Otomotiv endüstrisinde dönüşüm vites yükseltiyor

®
Çok Okunanlar

Winter Command ve Winter Command Cargo lastik serileri

Türkiye'ye özel ürün portföyünü genişletmeye devam eden Goodyear, Winter Command ve Winter Command Cargo olmak üzere iki yeni lastik...

Automobilclub ‘den Continental Kalplere Dokunan Ödülü

Alman Otomobil Kulübü KS e.V. Enerji ve Çevre Ödülü’nü kazanan Continental, başarısını çocuk kalp hastalarına umut olarak taşıdı. Sürdürülebilirlik alanındaki öncü...

“Doğaya yatırım yapmaktan başka şansımız yok”

ALJ Türkiye Üst Yöneticisi (CEO) Ali Haydar Bozkurt, bu kampanyanın şirket bünyesinde satılan tüm araç markaları için sürekli uygulanacağını,...

Sıradaki Yetenek Halil İbrahim Karadavut

Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu (TOSFED) tarafından Uluslararası Otomobil Federasyonu (FIA) desteğiyle hayata geçirilen ve 12-16 yaş aralığındaki gençlerin ücretsiz...

Phinia, SEM’in Stratejik Satın Alımını Tamamladı

20 ülkedeki 44 noktada yaklaşık 13 bin çalışanıyla birinci sınıf yakıt ve elektrik sistemleri, satış sonrası ürünler ve çözümlerde...

Mercedes-Benz’de ikonik tasarım tamamen elektrikli GLC

Geleceğin yüzü: Mercedes-Benz’deki ikonik tasarımın yeni çağı tamamen elektrikli GLC ile başlıyor... Mercedes-Benz, otomotiv tarihinin en ikonik tasarım öğelerinden birini...

PEUGEOT cazip avantajlarla dolu ağustos ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu ağustos ayı kampanyasını başlattı....

Dijital transformasyonun etkilediği sektörlerin başında gelen otomotivde yaşanan değişim, hızını artırarak devamediyor. McKinsey & Company olarak, 2021’e ve sonrasına yön verecek trendleri, otomotiv sektörünün penceresinden incelediğimizde; hızlanan 4. Endüstri Devrimi’nin etkisi öne çıkıyor. Dijital destekli verimlilik artışına dayanan bu hızlanma,
pandemi sürecinde daha da belirgin hale geldi. Covid-19 krizi yapay zekâ ve dijitalleşme gibi alanlarda, bu geçişi birkaç yıla indirdi. Burada, şirketlerin yoğun baskı altında aceleyle yeni teknolojilere uyum sağlamaya çalışırken hata yapmadan ilerleyebilmeleri önem taşıyor. Bu nedenle liderlere; şu ana kadar yaptıkları iyi şeyleri yapılandırmalarını ve kurumsallaştırmalarını öneriyoruz. Yazılımlar, otomotiv endüstrisini hızla yeniden programlıyor Bu genel trendle birlikte, son yıllarda otomotiv endüstrisine dört ana trendin daha yön verdiğini söyleyebiliriz. Bunlar; otonom araçlar (Autonomous vehicles-AV), bağlanabilirlik (Connectivity), elektrifi kasyon (Electrifi cation) ve araç paylaşımı (Shared Mobility) olarak öne çıkıyor. Kısaca ACES olarak adlandırılan bu trendlerin dördü de büyük ölçüde gelişmiş yazılıma dayanıyor. Yan sanayisi, tedarikçileri ve yeni oyuncularıyla birlikte tüm sektörün, yazılım odaklı bu yeni değer zincirindeki kritik noktaların üzerine gitmesi gerekiyor.

Otomotiv endüstri dönüştükçe, yeterli yazılımlara sahip olmayan üreticilerin yaşayabileceği sorunlar listesi uzuyor. Örneğin, söz konusu şirketler; üretimi başlatmakta gecikmeler ya da bütçe aşımları gibi birçok önemli riskle karşı karşıya kalabiliyor. Bu üreticiler, söz konusu risklerin yanı sıra rekabette de daha yenilikçi ürünleri, pazara önceden getirebilen markaların ve sektöre yeni girenlerin gerisine düşebiliyor. Ayrıca, yazılım sorunlarının; büyük geri çağırmalara yol açması veya şirketleri, bilgisayar korsanlığı saldırılarından kaynaklanan müşteri güvenliği risklerine karşı savunmasız bırakması da mümkün.

Günümüzde, otomotiv endüstrisindeki liderlerin, yazılımın önemli olduğu gerçeğini görmesi gerekiyor. Zira yaptığımız araştırmalara göre; yazılım konusunda sektörde öncü konumdaki şirketlerin iş hacmi ve kalitesi, diğer şirketlere göre üç ile altı kat daha fazla olabiliyor. McKinsey & Company olarak, otomotiv sektöründeki mevcut yazılım karmaşıklığının
ve üretkenlik bilmecesinin üstesinden gelinebilmesi için dört boyutlu bir yaklaşım önerisi sunuyoruz. Bu yaklaşımda, yazılımların; hangi faaliyet konularında, hangi çalışma
alanlarında geliştirilmesi gerektiği, nasıl gerçekleştirileceği ve son olarak da nasıl etkinleştirileceğinin ortaya konması büyük önem taşıyor.

Elektrikli araçların şarj sistemleri için stratejik bir yaklaşım şart Bunların yanı sıra elektrikli araçların şarj imkânlarına ilişkin stratejik yaklaşımın, otomotiv sektörünün geleceğinde etkili olacak diğer bir konu olduğunu düşünüyoruz. Otomotiv sektörü hızla yeni modelleri piyasaya sürüyor. Sadece önümüzdeki iki yıl içinde hibritler de dâhil 250’den fazla yeni
modelin tüketiciyle buluşacağı öngörülüyor. 2030 yılında, yollardaki elektrikli araç sayısının 130 milyonu bulması bekleniyor. Bu gelişmelerin, genişletilmiş şarj sistemleriyle desteklenmesi şart. McKinsey olarak yaptığımız araştırma ve çalışmalara göre; bu hazırlıkların tamamlanması için, 2030 yılına kadar küresel ölçekte 110 ila 180 milyar dolar arası yatırım yapılması gerekiyor. Bu hazırlıklar, kamusal alanların yanı sıra evlerde de elektrikli araçların şarj edilebileceği bir dönüşümü de kapsıyor.

Mehmet Başer / McKinsey & Company Ortağı

Diğer Haberler

Otokar Testleri Başarıyla Geçen İlk Otonom Türk Aracı Oldu

OTOKAR'IN OTONOM e-CENTRO'SU, TÜV RHEINLAND TESTLERİNİ BAŞARIYLA GEÇTİ  Koç Topluluğu şirketlerinden Otokar'ın tamamen kendi mühendislik ve yazılım gücüyle geliştirdiği Otonom e-Centro, Macaristan'da TÜV Rheinland tarafından gerçekleştirilen...

Brisa, ikinci çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı

Brisa, güçlü markaları ve ürün portföyü ile premium segmentte büyüme kaydetti Brisa, 2025 yılının ikinci çeyreğinde katma değerli ve kâr marjı yüksek segmentlerde büyümeye ve...

Allianz Trade Kıdemli Ekonomisti Luca Moneta

Allianz Trade Türkiye’nin ağırlıklı lojistik ve ulaşım alanlarındaki altyapı yatırımları için en az 100 milyar Euro harcaması gerekiyor   Allianz Trade’in “Küresel Altyapı Açığını Kapatmak" başlıklı...

OPET, elektrik tüketimini “güneş”ten karşılayacak

Sürdürülebilir bir geleceğe katkı sunmak hedefiyle faaliyet gösteren OPET, İstanbul’daki Genel Müdürlük binası ile Körfez ve Giresun Terminalleri’nin elektrik tüketiminin tamamını güneşten karşılayacak Mahmutlar...

Phinia, SEM’in Stratejik Satın Alımını Tamamladı

20 ülkedeki 44 noktada yaklaşık 13 bin çalışanıyla birinci sınıf yakıt ve elektrik sistemleri, satış sonrası ürünler ve çözümlerde küresel bir lider olan PHINIA,...

Stellantis’te Avrupa Markalarının Yeni Tasarım Başkanı Gilles Vidal Oldu

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, tasarımda önemli bir hamle gerçekleştirdi. Peugeot ve diğer markalardaki ödüllü tasarımlarıyla tanınan Gilles Vidal, Stellantis “Avrupa Markalarının Tasarım...

Aytemiz Genel Müdürü Ahmet Eke

Akaryakıt sektörünün dinamik ve hızlı büyüyen markası Aytemiz, her yıl Türkiye’nin en büyük şirketlerinin belirlendiği “Capital 500 – Türkiye’nin En Büyük 500 Şirketi” listesinde...