount review

The Albanese Government has released the terms of reference for the statutory review of the...
Geely opens world’s largest auto safety lab

Geely opens world’s largest auto safety lab

Chinese car giant Geely auto Group opened its latest facility in Hangzhou Bay, Zhejiang, China....
Rivian reveals hands-free tech and smart assistant

Rivian reveals hands-free tech and smart assistant

The race to build the smartest electric cars just got a serious boost from Rivian....
Ford F-150 Lightning is Officially Dead But Will Return as Extended-Range EV

Ford F-150 Lightning is Officially Dead But Will Return as Extended-Range EV

Ford confirmed on Monday the discontinuation of the F-150 Lightning, whose production had been suspended indefinitely...
How Ford nailed infotainment without reinventing the wheel

How Ford nailed infotainment without reinventing the wheel

Infotainment is a major part of the modern vehicle. Most cars, trucks, and SUVs you...
Dimentro DP-Pro review: World-first e-bike with a semi-solid-state battery

Dimentro DP-Pro review: World-first e-bike with a semi-solid-state battery

Battery has been improving rapidly over the past few years with new technology emerging on...
Audi signs patent licensing agreement with Oppo

Audi signs patent licensing agreement with Oppo

Today, Oppo Chief Product Officer Pete Lau has announced that his company has reached a...

Brussels Postpones Announcement on the End of Internal Combustion Engines in 2035

The European Commission delays its crucial decision on the cut-off date for selling internal combustion...