Motor Aşin 50’nci Yaşını Kutluyor!

®
Çok Okunanlar

Yandex Go ile Yollar Ankara’ya Çıkıyor

Yandex Go, İzmir ve Antalya’dan sonra Türkiye’de hizmet verdiği üçüncü şehir olarak Ankara’da kullanıma açıldı. Taksi ve toplu taşıma...

Opel Modelleri Panoramik Cam Tavan Özelliği

Yenilikçi teknolojileri Alman kalitesiyle buluşturan Opel, model ailesinde sunduğu panoramik cam tavan özelliği ile araçları adeta mobil seyir noktalarına...

Tırmanma Mücadelesi Bursa Şahintepe’ye Taşınıyor

AVIS 2025 Türkiye Tırmanma Şampiyonası 4. ayağı olan Şahintepe Tırmanma Yarışı, Bursa Otomobil Sporları Spor Kulübü (BOSSEK) tarafından 4...

Hyundai Modelleri Çarpışma Testlerinden Zafer

Hyundai Motor Grubu, 2025 Uluslararası Sigorta Kurumu Karayolu Güvenliği (IIHS) çarpışma testleri değerlendirmelerinde birden fazla modelle ödül kazanarak araç...

Stellantis’in CEO’su Antonio Filosa

Stellantis’in CEO’su Antonio Filosa Uygulamak İstediği Kültürel Çerçeveyi Çalışanlarıyla Paylaştı!  Yetkin İnsanlar Net Hedefler ve Karşılıklı Güvene Dayalı Bir...

Offroad Heyecanı Ankara’da Yaşanacak

2025 Petlas Türkiye Offroad Şampiyonası, ikinci ayağı 27-29 Haziran tarihleri arasında Ankara Mühye'de offroad tutkunlarını bir araya gelmeye hazırlanıyor. ANDOFF...

Mercedes-Benz Desteğiyle İstanbul Müzik Festivali

Müzik Festivali’nde Büyüleyici Bir Gece... İstanbul Kültür Sanat Vakfı’nın bu yıl 53’üncüsünü düzenlediği festivalde, Mercedes-Benz sponsorluğunda sahnede olan NDR Elbphilharmonie...

İlk adımlarını 1971 yılında atan, “insana değer” vizyonu ile cesur adımlarla Türkiye’nin en köklü yedek parça ve otomotiv satış sonrası şirketlerinden biri haline gelen Motor AŞİN, bu yıl 50’nci yaşını kutluyor. “Her parçada biz varız” mottosuyla, yepyeni bir kurumsal kimlik ve logoyla zamanın ruhunu dijitalleşme ve inovasyonla yakalamayı hedefleyen Motor AŞİN, bugün 200’den fazla premium yedek parça markasının ana distribütörlüğünü yapıyor. Sektör temsilcileri ve tedarikçileriyle gerçekleştirilen 50’nci yıl buluşmasında konuşan Motor AŞİN CEO’su Saim Aşçı, “50 yıl sadece bir sayıdan ibaret değil, bize göre bir ömürden fazlası. 50 yıl önce Türkiye’nin nüfusu 30-34 milyonken, şimdi 83, 84 milyonları konuşuyoruz. 50 yıl önce yaklaşık 1960’larda her 100 kişiden 3 kişiye 1 otomobil düştüğü bir dönemden şu anda Avrupa’da her 2 kişiden 1 kişiye, Türkiye’de her 6-7 kişiden 1 kişiye otomobil düşecek şekilde bir  gelişim var. Dünyada inanılmaz bir dönüşüm var.  Önümüzdeki 50 yıl, bundan önceki 50 yıla göre 5 kat, 10 kat hızlı değişim gösterecek. İnanın bundan sonraki 5 yıl geçmişteki yüzyıldan daha değerli, daha hızlı olacak. Dolayısı ile bu dönüşüme, bu değişime bir şekilde adapte olmak gerekiyor. Bizler de 2021 yılını değişim yılı ilan ettik.” dedi.

Ülkemizde otomotiv ve ticari araç pazarında, yedek parça ve satış sonrası sektörünün gelişiminde önemli roller üstlenen Motor AŞİN, bu yıl 50’nci yaşını kutluyor. Türkiye’nin en köklü markalarından birisi olarak lokomotif görevi gören Motor AŞİN’in kuruluş hikayesi ise 1971 yılına dayanıyor. Elazığ’da sadece 20 metrekarelik bir dükkanda temelleri atılan marka, güvene dayalı kurduğu ilişkilerle 1976 yılında İstanbul’daki Anadolu Otogarı’nda açılan yeni bir dükkanla farklı bir dünyaya kapılarını açtı. 1981 yılında kurumsallaşma kültürünün sinyallerini veren marka, Çapa’daki yeni ofisiyle birlikte, yeni bir logoya da kavuştu. Bu logo, tam 40 yıl boyunca Motor AŞİN’in kurumsal logosu haline geldi. İthalatın oldukça zorlu olduğu 1981-1995 yılları arasında güçlü bir ivme kazanan şirket, Mercedes ve BMW binek araç ürün gamıyla pazarda tekrar yeni bir rol üstlendi.

Artık değişime ve dönüşüme adapte olmak gerekiyor

Sektör temsilcileri ve tedarikçileriyle bir araya gelen Motor AŞİN CEO’su Saim Aşçı, 50’nci yıl buluşmasında yaptığı konuşmada “50 yıl sadece bir sayıdan ibaret değil, bize göre bir ömürden fazlası. 50 yıl önce Türkiye’nin nüfusu 30-34 milyonken, şimdi 83, 84 milyonları konuşuyoruz. 50 yıl önce yaklaşık 1960’larda her 100 kişiden 3 kişiye 1 otomobil düştüğü bir dönemden şu anda Avrupa’da her 2 kişiden 1 kişiye, Türkiye’de her 6-7 kişiden 1 kişiye otomobil düşecek şekilde bir  gelişim var. Dünyada inanılmaz bir dönüşüm var.  Önümüzdeki 50 yıl, bundan önceki 50 yıla göre 5 kat, 10 kat hızlı değişim gösterecek. İnanın bundan sonraki 5 yıl geçmişteki yüzyıldan daha değerli, daha hızlı olacak. Dolayısı ile bu dönüşüme, bu değişime bir şekilde adapte olmak gerekiyor. Bizler de 2021 yılını değişim yılı ilan ettik.” açıklamasını yaptı.

Vazgeçemeyeceğimiz yegane unsur dijitalleşme ve inovasyon

2012’de dünyadaki önemli bir satın alma grubu olan TEMOT-TATCOM ortaklığına dahil olduklarını ve dış dünyaya açılarak global pazarda da söz sahibi olmaya başladıklarını dile getiren Aşçı,  “Bugün 200’den fazla premium markanın ana satıcılığını, distribütörlüğünü yapıyoruz. Yeni döneme yeni kurumsal kimliğimiz ve logomuzla giriş yapıyoruz. Dedik ki vazgeçemeyeceğimiz yegane unsur güvendir. Vazgeçemeyeceğimiz tek şey inovasyondur. Vazgeçemeyeceğimiz tek şey zorla olsa da dijitalleşmedir. Vazgeçemeyeceğimiz şey otomotivin evrildiği güncel noktadır ve elektriklileşme sürecidir.Yeni logomuzdaki kırmızı renk, bu elektriklileşme sürecine de atıfta bulunuyor.” dedi.

Diğer Haberler

Hyundai Modelleri Çarpışma Testlerinden Zafer

Hyundai Motor Grubu, 2025 Uluslararası Sigorta Kurumu Karayolu Güvenliği (IIHS) çarpışma testleri değerlendirmelerinde birden fazla modelle ödül kazanarak araç güvenliğindeki başarısını bir kez daha...

Drift Heyecanı Kocaeli Körfez’de

2025 Türkiye Drift Şampiyonası ikinci yarışı, Drift Otomobil Spor Kulübü tarafından ICRYPEX, Spor Toto ve HT Spor katkılarıyla 29 Haziran Pazar günü TOSFED Körfez...

MINI TürkiyeT200 Masters Tenis Turnuvası

Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörü olduğu MINI markasının desteğiyle düzenlenen MINI Türkiye T200 Masters Tenis Turnuvası, Kemer Country Club’da gerçekleşen ödül töreniyle sona erdi. Dokuz...

Opel Modelleri Panoramik Cam Tavan Özelliği

Yenilikçi teknolojileri Alman kalitesiyle buluşturan Opel, model ailesinde sunduğu panoramik cam tavan özelliği ile araçları adeta mobil seyir noktalarına dönüştürebiliyor.Özellikle üst sınıf SUV modeli...

Stellantis’in CEO’su Antonio Filosa

Stellantis’in CEO’su Antonio Filosa Uygulamak İstediği Kültürel Çerçeveyi Çalışanlarıyla Paylaştı!  Yetkin İnsanlar Net Hedefler ve Karşılıklı Güvene Dayalı Bir Ekip RuhuylaBizi Kimse Durduramaz!  Dünyanın...

Daily Kamyonet ile 2025 Yılının En Büyük Teslimatı

Merkezi Ankara’da olan 1974 yılında kurulan Zirve Gıda, 50 yılı aşkın süredir Doğu Anadolu Bölgesi’ne gıda tedariği sağlamaktadır. Türkiye genelinde 6 farklı lokasyondan faaliyetlerini...

OSS Yönetim Kurulu Başkanlığına Yeniden Ali Özçete Seçildi

OSS Derneği, gerçekleştirdiği 2025 yılı Olağan Seçimli İdari ve Mali Genel Kurul Toplantısı’nda yeni Yönetim ve Denetleme Kurulu Üyelerini seçti. Genel Kurulda oy birliğiyle...