Luca De Meo lascia Renault, verso la guida di Kering

®
Çok Okunanlar

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli araç aracını 800 milyon...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak noktalarından biri, Renault'nun elektrikli...

Renault Group ve Ford, Avrupa’da stratejik bir ortaklık kurdu

Renault Group ve Ford, Renault Group’un Ampere platformunu temel alan iki yeni Ford marka elektrikli binek aracı geliştirmek üzere...

Ford, Avrupa için beklenmedik bir hamle yaptı….

Fiesta geri döndü...Ford, Avrupa'da uygun fiyatlı elektrikli araçlar için Renault AmpR platformunu kullanacak... Ford, Avrupa için beklenmedik bir hamle yaptı:...

Küçük elektrikli crossover Chevrolet üretime girdi

Chevrolet Spark EUV'nin üretimi Brezilya'da PACE sahasında başladı. General Motors, Brezilya'da Chevrolet Spark EUV kompakt elektrikli crossover'ın üretimini resmen...

Waymo, Londra’da otonom robotaksi için testlere başladı

Waymo, Londra’da robotaksi testlerine başladı ve hizmeti 2026’da devreye almayı hedefliyor. Waymo, Londra’da testlere başladığını resmen duyurdu; bu hamle,...

Stellantis Dünya Engelliler Günü’nde Herkes İçin Alfa Romeo Tonale

Stellantis Dünya Engelliler Günü’nde Herkes İçin Alfa Romeo Tonale’nin Prömiyerini Yaptı! Stellantis’te Hedef Güvenlik ve Tasarımdan Ödün Vermeden Herkese Uygun...
Rivoluzione ai vertici di Renault.L’amministratore delegato Luca de Meo lascia la guida del gruppo dopo cinque anni e vola, secondo indiscrezioni, verso Kering, il colosso del lusso a cui fanno capo, fra gli altri, Gucci e Yves Saint Laurent.

Le sue dimissioni saranno effettive dal 15 luglio. Il consiglio di amministrazione di Renault le ha accolte e “ha avviato il processo di nomina di un nuovo amministratore delegato sulla base del piano di successione già definito”. De Meo dovrebbe essere nominato amministratore delegato di Kering nei prossimi giorni. Al momento la società guidata da Francois-Henri Pinault, riporta Le Figaro, avrebbe deciso di fare un passo indietro, riorganizzare la governance della società e separare i ruoli di Ceo e presidente che attualmente ricopre. Pinault ha assunto la guidata del gruppo fondato da suo padre, ribattezzato Kering nel 2006. Le azioni della società hanno perso oltre il 60% del loro valore negli ultimi due anni, contrassegnati da una serie di profit warning e dal cambio di stilista di Gucci, il marchio più importante per profitti e fatturato.

Per de Meo, ex delfino di Sergio Marchionne, si tratta di una nuova e importante sfida dopo decenni trascorsi nel settore dell’auto, dove ha lavorato per 10 marchi appartenenti a quattro gruppi automobilistici, il primo del quale fu proprio Renault.
E’ poi passato a Toyota Europe, quindi nel gruppo Fiat, dove ha diretto le marche Lancia, Fiat ed Alfa Romeo e dove è stato artefice del rilancio della Fiat 500. Nel 2009 de Meo passa al Gruppo Volkswagen. Poi nel 2012 entra nel Cda di Audi, quindi dal 2015 al 2020 è presidente del comitato esecutivo di Seat.    Tra i suoi incarichi anche quello di membro dei Consigli di Sorveglianza di Ducati e Lamborghini. Dal 2020 alle Renault è poi diventato nel 2023 presidente dei produttori europei riuniti in Acea. In pratica una carriera internazionale per un manager nato a Milano nel 1967 e laureato alla Bocconi con una lungimirante tesi sull’etica degli affari.

Nelle ultime settimane De Meo, insieme al presidente di Stellantis John Elkann, ha lanciato l’allarme sull’industria dell’auto europea: il suo “destino si gioca quest’anno”, hanno detto in un’intervista a Le Figaro, premendo sull’Unione Europea per una semplificazione delle norme per costruire piccole auto sul modello delle K-car, vetture leggere e compatte, molto diffuse in Giappone e perfette per le città.

Diğer Haberler

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların satışının son tarihiyle ilgili kritik kararını, güçlü siyasi ve...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak noktalarından biri, Renault'nun elektrikli araç bölümü Ampere'nin platformuna dayanan...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli araç aracını 800 milyon ringgit (yaklaşık 167 milyon euro)...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda bir showroom, teslimat merkezi, servis merkezi ve şarj istasyonu...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli kompakt otomobilleri için yılda 300.000'e kadar batarya sistemi monte...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı. En son olarak, AB Volkswagen'in elektrikli araç tarifelerinden muafiyet...

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki yıl sonra 1.9 litrelik versiyonuyla tanıtılan 205 GTI, küçük,...