Media: possibile rinvio di alcuni modelli di Volkswagen

®
Çok Okunanlar

Stellantis Dünya Engelliler Günü’nde Herkes İçin Alfa Romeo Tonale

Stellantis Dünya Engelliler Günü’nde Herkes İçin Alfa Romeo Tonale’nin Prömiyerini Yaptı! Stellantis’te Hedef Güvenlik ve Tasarımdan Ödün Vermeden Herkese Uygun...

Ford, Avrupa için beklenmedik bir hamle yaptı….

Fiesta geri döndü...Ford, Avrupa'da uygun fiyatlı elektrikli araçlar için Renault AmpR platformunu kullanacak... Ford, Avrupa için beklenmedik bir hamle yaptı:...

Çin’de Kasım ayında otomobil satışları yıllık bazda %8,5 oranında azaldı

Kasım ayında Çin'de otomobil satışları yıllık bazda %8,5 azalarak 2,24 milyon araçta gerçekleşti. Bu, Ekim ayındaki -%0,8'den sonra üst...

Alman Teknolojisine Sahip Opel Modelleri Yıl Sonu Fırsatları

Opel, 2025 yılının son ayında da binek ve SUV modellerinde müşterilerine avantajlı kredi olanaklarının yanı sıra çok yönlü hafif...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede dayanıklı olduğunu ortaya koydu....

Rusların hayali gerçekleşti: Rusya’da etkileyici özelliklere sahip yerli bir SUV satın alabilirsiniz

Güncellenmiş LADA NIVA Travel, bayilere "canlı" partiler halinde ulaşmaya başladı: St. Petersburg'da ilk araçlar Alarm-Motors LADA salonunda ortaya çıktı....

Mercedes-AMG, yeni CEO Stefan Weckbach ile stratejisini yeniliyor

Mercedes-AMG, yeni CEO Stefan Weckbach ile stratejisini yeniliyor: Euro 7 uyumlu yeni V8 ve elektrikli süper sedanla ürün gamı...

“Tutti i marchi del gruppo sono
attualmente molto preoccupati che modelli importanti per il
futuro possano arrivare in ritardo. In concreto, alcune auto
potrebbero subire un ulteriore rinvio sulla piattaforma futura
Ssp. Per modelli come l’Audi A4 elettrica a partire dal 2028,
sembra che siano già state discusse internamente piattaforme
alternative” lo scrive oggi il quotidiano economico tedesco
Handelsblatt. Il rinvio potrebbe costituire un problema
rilevante per Volkswagen che ha promesso quest’anno di
affrontare la crisi con una vera e propria “offensiva sui
modelli” che dovrebbe far ripartire l’azienda, anche in Cina,
dal prossimo anno. Decisivo sarà il 2026 anche per il futuro
degli stabilimenti tedeschi: se il piano sin qui adottato
funzionerà non si parlerà di nuovi sacrifici, ma se non dovesse
essere così potrebbe anche tornare l’ipotesi di chiusura.
   
L’Handelsblatt si sofferma a lungo su possibili screzi tra la
famiglia Porsche-Piech, “una delle dinastie imprenditoriali più
ricche d’Europa”, e l’attuale amministratore delegato di
Volkswagen Oliver Blume. La famiglia “attraverso la sua holding
Porsche Se controlla più della metà dei diritti di voto di
Volkswagen, esercitando così un potere decisivo all’interno del
gruppo”. Il punto di maggiore screzio sarebbe costituito proprio
dalle misure di risparmio sin qui adottate, considerate non
sufficienti dalla famiglia. Che vede anche con scetticismo
importanti investimenti per progetti futuri, come quelli per
PowerCo, che raggruppa le attività del gruppo Vw relative alle
batterie, o per Cariad e Rivian, responsabili del software dei
veicoli. Anche perché “i dividendi di Vw e Porsche,
tradizionalmente alla base del patrimonio familiare, stanno
diminuendo”.
   
C’è da sottolineare, però, che al netto di queste ricostruzioni,
Oliver Blume ha di recente rinnovato il suo contratto per
Volkswagen fino al 2030, sebbene dal primo gennaio lascerà la
guida di Porsche: il doppio ruolo era considerato inappropriato
da più parti.
   

Automobile Magazine – Italia

Diğer Haberler

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam ediyor. Bu kapsamda markanın iddialı ticari modelleri Zafira ve...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten yanmalı motorlara onlarca yıl taptıktan sonra, Ferrari'yi heyecan verici...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede dayanıklı olduğunu ortaya koydu. Bu durum, elektrikli araçların ömrüyle...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi ve düzenleyici reformlar savunuyor. Bu sayede artan maliyetler ve...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar Bütçesi'nde, eVED olarak bilinen  Elektrikli Araç ÖTV'sinin Nisan 2028'de başlayacağını duyurdu.  Elektrikli...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş araçlar talep ettikçe hızla gelişiyor. Küresel çevre dostu eğilimlere...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan ihracat yapacak. Reap Battery tesisi, enerji depolamanın yanı sıra...