Jaguar Land Rover (JLR), Gerry McGovern’ın baş tasarımcı olarak görevine son verdi. Autocar ve Autocar Hindistan’a dahili kaynaklar tarafından bildirildiği üzere. Hemen gerçekleşmesi beklenen bu ayrılık, İngiliz şirketiyle yirmi yılı aşkın süredir devam eden profesyonel ilişkinin sonunu işaret ediyor ve üreticinin gelecekteki yaratıcı yönüne ilişkin sayısız bilinmeyeni açık bırakıyor.
Yayınlanan bilgilere göre, şu ana kadar Baş Yaratıcı Görevli olan McGovern, geçtiğimiz Pazartesi günü görevinden ayrılmaya davet edildi. Kesin koşullar hala belirsizliğini koruyor: JLR yorum yapmayı reddetmiş ve ana şirketi Tata Motors sorulara yanıt vermemiş olsa da, Hindistan’dan tasarımcının “güvenlik personeli tarafından ofisten çıkarıldığı” yönünde söylentiler bile var; bu ayrıntı henüz resmi olarak doğrulanmadı.
JLR’de zor ve kafa karıştırıcı zamanlar
Gerçek şu ki bu hamle grup için özellikle hassas bir zamanda gerçekleşti; Tata Motors’un eski finans direktörü PB Balaji’nin emekli Adrian Mardell’in yerine CEO olarak görevi devralmasından sadece bir hafta sonra. Zamanlama tesadüfü, Tata’nın JLR üzerindeki kontrolünün sıkılaştırılabileceği yönündeki spekülasyonları alevlendirdi.
Gerry McGovern, son 21 yılda JLR tasarımında önemli bir figür
McGovern’ın figürü, son 21 yılda Jaguar Land Rover’ın estetik ve stratejik dönüşümünün merkezinde yer aldı.
Coventry’de doğan tasarımcı, kendisine en çok tanınan projelerden biri olan ikonik Land Rover Defender’ın modern bir şekilde yeniden icat edilmesinde temel bir rol oynadı. Aynı zamanda Range Rover ailesinin gelişimini denetleyerek küresel premium pazardaki konumunu sağlamlaştırdı ve Jaguar’ın bir elektrik markası olarak yeniden tanımlanmasında kilit rol oynadı; bu süreç, fikirleri bölen ancak firmanın izlemeyi umduğu estetik yönü belirleyen tartışmalı ve yıkıcı Type 00 Concept’in yaratılmasını da içeriyordu.
Ancak kariyeri çok daha erken başladı. 2004 yılında Land Rover’a gelmeden önce McGovern, Britanya Leyland’da bulunduğu süre boyunca MGF, MG EXE konsepti ve ilk Land Rover Freelander gibi modellere zaten damgasını vurmuştu.
Daha sonra Ford’a taşındı ve burada Kaliforniya’daki Lincoln-Mercury tasarım stüdyolarını yönetti ve aynı zamanda yirmi yıl boyunca evi olacak olan yere dönmeden önce Londra’da bir danışmanlık firması kurdu. Yeteneği, tasarıma yaptığı katkılardan dolayı Autocar’ın Sturmey Ödülü’nü aldığı 2020 yılında resmi olarak tanındı.
McGovern’ın ayrılışı, kurumsal ve teknolojinin yeniden tanımlandığı bir dönemde JLR için yeni bir sayfa açıyor. Tata Motors’un liderliğinde elektrifikasyonun ilerlemesi, rekabet baskısı ve şirket içi değişikliklerle birlikte şirket, yaratıcı yönünü nasıl yeniden düzenleyeceğini ve McGovern’ın yıllardır uyguladığı tasarım felsefesini sürdürüp sürdürmeyeceğini yakında açıklığa kavuşturmak zorunda kalacak. Şimdilik sorular cevaplardan daha önemli. Ancak kesin olan bir şey var: Birleşik Krallık’ın en etkili tasarımcılarından birinin ayrılışı Jaguar Land Rover için bir dönüm noktasına işaret ediyor ve sektörde markanın sonraki hamleleri konusunda merak uyandırıyor.
Automobile Magazine-İspanya
Automobile Magazine-Spain


































































































