Pirelli concludes Monza test with Sainz and Hadjar

®
Çok Okunanlar

Chery’nin Küresel Kullanıcılar ile Ortak Yaratım Hamlesi

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery,yılın en önemli etkinliklerinden 2025 Chery Uluslararası Kullanıcı Zirvesi ve Fikir Önderleri Forumu’nu tamamladı....

Rolls-Royce’dan 100 yıllık efsanesine özel koleksiyon

100 yıldır Phantom, dünyanın en etkili isimleri tarafından tercih edilen, başarı ve seçiciliğin nihai sembolü olarak tanınıyor. Efsanevi Phantom’un...

IVECO BUS ödüle layık görüldü

IVECO BUS, doğal gazla çalışan minibüslerin tedarikine yönelik en son Consip ihalesinin Lot 1'ini kazandı. Partide şehir içi araçlar...

BMW, Neue Klasse elektrikli ailesini hızlandırıyor

BMW, Neue Klasse elektrikli ailesini hızlandırıyor. iX3’ün yakaladığı ivmenin ardından şirket, daha ulaşılabilir konumlanan ama yine de etkileyici bir...

En Yakıt, Türk Hava Yolları Miles&Smiles ile ‘Her Şarj Yeni Bir Yolculuk’

Türkiye’nin elektrikli şarj ağı işletmeci lisansını alan ilk firma olan En Yakıt, Türk Hava Yolları (THY) Yolcu Programı Miles&Smiles...

Yılın Otomobili 2026 adayları: jüri süreci ve Brüksel’de final

Yarım asrı aşkın süredir düzenlenen uluslararası Yılın Otomobili seçimi, ilk kez 1964’te yapıldı. O günden bu yana yarışma, kalabalık...

Volkswagen, Września’daki tesisi yeni nesil elektrikli Crafter için büyütüyor

Volkswagen, Polonya’nın Września kentindeki tesisinin genişletileceğini resmen doğruladı; tamamen elektrikli Crafter’ın yeni nesli burada üretilecek. Saha için yeni bir...

Pirelli’s two-day test at Monza focusing on developing the 2026 compounds ended with a half-day of track action today. Carlos Sainz in the Williams and Isack Hadjar for Racing Bulls lapped in the afternoon, trying a version of the Cinturato Intermediate tyres before switching back to the softer dry tyres from the range.

The wet track, caused by the rain which fell on the circuit throughout the morning, gave the chance to test in real-life conditions a solution for the Intermediate tyres that had already been tested at Fiorano – when the track was artificially dampened thanks to the irrigation system at the Italian circuit. Today’s work, other than evaluating the best options for the C4, C5 and C6 compounds, will thus also allow for a deeper analysis of the crossover phase between intermediates and slicks.

Carlos Sainz completed 57 laps, with a best time of 1’22’’108 on lap 24. Isack Hadjar stopped the clock at 1’23’’825 on lap 30 of 56. The ambient temperatures were within the range of 20°C and 25°C, while the tarmac went from 27°C to 32°C.

Adding in the laps completed yesterday, which were all on slick tyres courtesy of the same two drivers plus Max Verstappen and Yuki Tsunoda for Red Bull and Felipe Drugovich for Aston Martin, in these two days of testing at Monza Pirelli has amassed an overall total of 467 laps for a total of 2,705 kilometres.

Today’s testing was limited to the afternoon since, given the unfavourable weather forecast, the two teams involved had accepted bringing forward half a day of dry running to yesterday.

As a result Pirelli has nonetheless managed to collect the necessary data to proceed with the development of the slick compounds to be used next season, which will have to be homologated by December 15.

Williams took to the track with a mule car derived from the current FW47 while the Racing Bulls used a modified version of its VCARB01 from 2024. The modifications to the car were necessary to be able to fit the prototype tyres, which are slightly narrower compared to this year’s tyres, while keeping the same diameter.

The slick tyre testing will return at the end of September to the Mugello circuit and then for two more days after the race weekend in Mexico City. In Italy the harder tyres from the range will be finalised while in Mexico the softer tyres will again be put to the test.

These dates are the last two on Pirelli’s development calendar for 2025 and they will be followed by the usual end-of-season testing scheduled for December in Abu Dhabi.

Diğer Haberler

Alfa Romeo Tonale 2026: İtalyan SUV tarzını koruyor

2026 Alfa Romeo Tonale, daha fazla versiyon, renk ve rafine tasarımıyla kompakt SUV segmentinde ilerliyor. Sportif karakterini korurken malzemeleri ve teknolojiyi geliştirmeyi başarıyor. Elektrikli...

Hibrit otomobillerin ömrü ne kadardır? Uzmanlar ne diyor?

Hibrit bir otomobilin ve aküsünün kaç yıl dayanabileceğini, ömrünü hangi faktörlerin etkilediğini ve daha uzun süre iyi çalışması için ona nasıl bakılacağını öğrenin. Hibrit otomobiller...

Karsan’dan İtalya Bari’ye 18 Metrelik Yüzde 100 Elektrikli 42 Adet e-ATA

Bari’de Elektrikli Toplu Taşımaya Karsan Damgası Dünyada toplu taşımanın dönüşümüne öncülük eden Karsan, İtalya Bari’de yeni bir ihaleyi daha kazandı. İtalya bayisi Kmobility iş birliğiyle...

Türk Otomotiv Aftermarketi Paris’te Küresel Sahneye Çıktı

Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği, otomotiv satış sonrası sektörünün en önemli uluslararası buluşma noktalarından biri olan Equip Auto Paris Fuarı’nda ilk kez...

Opel Otonom Araçlarda Yapay Zeka Destekli Aydınlatma

Opel ekibi, geleceğin araçlarının neler yapabileceğini göstermek amacıyla önce olası kullanım senaryolarını belirledi. Bunlar, “bir yaya veya farklı bir durumdan kaynaklanabilecek olası tehlike” ve...

Otomotiv Japon Devi Mazda’yı da Portföyüne Ekledi

Doğan Trend Otomotiv, portföyüne bir başka saygın global markayı daha ekleyerek Mazda Motor Europe ile yeni bir hizmet anlaşması imzaladığını duyurdu. Bu iş birliği...

MAXUS DELIVER L2H1 Versiyonu Türkiye’de…

Ticareti Konfor ve Verimlilikle Buluşturan MAXUS Ürün Gamını Genişletiyor!  Ülkemizde Doğan Trend Otomotiv tarafından temsil edilen Maxus, Türkiye hafif ticari araç pazarına yeni bir...