Le auto elettriche inquinano meno, ma dopo 2 anni di utilizzo

®
Çok Okunanlar

Elektrikli araç şarj tarifelerinde “esnek fiyatlandırma”

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK), elektrikli araç şarj hizmeti tarifelerinde esnek fiyatlandırmaya imkan sağlayacak düzenlemeler üzerinde çalışmalarını hızlandırdı. Bu çerçevede...

Ford, Avrupa Stratejisinin Bir Sonraki Aşamasını Duyurdu

Ford, Avrupa’da sürdürülebilir kârlılık yolunda yeni bir adım atıyor. Bu yolculuk iki güçlü temele dayanıyor: Ford Pro ile ticari...

Rusların hayali gerçekleşti: Rusya’da etkileyici özelliklere sahip yerli bir SUV satın alabilirsiniz

Güncellenmiş LADA NIVA Travel, bayilere "canlı" partiler halinde ulaşmaya başladı: St. Petersburg'da ilk araçlar Alarm-Motors LADA salonunda ortaya çıktı....

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi ve düzenleyici reformlar savunuyor....

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan ihracat yapacak. Reap Battery...

EN YAKIT bunlara TKPAY iş birliği ile yüzde 5 nakit iade

Elektrikli araç ekosistemini güçlendirmek ve iş birlikleriyle kullanıcılara fırsatlar sunmak için çalışmalar yapan EN YAKIT, bunlara TKPAY iş birliği...

Renault Group ve Ford, Avrupa’da stratejik bir ortaklık kurdu

Renault Group ve Ford, Renault Group’un Ampere platformunu temel alan iki yeni Ford marka elektrikli binek aracı geliştirmek üzere...

Le auto elettriche inquinano meno
di quelle a benzina se si valuta il loro intero ciclo di vita:
sebbene all’inizio abbiano un impatto ambientale maggiore
(dovuto soprattutto all’estrazione del litio e alla produzione
delle batterie), dopo due anni di utilizzo comportano una
riduzione delle emissioni cumulative di anidride carbonica. È
quanto emerge da uno studio pubblicato sulla rivista Plos
Climate dalla Duke University negli Stati Uniti. La ricerca ha
stimato le emissioni di CO2 e inquinanti in quattro possibili
scenari con una crescente adozione dei veicoli elettrici negli
Stati Uniti fino al 2050. L’analisi ha incluso le emissioni
derivanti dalla produzione di carburante, dalla produzione di
batterie, dall’assemblaggio dei veicoli e dal funzionamento, sia
per i veicoli elettrici che per quelli a benzina. Secondo i
risultati, nei primi due anni di utilizzo le auto elettriche
producono circa il 30% in più di emissioni di CO2 rispetto a
quelle a combustione interna, a causa dei processi energivori
legati all’estrazione del litio e alla produzione delle
batterie. Tuttavia, a partire dal secondo anno, la tendenza si
inverte: i veicoli elettrici iniziano a ridurre le emissioni
cumulative e diventano complessivamente più sostenibili. Lo
studio stima inoltre che ogni chilowattora aggiuntivo di
capacità delle batterie agli ioni di litio consentirà di
evitare, in media, 220 chilogrammi di CO2 nel 2030 e 127
chilogrammi nel 2050. Inoltre, tenendo conto sia
dell’inquinamento atmosferico che dell’impatto sul cambiamento
climatico, il valore economico dei danni ambientali generati dai
veicoli a benzina nel corso della loro vita utile è oggi
compreso tra due e tre volte e mezzo quello delle auto
elettriche. “La nostra ricerca dimostra che il passaggio ai
veicoli elettrici può migliorare sensibilmente il clima e la
qualità dell’aria nel tempo”, afferma il primo autore dello
studio, Pankaj Sadavarte. “Man mano che la rete elettrica
americana diventa più pulita, i vantaggi economici e ambientali
delle auto elettriche saranno sempre più evidenti”.

   

Automobile Magazine – Italia

Diğer Haberler

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki yıl sonra 1.9 litrelik versiyonuyla tanıtılan 205 GTI, küçük,...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam ediyor. Bu kapsamda markanın iddialı ticari modelleri Zafira ve...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten yanmalı motorlara onlarca yıl taptıktan sonra, Ferrari'yi heyecan verici...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede dayanıklı olduğunu ortaya koydu. Bu durum, elektrikli araçların ömrüyle...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi ve düzenleyici reformlar savunuyor. Bu sayede artan maliyetler ve...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar Bütçesi'nde, eVED olarak bilinen  Elektrikli Araç ÖTV'sinin Nisan 2028'de başlayacağını duyurdu.  Elektrikli...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş araçlar talep ettikçe hızla gelişiyor. Küresel çevre dostu eğilimlere...